تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه میکس پریمیوم

خرید قهوه میکس پریمیوم (80% روبوستا و 20% عربیکا)

خیلی اوقات پیش می آید وقتی به کافی شاپ برای نوشیدن یک فنجان کافه می روید هنگام سفارش گرفتن گارسون از شما می پرسد که چه نوع قهوه ای میل دارید؟ قهوه اسپشیالیتی یا کامرشیال یا پریمیوم، میکس باشد یا صد در صد عربیکا یا روبوستا و … شما اکثرا نه این اصطلاحات را شنیده اید و نه می دانید فرقشان با هم چیست.

در این مقاله می خواهیم به معرفی این اصطلاحات بپردازیم و به شما در خرید قهوه میکس پریمیوم کمک کنیم تا موقع سفارش قهوه بتوانید با اعتماد بنفس کامل و علم از این اصطلاحات سفارش دهید و یا قهوه دلخواهتان را براحتی بخرید.

قهوه میکس پریمیوم

قهوه میکس پریمیوم چیست؟

قهوه میکس پریمیوم از لحاظ کیفیت و رتبه بعد از قهوه اسپشیالیتی قرار دارد، قهوه پریمیوم مثل قهوه اسپشیالیتی کیفیت خیلی خوبی دارد ولی برخلاف قهوه اسپشیالیتی، تمام دانه‌های قهوه کاملا سالم نمی باشند و ممکن است در آنها بمقدار خیلی کم دانه‌های خراب و آسیب دیده‌ی قهوه را ببینید که ممکن است کمی بر روی طعم قهوه تأثیر بگذارند.

اما با تمام این اوصاف قهوه پریمیوم طعم و رایحه‌ بسیار مطلوبی دارد و امتیازی بین 70 تا 80 را از 100 طبق استانداردهای SCAA بدست می آورد؛ این گفته ها نسبی و به استاندارد جهانی مربوط می شود و خیالتان از سالم بودن دانه های قهوه پریمیوم کافی پارس راحت باشد.

برخلاف واژه‌هایی چون قهوه gourmet یا premium که به قهوه ممتاز و عالی اشاره دارند و بیشتر کلماتی تجاری برای جدا کردن این نوع قهوه ها با قهوه‌ های کم ‌کیفیت می باشند، قهوه تخصصی تعریفی علمی و استاندارد شده دارد.

اصطلاح قهوه تخصصی را اولین بار ارنا نوتسن به سال ۱۹۷۴ در مقاله ‌ای در روزنامه Tea & Coffee Trade برای وصف دانه‌ های قهوه خوش طعم و با کیفیت که در زمین های خاص کشت می‌شوند مطرح کرد و چند سال بعد انجمن قهوه تخصصی آمریکا (SCAA)  تعریف زیر را از قهوه تخصصی منتشر کرد:

قهوه تخصصی قهوه‌ ای می باشد که از طرف یک مختصص قهوه‌ که موردتایید SCAA باشد یا گواهینامه‌ Q Grader (با استناد به پروتوکل آزمایش قهوه  SCAA) امتیازی بالاتر از ۸۰  از 100 را بدست آورده باشد.

قهوه میکس پریمیوم

به چه قهوه ای می توان گفت قهوه تخصصی؟

تنها قهوه‌ای می‌تواند مطابق اصول دقیق ارزیابی حسی قهوه بر اساس سیستم قهوه ‌آزمایی SCAA نمره‌ای بالاتر از ۸۰  را بگیرد که دارای شرایط زیر باشد:

1-در آب و هوا و منطقه ای ایده‌آل و در ارتفاعی مناسب از سطح دریا، همچنین در بهترین زمان از سال و در خاکی مرغوب کشت، برداشت و فرآوری شده باشد.

2-در قهوه ‌آزمایی SCAA دانه قهوه را بر اساس ویژگی هایی مثل آرومای قهوه یا بوی خیس سابه‌ قهوه بعد از آب ریختن، رایحه یا بوی خشک سابه‌ پیش از آب ریختن، طعم خوش قهوه، میزان شیرینی قهوه، اسیدیته قهوه و تن واری یا بادی قهوه ارزیابی می‌کنند.

3-غیر از ارزیابی حسی دانه های قهوه، دانه سبز قهوه‌ای که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد از نظر دیداری نیز بررسی می گردد.

4-یک دانه قهوه برای این‌که بتواند صفت قهوه تخصصی را داشته باشد نباید در هر ۳۵۰ گرم نمونه از آن هیچ نوع اشکال عمده یا اولیه مثل دانه سیاه یا دانه ترش و خراب داشته باشد و کمتر از ۵ عیب ثانویه مثل دانه شکسته!

توضیحاتی که داده شد برای نام گذاری و درجه بندی قهوه ها در سراسر دنیا صورت می پذیرد و بعد از آن اصلاحات قهوه تخصصی، قهوه پریمیوم، قهوه اسپشیال و … به آنها داده می شود تا بتوانید برای خرید قهوه میکس پریمیوم با علم به نوع قهوه اقدام فرمایید.

خرید قهوه میکس پریمیوم از کافی پارس:

کافی پارس بزرگترین فروشگاه زنجیره ای قهوه ایران میکسی جذاب از قهوه فراهم کرده است، این میکس که از دانه های اصیل و با کیفیت ممتاز تهیه شده شامل 80 % دانه ها از نژاد قهوه روبوستا و 20% دانه ها از نژاد قهوه عربیکا می باشد و میکسی عالی از بهترین مزارع کشورهای تولید کننده قهوه دنیا مثل اندونزی، اوگاندا، برزیل  و… با فرمول ویژه و اختصاصی شرکت کافی پارس ترکیب شده است.

می توانید با خیال راحت از خرید قهوه میکس پریمیوم از طریق سایت کافی پارس براحتی و ساده لذت ببرید؛ ناگفته نماند کافی پارس با داشتن آزمایشگاه های تشخیص خوب یا بد انواع دان قهوه و افراد متخصص و حرفه ای در صنعت قهوه و قهوه آزمایی تلاش در ارائه با کیفیت ترین و خوش طعم ترین میکس ها را دارد.

قهوه میکس پریمیوم

رست مدیوم برای خرید قهوه میکس پریمیوم کافی پارس:

در کارخانه رستری کافی پارس برای رسیدن به بهترین طعم و عطر قهوه و کیفیت عالی محصول از بروزترین و گران ترین دستگاه های رستری و برشته کاری دنیا استفاده می شود و در این میکس بخصوص از قهوه، دانه های سبز قهوه با رست مدیوم برشته شده تا طعمی جذاب تر به همراه کافئینی بیشتر را برای شما عزیزان پدید بیاید.

پس پیشنهاد می کنیم اگر تمایل به یک چنین کیفیت و خصوصیاتی دارید حتما به فکر خرید قهوه میکس پریمیوم کافی پارس و تست آن باشید.

ویژگی هایی برای خرید قهوه میکس پریمیوم کافی پارس:

شما با خرید قهوه میکس پریمیوم یک قهوه پرکافئین با اسیدیته یا ترشی کم خواهید داشت چون 80% آن از دانه های قهوه روبوستا که کافئین بیشتر و اسیدیته کمتر دارد درست شده است و همچنین غلظت و کرمای قهوه عالی ای از آن دریافت خواهید کرد، ضمن اینکه میکس شدن با دانه های قهوه عربیکا به آن عطر و بوی خوبی نیز کنار دیگر ویژگی ها خواهد داد، خصوصیت این میکس پریمیوم شامل:

نژاد قهوه: 80 %  دانه قهوه روبوستا به همراه20 % دانه قهوه عربیکا

کشور و مزرعه و رست: زادگاه مزارع اندونزی با رست مدیوم، کشور اوگاندا با رست مدیوم، کشور برزیل با رست مدیوم و…

درجه تلخی قهوه: 4 از 5

میزان اسیدیته قهوه: 5/1 از 5

مقدار کافئین قهوه: 4 از 5

رایحه قهوه: ترکیبی دلپذیر از ادویه جات تند، آجیلی و شکلاتی

طعم یادآور قهوه: ترکیبی فوق العاده از چوب و مرکبات

وزن بسته های قهوه: 500 گرمی

قهوه میکس پریمیوم

نکته: هنگام خرید قهوه میکس پریمیوم از سایت کافی پارس می توانید گزینه آسیاب شدن قهوه را نیز تیک بزنید یا آن را بصورت خشک دریافت نمایید و در منزل بصورت تازه هنگام دم آوری قهوه آسیاب کنید.

در انتهای مقاله اگر به این نتیجه رسیده اید که کافئین قهوه برایتان بر عطر و طعم کمتر مهم تر است حتما نسبت به خرید قهوه میکس پریمیوم ویژه کافی پارس بصورت اینترنتی اقدام نمایید، همچنین با توجه به خصوصیاتی که گفته شد این میکس برای کسانی که ورزشکارند یا کار فیزیکی زیادی در طول روز انجام می دهند و یا نیاز به تمرکز بالا در کارشان دارند و در طول روز نیاز به شارژ انرژی و رفع کسالت دارند بسیار مناسب و ایده آل می باشد.

برای خرید قهوه میکس پریمیوم کافیست لینک مقابل را کیلیک کنید: https://coffeepars.com/p/premium-mix/

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام