تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه برزیلی

قهوه برزیلی + آشنایی با 10 خواص آن

قهوه برزیلی نوعی قهوه عربیکا است که طرفداران زیادی دارد. این قهوه در کشور برزیل بسیار رونق پیدا کرد و به یکی از اصلی ترین صنعت های مهم برزیل تبدیل شدو امروزه حدود 60 درصد قهوه کل جهان از این کشور صادر می شود و یکی از بزرگترین صادر کنندگان قهوه در دنیا برزیل می باشد. اگر علاقه به قهوه شما را وادار کرده تا در مورد همه نوع قهوه اطلاعات کسب کنید می توانید به سراغ مجله کافی پارس رفته تا اطلاعات مورد نیاز خود را در رابطه با قهوه کسب کنید.

قهوه برزیلی

مشخصات قهوه برزیلی

همان طور که گفته شد قهوه برزیلی نوعی از دانه های قهوه عربیکا می باشد که دارای عطر بسیار زیاد بوده و طعمی تلخ و شیرین مانند شکلات دارد اسیدیته نسبتا کم دارد. اگر بخواهیم طعم قهوه برزیلی را برای شما به گونه ای توصیف کنبم که مطمئن شوید به نوشیدن آن علاقه دارید یا خیر باید بگوییم: اسیدیتی (ترشی) پایین، بادی (حسی که قهوه روی زبان ایجاد می‌کند) نرم با طعم شیرین دارد. در کل این قهوه می تواند به شما طعمی مانند فندق و شکلات را ارائه دهد. ترکیبی از طعم های شکلات های شیری، بادام برشته شده و کاکائو تلخ.

قهوه های برزیلی که در ارتفاعات بالا کشت می شوند کیفیت بالاتری دارند و طعم آن ها مانند مرکبات و طعم ملایم میوه ها را دارد البته به ندرت می‌توان اسیدیتی و ترشی میوه‌ای (شبیه به ترشی پرتقال) را از قهوه برزیل گرفت.

  • بزرگترین تولید کنندگان قهوه در دنیا در کشور برزیل هستند.
  • طعمی شیرین و تلخ با عطری بالا
  • دانه های برزیلی دارای ترکیبات متنوعی هستند و در مناطق متنوع کشت می شوند.
  • قهوه برزیلی بسیار طبیعی می باشد زیرا شسته نشده و یا نیمه شسته هستند
  • برزیل یک سیستم دقیق و تخصصی برای قهوه دارد
  • رنگ و کاپینگ قهوه درجه بندی می شود.(رویه استاندارد چشیدن قهوه)

تاریخچه قهوه برزیلی

در سال 1840 فردی به نام دملو پلتا قهوه را وارد برزیل کرد یعنی یکی از اولین افرادی بود که در شمال و جنوب شرقی برزیل شروع به کاشت قهوه کرد که پس از مدتی زمین های آنجا سر تا سر پوشانده از دانه های قهوه شد که همین موضوع باعث شد برزیل یکی از بزرگترین تولید کنندگان قهوه در جهان باشد پس از سال ها تولید قهوه در برزیل به اوج رسید و یکی از مهمترین موارد صنعت برزیل شد به طوری که برزیل یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان قهوه در جهان شد و به طور 100 درصد قهوه های جهان را تامین می کرد.

قهوه برزیلی

خواص و ویژگی های قهوه برزیلی

قهوه برزیل خواص بسیاری دارد و طعم آن متفاوت می باشد یعنی طعم های مختلفی از آن را می توانید در بازار پیدا کنید اما همان طور که گفته شد بازرترین طعمی که قهوه برزیلی را محبوب کرده است طعم های شیرین و شکلاتی ان است که دارای عطری بینظیر می باشد. بهترین ویژگی که قهوه برزیلی دارد این است که می توانید آن را به راحتی از فروشگاه های حضوری و یا به صورت خرید اینترنتی آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

بهترین فروشگاه قهوه که انواع قهوه برزیل را می توانید در آن پیدا کنید و آنچه باب میلتان است را خریداری کنید کافی پارس می باشد که انواع مختلف قهوه را در خود جای داده است. اگر تمایل به خرید حضوری دارید می توانید به نمایندگی های فعال کافی پارس مراجعه کنید و با مشاوره گرفتن از متخصصان کافی پارس بهترین و مرغوب ترین قهوه را خریداری کنید. در نتیجه می توانید بدون هیچگونه مشکلی بهترین قهوه برزیلی را خریداری کنید.

جالب است بدانید تمام قهوه های باکیفیتی که در کشور برزیل تولید می شود صادر شده و قهوه با کیفیت پایین به مصرف خود برزیلی ها می رسد. قهوه برزیلی دارای قیمتی نسبتا پایین می باشد و خواص بسیاری دارد که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم:

  • بسیار انرژی بخش هستند.
  • هوشیاری را افزایش می دهند.
  • برای لاغری بسیار مفید هستند.
  • قهوه برزیلی برای پیشگیری از دیابت نوع 2 بسیار مفید می باشد.
  • عملکر فیزیکی را بهبود می بخشد.
  • اگر می خواهید در سنین بالا دچار آلزایمر نشوید قهوه برزیلی می تواند گزینه ای هوشمندانه باشد تا از این بیماری پیشگیری کنید.
  • پیشگیری و کاهش ابتلا به پارکینسون
  • برای افرادی که افسردگی دارند و یا رفتاری تند و خلق و خویی دارند که از آن ناراضی هستند استفاده از قهوه برزیلی می تواند گزینه ی مفید باشد.
  • به سلامتی کبد کمک می کند.
  • پیشگیری از سرطان
  • بهترین گزینه برای افزایش طول عمر
  • سکته را با استفاده از قهوه برزیلی کاهش دهید.
  • مهمترین خاصیت آن آنتی اکسیدان

قهوه برزیلی

در یکی از مقالات در مورد قهوه اسپرسو و طب سنتی به طور کامل گفته ایم. قهوه از نظر طب سنتی سرد و خشک می باشد و فواید بسیاری دارد اما برای افرادی که به نوشیدن آن معتاد شده اند پیشنهاد شده که باید آن را ترک کنند اما در کل خواص دارویی بسیاری دارد.

  1. قهوه نوشیدنی محرک بوده که می تواند هضم را آسان کند.
  2. بدن را هوشیار کرده و نیروی لازم را به بدن می دهد.
  3. برای سر درد بسیار مفید می باشد و یک فنجان قهوه می تواند سر درد را بهبود دهد.
  4. مسمومیت های الکلی را درمان می کنند و برای افرادی که الکل بسیار استفاده می کنند بسیار مفید می باشد.
  5. ادرار آور می باشد.
  6. سرفه هایی که با بغلم همراه هستند را بهبود می بخشد.
  7. دردهای عصبی را درمان می کند.
  8. ضد عفونی کننده است.
  9. از گرد قهوه می توانید برای بهبود سوختگی استفاده کنید.
  10. برای افرادی که افسردگی دارند بسیار مفید است و ضد افسردگی می باشد.
  11. از دندان مراقبت می کند.
  12. برای ورزشکاران مفید است

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام