تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

ایبریک

درباره ایبریک، قهوه جوش یا جذوه

حتما هر نوع قهوه ای ننوشیده باشید حتما قهوه ترک یا قهوه ارمنی خورده اید حالا چه برای لذت بردن و استفاده کردن از خواص و فواید قهوه چه برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی و چه برای گرفتن فال قهوه؛ این مدل قهوه ها تجهیزات خاصی برای تهیه کردن نیاز ندارند و در این مقاله قصد داریم به معرفی مهمترین ابزار تهیه آن به نام ایبریک، قهوه جوش یا جذوه بپردازیم تا با ساختار آن و نحوه ساده عملکردش آشنا شوید. اگر علاقمند به یاد گیری و آموزش دوره تخصصی و جامع قهوه های دمی می باشید روی لینک کیلیک کنید و تا انتها با مدرسه قهوه ایران یعنی کافی پارس همراه باشید.

ایبریک

ایبریک، قهوه جوش یا جذوه چه هستند؟

قهوه ترک یا ارمنی از پرطرفدارترین قهوه‌های جهان و از قدیمی ترین های آن می باشد و بخاطر فال قهوه ای که با آن گرفته می شود حال و هوای خاصی دارد، قهوه ترک هنوز هم به روش سنتی تهیه می‌ گردد و برای این‌ که طعم واقعی قهوه ترک را تست کنید باید حتما آن را در ایبریک، قهوه جوش یا جذوه درست کنید تا مزه واقعی اش را بچشید.

نکات مهم در خرید ایبریک:

ایبریک اندازه، جنس و طرح ‌های مختلفی دارد و عوامل مختلفی در خرید آن اهمیت دارد که سه مورد از مهم ترین آنها را برایتان توضیح می دهیم که شامل: 1-جنس بدنه 2-جنس دسته 3-حجم قهوه‌ جوش می باشد.

1-جنس بدنه ایبریک و مزایا و معایبشان:

ایبریک یا جذوه از نظر جنس بدنه به سه دسته تقسیم می گردد که البته هرکدام از این فلزات مزایا و معایبی دارند که با این وجود همه این جنس ها برای تهیه قهوه ترک یا ارمنی مناسب می باشند:

-ایبریک برنجی: این فلز به دلیل رنگ طلایی سنتی کمی قدیمی و کلاسیک بنظر می‌رسد به همین خاطر مناسب آشپزخانه ‌هایی با سبک سنتی می باشد اما این قضیه قانون نیست و حتی در جاهای مدرن هم می توان از آن استفاده کرد؛ از خصوصیات خوب جنس برنجی قهوه جوش، مقاومت در مقابل زنگ ‌زدگی و خوردگی کمتر نسبت به نوع مسی آن می باشد و به همین دلیل با خرید قهوه‌جوش ترک برنجی تا مدت‌ها خیال خود را از بابت داشتن یک جذوه مقاوم راحت کنید.

-ایبریک مسی: مس هم مثل برنج در مقابل زنگ‌ زدگی مقاوم می باشد اما ممکن است بعد از چند وقت کیفیت اولیه خود را از دست دهد به همین دلیل معمولاً داخل قهوه جوش مسی را با قلع پوشش می دهند تا عمرشان برای استفاده زیاد شود؛ با تهیه ایبریک مسی می‌توان به آشپزخانه خود زیبایی ببخشید پس بهتر است آن را در دید بگذارید چون اکثر جذوه های مسی دارای نقش و نگارهای خاصی می باشند که در کنار سایر وسایل اشپزخانه فوق العاده به نظر می آیند.

-ایبریک فولاد ضد زنگ یا استیل: امروزه در هر منزلی می توان ظروف استیل را پیدا کرد و از خصوصیاتش طراحی های مدرن، ظاهر براق،  تمیز کردن آسان‌تر آن نسبت به دیگر جنس ظروف، طول عمر بیشتر و شستشو در ماشین ظرف ‌شویی می باشد که همه این موارد درباره ایبریک استیل نیز صدق می کند.

در انتها باید گفت هر سه مورد توضیح داده شده درباره جنس ایبریک دلخواهتان برای درست کردن یک فنجان قهوه ترک ایده آل می باشند و اگر علاقمند به تهیه قهوه ‌های سنتی ترکی باشید، خرید قهوه جوش با هر جنسی که تمایل دارید به کارتان می آید، در واقع این به شما بستگی دارد که از بین تمیز شدن راحت ‌تر، طول عمر بیشتر یا حس آنتیک و کلاسیک بودن یکی را انتخاب نمایید و یا حتی می توانید از هر سه مدل آن داشته باشید!

ایبریک

2-جنس دسته ایبریک:

افرادی که به تازگی به  قهوه ترک تمایل پیدا کرده اند معمولا هنگام خرید قهوه جوش به جنس دسته آن توجهی نمی کنند درحالی که این قضیه جزو نکات مهم و ضروری می باشد، با اینکه جنس بدنه ایبریک اهمیت بیشتری در خرید و تهیه آن دارد اما این موضوع جنس دسته آن را بی اهمیت نمی کند.

معمولاً جذوه های استیل دارای دسته‌های استیلی یا پلاستیکی می باشند و از آنجایی‌که جذوه روی شعله مستقیم قرار می گیرد پیشنهاد می‌ گردد از خرید ایبریک با دسته های پلاستیکی حتی پلاستیک نسوز خودداری نمایید؛ قهوه جوش های مسی و برنجی هم معمولاً دسته‌های چوبی یا برنجی دارند و برای این روش از دم کردن قهوه ایده ال می باشند و همچنین به نسبت طول عمر بالایی دارند.

نکته: به این نکته دقت کنید که اگر قصد خرید ایبریک با سایز کوچک دارید از خرید ایبریک با دسته‌های فلزی (به دلیل داغ شدن سریع) خودداری کنید و دسته ‌های چوبی برای این سایز ها انتخاب‌ مناسب تری می باشند.

3-سایز یا حجم ایبریک:

-ایبریک سایزهای متنوعی از 1 نفره تا 6 نفره دارد، همچنین خوب است بدانید که قهوه ترک بطور معمول در فنجان هایی معادل 60 تا 90 میلی‌لیتری سرو می‌ گردد.

-اگر فقط به دو فنجان قهوه در هر بار تهیه نیاز دارید نیازی به تهیه جذوه بزرگ مثلا 6 نفره نمی باشد چون تکنیک دم‌ کردن قهوه ترک جوریست که نمی شود در قهوه جوش بزرگ قهوه به مقدار کم دم کرد، پس بهتر است یک ایبریک به ‌سایزی که در هر بار تهیه و سرو قهوه نیاز دارید انتخاب نمایید.

-از سویی دیگر قهوه‌ جوش‌های تک نفره هم دیگر خیلی کوچک می باشند و به همین خاطر بعد از قرارگیری روی حرارت مستقیم احتمال سوزاندن دستتان با این جذوه ها زیاد می شود، پس پیشنهاد می‌ گردد که حداقل قهوه‌ جوش‌ های دو نفره را خریداری نمایید.

-اگر هم همیشه در مهمانی هایتان افراد زیادی شرکت می کنند و شما با قهوه ترک از آنها پذیرایی می نمایید پس خرید یک ایبریک با سایز بزرگ نیز انتخابی درست و عاقلانه می باشد.

ایبریک

-درنهایت باید گفت اگر هر روز از قهوه ترک می نوشید یا در مهمانی ها و دورهمی ها برای مهمان ها و پذیرایی از ایشان استفاده می کنید، داشتن دو سایز کوچک و بزرگ ایبریک در منزلتان عادی و کاربردی می باشد، برای اطلاع از شرایط دریافت نمایندگی کافی پارس روی لینک ضربه بزنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

رست قهوه
مقالات

رست قهوه و انواع آن

رست قهوه یک فرآیند حرارتی است که دانه‌های قهوه به دمای بالا (معمولاً بین ۱۹۰-۲۰۰ درجه سانتی‌گراد) تحت تأثیر حرارت قرار می‌گیرند تا طعم، عطر

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 تا 15 تیر ماه )

هدیه:دوره مدیریت رایگان

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام