تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه از چی درست میشه

دانه های قهوه از چی درست میشه؟

قهوه از چی درست میشه؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که قهوه نوعی نوشیدنی است که از آسیاب کردن دانه های قهوه بو داده و دم کردن با آب داغ به دست می آید. مایع به دست آمده از دانه های قهوه به رنگ تیره، خوش طعم و معطر معمولا داغ سرو می شود. این بهترین حالتی است که می توان از طعم کامل آن قدردانی کرد. امروزه قهوه در سطح بین المللی مصرف می شود و به عنوان محبوب ترین نوشیدنی فرآوری شده شناخته شده است.

نحوه ساخت قهوه در سراسر جهان

بیش از یک سوم جمعیت جهان، قهوه را به شکلی مصرف می کنند. در واقع هر کشور ترجیحات خود را در مورد نحوه ساخت قهوه تهیه و ارائه کرده است. به عنوان مثال، دوستداران قهوه در اندونزی قهوه داغ را با لیوان می نوشند، در حالی که خاورمیانه ای ها و برخی آفریقایی ها قهوه خود را در فنجان های برنجی خوش طعم سرو می کنند. اسپرسو در ایتالیا معروف است، دمنوش غلیظی که در فنجان های کوچک سرو می شود و با چکاندن آب داغ بیش از دو برابر مقدار معمولی قهوه آسیاب شده تهیه می شود.

قهوه از چی درست میشه

نیروی محرکه محبوبیت جهانی قهوه، محتوای کافئین آن است: یک فنجان قهوه از چی درست میشه؟ شش اونس قهوه (2.72 کیلوگرم) حاوی 100 میلی گرم کافئین است. کافئین، یک آلکالوئید است که به طور طبیعی در قهوه وجود دارد. کافئین یک محرک ملایم است که اثرات فیزیکی مختلفی را بر روی شما ایجاد می کند. از آنجایی که کافئین قشر خاکستری مغز را تحریک می‌ کند، افرادی که به مقدار زیادی قهوه می نوشند، تمرکز بیشتری تجربه می‌کنند.

تاریخچه آشنایی با قهوه

قهوه از فلات های مرکزی اتیوپی سرچشمه می گیرد. تا 1000 سال پس از میلاد مسیح، اعراب اتیوپیایی میوه درختی را که به طور خود رو رشد می کرد را جمع آوری می کردند و از دانه های آن نوشیدنی تهیه می کردند. در طول قرن پانزدهم، تاجران درختان قهوه وحشی را از آفریقا به منطقه ای در جنوب عربستان پیوند زدند. علاقه اعراب به این نوشیدنی به سرعت در مسیر های تجاری گسترش یافت. مردم ایتالیا در سال 1600 با قهوه آشنا شدند.

اولین قهوه خانه در سال 1652 در لندن افتتاح شد، پس از آن تعداد زیادی کافه در اروپا و آمریکای شمالی افتتاح شد. قهوه، همان محبوبیت آنی را در ایالات متحده به دست آورد که در اروپا به دست آورده بود. با این حال، دمنوشی که قهوه نوشان اولیه آمریکایی از آن استفاده می کردند، به طور قابل توجهی با طعمی که دوستداران قهوه امروزه از آن لذت می برند، متفاوت است.

یکی از کتاب های آشپزی در سال 1844 با عنوان قهوه از چی درست میشه؟ دستور داده بود که از نسبت قهوه/آب (یک قاشق غذاخوری در هر 16 اونس) بسیار بالاتری نسبت به آنچه امروزه استفاده می کنیم، به کار ببرند. در نهایت قهوه ای که از این دستور تهیه می شود، از نظر دوستداران قهوه مدرن، قهوه ای به شدت قوی و اسیدی است که عطر کمی دارد.

تلاش آمریکایی ها برای تولید قهوه فوری در اواسط دهه 1800 آغاز شد. سرانجام، پس از استفاده از سربازان آمریکایی به عنوان آزمایش کننده در طول جنگ جهانی دوم، یک تولید کننده قهوه آمریکایی، اولین قهوه فوری موفق را در سال 1950 به بازار ارائه کرد.

قهوه از چی درست میشه

قهوه اصل از چی درست میشه؟

در پاسخ به سوال قهوه از چی درست میشه؟ یا دانه قهوه از چی درست میشه؟ باید بگوییم که قهوه از دانه درخت قهوه به دست می آید. دانه های قهوه حاوی بیش از 100 ماده شیمیایی از جمله مولکول های معطر، پروتئین ها، نشاسته ها، روغن ها و فنل های تلخ (ترکیبات اسیدی) است که هر کدام ویژگی های متفاوتی را در طعم منحصر به فرد قهوه دارند.

درخت قهوه، از خانواده همیشه سبز، دارای برگ های مومی، نوک تیز و گل های یاسمین است. در واقع بیشتر شبیه به یک درختچه است. درخت قهوه در حالت وحشی تا بیش از 9 متر رشد کند، اما در حالت کشت شده معمولا بین 1.5 تا 3 متر است. پس از کاشت، درخت معمولی تا زمانی که شکوفا شود، معمولا حدود 5 سال، دانه قهوه تولید نمی کند. در واقع، پس از رها شدن گلبرگ های سفید، گیلاس های قرمز تشکیل می شوند که در داخل هر کدام دو دانه قهوه سبز وجود دارد.

برای درک بهتر نحوه ساخت قهوه باید بگوییم که ما برای تولید انبوه دانه های قهوه به تعداد زیادی درخت نیاز داریم. از آنجایی که توت های قهوه به طور یکنواخت رسیده می شوند، برداشت دقیق قهوه فقط مستلزم چیدن توت های رسیده قرمز است. چیدن دانه های قهوه سبز نرسیده و سیاه بیش از حد رسیده بر طعم نهایی قهوه تاثیر منفی می گذارد.

قهوه اصل از چی درست میشه؟ در واقع، درختان قهوه در آب و هوای معتدل بدون یخبندان یا دمای بالا بهترین رشد را دارند. در واقع قهوه در خاک حاصل خیز و با زهکشی خوب رشد می کنند. امروزه برزیل حدود نیمی از قهوه جهان را تولید می کند. یک چهارم قهوه در سایر نقاط آمریکای لاتین تولید می شود و آفریقا حدود یک ششم عرضه جهانی را تامین می کند.

قهوه از چی درست میشه

انواع درخت قهوه در جهان

برای پاسخگویی به سوالاتی مانند قهوه از چی درست میشه؟ باید در ابتدا با انواع درخت های قهوه آشنا شویم. در حال حاضر، حدود 25 نوع درخت قهوه وجود دارد که این تنوع ناشی از عوامل محیطی مانند خاک، آب و هوا و ارتفاع است. دو گونه اصلی قهوه، روبوستا و عربیکا است.

گونه روبوستا در نهایت دانه های قهوه ارزان تری را تولید می کند. دلیل این امر این است که روبوستا در شرایط ایده آل تری نسبت به عربیکا کشت می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر تفاوت قهوه عربیکا و روبستا می توانید به مجله کافی پارس مراجعه کنید.

قهوه ای که از دانه های عربیکا تهیه می شود، زمانی که سرو می شود، رنگ قرمز عمیقی دارد، در حالی که دمنوش های روبوستا از نظر ظاهری قهوه ای تیره یا سیاه هستند. قهوه های تهیه شده از این دو دانه به طور قابل توجهی از یکدیگر متفاوت هستند. دانه های قهوه عربیکا بخش عمده ای از قهوه های درجه یک را تشکیل می دهند که معمولا به شکل دانه کامل فروخته می شوند تا خریداران بتوانند قهوه خود را آسیاب کنند.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام