تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

طبع قهوه

طبع قهوه گرم است یا سرد؟

در اینجا به طبع قهوه می پردازیم. اگر بخواهیم قهوه را به عنوان یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا معرفی کنیم، اغراق نکرده ایم. قهوه از نظر دارویی نیز مزایای بسیار زیادی برای بدن دارد. این دانه گیاهی دارای آنتی اکسیدان زیادی است و می تواند در جلوگیری از ابتلا به بیماری ها بسیار موثر عمل کند. از نظر طب سنتی و گیاه شناسی هر نوع خوراکی طبیعی دارای طبیعتی است که باید با مصلح آن استفاده شود.

در حالت کلی نیز اگر بخواهیم قهوه را در یک دسته بندی جای دهیم، باید بگوییم که قهوه دارای طبعی سرد و خشک است. برای قهوه یک مصلح گرم باید تعریف شود که از نظر طب گیاهی، زعفران به عنوان یک مصلح مناسب برای قهوه عنوان شده است. شما می توانید در زمان دم آوری قهوه، به آن زعفران اضافه نمایید. البته از پودر زنجبیل و گلاب و همچنین روغن پسته نیز می توان به عنوان مصلح قهوه استفاده کرد.

طبع قهوه

طبع قهوه چیست؟

اینکه طبع قهوه سرد و خشک است در مورد همه انواع قهوه صدق می کند و صرفا برای قهوه عربیکا یا روبوستا نیست. حتی مشتقات قهوه نیز دارای طبعی سرد هستند. افرادی که مزاج گرم دارند می توانند بدون هیچ نگرانی از این نوشیدنی استفاده کنند. اما متخصصین مربوطه توصیه می کنند که افراد دارای مزاج سرد، قهوه را با مصلح های آن مصرف کنند تا از بروز مشکلات ناشی از مصرف قهوه جلوگیری کنند.

اما نکته مهم دیگری که در مورد طبع قهوه وجود دارد، این است که قهوه سرد یا گرم هیج تاثیری بر روی طبیعت آن ندارد. به این معنی که با حرارت دیدن، طبع قهوه تغییر نمی کند. اما استفاده از قهوه با توجه به طبع آن و مزاجی که شما دارید با رعایت نکات فوق الذکر می تواند خواص بسیاری برای بدن داشته باشد. البته افراط در مصرف قهوه ممکن است مضرات بسیاری را برای بدن به وجود آورد.

فواید و خواص درمانی قهوه

با توجه به اینکه در مورد طبع قهوه توضیحاتی ارائه شد شما باید طبع خود را بشناسید تا مصرف قهوه برای شما مشکلی ایجاد نکند. اما همانطور که اشاره شد قهوه دارای مزایا و خواصی برای بدن است که محققان در این زمینه به نتایج زیر دست پیدا کرده اند. خواص قهوه از نظر پزشکی به شرح زیر می باشند:

  • کافئین موجود در قهوه باعث می شود که شما با استفاده از آن در طول روز کمتر خسته شوید. در واقع مصرف قهوه انرژی روزانه شما را بهبود می بخشد و حتی بر روی ضریب هوشی افراد تاثیر مثبتی دارد. پس از نوشیدن یک فنجان قهوه، کافئین موجود در این نوشیدنی جذب خون می شود. این کافئین بر روی انتقال دهنده های عصبی تاثیر می گذارد و باعث بهبود عملکرد مغز می شود. طبق تحقیقات انجام شده مصرف قهوه سطح هوشیاری، انرژی روزانه، عملکرد های ذهنی و … را افزایش می دهد.

قهوه یک چربی سوز فوق العاده است. قهوه برای لاغری فوق العاده است و در رژیم غذایی جایگاه مهمی دارد. در واقع باید گفت در مکمل های چربی سوز مقادیری کافئین وجود دارد. کافئین به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند و طبق مطالعات انجام شده می تواند این فرآیند را افزایش دهد.

کافئین می تواند میزان چربی سوزی در افراد لاغر را تا 29 درصد افزایش دهد این در حالی است که این میزان در افراد چاق حدود 10 درصد است. در نظر داشته باشید که مصرف قهوه می تواند چربی های بدن را بسوزاند. در نتیجه از بین رفتن چربی های بدن، اسید های چرب برای سوخت و ساز در بدن مورد استفاده قرار می گیرند.

  • قهوه از جمله نوشیدنی هایی است که دارای مواد مغذی است. از جمله مواد مغذی موجود در قهوه با درصد های متفاوت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • ریبو فلاوین
  • نیاسین
  • پتاسیم
  • اسید پانتومیک
  • منگنز
  • منیزیم
  • شاید برای شما جالب باشد بدانید که طبق تحقیقات انجام شده قهوه می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش دهد. در واقع در دیابت نوع دو مقاومت به انسولین وجود دارد و یا توانایی ترشح انسولین در بدن کاهش پیدا می کند. طبق مطالعات پزشکی، افرادی که قهوه می نوشند تا 67 درصد کمتر به این نوع دیابت مبتلا می شوند. البته با توجه به نوع و میزان مصرف قهوه، درصد کاهش ابتلا به بیماری دیابت نوع دو از 7 درصد شروع می شود.
  • در دنیای امروزه آلزایمر را به عنوان شایع ترین بیماری عصبی می شناسند. در علم پزشکی درمان قطعی برای آلزایمر تعریف نشده است اما راه هایی برای پیشگیری از ابتلا به آن وجود دارد. طبق تحقیقات انجام شده بر روی افراد، مصرف قهوه تا درصد بسیار زیادی می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید نوشته ی تاثیر قهوه بر آلزایمر را مطالعه کنید.

طبع قهوه

فروشگاه های معتبر برای خرید قهوه

مواردی که در پاراگراف قبلی اشاره شد با توجه به طبع قهوه و انواع آن بیان شده است. البته همانطور که ذکر شد نوع قهوه بر روی طبع آن تاثیری ندارد و طبع قهوه در همه انواع آن از اسپرسو گرفته تا لاته و آمریکانو، سرد و خشک است. طبع قهوه و مواد موجود در آن باعث می شوند که این دانه گیاهی به عنوان یک ماده پر خاصیت شناخته شود.

اما تمام فواید و خواصی که برای این نوشیدنی ذکر شد به شرطی تحقق خواهند یافت که شما خرید قهوه را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید. در صورتی که شما قهوه نا مرغوب و بی کیفیت خریداری کنید، مسلما نه تنها سودی برای بدن و سلامتی شما نخواهد داشت بلکه ممکن است مضراتی نیز برای شما به دنبال داشته باشد. در نتیجه پیشنهاد می کنیم چه به صورت اینترنتی و چه به صورت حضوری قهوه را از برند های معتبر خریداری کنید.

برند کافی پارس تمامی انواع قهوه را در بسته بندی های متنوع به بازار مشتریان عرضه می کند. با این برند شما می توانید خریدی مطمئن را تجربه کنید و از خواص قهوه بهره مند شوید. در واقع قهوه با مصرف روزانه یک فنجان قهوه اصیل و ناب می توانید از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری نمایید. البته فراموش نکنید اگر شما بیماری قلبی دارید و یا مبتلا به فشار خون هستید، در مورد مصرف قهوه با پزشک خود مشورت کنید. از طرفی بر روی کیفیت قهوه بیشتر حساس باشید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام