تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه سفید

همه چیز درباره قهوه سفید

بسیاری از دوستداران قهوه سوالات زیادی در مورد جدید ترین مدل های قهوه دارند. سوالات زیادی در مورد قهوه سفید وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم. یکی از سوالات پر تکرار این است که قهوه سفید چیست؟ این نوع قهوه در واقع با شدت بسیار کمتری برشته می شود. به این معنی که دانه های سبز قهوه برای تبدیل شدن به قهوه سفید در محدوده 300 درجه تفت داده می شود.

قهوه سفید چه ویژگی هایی دارد؟

در مقابل قهوه سفید، قهوه بلوند در دمای حدود 420 درجه تفت داده می شود و قهوه تیره در محدوده 465 تا 475 درجه به دست می آید. اما قهوه سفید چیست؟ و از کجا می آید؟ این نوع قهوه از همان نوع دانه هایی می آید که در قهوه بو داده سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. به این معنی که قهوه های برشته بلوند، روشن، متوسط یا تیره، از دانه های قهوه با کیفیت یکسانی به دست آمده اند.

دو نوع دانه قهوه وجود دارد: روبوستا و عربیکا. مکان های زیادی است که امکان رشد قهوه در آن وجود دارد. اما آب و هوای موجود در هر منطقه نیز اثر منحصر به فرد خود را بر روی قهوه می گذارد و بر طعم کلی قهوه پس از دم کردن تاثیر می گذارد.

قهوه سفید نباید با قهوه سفید مالزی که در واقع نوعی نوشیدنی قهوه است که از برشته کردن دانه های قهوه با مارگارین تهیه می شود، اشتباه گرفته شود. قهوه سفیدی که در این مقاله قصد توضیح دادن آن را داریم از ایالات متحده شروع شد و اخیرا به قهوه ای پر طرفدار در سراسر جهان تبدیل شده است.

قهوه سفید

تفاوت قهوه سفید و قهوه سیاه 

فرآیند برشته کردن این قهوه حداقل از 50 سال پیش آغاز شد. مطالعاتی که طی سال های اخیر در زمینه قهوه سفید انجام شده است، نشان داده است که قهوه سفید آنتی اکسیدان های سالم بیشتری دارد که در فرایند بو دادن سنتی تیره تر از بین می روند. همچنین، شایع شد که قهوه سفید کافئین بهتری دارد و برای درست کردن لاته عالی است.

این تحقیقات در زمینه قهوه سفید باعث افزایش فروش و محبوبیت این نوع قهوه شد. در حقیقت معلوم نیست چه کسی در ابتدا قهوه را در چنین دمای پایینی برشته کرده است. نکته مهم این است که افرادی این کار را انجام دادند و هم اکنون همه ما می توانیم از روشی متفاوت برای نوشیدن قهوه لذت ببریم.

هنگام مقایسه قهوه سفید با قهوه سیاه، چندین تفاوت مهم مانند دمای برشته کردن، سطح کافئین و طعم وجود دارد. هر دو مدل قهوه از دانه های قهوه سبز به دست می آید، اما چون این نوع قهوه در دمای پایین تری برشته می شوند، تا 50 درصد بیشتر از قهوه سیاه کاملا برشته شده، کافئین را حفظ می کند. همچنین این قهوه آنتی اکسیدان های سالم بیشتری را در خود حفظ می کند، زیرا در دمای بسیار پایین تر برشته می شود.

بارز ترین تفاوت بین این نوع قهوه و قهوه معمولی، طعم آن است. این تفاوت در طعم، بیشتر شبیه یک چای شیرین و آجیل است در مقابل طعم قوی و تلخ قهوه که همه ما به آن عادت کرده ایم. از دیگر تفاوت ها این است که دانه این نوع قهوه بسیار سفت تر و متراکم تر از قهوه بو داده سنتی است. این ویژگی آسیاب کردن آن را بسیار دشوار می سازد. به همین دلیل اکثر رست کنندگان قهوه، آن را به صورت آسیاب شده می فروشند.

نحوه آماده سازی قهوه سفید

برای تهیه این نوع قهوه در خانه پس از خرید، توصیه ما به شما این است که از دستگاه اسپرسو ساز خانگی استفاده کنید. با این روش شما می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. اما نحوه تهیه آن با دستگاه رست تجاری به ترتیب متفاوتی انجام می شود. قهوه سفید با بو دادن قهوه تیره تر سنتی متفاوت است، زیرا هدف متفاوتی دنبال می شود.

هنگام برشته کردن قهوه، بسیاری از واکنش های شیمیایی پیچیده در دمای بین 420 تا 465 درجه انجام می شود. برای برشته کردن انواع مختلف قهوه هدف این است که قهوه مورد نظر در طول فرایند همسو شود و در پایان، درست زمانی که مشخصات طعم در جایی که می خواهید باشد، فرایند را متوقف کنید.

قهوه سفید چیست؟ مانند تمام قهوه ها، مقدار کافئین در یک فنجان با توجه به مقدار و روشی که برای دم کردن آن مورد استفاده قرار می دهید، می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. روش دم کردن با بیشترین میزان کافئین در هر اونس، مخصوص اسپرسو سفید است و روش دم آوری با کمترین میزان کافئین در هر اونس، روش دم آوری با کمترین میزان در هر اونس، روش سنتی دم آوری قطره ای است. با این وجود، نکته اصلی این است که قهوه سفید تا 50 درصد محتوای کافئین بیشتری نسبت به قهوه سیاه دارد.

قهوه سفید

آشنایی با فواید قهوه سفید

هنگامی که فواید قهوه سفید را مورد بررسی قرار می دهیم، دو مورد از بارزترین آن ها سطوح بالاتر کافئین و آنتی اکسیدان های سالم بیشتری است که قهوه سفید به طور طبیعی دارد. طعم آجیلی قهوه سفید به خوبی با خامه ها و طعم هایی که قهوه کاملا برشته شده را ترکیب می کند، ترکیب می شود. علاوه بر کافئین فراوان، اسیدیته کمتری دارد و بنابراین برای معده و دستگاه گوارش شما بهتر از قهوه سیاه برشته شده سنتی است.

تفاوت کمتر اسیدی بودن قهوه سفید چیست؟ قهوه در طول فرایند برشته کردن، اسیدی می شود و از آنجایی که این نوع قهوه نیمه برشته می شود، طعم اسیدی که می تواند با قهوه سیاه برشته شده سنتی مرتبط باشد را ایجاد نمی کند. قهوه سبز دارای اسید کلروژنیک بسیار بالایی است. همانطور که قهوه برشته می شود، مانند کافئین، اسید کلروژنیک به آرامی می سوزد.

بهتر است بدانیم که از آنجایی کهاین نوع قهوه در دمای بسیار پایین تری برشته می شود، اسید کلروژنیک را که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته می شود، حفظ می کند. اسید کلروژنیک برای کاهش خطر ابتلا به دیابت، کاهش فشار خون و تحریک کاهش وزن شناخته شده است.

برای خرید قهوه باکیفیت و خوش طعم می توانید به سایت کافی پارس مراجعه کنید و با کمک از کارشناسان مجموعه، مرغوب ترین نوع قهوه را خریداری کنید همچنین می توانید برای خرید حضوری قهوه به نمایندگی های کافی پارس رفته و با کمک متخصصان قهوه خریدی لذت بخش را تجربه کنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام