تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

بستنی قهوه

طرز تهیه بستنی قهوه خانگی

بستنی قهوه یکی از ترکیب های دلچسب است که با طعم شیرین و تلخ خود توانسته است به ذائقه بسیاری از افراد خوش بیاید. در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد ترجیح می دهند قهوه خود را در کنار خوراکی های دیگر میل کنند. از جمله این موارد می توان به سیروپ یا شیرین کننده ها، شیر، خامه، بستنی و … اشاره کرد.

هر کدام از این ترکیبات در کنار قهوه می تواند یک طعم و رایحه جذاب داشته باشد که بسیاری از افراد آن را می پسندند. اما بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند که این نوع بستنی را در منزل و با مواد اولیه ای که خودشان در دسترس دارند، تهیه کنند. برای تهیه یک بستنی قهوه خانگی شما باید ابتدا مواد اولیه را فراهم کنید و سپس طی مراحلی این ترکیب خوشمزه را درست کنید.

فراموش نکنید که بسیاری از افراد برای تهیه این بستنی ممکن است از بستنی آماده استفاده کنند، در حالی که در این نوشتار ما در مورد تهیه بستنی نیز توضیحاتی ارائه خواهیم داد. فراموش نکنید که مواد لازم برای تهیه این بستنی را ابتدا باید کامل تهیه نمایید و مقدار آن ها را رعایت کنید.

بستنی قهوه

مواد اولیه برای تهیه بستنی قهوه

برای تهیه بستنی قهوه همانطور که گفته شد ابتدا نیاز است شما مواد اولیه بستنی را آماده کنید و سپس طی مراحلی این دسر خوشمزه را تهیه کنید. برای تهیه یک بستنی قهوه به مواد زیر نیاز دارید.

مواد اولیه:

شیر پرچرب: یک و نیم لیوان

خامه ۳۰ درصد: یک و نیم لیوان

شکر: سه چهارم لیوان

دانه قهوه: یک و نیم لیوان یا مقداری کمتر

زرده تخم مرغ: پنج عدد

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

پودر قهوه آسیاب شده: یک چهارم قاشق چایخوری

نمک: مقداری

باید تمامی مواد اولیه بالا را با توجه به مقادیری که در جلوی آن ها ذکر شده است تهیه کنید تا بتوانید یک بستنی قهوه فوق العاده آماده نمایید.

روش تهیه بستنی قهوه 

روش آماده سازی این بستنی به صورت زیر است با توجه به مواد اولیه ای که فراهم کردید، به صورت زیر است:

1_ با توجه به مقادیری که از مواد اولیه دارید یک قابلمه مناسب انتخاب نمایید و شکر و شیر را در آن بریزید. در همین زمان و مرحله دانه های قهوه و نصف خامه را به ترکیب قبلی اضافه کنید. مقدار خیلی کمی نمک اضافه کنید. قابلمه را بر روی حرارت متوسط قرار دهید.

زمانی که این ترکیب داغ شد پیش از شروع به قل زدن، شعله را خاموش کنید. در قابلمه ای که مواد در آن حرارت دیدن آمد را ببندید و به مدت یک ساعت در دمای اتاق بگذارید تا استراحت کند. این اولین مرحله از تهیه بستنی قهوه است که باید با دقت آن را انجام دهید.

2_ خامه باقی مانده را در یک ظرف استیل ترجیحا خنک بریزید و همین ظرف را در ظرفی بزرگتر که حاوی یخ است بگذارید. در این مدت هم مخلوط شیر و هم خامه به صورت جداگانه استراحت داده می شوند. پس از اینکه زمان استراحت سپری شد، باید ترکیب شیر را ندارد دهید و نباید شیر به نقطه جوش برسد‌.

این نکته در تهیه بستنی بسیار مهم است. همزمان زرده های تخم مرغ را در یک ظرف دیگر ریخته و مخلوط شیر را کم کم به آن اضافه نمایید.

بستنی قهوه

3_ در همین زمان شما باید به وسیله یک همزن زرده های تخم مرغ را هم بزنید تا زمانی که یک ترکیب یکدست و صاف ایجاد شود. تمامی موادی را که با هم مخلوط شده اند به قابلمه برگردانید و همانطور بر روی حرارت کم اضافه کنید. برای این کار پیشنهاد می کنیم از شعله پخش کن استفاده نمایید تا کنترل حرارت برای شما سخت نباشد.

مواد را باید دائما مخلوط کنید تا به ته قابلمه نچسبد و به غلظت مورد نظر برسد. فراموش نکنید که غلظت این مواد باید به اندازه ای باشد که بر روی همزن بچسبد‌.

4_ مرحله قبل آخرین مرحله ای از تهیه بستنی قهوه بود که شما نیاز به حرارت داشتید. زمانی که این مواد را از روی حرارت برداشتید باید به خامه ای که از قبل آماده کرده بودید، اضافه نمایید. در نظر داشته باشید که مواد را پیش از اضافه کردن به خامه از یک صافی رد کنید تا دانه های قهوه از آن جدا شود.

مخلوطی را که به خامه اضافه کرده اید همانطور بر روی یخ هم بزنید و در همین زمان پودر قهوه و وانیل را اضافه کنید. در نهایت هم زدن این ترکیب را تا زمانی که شبیه به خامه فرم گرفته شود، ادامه دهید.

5_ در پایان تمامی این مواد را به یخچال انتقال دهید تا به صورت کامل سرد شوند. پس از اینکه این مواد خنک شدند آن را در دستگاه بستنی ساز بریزید. پس از آماده شدن در دستگاه بستنی ساز شما باید این ترکیب را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید.

 نکات مهم در تهیه بستنی قهوه

اما در تهیه این بستنی خانگی با کیفیت عالی بهتر است که نکاتی را مد نظر قرار دهید تا یک دسر عالی و فوق العاده را تهیه نمایید. در مورد این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای تهیه بستنی قهوه شما می توانید از هر دانه قهوه ای استفاده کنید. این موضوع کاملا به ذائقه شما بستگی دارد و اینکه چه نوع قهوه ای را می پسندید.

برای انتخاب خامه برای تهیه بستنی قهوه به درصد چربی آن دقت کنید. خامه هایی که دارای درصد چربی ۳۰ درصد و بالاتر هستند به عنوان خامه پر چرب شناخته می شوند.

یک نکته کلی وجود دارد که شما برای آشپزی و تهیه انواع غذا یا دسر، به خصوص تهیه انواع دسر و شیرینی بهتر است از ظروف استیل استفاده نمایید. این نکته را نیز در تهیه بستنی قهوه لحاظ کنید.

بستنی قهوه

برند کافی پارس

اما قهوه مرغوب که در تهیه این دسر نقش اساسی دارد باید مرغوب و با کیفیت باشد تا طعم اصلی آن را بچشید. برای خرید دانه و پودر قهوه می توانید از طریق فروشگاه های حضوری و اینترنتی اقدام نمایید. برند کافی پارس یکی از برند هایی استد که انواع قهوه را در بسته بندی های متنوع به بازار مشتریان عرضه می کند. فراموش نکنید که برای خرید انواع قهوه از کافی پارس می توانید به سایت این فروشگاه مراجعه نمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام