تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

ده کشور برتر در تولید قهوه

کشت، تولید و پرورش قهوه در نقاط مختلف جهان صورت می گیرد و بسیاری از مردم روز خود را با این نوشیدنی جادویی و انرژی بخش آغاز می کنند و همچنین در طول روز در ساعات مختلف این نوشیدنی را شارژ می کنند تا بتوانند از خود رفع کسالت و خستگی نمایند و دچار کمبود انرژی نشوند به همین خاطر اصلا جای تعجب نیست که قهوه بعد از نفت دومین کالای تجاری جهان به شمار آید! در این مقاله قصد داریم به معرفی ده کشور برتر در تولید قهوه با توجه به آمار میزان تولید قهوه در سال 2016 سازمان بین المللی قهوه یعنی ICO بپردازیم، با آکادمی قهوه پارس مجهزترین آموزشگاه برگذار کننده دوره جامع باریستایی همراه باشید.

10-تولید قهوه در گواتمالا: 871/224 تُن تولید قهوه در هر سال

گواتمالا 000/000/204 کیلوگرم دانه‌ قهوه را با کیفیت خوب و ثابت نسبت به سال های پیش خود در سال 2015 تولید نمود، رشد قهوه در گواتمالا در دمایی بین 16 تا 32 درجه‌ سانتیگراد صورت می گیرد و در ارتفاعات 500 تا 5000 متری از سطح دریا رشد می کند؛ گواتمالا بیشترین تولید‌ قهوه را در آمریکای مرکزی به خود اختصاص داده است اما در سال 2011 هندوراس از گواتمالا پیشی گرفت.

ده کشور برتر در تولید قهوه

9-تولید قهوه در مکزیک: 940/257 تُن تولید قهوه تولید در هر سال

در سال 2015 تولید قهوه‌ در مکزیک به 000/000/234 کیلوگرم رسید، خوب است بدانید که مکزیک تولید کننده یکی از بهترین قهوه ‌های عربیکای جهان می باشد و بخش عمده ‌ای از صادرات قهوه به آمریکا را دارد، در دهه‌ی 1990 در کشور مکزیک مشکلاتی در پرورش قهوه بوجود آمد که باعث شد قیمت قهوه تولید شده در این کشور زیاد شود، همچنین عدم کنترل و نظارت بر صادرات قهوه باعث ناتوانی مکزیک در صنعت قهوه شد که تا سال 2000 نیز ادامه یافت اما نیاز همیشگی آمریکا به واردات قهوه باعث بهبود بازار تجاری مکزیک شد بطوریکه مکزیک در سال 2005،  7/1 میلیون بسته ( مطابق60 کیلوگرم ) و در سال 2014  چهار میلیون بسته قهوه صادر نمود.

ده کشور برتر در تولید قهوه

8-تولید قهوه در اوگاندا: 489/314 تُن تولید قهوه در هر سال

اوگاندا در سال 2015، به مقدار 000/300/285 کیلوگرم تولید قهوه داشته است که در آفریقا جزو برترین صادرکنندگان قهوه دنیا به حساب می آید؛ با رکورد تولید قهوه ای که اوگاندا در سال 2015 زد بجای مکزیک در این رتبه ‌بندی قرار گرفت و رتبه‌ی هشتم را به خود اختصاص داد، گفتنی است هر دو قهوه روبوستا و قهوه عربیکا در اوگاندا کشت و بخوبی پرورش می یابند، همچنین قهوه قسمت مهم و عمده ای از اقتصاد اوگاندا را تشکیل می‌دهد و افراد زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند.

ده کشور برتر در تولید قهوه

7-تولید قهوه در هندوراس: 380/296 تُن تولید قهوه در هر سال

در سال 2015 هندوراس 000/000/345 کیلوگرم تولید قهوه داشته است که می توان با میزان قهوه برداشت شده در هندوراس به سال 2011 که 180/354 تن بوده است برابر دانست اما با وجود این همه تولید قهوه هنوز این کشور زیاد شناخته شده نمی باشد و ازین قهوه بیشتر در ترکیبات قهوه استفاده می‌ گردد و کمتر بصورت خالص بفروش می رسد؛ با تمام این وجود، قهوه بخش مهمی از اقتصاد هندوراس است و تعداد زیادی از مردم این کشور از این راه هزینه های زندگی خود را تأمین می کنند.

ده کشور برتر در تولید قهوه

6-تولید قهوه در هندوستان: 786/385 تُن تولید قهوه در سال

با اینکه نام هندوستان در کشت و پرورش قهوه زیاد نام آشنا نیست اما میزان تولید قهوه‌ این کشور در سال 2015 به 000/980/349 کیلوگرم رسید، بیشتر قهوه این کشور در تپه‌های جنوبی آن تولید می‌شوند؛ دانه‌های قهوه در هند در باد و بارندگی ‌های موسمی در کنار ادویه ‌هایی مثل هل و دارچین بزرگ می شوند و به این خاطر طعم و بوی تندی پیدا می کنند؛ ناگفته نماند برند قهوه‌ Tata در مسابقاتی بین‌المللی سال 2004 موفق به دریافت 3 مدال طلا شد؛ 80%  از قهوه تولید شده در کشور هندوستان صادر می گردد و خریدارانش بیشتر کشورهای اروپایی و روسیه هستند.

ده کشور برتر در تولید قهوه

5-تولید قهوه در اتیوپی: 287/423 تُن تولید قهوه در هر سال

اتیوپی با تولید 000/000/384 کیلوگرم در سال 2015  یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سالانه‌ تولید قهوه در جهان شد، اتیوپی از لحاظ جغرافیایی به عنوان زادگاه قهوه عربیکا شناخته شده است، از نظر اقتصادی هم حدود 28% از صادرات این کشور مربوط به قهوه می‌باشد و تقریبا 15 هزار از مردم اتیوپی در بخش‌ های مختلف تولید قهوه کار می کنند و درامد دارند. اتیوپی فرهنگی غنی در قهوه دارد و حدود 1100 سال می باشد که کشت قهوه در این کشور انجام می شود؛Harar ، Limu ، Sidamo   و Yirgacheffe برندهای معروف قهوه عربیکا در اتیوپی می باشند که حق امتیاز آنها نیز مخصوص دولت اتیوپی می ‌باشد.

ده کشور برتر در تولید قهوه

4-تولید قهوه در اندونزی : 629/814 تُن تولید قهوه در هر سال

تولید قهوه‌ کشور اندونزی در سال 2015 بیش از 000/000/660 کیلوگرم قهوه با کیفیت بوده است، با اینکه کیفیت قهوه روبوستا اندونزی نسبت به قهوه عربیکا بخاطر شرایط اقلیمی که در آن حاکم است کمتر می‌باشد اما باز هم همین مقدار نسبت به بسیاری از قهوه‌ های دیگر مقدار قابل توجهی است؛ کلا مناطق جغرافیایی اندونزی به دلیل نزدیکی به خط استوا برای کشت و پرورش قهوه بسیار مناسب هستند. تولید قهوه در اندونزی اولین بار توسط استعمارگران آلمانی انجام شد اما بعدها توسط خود مردم اندونزی ادامه پیدا کرد و چیزی حدود یک میلیون هکتار از نواحی مختلف کشور اندونزی را مزارع پرورش قهوه تشکیل داده اند.

از با کیفیت‌ترین قهوه‌های اندونزی قهوه‌ Kopi Luwak است که در دنیا معروف می باشد و قیمتش بخاطر روش خاص پرورش آن گران است؛ روش آن بدین ترتیب است که حیوانی شبیه گربه به نام  palm civiکه در جنگل ‌های جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کند و میوه‌ درخت قهوه وقتی که هنوز دانه ‌های درون میوه‌ قهوه سفت نشده اند را می خورد، سپس این میوه ها در بدن حیوان با مایعی که برای هضم میوه‌ قهوه ترشح می‌شود، گوشت میوه را هضم و دانه باقی مانده را دفع می‌ کند، این دانه ها جمع و تمیز می شوند و به اسم قهوه‌ی Kopi Luwak با قیمتی بالا به فروش می‌رسند، از این قهوه حدود 500 کیلوگرم در هر سال تولید می گردد که قیمت هر فنجانش نزدیک به 100 دلار می ‌باشد؛ پیشنهاد می گردد مقاله قهوه فضله حیوانات را در مجله کافی پارس مطالعه نمایید.

ده کشور برتر در تولید قهوه

3-تولید قهوه در کلمبیا: 871/892 تُن تولید قهوه در هر سال

کلمبیا در تولید قهوه یکی از مشهورترین قهوه ها در دنیاست چون خوش طعم‌ترین قهوه ‌ها را با عطری فوق العاده تولید می‌کند، البته در بین سال‌های 1980 تا 2010 شرایط اقلیمی کلمبیا بخاطر افزایش دما و کم شدن باران، شاخصی منفی در تولید قهوه ‌های کلمبیا بود. سال های طولانی ای کلمبیا بعد از برزیل جایگاه دوم بیشترین میزان تولید قهوه‌ در جهان را داشت ولی به دلیل رشد سریع تولید و پرورش قهوه در ویتنام، تولید قهوه‌ کلمبیا به جایگاه سوم افول کرد، با این حال در سال 2015 کلمبیا 000/000/810 کیلوگرم تولید قهوه داشته است.

ده کشور برتر در تولید قهوه

2-تولید قهوه در ویتنام: 811/818/1 تُن تولید قهوه در هر سال

ویتنام در زمینه‌ تولید قهوه رتبه‌ی دوم جهان را دارد و در سال 2015 به تنهایی 000/000/650/1کیلوگرم قهوه تولید نموده است، با وجود جنگی که چند سال ویتنام را درگیر کرد و تا دهه‌ 1980 میلادی طول کشید اما در مدت جنگ و پس از آن هم پرورش و تولید قهوه بعنوان بخش بزرگی از صادرات و درامد ویتنام به شمار می آمد؛ میزان تولید قهوه‌ ویتنام در سال 1975 تنها 000/6 تُن بود اما این میزان به سرعت افزایش یافت و امروزه به حدود 2 میلیون در سال رسیده است، صادرات قهوه ویتنام به سراسر جهان بسیار بالا می باشد.

ده کشور برتر در تولید قهوه

1-تولید قهوه در برزیل: 502/859/2 تُن تولید قهوه در هر سال

برزیل، بزرگترین تولید کننده‌ قهوه در جهان می باشد و مقام اول را در دنیا دارد، در سال 2014 برزیل 000/100/594/2 کیلوگرم قهوه را تولید و وارد بازار نمود، البته این مقدار تولید قهوه برای برزیل عجیب نیست چون این کشور بیشتر از 150 سال می باشد که صدرنشین در تولید قهوه‌ دنیا به حساب می آید؛ مزارع کشت قهوه بیش از 000/27 متر مربع از خاک بزریل را در بر گرفته اند و بیشتر این مزارع در شهرهای Gerais Minas ،Sao Paulo  و Parana در جنوبی‌ترین قسمت برزیل قرار گرفته اند و شرایط اقلیمی و دمای هوا برای کشت و پرورش قهوه در این 3 شهر بسیار مناسب است. تفاوت عمده قهوه‌ برزیل در مقایسه با دیگر کشورها این است که در مراحل‌ فراوری قهوه از روش پردازش خشک ( Dry Process ) استفاده می‌شود یعنی میوه ‌های قهوه در زیر نور مستقیم خورشید خشک می‌شوند که در بهتر شدن عطر و طعم قهوه ثأثیر دارد و این در حالیست که در اکثر کشورها از روش پردازش خیس ( Wet Process ) استفاده می گردد.

ده کشور برتر در تولید قهوه
Roasted coffee beans arranged in a world map on textile background Top view

در این مقاله با کشورهای برتر تولید قهوه در دنیا آشنا شدید، البته باید گفت مناطق زیر کشت دیگری نیز می باشند که مقدار مزارع تولید قهوه آنها آنقدری نبود که در لیست ما قرار بگیرد، در هر صورت برای خرید انواع دانه قهوه خشک با کیفیت از کشورهای برتر جهان در تولید قهوه به سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام