تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه ساز کالیتا ویو

قهوه ساز کالیتا ویو

روز بروز بر تعداد قهوه ساز هایی به دنیای صنعت قهوه وارد می شوند اضافه می گردد که کار را برای استفاده کنندگان راحت تر و متفاوت تر و یا حتی جذاب تر می کنند، در این محتوا می خواهیم به معرفی یکی از قهوه ساز هایی بپردازیم که تقریبا می توان گفت جزو نسل جدید قهوه سازها می باشد و در واقعی نوعی قهوه ساز چکه ای به حساب می آید.

این قهوه ساز کالیتا ویو نام دارد و ساخت کشور ژاپن می باشد و در اکثر مسابقات جهانی تهیه قهوه نیز مورد استفاده قرار می گیرد، در کل ساختاری ساده دارد و شامل یک کفی صاف و یک فیلتر است تا با آن بتوانید قهوه ای صاف و غنی با عطر و طعم عالی بدست آورید؛ تا پایان مقاله با کافی پارس بزرگترین فروشگاه زنجیره ای قهوه در ایران همراه باشید.

قهوه ساز کالیتا ویو

طرز تهیه قهوه با کالیتا ویو:

روش تهیه و دم کردن قهوه با کالیتا ویو بیشتر شبیه قهوه ساز وی 60 و قهوه ساز کمکس می باشد اما با این تفاوت که در قهوه ساز کالیتا ویو بجای یک محل خروجی و عصاره گیری که در کمکس و وی 60 اینگونه می باشد، کالیتا ویو دارای 3 سوراخ خروجی و عصاره گیری است و همچنین دارای کفی صاف می باشد که این ویژگی احتمال هر طور کانالی شدن آب در پودر قهوه را از بین می برد و یک فنجان قهوه غنی را به شما می دهد.

تجهیزات لازم برای دم کردن قهوه کالیتا ویو:

-کالیتا ویو

-فیلتر

-کتری مخصوص قهوه

-ترازو

-آب تصفیه شده

-تایمر

-ماگ برای سرو قهوه

مراحل دم کردن قهوه با کالیتا ویو:

1- پانزده گرم دانه قهوه را وزن کرده و جدا کنید: برای این کار اول ترازو را روی عدد صفر تنظیم و کمی بیشتر از 15 گرم دانه قهوه را وزن کنید (منظور از کمی بیشتر یعنی 1 الی 2 گرم) به این خاطر که احتمال دارد کمی از دانه قهوه درون گرایندر قهوه باقی بماند.

در آموزش تهیه این قهوه با قهوه ساز کالیتا ویو Kalita Wave از نسب1 به 15 قهوه به آب استفاده می شود که این نسبت می تواند با توجه به سلیقه هر شخص که قهوه ضعیف تر یا قوی تر می خواهد متفاوت شود که ایرادی ندارد.

2-دانه قهوه را به اندازه متوسط آسیاب نمایید: دانه های قهوه را در دستگاه آسیاب ریخته و آن را در سایز متوسط آسیاب و خرد نمایید و به اندازه 15 گرم قهوه آسیاب شده را داخل کالیتا ویو بریزید، بعد چند ضربه آرام به کالیتا ویو بزنید تا پودر قهوه در سطح پایین دستگاه سطحی یکنواخت پیدا کند که این عمل به پخش یکنواخت آب در کل سطح قهوه می گردد و عصاره گیری نیز کامل صورت می پذیرد.

3- 225 میلی لیتر آب را تا دمای بین 90 تا 96 درجه سانتیگراد بجوش بیاورید: دمای مورد نیاز برای دم آوری قهوه با کالیتا ویو 90 تا 96 درجه می باشد، اگر دماسنج ندارید می توانید بعد ازینکه آب جوشید 30 ثانیه صبر کنید تا دمای آن پایین بیاید و هم در اصطلاح جا بیفتد و به دمای مورد نظر برسید، بعد از ریختن آب روی فیلتر و شسته شدنش، آب را از درون ظرف بیرون بریزید.

نکته: هیچ وقت آب داغ را مستقیم روی کالیتا ویو نریزید چون ممکن است در طولانی مدت تغییر شکل پیدا کند و خراب شود.

قهوه ساز کالیتا ویو

4-فیلتر کالیتا ویو را با آب ولرم شستشو دهید: ضروری است اول فیلتر کالیتا ویو را شستشو دهید تا طعم کاغذی آن از بین برود و در قهوه نمایان نشود، همچنین با این کار قهوه ساز نیز گزم می شود که می تواند در بهتر دم کشیدن قهوه و طعم آن تاثیر بگذارد.

5-قهوه آسیاب شده را داخل فیلتر کالیتا ویو بریزید.

6-تایمر را برداشته، 25 میلی لیتر آب بریزید و در حدود 30 ثانیه صبر کنید تا قهوه در اصطلاح شکوفا شود، دقت کنید که ریختن آب مخصوصا در قسمت میانی قهوه باید بسیار آرام صورت گیرد تا قهوه ها به کناره های فیلتر کشیده نشوند و وسط آن خالی شود چون باعث می شود قهوه به خوبی استخراج نشود.

بعد 75 میلی لیتر دیگر آب اضافه کنید و 30 ثانیه منتظر باشید، آب را در قسمت مرکزی کالیتا ویو بریزید و از ریختن آب در قسمت های کناری بپرهیزید، در ادامه دوباره 75 میلی لیتر آب بریزید، در پایان کار بعد از 30 ثانیه که در کل دم آوری 90 ثانیه طول می کشد 50 میلی لیتر آخر آب را هم اضافه کنید.

7-منتظر بمانید تا همه قطره های قهوه از فیلتر رد شوند: در پایان و پس از آنکه کل 225 گرم آب را اضافه کردید کمی قهوه را هم بزنید و بعد منتظر باشید تا همه قهوه از آن خارج شود، اگر در انتهای کار ته نشین شدن قهوه آسیاب شده در ته کالیتا ویو به صورت یک دست و صاف بود یعنی کارتان را بدرستی انجام داده اید، خوب قهوه شما آماده است.

فرایند استخراج قهوه از کالیتا ویو باید تقریبا 4 دقیقه طول بکشد، اگر این زمان برای کمتر شد باید از قهوه آسیاب شده ریزتری استفاده نمایید و اگر زمان عصاره گیری بیشتر شد باید از قهوه با آسیاب درشت تر استفاده کنید.

قهوه ساز کالیتا ویو

نکاتی برای قهوه ای بهتر با کالیتا ویو:

درست کردن قهوه با کالیتا ویو همینقدر که گفته شد ساده است ولی چند نکته در دم آوری قهوه با این دستگاه وجود دارد که عطر و طعم آن را بهتر می کند که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

-کلا قهوه ساز کالیتا ویو طوری طراحی شده که بتواند قهوه ای غلیظ تر و سنگین تر نسبت به سایر قهوه سازهای چکه ای یا قطره ای مثل قهوه ساز کمکس درست کند.

-قهوه ساز کالیتا ویو دو سایز 155 و 185 دارد و تنها تفاوت این دو سایز در میزان آب و قهوه مصرفی است یعنی در سایز 185 آن، 30 گرم قهوه استفاده می شود و مقدار آب هم در حدود 400 میلی لیتر است.

-دمای استفاده شده برای آب در قهوه ساز کالیتا ویو دمایی استاندارد است ولی در تهیه قهوه سلیقه شخصی نقش اساسی را بازی می کند یعنی می توانید با تغییر دمای آب، مدل های مختلف آن را امتحان کنید تا دمای مورد نظرتان را بیابید.

-تازه بودن دانه  قهوه در کالیتا ویو در عطر و طعم قهوه تأثیر بسزایی دارد.

-استفاده از آب تصفیه شده طعم خیلی بهتری به قهوه می دهد.

-شستن فیلتر کاغذی یادتان نرود چون نقش بسیار مهمی در طعم قهوه دارد و اگر شسته نشود طعم قهوه عوض می شود.

قهوه ساز کالیتا ویو

در انتهای محتوا باید گفت قهوه های دمی با روش چکه ای معمولا قهوهای غنی تر و غلیظ تر به شما می دهند و ممکن است کافئین دریافتی شما نیز بیشتر باشد ،پس در میزان مصرف آن دقت فرمایید. برای اطلاع از کلاس های آموزش باریستایی کافی پارس به صفحه مورد نظر رجوع کنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام