تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

انواع اسموتی ها

اسموتی چیست و طرز تهیه بهترین اسموتی ها

برای همه شما پیش آمده که وقتی به یک کافی شاپ می روید دلتان قهوه نمی خواهد و حس می کنید نیاز به ویتامین های موجود در یک میوه دارید که معمولا در اکثر منوهای کافه ها موجود است و به دو صورت اسموتی و آبمیوه در طعم های مختلف یافت می شود.

اسموتی یک نوشیدنی بسیار‌ مقوی است که از ترکیب میوه‌های تازه تهیه می‌شود، در واقع اجزای میوه را به زبان عام میکس یا له می کنند تا به نوشیدنی ای ایده‌آل و دلچسب تبدیل شود. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و طرز تهیه انواع اسموتی بپردازیم تا شما نیز بهره کافی ازین مبحث را ببرید؛ برای اطلاع یافتن از شرایط دریافت نمایندگی به سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

اسموتی چیست؟

اسموتی نوعی نوشیدنی غلیظ و بافت دار می باشد اما مثل آبمیوه آبکی نیست، بافت اسموتی کاملا نرم است و از خودِ میوه بدون هیچ افزودنی ای درست می شود به همین خاطر وقتی اسموتی می‌نوشید علاوه بر آبمیوه، بافت و گوشت میوه را هم نوش جان می کنید که ویتامین‌های زیادی برای شما به ارمغان می آورد.

تهیه اسموتی بسیار ساده می باشد و میوه انتخابی نیز کاملا انتخابی و سلیقه‌ای است و شما می‌توانید هر ترکیب یا میوه ای که می‌خواهید به آن اضافه کنید مانند گیاهان، سبزیجات، میوه‌ها، دانه و مغزها، ادویه‌ جات و … پس نگران سفارشی که به گارسون می دهید نباشد چون از نظر او اصلا عجیب و غریب نیست.

اسموتی چیست و طرز تهیه بهترین اسموتی ها

اسموتی با آبمیوه چه فرقی دارد؟

باید گفت آبمیوه منبعی سرشار از ویتامین‌هاست و برای بیماران و افرادی که توان غذا خوردن ندارند بسیار مناسب است و توصیه می گردد، در واقع می توان گفت نقش مهمی در سلامتی بدن دارد. دلیل اصلی تجویز آبمیوه راحتی نوشیدن آن است، همچنین بدن نیازی ندارد برای جذب ویتامین و هضم آن فعالیت خاصی انجام دهد.

ناگفته نماند درمان خیلی از بیماری ‌ها با نوشیدن آبمیوه طبیعی انجام می‌ گردد و تنها و مهم ترین تفاوتش با اسموتی آبکی بودنش است. قهوه وین یا (کن پانا) و طرز تهیه آن را در مجله کافی پارس حتما مطالعه نمایید.

خاصیت های اسموتی کدامند؟

1-یکی از خاصیت های اسموتی را می توان یک وعده‌ غذایی خوب برای بعد از ورزش دانست، در واقع با نوشیدنش هم انرژی می‌گیرید و هم تشنگی و گرسنگی ای که در اثر فعالیت و  کالری سوزی بوجود آمده است را تا حدودی رفع می کند.

2-اسموتی برای افرادی که تصمیم به رژیم گیاه ‌خواری گرفته اند توصیه می گردد چون طعم خوب اسموتی و تأمین انرژی لازم به این افراد کمک می کند تا احساس خوبی از گیاه خواری داشته باشند داشته باشند و بتوانند به خوبی از پس رژیم خود برآیند و دچار دلزدگی نشوند.

3- فیبر موجود در اسموتی به دفع شدن سموم بدن کمک می نماید زیرا روده همیشه در معرض سموم بدن می باشد و اسموتی مسئولیت تمیز کردن روده را به خوبی انجام می دهد.

تهیه اسموتی

برای تهیه اسموتی به چه نیاز داریم؟

برای تهیه‌ی یک اسموتی خوشمزه فقط به مقداری میوه و دستگاه مخلوط‌ کن یا اسموتی ساز نیاز دارید (بهتر است این دستگاه ها از برندهای معتبر و با کیفیت باشد و تیغه های تیز و خوبی داشته باشد چون قرار است یخ را نیز خرد کند) و همچنین سلیقه و خلاقیت!

شما با تجربه کردن اسموتی‌های ترکیبی متفاوت بالاخره متوجه می شوید که دقیقا چه میوه‌هایی را دوست دارید با هم میکس کنید و سلیقه تان چه طعم هایی را می پسندد و از نوشیدن آنها لذت ببرید. بهتر است متناسب با هر فصل، میوه‌ های تازه آن فصل را انتخاب کنید و برای خود یک اسموتی خاص بیافرینید؛ در ادامه مطلب با کافی پارس همراه باشید تا با انواع اسموتی‌های خوشمزه و طرز تهیه‌ی آنها آشنا شوید، آماده ای؟ پس بزن بریم.

این را بدانید که مدرن ترین تجهیزات کافه در شعب کافی پارس با بهترین کیفیت انواع قهوه منتظر شماست.

طرز تهیه انواع اسموتی:

1-اسموتی توت فرنگی:

توت ‌فرنگی میوه مورد علاقه بزرگسالان و بخصوص بچه‌هاست و منبعی غنی از ویتامین سی و پتاسیم می باشد، اسموتی توت ‌فرنگی جایگزین خوبی برای بستنی‌های شیرین و سرشار از قند برای کودکان و بسیار خوش آب و رنگ و جذب کننده است.

مواد لازم:

-توت فرنگی یخ زده: 1 لیوان

-یخ : نصف لیوان

-آبمیوه: 1 لیوان

-آب ‌لیموی تازه: نصف قاشق غذا خوری

طرز تهیه:

توت فرنگی، آبمیوه (آب هر نوع میوه‌ای)، آب ‌لیموی تازه و یخ را داخل مخلوط‌کن بریزید و آنقدر میکس کنید تا یخ‌ ها پودر شوند و بافت یکسانی با باقی مواد ایجاد شود، همچنین شما می‌توانید از میوه توت ‌فرنگی در تهیه انواع شیک هم استفاده نمایید.

-ساده‌ترین روش تهیه اسموتی توت‌فرنگی چگونه است؟

کافیست یک لیوان توت ‌فرنگی تازه را با نصف فنجان آبلیموی تازه و مقداری یخ ترکیب کنید.

اسموتی توت فرنگی

2-اسموتی هندوانه:

در تابستان نوشیدن یک لیوان آب هندوانه هم شما را خنک می‌کند و هم آب مورد نیاز بدن را تامین می‌ نماید، درست کردن اسموتی آن کار ساده ایست و حتی با اندکی خلاقیت می‌توانید طعم ‌های مختلفی را با آن ترکیب کنید.

مواد لازم:

-هندوانه: 1 برش

-آبلیمو: 1 قاشق غذا خوری

-عسل: نصف قاشق غذا خوری

-آب یا شیر: نصف لیوان

-نعنا: 2 پر

طرز تهیه:

قطعات کوچک هندوانه را در داخل فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزنند، سپس هندوانه‌ یخ‌ زده را با آبلیمو، عسل، آب و نعنا داخل مخلوط کن ریخته و و بطور کامل مخلوط کنید، زمانی که هندوانه کاملا پودر شود اسموتی شما آماده است، ترکیبی با بافت یخ در بهشت خواهید داشت که علاوه بر طعم بی نظیر و آبدار رنگ زیبایی هم دارد. درباره قهوه زعفرانی چه می دانید؟ می توانید آن را در سایت کافی پارس مطالعه نمایید.

اسموتی هندوانه

 

3-اسموتی هلو:

هلو میوه نوبرانه فصل تابستان است و پر است از ویتامین A و با بافت لطیف و طعم شیرینش بهترین اسموتی را به شما هدیه می دهد، ضمنا استفاده از هلو در ترکیب انواع نوشیدنی ها به رفع عطش کمک بسزایی می نماید.

مواد لازم:

-یخ: 1 فنجان

-آب پرتقال: 3 فنجان

-هلوی پوست کنده و خرد شده: 2 فنجان

-ماست کم چرب زده‌شده: نصف فنجان

طرز تهیه:

باید مواد بالا را داخل مخلوط‌کن بریزید و بگذارید خوب با هم مخلوط شوند، بعد از آن اسموتی دلچسب شما آماده است. اگر اضافه وزن دارید و به دنبال راهی برای لاغری هستید این نوشیدنی فوق العاده است، همچنین ترکیب هلو با پرتقال و ماست خیلی بیشتر به لاغرشدن شما کمک می نماید.

اسموتی هلو

4-اسموتی موز:

مطمئنا شیرموز خورده اید، شما می‌توانید با کمی خلاقیت نوشیدنی‌های جذابی با استفاده از موز درست کنید که اسموتی موز یکی از آنهاست؛ این اسموتی بعد از ورزش، پتاسیم (برای جلوگیری از گرفتگی عضلات) و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کرده و مناسب ترین نوشیدنی برای ورزشکاران می باشد.

مواد لازم:

-آب: 1 پیمانه

-شیر: نصف پیمانه

-جو پرک: 1/4 پیمانه

-موز: 1 عدد

-مغز بادام: 3 قاشق غذا خوری

-جوز هندی رنده شده: نصف قاشق چای ‌خوری

-دارچین: به میزان دلخواه

طرز تهیه:

اول باید جو پرک را در تابه روی شعله خیلی کم تفت دهید و بعد اجازه دهید تا خنک شود، آنوقت بادام را خوب آسیاب کنید، سپس تمام محتویات را که از آب شیر، جو تست شده، بادام آسیاب شده، موز، جوز هندی و دارچین تشکیل شده‌اند، با هم به میکسر اضافه کنید و تا زمانی که خوب با هم مخلوط شوند این کار را ادامه دهید.

برای تزئین آن می‌توانید از چند تیکه موز استفادده نمایید. اگر می خواهید در تابستان این اسموتی را بنوشید بجای آب از یخ برای خنک شدن آن استفاده کنید. محتوای قهوه وگان و انواع مختلف آن با توضیحات کامل در مجله کافی پارس موجود می باشد.

اسموتی موز

5-اسموتی طالبی:

یک لیوان آب طالبی خنک نوشیدنی پرطرفدار روزهای گرم تابستان می باشد، شما می‌توانید طالبی را با شیر یا میوه ‌های دیگر ترکیب کرده و یک اسموتی جدید درست کنید؛ اضافه کردن مقداری بستنی نیز به این اسموتی ایده خوشمزه ایست!

مواد لازم:

-شیر: 1 لیوان

-طالبی: 1 عدد کوچک

-یخ: نصف لیوان خرد شده

-بستنی: 7 قاشق غذا خوری ساده یا با طعم طالبی یا وانیل

-شیرخشک: 1 قاشق غذا خوری

-شکر: به میزان لازم

-خامه: 2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه:

بعد از جداسازی پوست طالبی آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید و داخل ظرفی نیم ساعت در فریزر بگذارید، بعد طالبی یخ زده را با شیر، شیر خشک، خامه و شکر داخل مخلوط‌کن بریزید و بگذارید کامل با هم مخلوط شوند؛ اگر دوست دارید می‌توانید از یخ خرد شده هم استفاده کنید و در نهایت بستنی وانیلی را به مواد تهیه شده اضافه کرده و دوباره کل مواد را کوتاه با هم مخلوط کنید.

اسموتی طالبی

6-اسموتی سیب و دارچین:

سیب میوه ای سالم و سرشار از فیبر است که به خودی خود غذای کاملی محسوب می‌شود، ترکیب سیب و دارچین بسیار عالی می شود و معمولا در انواع شیرینی‌ها، دسرها و کیک ها از این دو در کنار هم استفاده می‌شود.

مواد لازم:

-سیب: 2 عدد

-شیر: نصف فنجان

-ماست: نصف فنجان

-بادام: 2 قاشق غذا خوری

-پودر دارچین: 1 قاشق مربا خوری

طرز تهیه:

پوست و هسته سیب ها را کامل جدا کنید سپس آن را با شیر و بادام داخل مخلوط‌کن بریزید، ماست و دارچین را به آنها اضافه کرده و اسموتی را داخل لیوانی بلند سرو نمایید. با مقاله درباره نیترو کافی یا قهوه نیتروژنی در مجله کافی پارس بیشتر بدانید.

اسموتی سیب و دارچین

7-اسموتی شکلات:

کسی هست که عاشق شکلات نباشد؟ بخصوص بچه ها آن هم از ترکیب شکلات و بستنی بسیار لذت می برند؛ ناگفته نماند این اسموتی در مقایسه با سایر اسموتی ها کالری بیشتری دارد، در تهیه این نوشیدنی علاوه بر میوه‌هایی مثل موز و توت‌فرنگی و سبزیجات می‌توانید از شکلات (که می تواند تلخ هم باشد) و بستنی هم استفاده نمایید.

مواد لازم:

-موز: 1 عدد

-شیر بادام: 1 لیوان

-پودر کاکائو: 2 قاشق غذا خوری

-کره بادام ‌زمینی: 2 قاشق غذا خوری

-عسل: به مقدار دلخواه

طرز تهیه:

اول موزها را حلقه حلقه کنید و آنها را یک ساعت داخل فریزر قرار دهید تا بعدا اسموتی شما غلیظ تر شود، موز، کره بادام‌ زمینی، شیر و کاکائو را با هم در مخلوط‌کن ترکیب کنید و در پایان اسموتی خود را با مقداری عسل شیرین نمایید.

اسموتی شکلات

8-اسموتی انبه:

انبه میوه گرمسیری و خوش‌طعمی است که بسیار پرفایده است. اگر می‌خواهید یک نوشیدنی با انبه درست کنید، تهیه اسموتی از آبمیوه آن بسیار ساده‌تر است. انبه میوه لطیف و نرمی است که با شیر و بستنی، تبدیل به یک نوشیدنی گوارا می‌شود.

مواد لازم:

-انبه: 3 عدد

-بستنی: 5 قاشق غذا خوری

-تخم شربتی: نصف لیوان

-گردو: 2 عدد

-خامه: 1 قاشق غذا خوری

-شیر: 2 لیوان

طرز تهیه:

ابتدا تخم شربتی را به مدت 24 ساعت در یک لیوان آب بگذارید تا خوب خیس شود. مغز گردوها را از طریق مولینکس خرد کنید. بعد از آن سایر محتویات را به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید. در نهایت خامه را به آن اضافه و مخلوط کنید. نوشیدنی شما آماده است. پیشگویی و طالع بینی با فال قهوه باید مطلب جالبی باشد که مطالعه آن را به شما دوستان کافه پارسی پیشنهاد می دهیم.

اسموتی انبه

9-اسموتی آناناس:

آناناس میوه‌ای خوش‌عطر و سرشار از ویتامین A و C می باشد، همچنین آب میوه آناناس به تقویت ماهیچه‌ها، پیشگیری از لخته شدن خون و بهبود سریع تر زخم و بخیه کمک می‌کند، البته برخی به این میوه حساسیت دارند.

مواد لازم:

-آناناس یخ ‌زده: 1 پیمانه

-شیر: نصف پیمانه

-ماست:1/5 پیمانه

-شکر: 2 قاشق چای ‌خوری

-یخ خردشده: 1 پیمانه

طرز تهیه:

خوب فقط کافیست تمام مواد را در مخلوط‌کن بریزید و بگذارید خوب با هم میکس شوند و برای اینکه تمام محتویات اسموتی خیلی خوب با هم ترکیب شوند، بهتر است درجه‌ی دستگاه‌ را روی حداکثر بگذارید.

اسموتی آناناس

10-اسموتی رژیمی (کمک به لاغر شدن):

اگر می‌خواهید رژیمی کم کالری داشته باشید که کاملا هم گیاهی باشد، اسموتی رژیمی را پیشنهاد می‌کنیم، رژیم اسموتی از ترکیب میوه ‌هایی مانند سیب، سبزیجات، آووکادو، کلم بروکلی و اسفناج درست می شود، این اسموتی با اینکه کالری کمی دارد بخاطر داشتن فیبر بالا یک وعده‌ی غذایی محسوب می گردد به‌طوری‌که تا چندین ساعت به خوردن غذا احتیاجی پیدا نمی کنید و می‌توانید رژیم خود را مدیریت نمایید.

در کنار مصرف اسموتی رژیمی، مواد غذایی سالمی مثل جوانه‌ گندم، روغن دانه ‌ریزه، ماست، گرده‌ زنبور عسل، جوانه ‌ها، سبزیجات ریشه‌ دار، شکلات خام و عسل هم توصیه می‌شود؛ فیبر موجود در این خوراکی‌ها به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می‌کند و به همین خاطر هضم و دفع غذا را راحت ‌تر می نماید و در کاهش وزن شما موثر است. محتوای قهوه اسپرسو برای لاغری را از دست ندهید تا به تناسب اندامتان کمک کند.

اسموتی رژیمی

11-اسموتی کیوی:

داشتن رژیم غذایی سالم و کم ‌کالری و همچنین فعالیت بدنی سبک مثل پیاده روی و رفتن به باشگاه مهمترین عامل در کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های شکم می باشد، نوشیدنی ‌هایی با فیبر بالا برای کاهش چربی، انتخاب خوبی می باشند که یکی از آنها اسموتی کیوی است، در واقع کیوی سرشار از ویتامین C است و به افزایش سوخت ‌و ساز بدن کمک می‌کند و در واقع بهترین اسموتی برای لاغری ناحیه شکم می باشد.

مواد لازم:

-کیوی: 1 عدد

-کاهو: 50 گرم

-اسفناج: 150 گرم

-عسل: یک قاشق سوپ‌ خوری

طرز تهیه:

بعد از پوست کندن کیوی ها و شستشوی کاهو و اسفناج، این مواد آماده شده را داخل مخلوط‌کن بریزید و صبر کنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

اسموتی کیوی

12-اسموتی دتاکس:

دتاکس یک نوشیدنی سالم و کم کالری است و به کاهش وزن شما کمک می‌کند. اسموتی دتاکس علاوه بر طعم خوبی که دارد تمام خواص اسموتی‌ها را در خود جای داده است؛ از جمله خواص مهم اسموتی دتاکس پیشگیری از سرطان، جلوگیری از پیری و چروک شدن پوست، کاهش وزن، سم زدایی کبد و بدن و … می باشد.

مواد لازم:

خیار

-پرتقال

-لیمو ترش

-زنجبیل

-برگ نعناع

-آب

-یخ

طرز تهیه:

اسموتی دتاکس بر اساس اصول تعیین شده از60 % میوه و 40 % سبزیجات درست می‌شود، ترکیب میوه و سبزیجات به انتخاب و سلیقه‌ی شما وابسته است، ناگفته نماند اگر متناسب با هر فصل میوه و سبزیجات را انتخاب کنید نقش تأثیرگذارتری خواهد داشت.

تمام مواد گفته شده را با هم مخلوط کنید و به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید و بعد از یک ساعت اسموتی شما آماده‌ نوشیدن می باشد. رژیم قهوه اسپرسو! شاید عجیب ولی انجام شدنی است، آن را مطالعه کرده و به دوستانتان هم توصیه کنید

اسموتی دتاکس

در انتهای مطلب باید این نتیجه را گرفت که اسموتی شباهت زیادی به آبمیوه دارد اما به‌ خاطر داشتن بافت و فیبر زیاد موجود در مقایسه با آبمیوه ‌ها مواد مغذی بیشتری دارد و غلیظ تر است و به همین دلیل به آن لقب اَبر نوشیدنی داده اند، بسیاری از جوانان اسموتی را به ‌اندازه فست ‌فودها دوست دارند و از نوشیدن آن لذت می‌برند.

اسموتی معمولا از ترکیب میوه ‌ها و سبزیجات تهیه می‌ گردد و طرز تهیه‌ آن نیز بسیار ساده است و در حداقل زمان می‌توان آن را تهیه نمود. لیست شعب کافی پارس را می توانید با جزئیات در منوی سایت کافی پارس مشاهده بفرمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام