تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه جاوا

همه چیز درباره قهوه جاوا

همانطور که در اکثر مقالات ارزنده کافی پارس گفته شد، دانه های قهوه در دو نوع قهوه عربیکا و قهوه روبوستا در دنیا موجودند و زادگاه کشت و برداشت آنهاست که باعث تفاوت در نوع آنها می شود که مسلما این کشورهای مختلف تولید و محل رویش و انواع رستشان در طعم و عطر نهایی تأثیر دارد.

همین باعث تفاوت هایشان می شود و افراد با تیست کردن انواع مختلف آنها به قهوه دلخواه خود با درصدهای مختلف یا به صورت ترکیبی می رسند. یکی از قهوه های معروف و پرطرفدار در دنیا قهوه جاوا می باشد که در این محتوا قصد داریم تا به معرفی آن، محل رویشش، تاریخچه آن و … صحبت کنیم، تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

قهوه جاوا

قهوه جاوا چیست؟

جاوا منطقه ای از کشور اندونزی است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و یکی از پرطرفدارترین انواع دانه های روبوستا در کل دنیا می باشد که می توان از ویژگی‌های قابل ذکر آن به کافئین، غلظت، تلخی، اسیدیته، عطر، طعم و حالت خامه ای بالا اشاره کرد. پیشنهاد می شود به مقاله درباره قهوه بی پی در منوی مجله کافی پارس سری بزنید و مطالعه نمایید.

تاریخچه کشت و تولید قهوه جاوا:

باید گفت اولین کشور غیر آفریقایی که کشت قهوه را استارت زد کشور اندونزی بود؛ این کشور اولین بار در سال ۱8۶۶ کشت و پرورش قهوه روبوستا را به صورت گسترده شروع کرد که اکثر تولیدات آن نیز  مربوط به نواحی جاکارتا می شد. متاسفانه در سال‌های اولیه شروع به کشت قهوه جاوا نهال‌های این گیاه به خاطر پیشامد سیلاب از بین رفتند ولی سه سال بعد کشاورزان تمام تلاش خود را کردند تا به نهال‌های کاشته شده زندگی دوباره بدهند.

تا چندین سال پرورش قهوه جاوا رونق گرفت تا این دفعه آفت زنگ زدگی باعث نابودی درخت‌ های این دانه‌ های قهوه خوشبو شدند؛ پس از مدتی در دهه ۱۹۵۰ علاقه بالای کشاورزان به تولید قهوه سبب شد تا دوباره کشتزارهای قهوه جان بگیرند و فعالیت خود را شروع کنند، طوری که در حال حاضر ۱۰ % از قهوه‌ مورد نیاز دنیا را پرورش می دهند، اکثر قهوه جاوا از نوع روبوستا می باشد اما انواع گوناگونی از قهوه عربیکا هم در بین آنها گاها دیده می شود.

تولید قهوه در اندونزی بیشتر با نظارت سازمان‌های دولتی انجام می پذیرد و با فروش قهوه جاوا سود بالایی نصیب دولت می شود؛ کشتزارهای غیردولتی که پرورش و کشت آنها زیر نظر افراد معمولی انجام می پذیرد، در غرب جاوا و نواحی ای اطراف پانگالنگان قرار گرفته اند. برای اطلاع از شرایط دریافت نمایندگی کافی پارس به سایت مراجعه نمایید.

قهوه جاوا

نحوه کشت قهوه جاوا چگونه است؟

درختان قهوه جاوا این منطقه اکثرا ارتفاع بلندی دارند اما به دلیل راحتی برداشت محصولات، کشاورزان تلاش دارند هر چند سال یکبار آن‌ها را هرس کنند، ویژگی خوب دانه قهوه روبوستا این است که از نظر آب و هوایی به راحتی می‌تواند در هر شرایط سختی براحتی رشد کند و محصولات مناسبی را ارائه کند، به همین خاطر شرایط جوی و آب و هوایی برای این نوع قهوه در مقایسه با قهوه عربیکا زیاد مهم نیست.

همانطور که حتما می دانید اگر قهوه بیش از یک سال نگهداری و انبار شود، عطر و طعم اولیه خود را از دست می‌دهد اما این موضوع در مورد قهوه جاوا اندونزی صدق نمی‌کند، جالب است که بدانید که هر قدر قهوه این منطقه کهنه تر باشد ارزش و قیمت بیشتری پیدا خواهد کرد؛ اگر از نظر ظاهری بخواهید قهوه جاوا را تشخیص دهید فقط کافی است مقداری از آن را کف دست خود بریزید تا رنگ ملایم نقره ای مانندش اصالت خود را نشان دهد.

دلیل محبوبیت قهوه جاوا:

قهوه جاوا ویژگی های خاصی دارد که باعث معروفیت و محبوبیت آن در بین مردم دنیا شده است، از جمله این مزایا می‌توان به کافئین بالا، اسیدیته بالا، تلخی دلچسب، کافئین و غلطت بالا و غنی، عطر و طعم بخصوص و کرمای خامه ای ویژه و ضخیم اشاره کرد؛ این ویژگی‌ها باعث شده تا قهوه جاوا گزینه مناسبی برای استفاده درتهیه قهوه اسپرسو و انواع قهوه ها با پایه اسپرسو به صورت خالص باشد. همچنین برقراری مراودات و معادلات دوستانه با کشور اندونزی سبب شده تا واردات قهوه جاوا به ایران به سهولت انجام گردد.

مشکلات صنعت قهوه جاوا در کشور اندونزی چیست؟

مثل هر صنعت دیگری تولید و کشت قهوه جاوا هم با مشکلات مختلفی روبروست، متاسفانه تولید قهوه جاوا در سال‌های اخیر با مشکلاتی روبرو شده و این است که کشاورزان لکه هایی را روی دانه های این گیاه ارزشمند مشاهده می‌کنند، وجود این دردسر باعث شده تا بیشتر محصول پس از برداشت به عنوان غذای حیوانات مورد استفاده قرار گیرد.

قهوه جاوا

سازمان حمایت از حیوانات و قهوه جاوا:

یکی از مشکلاتی که در کشور اندونزی باعث مخالفت طرفداران محیط زیست و حیوانات شده مربوط به استفاده از حیوانات برای تولید قهوه‌ جاوه گران قیمت از فضله حیوانی بومی است؛ در اندونزی قهوه ‌های تولید شده توسط حیوانی به نام زباد نخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و فضله آن که حاوی دانه‌های این گیاه است با قیمت بسیار بالایی فروخته می‌شود. پیشنهاد می گردد مقاله جالب قهوه فضله حیوانات گران ترین قهوه دنیا را در مجله کافی پارس حتما بخوانید.

مواردی که باید درباره قهوه جاوا بدانید:

1-حدود ۱۰ % از تولیدات قهوه جاوا از دانه قهوه روبوستا است و ۹۰ % بقیه از دانه قهوه عربیکا بدست می آید.

2-کشور ایران یکی از مشتریان دائمی قهوه جاوا است و به همین خاطر این قهوه در بازار به راحتی قابل تهیه می باشد.

3-قهوه جاوا در بین دانه های قهوه‌های روبوستا از کیفیت بالایی برخوردارند.

4- در کل دنیا قهوه عربیکا در مقایسه با قهوه روبوستا همیشه قیمت بالاتری دارد اما نوع روبوستا قهوه جاوا از ارزش و قیمت بیشتری برخوردار می باشد.

5-قهوه جاوا در اواخر تیر و مهر برداشت می شود و شیوه بهره برداری از آن به صورت شسته می باشد.

6-کشور اندونزی در حال حاضر با تولید ۷ % از قهوه جهانی بعنوان سومین تولیدکننده بزرگ قهوه در دنیا شناخته می‌شود.

در انتهای این محتوا باید عرض کنیم قهوه جاوا اندونزی به علت محبوبیت و طرفداران زیاد یکی از محصولات پرفروش و پرمصرف دنیاست و این بخاطر عطر و طعم منحصر به فرد، اسیدیته کم و طعم آجیلی اش می باشد که آن را جزو یکی از آیتم های ویژه دنیا کرده است. در ضمن شما می توانید انواع قهوه های خالص و ناب و اصلی دنیا را بصورت قهوه خشک از شعب کافی پارس تهیه کنید و از نوشیدن قهوه ای دلچسب بصورت حضوری و خرید اینترنتی قهوه لذت ببرید.

 

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام