تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

موکتل چیست

موکتل چیست؟ | طرز تهیه موکتل جامائیکا و پرتقالی

این روزها که به کافه ها می روید حال چه کوچک باشند چه بزرگ، نوشیدنی های سرد هستند که برخلاف تصور محدود به فصول سرد نمی شوند و گاهی بعضی دوست دارند آن را در فصل سرد هم بنوشند چون می تواند شما را فرش کند و حتی می تواند روی روحیه تان تاثیر مثبت بگذارد.

کافی پارس سعی دارد در این محتوای تقریبا مختصر به معرفی موکتل که از نوشیدنی های سرد محسوب می شود بگوید و در آن به طرز تهیه یکی از آنها به نام موکتل جامائیکایی بپردازد که بسیار محبوب و دلچسب می باشد و طرفداران بسیاری دارد؛ پس تا انتهای مقاله بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه را دنبال نمایید.

موکتل چیست؟

خیلی از افراد بر این باورند که نوشیدنی موکتل نوعی نوشیدنی ایرانی است که به خاطر عدم امکان استفاده از الکل در کوکتل، اسم آن را موکتل گذاشته اند در حالی که باید گفت این موضوع کاملاً اشتباه است و شهرتی جهانی دارد. جالب است بدانید با اینکه در نقاط مختلف دنیا نوشیدن و استفاده از الکل آزاد است ولی باز نوشیدنی بدون الکل موکتل بسیار محبوب تر است و مشتریان خاص خودش را دارد.

خوب در توضیح بیشتر باید گفت موکتل آبمیوه ای طبیعی است که وقتی با موادی مثل سودا و مواد افزودنی دیگر ترکیب می شود به آن موکتل می گویند، در واقع این نوشیدنی با حذف الکل از کوکتل درست می شود.

در کلمه موکتل از موک استفاده شده که مخفف واژه میمیک می باشد که که در زبان انگلیسی به معنی تقلید می باشد، استفاده از این واژه نشان دهنده شباهت بسیار بالای موکتل به کوکتل است که به نوعی آن را به عنوان تقلیدی از نوشیدنی کوکتل به حساب می آورند که فقط درون آن الکل دیده نمی شود. قهوه اسپرسو کن پانا چیست؟ حتما آن را در مجله کافی پارس سرچ کنید و به دوستانتان نیز مطالعه اش را توصیه نمایید.

اهمیت موکتل

دلیل اهمیت موکتل چیست؟

-یکی از دلایل محبوبیت موکتل رنگ بندی های موجود در آن است که باعث ترغیب افراد به نوشیدن آن می گردد، امروزه اقتصاد و سودهی به دلیل بقا و ماندگاری یک ماده غذایی کمک  می کند که دقیقاً موکتل تمامی این موارد را داراست و جوری طراحی شده که انسان با دیدن آن نتواند سفارشش ندهد!

-یکی دیگر از دلایل محبوبیت بالای موکتل سرعت در زمان تهیه آنمی باشد، برخلاف نوشابه‌ها، مشروبات و … که از قبل تهیه‌ شده و در رستوران یا کافه فقط در لیوان های نوشیدنی سرو می‌شوند، موکتل ‌ها هنگام سفارش مشتری‌ ها، ترکیب و تهیه می‌ گردند، تازه و دلچسب؛ در واقع سادگی در طرز تهیه رمز مهم موفقیت این نوشیدنی می باشد که باعث شده تقریباً در تمام کافه ها و رستوران ها وجود داشته باشد.

نکته: سوالی که پیش می آید این است که اگر موکتل همان کوکتل بدون الکل می باشد پس در ایران که استفاده از الکل غیر مجاز می باشد دلیل وجود نام کوکتل های مختلفی که در منوی کافی شاپ ها مشاهده می کنیم چه می باشد؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است، این قضیه اشتباهی رایج است که بسیاری از کافه داران برای جذب مشتری از نام کوکتل به جای موکتل استفاده می نمایند.

طرز تهیه موکتل پرتقالی به صورت تصویری

شناسایی انواع موکتل:

موکتل را می توان را به دو نوع مجزا تقسیم بندی کرد: موکتل سنتی و موکتل مدرن

1-موکتل سنتی: دقیقاً همان نوشیدنی ای می باشد که تقریباً در بین تمام کافی شاپ ها مشترک است و به سادگی می توانید آن را در منزل هم تهیه نمایید. طرز تهیه این موکتل‌ بسیار آسان است و استفاده از ترکیباتی مانند لیموناد، شربت های غیرالکلی و موادی مثل زنجبیل و …  درون تمام آنها یکسان است.

در بین موکتل های سنتی می توان گزینه های مشهوری را معرفی کرد که به خاطر قدیمی بودن بسیار شناخته شده می باشند:

1-موکتل روی راجرز (روی راجرز یک بازیگر فیلم‌های وسترن بود)

2-موکتل آرنولد پالمر (آرنولد پالمر یک بازیکن گلف بود)

2-موکتل مدرن: پس از گذر زمان و پیشرفت صنعت نوع دیگری از موکتل ها با نام موکتل های مدرن گسترش پیدا کردند که دارای ترکیبات پیچیده و خاصی می باشند و هر کسی قادر به تهیه و آماده کردن آنها نیست که یکی از آنها را در ادامه به شما آموزش می دهیم. آیا از ارتباط بین قهوه اسپرسو و غلظت خون اطلاع دارید؟ می توانید در سایت کافی پارس این مطلب را دنبال کنید.

موکتل جامائیکایی

طرز تهیه موکتل جامائیکایی آن هم در منزل!

اما چرا این موکتل را برای آموزش انتخاب کردیم، دلیلش فقط بخاطر ویژگی های خاصش است که می توان  بطور قاطعانه آن را یکی از برترین موکتل های جهان معرفی کرد، طعم ترش آلبالو و لیمو و رنگ فوق العاده جذاب این نوشیدنی را می توان از مهترین  ویژگی های این موکتل معرفی کرد.

-مواد خوراکی لازم برای تهیه موکتل جامائیکایی:

1-آب آلبالو به میزان یک لیوان

2-آب گازدار یا سودا یک لیوان

3-آب لیموی تازه یا آب پرتقال تازه به اندازه نصف لیوان

4-فلفل قرمز یک چهارم قاشق چای خوری

5-نمک یک چهارم قاشق چای خوری

6-قطعه های یخ به مقدار لازم

7-اسلایس میوه های لیمو، آلبالو و برگ نعنا برای تزیین

تصور افراد از تهیه موکتل:

بسیاری از افراد چه مرد چه زن با دیدن عکس های موکتل های مختلف فکر می کنند که روش تهیه این نوشیدنی ها بسیار دشوار می باشد که از درست کزدن آنها در منزل پشیمان می شوند و احساس ناتوانی می کنند در حالی که باید گفت موکتل ها همگی دارای طرز تهیه بسیار راحتی خارج از تصور شما می باشند و می توانید آنها را برای روزهای گرم تابستان یا حتی روزهای سرد برای زیباتر کردن و جلا دادن به مهمانی ها و مجالس خانگی رسمی و غیر رسمی تهیه کنید. کافه ماکیاتو چیست و طرز تهیه آن را در مجله کافی پارس ببینید و حتما آن را درست کنید.

انواع موکتل

روش درست کردن موکتل جامائیکایی:

خوب، فقط کافیست بعد از گرفتن آب لیموها آنها را به آب آلبالو اضافه کنید و بعد نمک و فلفل را بیافزایید و بخوبی هم بزنید تا حل شوند، پس از انجام این مراحل باید تکه های یخ را درون لیوان بریزید و سپس به آرامی آب گازدار را بر روی آن بریزید و در پایان هم موکتل را با اسلایس های لیمو و برگ نعناع تزئین نمایید و یک خانم یا آقای هنرمند و خوش سلیقه نشان دهید.

حال که تهیه این موکتل جذاب و خوش آب و رنگ را یاد گرفته اید هر چه زودتر درست کردن آن را امتحان کنید و از نوشیدنش لذت ببرید، بهتر است بدانید همیشه آنچه که می بینیم درست کردنش سخت نمی باشد و بهتر است فقط کمی تحقیق و سرچ نمایید. برای اطلاع از شرایط دریافت نمایندگی کافی پارس به سایت کافه پارس مراجعه نمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام