تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

اسپرسو رومانو

اسپرسو رومانو با ترکیب لیمو

یکی از جذاب ترین نوشیدنی هایی که دوست داران قهوه آن را می پرستند، اسپرسو رومانو است. در واقع، این نوشیدنی ترکیبی از دو شات اسپرسو به همراه یک تکه لیمو است. ممکن است به نظر عجیب برسد اما، ترکیب لیمو با اسپرسو طعم بی نظیری می سازد. لیمو تلخی اسپرسو را تکمیل می کند، در حالی که اسپرسو ترشی لیمو را کاهش می دهد.

علاوه بر این، افزودن یک تکه لیمو به قهوه، طعم ملایم تر و پررنگ تری را ایجاد می کند، زیرا لیمو به آرامی به فنجان اسپرسو اضافه می شود. بنابراین، اگر دوست دارید طعم اسپرسو رومانو را امتحان کنید در ادامه مطالب با ما همراه باشید. ما به شما آموزش می دهیم که چگونه این قهوه بی نظیر را در خانه درست کنید.

اسپرسو رومانو تاریخچه پیچیده ای دارد. هیچ داستان محکمی در مورد منشا این قهوه وجود ندارد ولی برخی نظریه ها این قهوه را به ایتالیا مرتبط می کنند. یکی از این تئوری ها بیان می کند ایتالیایی ها زمانی که در دهه 90 آب کمیاب بود از لیمو برای ضد عفونی کردن کارد و چنگال خود استفاده می کردند. در نتیجه این فرایند آن ها متوجه شدند که لیمو و اسپرسو هماهنگی خوبی با هم دارند.

برخلاف تصور بسیاری افراد ترکیب لیمو با اسپرسو، اسید زیادی را به قهوه اضافه نمی کند. همه ما می دانیم که لیمو اسیدی است. به همین دلیل، ممکن است فکر کنید که افزودن آن به قهوه، آن را اسیدی تر از آنچه که هست می کند. با این حال، واقعیت این است که قهوه اسیدیته بالاتری نسبت به لیمو دارد. لیمو فقط دارای اسیدیته 2 است، در حالی که سطح pH قهوه از 4.85 تا 5.10 متغیر است.

اسپرسو رومانو

اسپرسو رومانو چیست؟

اسپرسو رومانو نوعی قهوه است که از ترکیب دو شات اسپرسو و یک تکه لیمو یا آب لیمو ساخته می شود. برخی افراد علاقه دارند که به این ترکیب یک قاشق چای خوری شکر یا شیر را اضافه کنند تا کمی شیرین شود. شما می توانید رومانوی خود را در هر زمانی از روز صرف نظر از گرم یا سرد بودن هوا میل کنید. دلیل آن این است که قهوه لیمو را می توان هم به صورت گرم و هم  دم سرد سرو کرد.

اگر شما به دنبال یک قهوه دارای الکل هستید، می توانید آنیسیت را به قهوه خود اضافه کنید. انسیه یک نوع نوشیدنی مدیترانه ای است که از انیسون تهیه می شود. اسپرسو طعم تلخی دارد، زیرا در هنگام تهیه آن فقط از مقدار کمی آب استفاده می شود.

توجه به این نکته مهم است که ترکیب لیمو با اسپرسو مقدار تلخی قهوه را افزایش می دهد و طعم اسیدی تازه ای را به نوشیدنی اضافه می کند. مزیت اسپرسو رومانو این است که با اضافه شدن آب لیمو از تلخی قهوه شما کاسته می شود و در نتیجه طعم بهتری به قهوه می دهد. اگر شما نگران اضافه شدن اسیدیته به اسپرسوی خود هستید، می توانید از اضافه کردن لیمو به آن خودداری کنید.

در عوض، یک تکه لیمو را بدون فشردن به قهوه اضافه کنید. با این روش لیمو به آرامی به فنجان قهوه شما تزریق می شود. با این وجود، با توجه به توضیحاتی که در مورد مقدار اسیدیته لیمو دادیم، اسپرسو رومانو با افزودن یک تکه لیمو یا یک قاشق غذاخوری آب لیمو، تا حد غیر قابل تحملی، اسیدی نمی شود.

اسپرسو رومانو

مراحل تهیه اسپرسو رومانو در خانه

زمانی که قصد دارید اسپرسو رومانو را فقط بر پایه قهوه درست کنید، یک فرایند ساده پیش رو دارید. آماده سازی رومانو فقط چند دقیقه طول می کشد، بنابراین می توانید آن را حتی زمانی که خیلی عجله دارید درست کنید. این قهوه برای آماده سازی فقط به چند ماده اولیه نیاز دارد که همه آن ها را می توانید در آشپزخانه خود پیدا کنید. وسایل مورد نیاز عبارت است از:

  • 18 گرم دانه های قهوه تازه آسیاب شده.
  • یک تکه لیموی تازه.
  • یک قاشق غذاخوری آب لیمو.
  • یک قاشق غذاخوری شکر.
  • شیر (اختیاری).
  1. مرحله اول: دو شات اسپرسو درست کنید.

هنگام ترکیب لیمو با اسپرسو، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دو شات اسپرسو تهیه کنید. برای تهیه این مقدار اسپرسو به 18 گرم دانه قهوه تازه آسیاب نیاز شده دارید. قهوه شما بهتر است برشته سبک تا متوسط باشد، اما اگر می خواهید طعم قهوه تان قوی تر باشد، می توانید از تفاله قهوه تیره نیز استفاده کنید.

  1. مرحله دوم: فنجان خود را آماده کنید.

در حین تهیه اسپرسو، فنجان قهوه خود را با بخار آب گرم کنید. سپس، پوست لیمو را داخل فنجان بمالید. مالیدن پوست لیمو در فنجان باعث می شود طعم آن را در اسپرسو خیس شود. این کار همچنین طعم جالبی را به قهوه شما اضافه می کند.

  1. مرحله سوم: اسپرسوی خود را در فنجان بریزید.

حالا که فنجان شما آماده است، دبل اسپرسو خود را داخل فنجان بریزید. همزمان با این کار یک قاشق غذا خوری آب لیمو را به آن اضافه کنید.

  1. مرحله چهارم: شکر و شیر را اضافه کنید.

آخرین مرحله این است که اگر ترجیح می دهید قهوه خود را شیرین بخورید، کمی شکر اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری شیر اضافه کرده تا رنگ اسپرسو رومانو تغییر کند.

اسپرسو رومانو

آیا افزودن لیمو به قهوه فوایدی دارد؟

برای تهیه اسپرسو رومانو اگر دستگاه اسپرسو ساز و یا  قهوه ساز برای آماده سازی قهوه لیمو ندارید، می توانید به جای آن از یک قابلمه موکا استفاده کنید. توجه داشته باشید که قهوه دم شده در قابلمه موکا به اندازه اسپرسو اصیل است و وقتی که لیمو را به آن اضافه کنید، طعم بسیار خوبی خواهد داشت.

قهوه و لیمو هر دو برای سلامتی دارای فوایدی هستند. طبق نظر متخصصان، افزودن لیمو به اسپرسو، تلخی و قدرت قهوه را متعادل می کند. به همین ترتیب، اسپرسو رومانو برای کاهش خماری مفید است. کافئین به خودی خود دارای خاصیت منقبض کننده عروق است و با این ویژگی سردرد را آرام می کند. همانطور که می دانید، کافئین موجود در قهوه همچنین باعث افزایش انرژی، هوشیاری و بهبود خلق و خو می شود.

علاوه بر خاصیت های گفته شده در مورد ترکیب لیمو با اسپرسو، روغن های طبیعی موجود در لیمو می تواند به هضم غذا کمک کند. بنابراین، عملکرد متابولیک فرد را تسریع می کند. لیمو دارای مقادیر زیادی ویتامین C است که به جذب آهن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام