تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه اسپرسو در طب سنتی

فواید قهوه اسپرسو در طب سنتی + خواص درمانی

قهوه اسپرسو در طب سنتی خواص بسیاری دارد که برای درمان برخی از بیماری ها از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است. قهوه اسپرسو نوعی نوشیدنی رایج با عطر و طعم دلپذیر می باشد که از دانه های بو داده و آسیاب شده گیاه قهوه بدست می آید؛ این گیاه بومی منطقه نیمه گرمسیری می باشد و بر طبق شواهد برای اولین بار در یمن شناخته شده و به بقیه نقاط جهان معرفی شد. گیاه قهوه در حال حاضر در 70 کشور دنیا کشت می شود. در این مقاله می خواهیم درباره خواص قهوه، فواید و برخی مضرات آن در طب سنتی ایران صحبت کنیم، با کافی پارس همراه باشید.

درباره طبع قهوه در طب سنتی:

در کتب طب سنتی، حکما طبع قهوه تازه را گرم و خشک و طبیعت قهوه کهنه و بو داده را رو به سردی و خشکی می دانند و افراد می توانند با توجه به طبعی که دارند از انواع مناسب برای خود استفاده کنند؛ همچنین تأکید کرده اند بهتر است که قهوه اسپرسو را با معده خالی مصرف نکنید چون موجبات زخم معده را در مصرف دراز مدت بوجود می آورد و بهترین زمان مصرف آن را بعد یا هنگام صرف صبحانه می دانند.

همچنین جالب است بدانید مصرف آن را با شیر توصیه نمی کنند و حتی آن را مضر می دانند و عامل بیماری پیسی و لک در صورت می دانند و اما بهترین گزینه همراه با قهوه که آن را لذیذتر می کند زعفران می دانند که هم عطر خوبی به آن می دهد و هم خواص درمانی قهوه را بیشتر می کند.

قهوه اسپرسو در طب سنتی

خواص و فواید ثابت شده قهوه اسپرسو از گذشته تاکنون:

از خصوصیات قهوه اسپرسو در طب سنتی می توان به خاصیت نشاط آوری، خوب شدن خلق و خوی، رفع کسالت و کم خوابی، تسکین دردها، خشک کردن رطوبت بدن، کاهش عطش و رفع تشنگی، پایین آوردن دمای بدن، رفع سرفه های بلغمی و خلط پشت حلق، رفع گرفتکی های بدن برای کسانی که فعالیت های بدنی زیادی دارند نام برد، همچنین با رقیق کردن خون در کسانی که بیماری های قلبی دارند خطر احتمال سکته را در آنها می کاهد.

قهوه اسپرسو را مفید برای فشار خون، دیابت، ملین، رفع افسردگی ها، رفع سردرد، افزایش میل جنسی و کمک به باروری مردان و زنان می دانند، به شما توصیه می کنیم مقالات مربوط به خواص قهوه اسپرسو برای مردان را حتماً مطالعه کنید.

  • درمان درد با ترکیب قهوه اسپرسو:

در قدیم و حتی در زمان حال از ترکیب قهوه و عسل برای رفع در رفتگی ها و کاهش درد استفاده می کنند، همچنین کسانی که دچار سرفه های مزمن بلغمی هستند در آن 3 تا 4 عدد فلفل سیاه درسته بیندازند و بعد از حل شدن و صاف کردن آن را بنوشند تا به رفع سرفه شان کمک کند.

  • بدنی سالم تر با طب سنتی و قهوه اسپرسو:

همچنین در ادامه فواید و خواص نوشیدن قهوه اسپرسو در طب سنتی ایران می توان گفت که محرک معده و روده است و به هضم آسان کمک می کند، خاصیت تب بری دارد، مسمومیت های الکلی را رفع می نماید، برای درمان یرقان مفید می باشد، دردهای عصبی را خوب می کند، ضد عفونی کننده بدن است، گرد آن برای سوختگی ها و ضماد کردن استفاده می شود، به ورزشکاران انرژی بیشتری برای تمرین می دهد همچنین بهتر است بدانید قهوه اسپرسو در درمان زود انزالی آقایان بسیار موثر می باشد.

برای درخشان کردن پوست و رشد موها در مردان و زنان و تقویت فولیکول مو مؤثر می باشد و همچنین قهوه اسپرسو کافی پارس برای افرادی که مبتلا به آسم هستند نیز مفید و کاربردی می باشد. از شما دعوت می کنیم برای دریافت نمایندگی به سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

قهوه اسپرسو در طب سنتی

مضرات قهوه اسپرسو در طب سنتی:

قهوه همان‌طور که فواید بسیاری دارد و در طب سنتی هم به آن اشاره شده است، مضراتی نیز دارد که بیشتر برای افرادی است که بیماری های زمینه ای دارند، مثلاً کسانی که فشار خون بالا دارند بهتر است کمتر و با احتیاط تر قهوه اسپرسو مصرف کنند، زنان باردار و شیرده بخاطر عوارضی که قهوه برای کودک دارد نباید قهوه مصرف نمایند، کسانی که ناراحتی های قلبی دارند از خوردن قهوه های غلیظ باید دوری کنند.

قهوه اسپرسو ومصرف مداوم آن به علت وجود کافئین برای زنانی که در سینه خود کیست دارند مناسب نمی باشد. علاقه مندان به قهوه بهتر است از مضرات قهوه اسپرسو مطلع باشند تا با استفاده بیش از حد آن دچا مشکل نشوند.

کسانی که ناراحتی های معدوی و روده ای دارند ممکن است با مصرف بیش از اندازه قهوه دچار عود زخم معده، نفخ، یبوست، رفلاکس معده و یا اسهال شوند، همچنین خوردن قهوه در ساعات نزدیک به خواب باعث بی خوابی و سردرد خواهد شد. حتماً مقاله مربوط به خواص قهوه برای زنان را مطالعه نمایید.

مصلح قهوه در طب سنتی چیست؟

یادتان باشد که نوشیدن قهوه اسپرسو بدون توجه به مزاج یا طبعتان اشتباه است و باعث ایجاد مشکلاتی در بدن شما می شود و عوارضی را برایتان ایجاد می کند. بهترین مصلح یا همراهی که از تأثیرات مضر قهوه اسپرسو جلوگیری می کند و بهبود دهنده خواص و طبع قهوه می باشد زعفران، گلاب، زنجبیل هستند. برای اخذ نمایندگی به سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

قهوه اسپرسو در طب سنتی

در هر حال مواد خوراکی نیز مانند داروها همان‌طور که فواید زیادی دارند می توانند مضراتی هم با خود به همراه داشته باشند و این شامل قهوه نیز می شود که البته نمی توان به راحتی از طعم و عطر و خواص آن گذشت. قهوه های اسپرسوی کافی پارس را می توانید در سایت کافی پارس ببینید و به‌صورت خشک، فله ای، کیلویی و … خرید بنمایید، همچنین نمایندگی های کافی پارس در سراسر ایران افتتاح شده است و هر روز نیز به تعداد آن اضافه می شود می توانید صبح خود را با یک قهوه خوش طعم و اصیل شروع و به فواید و خواص آن فکر کنید و به سلامت بدنتان بیندیشید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5

یک پاسخ

  1. بنظرم‌مضراتش در برابر این همه خاصیت قهوه در طب سنتی به چشم نمیاد

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام