تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

خرید قهوه 50 % روبوستا در 50% عربیکا

خرید قهوه 50 درصد عربیکا و 50 درصد روبوستا (قهوه میکس مدیوم کافی پارس)

اگر علاقمند به قهوه باشید حتما می دانید که بیشترین مصرف قهوه دنیا مربوط به دانه های قهوه عربیکا و قهوه روبوستا هستند که البته مصرف عربیکا تقریبا دو برابر روبوستا می باشد آن هم بخاطر خصوصیاتی که دارد که در ادامه به آن اشاره می شود.

در این مقاله می خواهیم به خرید قهوه میکس 50 % عربیکا و 50% روبوستا بپردازیم  که شاید بتوان گفت متعادل ترین و بیشترین مصرف را در بین مردم دنیا دارد چون از تمامی خصوصیات هر دو نوع قهوه یکسان در خود دارد، با کافی پارس بزرگترین فروش فروشگاه انواع دانه قهوه تا انتهای متن همراه ما باشید.

تاریخچه خرید قهوه 50 % روبوستا در 50% عربیکا:

دانه های قهوه و روش استفاده از آنها اولین بار در قرن هجدهم کشف شد، دانه های قهوه دارای 25 گونه اصلی می باشند که به شکل گسترده ای در جنگل های استوایی آفریقا و قسمت هایی از جزایر اقیانوس هند پراکنده شده و کشت و تولید می گردند.

دو نوع دانه قهوه که بالاترین ارزش غذایی و اقتصادی را دارند قهوه های خوش نام عربیکا و روبوستا می باشند که در حال حاضر این دو نوع قهوه در 60 % از سطح دنیا کشت می شوند، بعمل می آیند و برداشت می گردند که نمونه محبوب و پرمصرف آن برای خرید قهوه 50% روبوستا و 50% عربیکا می باشد.

خرید قهوه 50 % روبوستا در 50% عربیکا

عرفی دو نوع محبوب قهوه روبوستا:

-قهوه روبوستا (روبوستا خالص): دانه های ریزتر از عربیکا، بافتی سفت، طعمی شور و بسیار غنی از نظر کافئین (دو برابر عربیکا) دارد و ناگفته نماند بخاطر طعم قهوه روبوستا کمتر رایج است و طرفداران خاص خود را دارد.

-قهوه روبوستا (روبوستا پرمحصول): این نوع دانه قهوه روبوستا تا چندین نسل برای افزایش مقاومت در مقابل آفات و بیماری ها و عملکرد بالا در برابر آنان پرورش داده شده است؛ روبوستای پرمحصول دارای طعمی قوی است اما طعم آن نسبت به روبوستای خالص از شدت کمتری برخوردار می باشد، این تنوع اغلب به گونه تجاری و برای تامین شرکت هایی که قهوه فوری می فروشند بعمل می آیند.

-ویژگی درخت های قهوه روبوستا:

درختان دانه قهوه روبوستا به شکل درختچه یا درختی کوچک هستند که در زمان بلوغ تا ارتفاع 10 متر هم می رسند، سیستم ریشه گیاه کم عمق است اما در برابر آفات و تغییرات هوا بسیار قوی می باشند و در هر جایی می توانند و حتما نیاز به مکانی  مرتفع برای رشد ندارند به همین علت قیمت کمتری از قهوه عربیکا دارند و میکس آن با قهوه عربیکا در پایین آوردن قیمت خرید قهوه 50 % روبوستا در 50% عربیکا تأثیر می گذارد.

-درباره شکل و طعم قهوه روبوستا:

گیلاس های میوه قهوه روبوستا دارای دانه های کمی گرد و حاوی دو دانه بیضی شکل می باشند و کوچکتر از دانه های قهوه عربیکا به نظر می هستند؛ رنگ دانه های قهوه عربیکا و روبوستا به دمای برشته شدنشان و نوع رست قهوه واسته است، با این حال دانه‌های قهوه روبوستا وقتی رست داده می‌شوند رنگ تیره‌تری نسبت به عربیکا دارند.

طعم قهوه روبوستا از خنثی تا بسیار تند متغیر است و طعمی شبیه بلغور جو دوسر دارد همچنین وقتی بوی قهوه روبوستای بو داده نشده یا قهوه سبز به مشامتان می رسد بوی بادام زمینی تازه می دهد و پس از برشته شدن بوی ضعیفی به شبیه لاستیک سوخته دارد. قهوه روبوستا پس از دم کشیدن رنگی قهوه ای پیدا می کند و این نوع قهوه در بازار اروپا محبوبیت کمتری دارد و اغلب برای استفاده در تولید قهوه فوری، در صنعت غذایی و نوشیدنی ها استفاده می گردد.

نکته: قهوه روبوستا دو برابر عربیکا کافئین دارد و تلخ تر است.

خرید قهوه 50 % روبوستا در 50% عربیکا

 

-ویژگی درخت های قهوه عربیکا:

درختچه قهوه عربیکا معمولاً دارای ارتفاعی متوسط بین 5/2 تا 5/4 متر دارد و فقط در ارتفاع 1000 متری یا بیشتر از سطح دریا کشت می شود و اگر بخواهد به خوبی به عمل بیاید و رشد کند نیاز به دمایی بین 15 تا 24 درجه سانتیگراد نیاز دارد و میزان بارندگی سالانه ای که باید دریافت کند بین 1200  تا 2200 میلی متر در سال است.

گیاه قهوه عربیکا وقتی کاشته می شود نسبت به قهوه روبوستا بیشتر در معرض آفات و بیماری ها می باشد و نسبت به تغییرات آب و هوایی حساس است و به همین خاطر است که کشت و نگهداری آن سخت می باشد و قیمت بالاتری نسبت به روبوستا دارد و به همین خاطر در میکس بکار می برد تا در آن قیمت خرید قهوه 50 % روبوستا در 50% عربیکا متناسب تر شود.

در حال حاضر قهوه عربیکا در آمریکای لاتین، آفریقای مرکزی و شرقی، هندوستان و برخی از مناطق اندونزی کشت می گردد و برزیل و کلمبیا دو صادرکننده اصلی دانه قهوه عربیکا در جهان امروز با حدود 70 % از کل تولید قهوه در جهان به حساب می آیند.

درباره شکل و طعم قهوه عربیکا:

دانه های قهوه عربیکا بیضی شکل، بزرگتر و باریک تر از عربیکا هستند و دارای طعمی ترش و میوه ای می باشند و از روبوستا کافئینشان کمتر است و به همین خاطر طرفداران بیشتری نسبت به آن دارند و به جای کافئین بیشتر دارای عطر و طعم بیشتری می باشند و همین ویژگی آنها را محبوب تر کرده است.

خرید قهوه 50 % روبوستا در 50% عربیکا کافی پارس:

کافی پارس بزرگترین فروشگاه زنجیره ای قهوه ایران برای قهوه خورها میکس جدابی با درصد 50-5 قهوه عربیکا و روبوستا تهیه دیده است، این میکس از دانه های اصیل قهوه از بهترین مزارع و کشورهای دنیا شامل اندونزی، پی بی، بریل، السالوادور و… با فرمول مخصوص ویژه کافی پارس ترکیب درست شده است.

کافی پارس با دارا بودن آزمایشگاه مخصوص قهوه و متخصصین صنعت قهوه که در اختیار دارد بهترین و خوش طعم ترین میکس ها را تهیه و تولید می نماید که یکی از آنها میکس تهی شده برای خرید قهوه 50 % روبوستا در 50% عربیکا و دارا بودن هر دو خاصیت قهوه عربیکا و روبوستا یعنی عطرو طعم عربیکا و کافئین روبوستا می باشد.

خرید قهوه 50 % روبوستا در 50% عربیکا

رست میکس مدیوم کافی پارس برای خرید قهوه 50 % روبوستا در 50% عربیکا:

در کارخانه رستری کافی پارس برای بدست آوردن طعم و عطر محسوس قهوه و رسیدن به کیفیتی عالی از مدرن ترین و گران قیمت ترین دستگاه های رسترسی و برشته کاری دنیا استفاده می  کند و در این میکس بخصوص، دانه های سبز قهوه رست های مدیوم و شکلاتی داده می شود تا طعم و عطر قهوه برای علاقمندان این مارجین دلچسب و ماندگار باشد به راحتی خرید قهوه 50 % روبوستا در 50% عربیکا را از سایت کافی پارس به سلیقه خود بصورت خشک یا پودر شده تهیه نمایند.

مشخصات میکس مدیوم کافی پارس و خرید قهوه 50 % روبوستا در 50% عربیکا:

این میکس یک قهوه خوش طعم و عطر برای شما به ارمغان می آورد و اسیدیته قهوه (ترشی)، کافئین، تلخی، کرمای قهوه و… متوسطی دارد و هر کس با هر سلیقه ای آن را می پسند و دارای مشخصات زیر می باشد:

نژاد: روبوستا 50% و عربیکا 50%

کشور و مزرعه و رست: کشور اندونزی با رست مدیوم، پی بی با رست مدیوم، برزیل با رست مدیوم، السالوادور با رست شکلاتی

میزان کافئین: 5/2 از 5

مقدار تلخی: 5/2 از 5

غلظت کرما: 3 از 5

اسیدیته قهوه: 5/2 از 5

رایحه: ترکیبی از عطر های خاکی، توت سیاه و شیرین

طعم یادآور: ترکیبی ازطعم های کاراملی، شکلاتی و آجیلی

وزن بسته: 500 گرم

خرید قهوه 50 % روبوستا در 50% عربیکا بصورت میکس:

برای خرید قهوه 50 % روبوستا در 50% عربیکا از سایت کافی پارس که بسیار راحت و آسان می باشد و حتی اگر اشنایی کمی با اینترنت و خرید اینترتی داشته باشید می توانید آن را انجام دهید و سریع دریافت نمایید، کافیست روی لینک زیر کیلیک نمایید و مستقیم به صفحه خرید وارد شوید: https://coffeepars.com/p/mix-50-robusta-50-arabica/

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام