تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

شیر نسکافه

معایب و فواید استفاده از شیر نسکافه را بدایند

شیر نسکافه یکی از لذت بخش ترین نوشیدنی های جهان که طرفداران و دوستداران زیادی دارد این نوشیدنی جزء خانواده ی بزرگ قهوه می باشد و پایه اصلی تهیه آن قهوه می باشد. شیر نسکافه یکی از لذت بخش ترین نوشیدنی های گرم می باشد که در فصل زمستان حس خوبی را به شما انتقال می دهد.

نسکافه یکی از نوشیدنی های محبوب می باشد که با اضافه کردن شیر به آن شیر نسکافه به دست می آید. نسکافه هم از دانه های قهوه که فرآورده شده اند به دست می اید به همین دلیل معایب و فوایدی مانند قهوه دارد. زمانی که نسکافه را با شیر و خامه ترکیب می کنند طعمی بسیار خاص و خوش طعم به دست می آید که به آن شیر نسکافه می گویند.

شیر نسکافه

با خواص شیر نسکافه آشنا شوید

استفاده از شیر قهوه به دلیل شیر و نسکافه ای که دارد برای بدن مفید می باشد چرا که هم شیر خواص زیادی برای بدن دارد و هم نسکافه و قهوه به همین دلیل به بهبود بسیاری از بیماری ها و مشکلات بدن کمک می کند.

  • کلسیم: شیر نسکافه یکی ار نوشیدنی های مقوی می باشد که درصد بالایی کلسیم در آن وجود دارد و از آنجایی که بدن به کلسیم نیاز دارد نوشیدن آن می تواند تامین کننده کلسیم باشد و در سلامت بدن تاثیر بسزایی دارد.
  • تقویت حافظه: در یکی از مقاله ها تاثیر قهوه بر آلزایمر را توضیح داده ایم و از آنجایی که نسکافه از دانه های قهوه به دست می آید بنابراین برای تقویت حافظع بسیار موثر می باشدو نشکافه باعث هوشیاری اعصاب و مغز می باشد و در ایجاد آرامش ذهن بسیار تاثیر گذار است. این نوشیدنی برای رفع خستگی های عضلانی خواص بالای دارد. جالب است بدانید نسکافه عضلات چشم را قوی و همکاری بین عضلات چشم را تقویت می کند و دقت را بالا میبرد.این ماده با تحریک مرکز تمرکز حافظه را افزایش خواهد داد و از خواص شیر نسکافه به شمار می آید.
  • جلوگیری از افزایش وزن: این نوشیدنی باعث می شود تا سیستم های مغز شما را دیرتر گرسنه کنند به همین دلیل با استفاده از آن اشتهای شما کاهش پیدا می کند و احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت در نتیجه چاق نمی شوید. کافئینی که در نشکافه وجود دارد باعث افزایش و بالا بردن سوخت و ساز بدن می شود که نتیجه ی این امر لاغری را به همراه دارد.

معایب و مضرات مصرف بیش از حد شیر نسکافه

مصرف بیش از حد این نوشیدنی باعث می شود که کلسترول خون افزایش پیدا کند و اگر از آن دسته ای هستید که روزانه بین 4 تا 5 لیوان نسکافه میل می کنید باید بدانید که خطر سکته قلبی به شما بسیار نزیک می باشد. این نوشیدنی به مینای دندان آسیب وارد کرده و باعث از بین رفتن آن می شود.

کافئینی که در این نوشیدنی است برای افرادی که آلرژی و حساسیت به قهوه دارند هم خطر ساز می باشد. کافئین این نوشیدنی منجر به تپش قلب می شود و بی خوابی را همراه خود دارد. کافئین باعث افزایش ترشح اسید معده و آنزیم پپسین می شود و افرادی که دچار رفلاکس معده هستند نباید از آن استفاده نمایند. کافئین موجود در نسکافه فشار خون را افزایش می دهد و حرکات ماهیچه قلب را نا منظم می نماید، بنابراین برای افراد دارای ناراحتی قلبی مضر است.

شیر نسکافه

 

خانم های باردار نباید از این نوشیدنی استفاده کنند چرا که کافئین موجود در آن باعث زایمان زودرس می شود هم چنین مادران شیرده هم باید از این نوشیدنی فاصله بگیرند زیرا کافئین شیر نشکافه از طریق شیر وارد بدن نوزاد می شود که در نهایت باعث ناآرامی، ایجاد حساسیت، بی خوابی و … در نوزادان می گردد.

استفاده بیش از حد از شیر نسکافه باعث می شود تا اضطراب و استرس در افراد بیشتر شود. همچنین برای افرادی که افسردگی دارند در طول روز تنها استفاده 1 گرم کافئین مجاز می باشد. کافئین موجود در نسکافه منجر به دفع پتاسیم و سدیم به وسیله کلیه ها می شود و قند خون را افزایش می دهد.

لذا افراد مبتلا به دیابت باید از آن پرهیز نمایند.کافئین موجود در نسکافه مانع جذب آهن در روده ها می شود، به همین دلیل تا یک ساعت بعد از غذا باید از خوردن آن پرهیز کنند.

مواد مورد نیاز برای تهیه شیر نسکافه

برای تهیه یک لیوان شیر نسکافه خوش طعم و عطر مواد لازم:

شیر: 1 لیوان

نسکافه: دو قاشق غذاخوری

خامه: صد گرم

اگر تمایل دارید شیر نسکافه خود را با شکلات تزئین کنید باید صد گرم هم شکلات داشته باشید.

شیر نسکافه

 

طرز تهیه شیر نسکافه

  1. قبل از هر چیزی شیر را درون یخچال قرار داده تا کاملا سرد شود.
  2. شیر را روی حرارت گاز قرار دهید تا به دمای 65 درجه برسد اما به جوش نیایید و زمانی که به این درجه حرارت رسید آن را از روی حرارت بردارید.
  3. حال خامه و نسکافه را با هم ترکیب کرده و در لیوان مورد نظر خود بریزید و سپس شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید.
  4. در نهاین آن را با شکلات رنده شده و یا آب شده تزئین کنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام