تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

خواص قهوه چری

همه چیز درباره خواص قهوه چری

بسیاری از ما نمی توانیم روز های شلوغ کاری را بدون خوردن یک فنجان قهوه پشت سر بگذاریم. قهوه برای سلامتی بسیار مفید می باشد و همه نوع قهوه فواید و تاثیر گذار بر سلامتی هستند، اما آنتی اکسیدان و خواص واقعی را فقط در طول تولید قهوه گیلاس می بینیم.

مزایای سلامتی و خواص قهوه چری

خواص قهوه چری برای سلامتی آنقدر زیاد است که نام بردن همه آن ها سخت است! در این مقاله به بررسی فواید قهوه چری که فکر می کنیم ممکن است شما را شگفت زده کند می پردازیم! در این مقاله شما می توانید یاد بگیرید که چگونه قهوه گیلاس برای بهبود سلامت مغز، افزایش انرژی، کاهش استرس و سلامت قلب مفید است.

یکی از مهم ترین خواص قهوه چری این است که سلامت مغز را بهبود می بخشد. قهوه گیلاس برای کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر و سایر بیماری های دژنراتیو مغز شناخته شده است. به همین دلیل است که تولید فاکتور نوروتروفیک مشتق از تخلیه (BDNF)، یک ماده شیمیایی فوق العاده مهم و طبیعی در مغز را تحریک می کند. BDNF در واقع به تقویت نورون ها، دندریت ها و فرایند های سیناپسی کمک می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید تاثیر قهوه بر آلزایمر را مطالعه کنید.

همچنین BDNF برای بهبود عملکرد شناختی کاملاً ضروری است. خبر خوب این است که مطالعات در زمینه خواص قهوه چری نشان می دهد که مصرف این نوع قهوه می تواند حضور BDNF در مغز را بیش از دو برابر افزایش دهد. افزایش این ماده شیمیایی به نوبه خود تمام اجزای مغز را تقویت می کند.

در واقع این تقویت باعث می شود که مغز شما در برابر آلزایمر، اسکیزوفرنی و سایر بیماری های دژنراتیو مغزی مشابه محافظت شود. تحقیقات نشان داده شده است BDNF که از طریق مصرف قهوه چری ترویج می شود، نه تنها از مغز محافظت می کند و عملکرد های آن را تقویت می کند، بلکه عملکرد شناختی کلی فرد را بهبود می بخشد.

خواص قهوه چری

خواص قهوه چری، تمرکز و انرژی پایدار

از جمله خواص قهوه چری، فراهم کردن تمرکز و انرژی پایدار است. قهوه چری تا حدی حاوی کافئین است، کافئین آن تقریباً به اندازه چای سبز است. کافئین قهوه چری تا حدی است که انرژی شما را بالا ببرد، اما نه به اندازه ای که شما را دچار مشکل کند.

این ترکیب با BDNF، انرژی پایداری را ایجاد می کند که در طول روز بدون تجربه عدم تمرکز که ممکن است از یک نوشیدنی انرژی زا ناشی می شود، دوام داشته باشد.

تحقیقات در زمینه خواص قهوه چری ثابت کرده است که این قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است. همچنین مطالعات نشان می دهد که قهوه چری 8 برابر بیشتر از زغال اخته و انار آنتی اکسیدان در خود دارد. فایده این فراوانی این است که آنتی اکسیدان ها آسیب سلولی را کاهش می دهند. در واقع، آن ها از طریق خواص محافظتی خود و واکنش مثبت با ساختار های سلولی مانند، غشاء میتوکندری و DNA، روی پیری را معکوس می کنند.

آنتی اکسیدان ها به دلیل داشتن تعداد زیادی اثرات مثبت بر روی بدن، از جمله مزایای مربوط به سلامت پوست، کاهش التهاب و غیره شناخته شده اند. خوشبختانه از بهترین خواص قهوه چری این است که این امکان را به وجود می آورد که اضطراب و استرس کاهش پیدا کنند. علاوه بر این، قهوه چری حاوی مقدار زیادی اسید کلروژنیک است، ترکیبی که از سلول ها و مغز شما در برابر استرس محافظت می کند.

قهوه چری به معنای واقعی کلمه توانایی بدن را برای تولید هورمون های استرس کاهش می دهد. در واقع، قهوه چری، اضطراب و همان گیرنده های GABA-A را کاهش می دهد که توسط دارو های محبوب ضد اضطراب مورد هدف قرار می گیرد. اسید کلروژنیک همچنین برای کمک به کاهش فشار خون و راهی برای بهبود سلامت قلب شناخته شده است.

خواص قهوه چری

قهوه چری خواص ضد سرطان دارد!

قهوه چری مملو از انواع مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است، بنابراین جای تعجب نیست که نقش پررنگی در سرکوب رشد و گسترش سلول های سرطانی، خواص ضد سرطانی داشته باشند. در تحقیقاتی که بر روی موش ها انجام شد، ثابت شد که قهوه چری رشد تومور را تا 54 درصد در عرض 10 روز کاهش می دهد.

قهوه چری پروتئین بیشتری نسبت به کلم پیچ، همچنین آهن بیشتری نسبت به اسفناج و حتی پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد.

علاوه بر موارد گفته شده، قهوه چری سرشار از آنتی اکسیدان و پلی فنول است. همه این فواید سلامتی با یکدیگر ترکیب می شوند تا تاثیری جوان کننده بر بدن شما داشته باشند. در حقیقت، نشان داده شده است که قهوه چری از سلامت روده، سلامت قلب و عروق و سلامت متابولیک بدن حمایت می کند.

آنتی اکسیدان واقعی همراه با کشت قهوه گیلاس

در حالی که پوست قهوه چری، ممکن است طعم آن را مختل کند، اما تقویت کننده عمده ای برای سلامتی شما است. در واقع، پوست های آبدار و شیرین قهوه چری، همانطور که گفتیم شامل حجم فراوانی از آنتی اکسیدان است.

به گفته تولید کنندگان قهوه چری، شادی و نشاطی که پس از خوردن قهوه چری احساس می کنید، تنها به دلیل ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در آن است که به محافظت از شما در برابر رادیکال های آزاد، بیماری ها و کند کردن روند پیری کمک می کنند.

خواص قهوه چری

از جمله خواص قهوه چری که امروزه بسیار به کار گرفته می شود، در زمینه زیبایی است. در حال حاضر تأمین‌کنندگان محصولات زیبایی در تلاش هستند تا از پوست میوه قهوه نیز پول به دست بیاورند. همچنین یک خط مراقبت از پوست به نام replere به وجود آمده است که قهوه گیلاس را به عنوان یک ماده خام به پوست تزریق می کند.

همچنین پیش بینی هایی در زمینه اینکه آینده قهوه چری به چه صورت است؟ و مردم چه انتظاری از آن می توانند داشته باشند؟ انجام شده است. به نظر می رسد قهوه چری به همراه برند های مختلفی در صنعت غذا، مراقبت های بهداشتی و زیبایی که اثرات قدرتمندی در دنیا دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول رشد گسترده ای در انواع محصولات مانند، چای قهوه گیلاس، آب میوه ها و نوشابه های گازدار خواهد داشت. شما می توانید با مراجعه به هر یک از شعبه های فروشگاه زنجیره ای کافی پارس، قهوه چری را در بهترین طعم دریافت کنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام