تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه فضله

قهوه فضله حیوانات گران ترین قهوه دنیا

آنچه که از قهوه در ذهن ماست، دانه های گیاهی به نام قهوه می باشد که معمولا در ارتفاعات و سرزمین های گرمسیری می رویند و کشت می شوند، سپس برداشت شده و انواع رست در 4 درجه روی آنها صورت می گیرد و آماده آسیاب شدن در اندازه های مختلف برای انواع قهوه ها می شوند و به روش های مختلف با دستگاه های پیشرفته و برقی و یا به روش های سنتی و دستی و شعله مستقیم دم آوری می گردند و آماده نوشیدن می شوند.

در این مقاله قصد داریم در مورد قهوه فضله حیوانات صحبت کنیم، بله واقعیت دارد قهوه ای است که بسیار گران است و بعنوان بهترین قهوه شناخته شده است.شاید عجیب و کمی چندش آور باشد اما قهوه درست شده از فضله حیوانات ترکیب آن با قهوه نیست، اگر تا پایان محتوا همراه کافی پارس باشید متوجه خواهید شد که این نوع از قهوه گران قیمت و کمیاب چگونه  و از چه حیواناتی بدست می آید.

فرایند و اهمیت قهوه فضله حیوانات:

تاکنون قهوه‌های عجیب و جالبی را دیده باشید و حتی آنها را تست کرده باشد اما یکی از عجیب‌ترین قهوه‌ هایی که تا به امروز رواج پیدا کرده است، قهوه فضله حیوانات می باشد که اهمیتش دلایل علمی ثابت شده ای دارد که به آن می پردازیم.

در واقع برخی حیوانات دانه‌های قهوه را می‌خورند و این دانه‌ها در یک فرایند خاص از سیستم گوارشی حیوان عبور کرده و باعث نوعی تخمیر استثنایی روی دانه‌های قهوه می شود، این تخمیر حاصل قرار گرفتن دانه قهوه در بزاق دهان حیوان، اسیدهای معده و فرایندهایی می باشد که موقع عبور از روده‌ حیوان شکل می‌گیرد.

در طول این فرایند فرم و خواص دانه قهوه تغییر می یابد و باعث کاهش اسیدیته و تلخی آن می گردد و در طولانی مدت، ایجاد قهوه بهتر و خوش‌طعم‌تری می کند. با اینکه قهوه‌ فضله حیوانات بسیار خوشمزه‌تر است، اما میزان تولیدش هم بسیار محدود  است.

به همین خاطر خیلی از شرکت‌های تولید کننده قهوه در پی یافتن روش‌های مشابهی برای تهیه قهوه‌ هایی با طعم و مزه‌ای مشابه قهوه فضله حیوانات هستند. پیشنهاد می گردد مقاله ماسک های تفاله قهوه اسپرسو را در مجله کافی پارس حتما مطالعه نمایید.

قهوه فضله

قهوه فضله حیوانات و تهیه آن در آزمایشگاه ها:

چون امکان بازسازی فرایندهایی که موقع بلعیدن قهوه توسط حیوانات رخ می‌دهد در آزمایشگاه‌ ها هم می تواند انجام شود، می شود همان قهوه را با هزینه کمتری تولید کرد، در ضمن بسیاری از افراد با علم اینکه این قهوه با عبور از مجاری دفعی حیوانات بدست می آید و برایشان ناخوشایند است هم می‌توانند از این قهوه ‌های آزمایشگاهی مشابه قهوه فضله حیوانات استفاده کنند.

روش غیر انسانی تهیه قهوه فضله حیوانات:

حدود صدسال پیش که قهوه فضله حیوانات توسط دنیای غرب کشف شد، افراد محدودی به آن دسترسی داشتند و خیلی از آن بی‌ اطلاع بودند، از آن زمان تاکنون این قهوه معروف به این شده است که باعث عوارض بدی برای حیوانات می شود.

افراد زیادی به امید فروش و درآمد ازین نوع قهوه اقدام به اسیر کردن حیوانات در قفس کرده و آنها را فقط به آنها گیلاس‌های قهوه برای خوردن می دهند؛ حیوانات اسیر، حق خوردن هیچ نوع غذای دیگری جز گیلاس‌های قهوه ندارند، چقدر ظالمانه!

گیلاس ‌های قهوه ممکن است نرسیده و یا حتی برای حیوان نامناسب باشند درحالی‌که در محیط طبیعی آنها فقط بهترین و رسیده ‌ترین گیلاس‌های قهوه را برای خوردن انتخاب می‌کنند. همین موضوع باعث می شد که این حیوانات بینوا دچار بیماری‌های گوارشی، ذهنی و حتی خونریزی داخلی شوند که نشانه نزدیک بودن مرگ آن‌هاست.

اصولا حیوانات دفع کننده قهوه باید آزادانه در مزارع قهوه بچرخند و از دانه‌های قهوه تغذیه کنند. اما مزرعه‌داران قهوه بخاطر سود بیشتر و زحمت کمتر، حیوان را در قفس نگه می‌دارند و شاخه‌های میوه‌ی قهوه را در قفس برای خوردن به او می دهند. مسلما در این مدل اسارت، کارگران مدفوع حیوانات را راحت‌تر جمع‌ می کنند و نیازی به پیدا کردن و گشتن در طبیعت ندارند.

در واقع روش اصلی و انسانی برای بدست آوردن قهوه فضله حیوانات، جمع‌آوری فضله شان در مزارع قهوه است که توسط حیوانات وحشی گذرا اتفاق می افتد.

قهوه فضله از کدام حیوانات بدست می آید؟

1-قهوه گربه سیوت یا کوپی لواک

2-قهوه میمون رزوس

3-قهوه فیل

4-قهوه خفاش وحشی

5-قهوه پرنده

برای دریافت نمایندگی از کافی پارس به صفحه مورد نظر در سایت مراجعه نمایید.

قهوه فضله

قهوه فضله گربه سیوت یا کوپی لواک:

گربه سیوت نوعی از گربه سانان است که قهوه دفعیش، گران‌ترین قهوه دنیا شناخته می‌شود؛ این گربه پستاندار کوچکی است که بیشتر در قاره آسیا یافت می‌شود و تعدادی از آن هم در جنوب قاره های اروپا و آفریقا نیز زندگی می‌کند، این نوع قهوه فضله حیوانات برای نخستین بار توسط اروپایی‌ها در کشور اندونزی کشف شد.

این گربه‌ها اغلب در مزارع قهوه برای یک میان وعده پیدایشان می شود و گیلاس‌های قهوه را می‌خورند و بعد قهوه در دستگاه گوارش آنها حرکت کرده، پوست و تفاله آن از بین می رود ولی خود دانه قهوه طی یک فرآیند تخمیری خاص پس از یک روز دفع می شود و به‌صورت توده‌ای بیرون می‌آید، دانه‌های قهوه پس از دفع هنوز سالمند و پس از برداشت، شستشو و خشک می‌شوند و نهایتا پس  از رست با قیمتی گزاف به بازار ارسال می گردند.

عطر و طعم و دلیل گرانی قهوه فضله کوپی لواک:

دلیل اصلی گران‌ بودن این قهوه بیشتر ازینکه به طعم و کیفیت آن وابسته باشد و به روش منحصر بفرد تهیه‌ آن برمی‌گردد، قهوه فضله کوپی لواک بخاطر آنزیم‌هایی که در معده‌ی گربه بر آن ترشح می‌شود، طعمی متفاوت به خود می‌گیرد و باعث تغییر در آنزیم ‌های ساختار پروتئینی قهوه می‌شوند و از تلخی و اسیدیته قهوه کم می گردد.

با وجود کافئین بالایی که قهوه کوپی لواک دارد، طعمش با شیوه‌ای که محلی‌های اندونزی دم می‌کنند بسیار ملایم و سبک و کاراملی است اما انتظار طعمی کاملا متفاوت و خاص را هم نداشته باشید.

این نوع قهوه فضله حیوانات بسیار گران می باشد و در لندن هر فنجانش 100 دلار می ارزد، البته ناگفته نماند هزینه‌ی مالی و نیروی کاری که برای تهیه‌ یک کیلو قهوه کوپی لواک صرف می گردد خیلی بیشتر است از هزینه‌ تهیه‌ یک کیلو قهوه‌ معمولی است و همین تنها دلیل گرانی این قهوه است نه عجیب و غریب بودن طعم و عطر آن!

قهوه فضله کوپی لواک اصل را چطور تشخیص دهیم؟

موقع خرید این قهوه باید مراقب کلاهبرداران متقلب باشید مثلا اگر قهوه ای تحت عنوان ۱۰۰ درصد قهوه فضله کوپی لواک به شما فروختند، مطمئن باشید که حتما تقلبی است یا ناخالصی دارد. تخمین زده می‌شود که در یک بسته قهوه حداکثر ۸۰ درصد آن کوپی لواک باشد و بطور متوسط قیمت این قهوه  بیشتر از ۶۰۰ دلار در هر نیم کیلو می باشد. گفتنی است شعب کافی پارس، عرضه کننده بهترین قهوه خشک اصل با عطر و طعم بی نظیر می باشند.

قهوه فضله

قهوه فضله میمون زورس:

قهوه میمون از فرایند هضم این حیوان بدست می آید، این نوع قهوه فضله حیوانات، نوعی کاملا جدید بوده و بعنوان محصولی مشابه با قهوه گربه سیوت به دنیا عرضه می‌شود. میمون‌های تولید کننده این قهوه، در جنوب هندوستان در مزارع سرسبز، پرباران و مناطق کوهستانی و در نزدیکی سواحل زندگی می‌کنند.

در این مناطق مزارع قهوه فراوانی وجود دارد که میمون‌های رزوس معمولا در لابلا و کنار آنها رفت و آمد می کنند. این میمون‌ها گیلاس‌های قهوه را دوست دارند و به مزارع قهوه حمله می‌کنند و نتیجه این حملات قهوه ای جدید می باشد که از بزاق این میمون به دست می‌آید.

چگونگی تولید قهوه فضله میمون:

میمون‌های رزوس برای یافتن بالاترین، شیرین‌ترین و باکیفیت‌ترین گیلاس‌های قهوه از هر درختی می‌روند و تمایل دارند گیلاس های قهوه را آرام بجوند که در این حین ممکن است مقدار زیادی از میوه های قهوه طی این فرایند شکسته و خرد شوند، البته می‌توان میوه های سالمی را هم در میان آنها یافت.

وقتی میمون‌ها در اوقات فراغت خود در حال جویدن و تف کردن میوه های قهوه می باشند، کارگران مزارع با دقت این میوه ها را از میان بزاق میمون‌ها جمع می کنند، می‌شویند و برای فرآوری خشک می‌کنند. این قهوه ‌ها به‌جای رنگ سبز خام، رنگی خاکستری دارند و درنهایت پس از رست با قیمتی گزاف به فروش می رسند.

قهوه فضله میمون زورس چه عطرو طعمی دارد؟

قهوه فضله میمون طعم و مزه ای مخصوص به خود دارد و دارای اسیدیته ضعیف، گرد شده و بادی سنگین و بدون تلخی است و دلیلش آنزیم ‌های موجود در میوه قهوه است که توسط بزاق میمون تجزیه‌ و باعث تغییر طعم قهوه در این فرایند می‌ گردد.

قهوه فضله میمون را از کجا بخریم؟

پیدا کردن این قهوه بسیار دشوار است زیرا قهوه ای جدید است و همیشه موجود نیست و به‌ محض ورود به بازار به فروش می رسد

قهوه فضله

قهوه فضله فیل:

این قهوه که به قهوه عاج سیاه معروف است در تایلند تولید می‌شود. فیل‌های شمال تایلند سهم بزرگی در اعطای یک فنجان قهوه به طرفدارانشان دارند؛ حدود۲۰ فیل ساکن در منطقه حفاظت شده مثلت طلایی در مرز لائوس و میانمار همکنون در تولید عاج سیاه قهوه نقش دارند که به آن اصطلاحا قهوه فضله فیل گفته می‌شود.

این فیل‌ها هر روز مقداری میوه قهوه مخلوط شده با غذایشان می خورند و پس از ۲۴ ساعت آنها را که تقریبا هضم نشده‌ است دفع می‌کنند؛ این میوه ‌ها شسته شده و پس از جدا کردن دانه‌های قهوه، برای رست به بانکوگ منتقل می شوند. این نوع قهوه فضله فیل را فقط یک شرکت تولید می‌کند و عرضه آن هم بسیار محدود است.

برای تولید قهوه عاج سیاه از قهوه عربیکا که در تایلند کشت‌ می شود و در ارتفاع بالای۱۵۰۰ متر می‌روید، استفاده می گردد، کارگران گیلاس‌های قهوه عربیکا را می چینند و با موز و برنج برای تولید یک رژیم غذایی متعادل برای فیل‌ها مخلوط می کنند  و به آن‌ها می دهند. ‌زمانی که قهوه از سیستم گوارشی فیل عبور می‌کند، ممکن است یک نصف روز تا ۳ روز طول بکشد.

مخلوط شدن میوه‌های قهوه با دیگر محتویات معده فیل و تخمیری که در دستگاه گوارش فیل اتفاق می‌افتد، ایجاد طعمی ملایم و خاص در این قهوه می کند؛ نهایتا قهوه ای ملایم بدست می آید که تلخ هم نیست؛ ناگفته نماند فیل‌ها به ازای تولید هر یک کیلوگرم قهوه فضله، 18 کیلوگرم گیلاس قهوه باید بخورند.

نتیجه این تلاش مشترک فیل‌ها و انسان‌ها نوعی از مرغوب‌ترین قهوه فضله جهان در حال حاضر است و در شماری از هتل‌های لوکس و 5 ستاره تایلند، دوبی و مالدیو با قیمت ۵۰ دلار عرضه می گردد. مدیران این هتل‌ها واکنش مهمانان به این قهوه جدید را عالی می دانند و می‌گویند که حتی دانستن تهیه غیر معمول این قهوه مشتریان را از نوشیدنش باز نداشته است.

عطر و طعم قهوه فضله فیل:

عطر و طعم قهوه عاج سیاه ترکیبی بی نظیر از مالت، شکلات، گل، تنباکو و حتی نوعی چمن است بدون اینکه ذره‌ای تلخی در آن حس کنید.

قهوه فضله فیل را از کجا تهیه کنیم؟

قهوه فضله فیل یکی از کمیاب ‌ترین قهوه‌های دنیاست و رسیدن به آن بسیار دشوار است و قیمتی در حدود ۱۰۰۰ دلار در هر نیم کیلوگرم تخمین زده شده است. محتوای جذاب قهوه اسپرسو برای لاغری را در سایت کافی پارس از دست ندهید.

قهوه فضله

قهوه خفاش وحشی:

این قهوه از گونه‌ای خفاش ها که در جزایر ماداگاسکار زندگی می‌کنند، به دست می‌آید اما برخلاف قهوه فیل و گربه از فضله آنها بدست نمی آید بلکه نتیجه بزاق آنهاست؛ بزاق خفاش، پدیده‌ای نسبتا جدید در میان قهوه هاست است که خاستگاه آن ماداگاسکار است، کشوری که هیچ‌ زمانی به تولید قهوه‌ی با کیفیت معروف نبوده است.

کشاورزان قهوه ماداگاسکار که سال‌ها به کشت قهوه روبوستا مشغول بودند، چند سال پیش به کشت زیر مجموعه ای نادر از بوربون به‌ نام بوربون پوینتو روی آوردند که قیمت آن به حدود ۱۰۰ دلار برای هر نیم کیلو گرم می‌رسد، حال همین قهوه اگر به کمی بزاق خفاش آغشته شود، قیمتش ۱۰٪ بیشتر می شود.

در واقع خفاش‌ها آن ‌قدر کوچکند که نمی‌توانند گیلاس قهوه را کامل بخورند بخاطر همین برای به دست آوردن کمی قند در گیلاس قهوه، شروع به نیش زدن آن می‌کنند؛ آنها از دندان‌های کوچک و تیز خود برای پاره کردن پوست بیرونی و لیس زدن پالپ داخلی دانه قهوه استفاده می‌کنند.

این اتفاق باعث می‌شود که گیلاس‌های نیمه خورده شده ‌طوری‌که لوبیای قهوه تا حدی در معرض اثر اسید بزاق خفاش که روی گیاه مانده است قرار گیرد و تا آنجا که ممکن است به ‌طور طبیعی خشک شود؛ در نهایت بهترین دانه‌ها را جمع ‌آوری کرده و خشک و تبدیل به یک قهوه درجه‌ یک می‌کنند.

طعم قهوه خفاش چگونه است؟

قهوه تولید شده از این روش، قهوه ای منحصر به ‌فرد با اسیدیته کم بوده که نتیجه واکنش بزاق خفاش با دانه های قهوه به آن طعمی لطیف، صاف و شیرین می دهد.

قهوه خفاش وحشی را از کجا بخریم؟

پیدا کردن این نوع قهوه واقعا سخت است اما اگر آن را پیدا شود نسبت به قهوه فضله حیوانات ارزان‌تر است. درباره قهوه بی پی چه می دانید؟ خوب آن را در منوی مجله کافی پارس سرچ کرده و مطالعه نمایید.

قهوه فضله

قهوه فضله پرندگان:

ریشه قهوه فضله پرندگان از یک مزرعه خانوادگی در برزیل منشأ گرفته است، یک روز صبح در سال ۲۰۰۹ هنگامی‌که صاحب مزرعه از خواب بیدار می شود با ناراحتی نظاره‌گر حمله پرندگان ژاکو به مزارع قهوه خود بود که گیلاس‌های قرمز و زیبای قهوه را چپاول کرده بودند.

جالب اینجا بود که مزارع همسایگان مورد حمله پرندگان قرار نگرفته بودند و صاحب مزرعه با خود اندیشید که روش‌های رشد بیو داینامیک جامع سبب حمله پرندگان به سمت گیلاس‌های قهوه شده است و مشخص شد این پرندگان بهترین گیلاس‌ها را هم برای خوردن انتخاب کرده بودند. فرایند هضم سریع پرندگان ژاکو و رژیم غذایی گیاهی آنان سبب شد طعم و مزه قهوه‌ های خروجی (منظور همان لوبیاهای قهوه ای دفن شده در فضله این پرندگان است) بسیار بهتری شد.

طعم قهوه فضله پرندگان چگونه است؟

این قهوه نیز طعمی خاص و کمیاب دارد و دارای بادی غنی و طعمی ملایم و دلپذیر می باشد.

قهوه فضله پرنده را چطور تهیه کنیم؟

قهوه فضله پرندگان بیش از ۷ برابر قیمت اصلی آن به فروش می‌رسد و پیدا کردنش هم بسیار سخت است.

دلیل گران بودن قهوه فضله طبیعی حیوانات چیست؟

ققضیه این است که در طبیعت، حیوانات برای کسب درآمد زیاد با انسان‌ها همکاری نمی‌کنند و تنها راه کاهش قیمت این نوه قهوه ها ایجاد قفس ‌های بزرگ، مزارع حیوانات و مجبور کردن آنها به تولید این نوع از قهوه فضله است که در واقع کاری غیر انسانی و بی رحمانه می باشد، ناگفته نماند کیفیت قهوه فضله حیوانات قفسی به خوبی کیفیت قهوه فضله طبیعی نمی باشد.

خوب در انتها باید گفت، قیمت قهوه فضله حیوانات دو برابر قیمت فلز نقره می باشد، و با این داستان و محتوا متوجه می شویم که انسان ها هر روز به کشفیات جدیدی در هر عرصه ای دست پیدا می کنند و رسیدن به هرچیزی را ممکن می سازند البته امیدوارم روزی مقاله ای درباره قهوه فضله انسان ننویسیم … در اینجا این جمله معروف به یاد می اید که غیرممکن، غیرممکن است!

در انتها کافی پارس، بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه در تمام نقاط ایران از همراهی شما کمال تشکر را دارد.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام