تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

خواص قهوه برای پوست

خواص قهوه برای پوست چیست؟

امروزه قهوه در سراسر جهان به عنوان محصولی بسیار رایج و محبوب شناخته شده است. برای بسیاری از عاشقان قهوه، اهمیت آن بسیار فراتر از یک نوشیدنی است مانند: تاثیر قهوه برای پوست . بسیاری از مردم از شروع روز با قهوه مورد علاقه خود لذت می برند. همانطور که می دانید، قهوه این قدرت را دارد که با تحریک بدن برای ترشح دوپامین، خلق و خوی شما را تغییر دهد. سلیقه قهوه هر کسی با توجه به طبع آن فرد متفاوت است.

چرا قهوه برای پوست مفید است؟

بسیاری افراد از خوردن قهوه با رنگ تیره لذت می برند، در حالی که برخی دوست دارند قهوه ملایم یا قوی به همراه طعم های دیگر بنوشند. امروزه در هر جایی که شما باشید، قهوه به راحتی در دسترس است. بسیاری از افرادی که ورزش های سنگین برای تناسب اندام انجام می دهند، دوست دارند قبل از شروع تمرین یک قهوه تیره رنگ بخورند تا در تمام وزنه برداری های سنگین احساس قدرت کنند.

تاثیر قهوه برای لاغری نیز اثبات شده است و افرادی که علاقه دارند به تناسب اندام برسند نوشیدن قهوه را در رژیم غذایی خود جای داده اند.

همه ما می دانیم که می توان از قهوه به عنوان یک نوشیدنی لذت برد و در دسر ها از آن به عنوان یک تقویت کننده طعم استفاده کرد. اما آیا می دانید خواص قهوه برای پوست شامل چه مواردی است؟ آیا از خود سوال کرده اید که آیا کافئین برای پوست مفید است یا خیر؟ در این مقاله قصد داریم در مورد فواید و تاثیر قهوه بر پوست صحبت کنیم.

علاوه بر ایجاد طعم عالی، نوشیدن قهوه از بسیاری جهات برای پوست مفید است. اما بهتر است بدانید که مفهوم خواص قهوه برای پوست یک مفهوم نسبتا جدید محسوب می شود، زیرا دانشمندان هنور در حال کشف فواید قهوه برای پوست هستند. با ما همراه باشید، در ادامه با یکدیگر نگاهی به چند کاربرد منحصر به فرد و خواص قهوه برای پوست می اندازیم.

خواص قهوه برای پوست

خواص قهوه برای پوست شامل چه مواردی است؟

یکی از مهم ترین خواص قهوه برای پوست این است که قهوه به کاهش التهاب پوست کمک می کند. عوامل محیطی زیادی مانند آلودگی وجود دارد که رادیکال های مضری را در هوا منتشر می کند. این رادیکال های آزاد به سلامت پوست شما آسیب می رساند.

استفاده از قهوه در روتین مراقبت از پوست می تواند به کاهش اثرات این ذرات مضر کمک کند. قهوه دارای ترکیبات ضد التهابی زیادی مانند ملانوئیدین و اسید کلروژنیک است.  از این رو، مالیدن قهوه به طور مستقیم بر پوست اثر آرامبخشی برای شما دارد. همچنین می توانید از تفاله قهوه برای شادابی پوست نیز استفاده کنید.

همچنین از خواص قهوه برای پوست این است که به کاهش علائم پیری کمک می کند. قهوه فواید بیشماری برای پوست دارد. قهوه حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها، به عنوان مثال، پلی فنول است. عملکرد آنتی اکسیدان ها این است به مبارزه با پرتو های خطرناک فرابنفش کمک می کنند و از پوست در برابر لکه های خورشیدی که باعث پیری پوست در سنین پایین می شود، محافظت می کند.

نکته مثبت در مورد خواص قهوه برای پوست این است که قهوه، چه مصرف شود و چه به طور مستقیم استفاده شود، می تواند به پوست شما کمک کند تا مواد مغذی مناسبی را که برای کنترل خطوط و چین و چروک های ظریف نیاز دارد، دریافت کند. کافئین مقدار خون پمپ شده در رگ های ما را افزایش می دهد و پوست ما را جوان می کند و آن را شاداب و پر از زندگی می کند. کافئین به تحریک جریان خون و گشاد شدن عروق خونی پوست کمک می کند.

خواص قهوه برای پوست

قهوه یک لایه بردار عالی برای پوست محسوب می شود.

نکته مهم دیگر در مورد فواید قهوه برای پوست این است که قهوه حلقه های تیره را کاهش می دهد. رگ های خونی گشاد شده یک اثر سفت کننده طبیعی روی پوست دارند و میزان تجمع مایع در ناحیه زیر چشم را کاهش می دهد. این کار به روشن شدن دایره زیر چشم کمک می کند.

اسید کلروژنیک موجود در قهوه نیز به کاهش التهاب اطراف چشم کمک می کند. شما می توانید 2 ساعت قبل از شروع آرایش، کمی تفاله قهوه را دور چشمان خود بمالید و با کانسیلر خداحافظی کنید!

بعد از تمیز کردن کامل پوست، بخش مهم بعدی از روتین مراقبت از پوست شما باید لایه برداری باشد. یک لایه بردار خوب، سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست را نرم و درخشان می کند. اسکراب کل بدن به اندازه لایه برداری صورت مهم است.

ما خوش شانس هستیم که اسکراب بسیار ملایم و موثر به شکل قهوه را همیشه در آشپزخانه خود داریم. اسکراب های ساخته شده با تفاله قهوه دارای ترکیبات لایه بردار و ضد التهابی عالی همراه با رایحه خاک هستند.

یکی از خواص قهوه برای پوست این است که سلولیت های پوست را کاهش می دهد. سلولیت، پوست کم عمقی است که در نواحی چرب بدن شما مانند ران و باسن ایجاد می شود. از بین بردن سلولیت تقریبا غیر ممکن است، اما شما می توانید با استفاده از اسکراب ها و روغن های موضعی، ظاهر سلولیت ها را بهتر کنید.

اسکراب قهوه طبیعی یک درمان عالی برای بهبود ظاهر کلی مناطق آسیب دیده است. قهوه رگ های خونی را تحریک می کند و پوست را سفت می کند و از شر مایعات اضافی که بدن در خود نگه می دارد خلاص می شود.

خواص قهوه برای پوست

خواص قهوه برای پوست: پیشگیری از سرطان

تا این مرحله در حال پاسخگویی به این سوال بودیم که آیا قهوه برای پوست مفید است. اما، آیا می دانستید که خواص قهوه برای پوست شامل مبارزه با بیماری های وحشتناکی مانند سرطان پوست است؟ قرار گرفتن طولانی مدت و مکرر در معرض اشعه های مضر UV خورشیدی می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند سرطان پوست شود.

قهوه، منبعی غنی از ویتامین B3 یا نیاسین است. ثابت شده است که نیاسین به محدود کردن رشد سلول های نا خواسته پوست کمک می کند و به پیشگیری از سرطان پوست غیر ملانومایی کمک می کند. پس کرم ضد آفتاب خود را بزنید و با یک فنجان از قهوه مورد علاقه خود از خانه بیرون بروید!

سلامت پوست شما به عوامل متعددی مانند زمین شناسی، ژن ها و شغل بستگی دارد. قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید پوست را تیره می کند. اگر می خواهید پوست خود را که تحت تاثیر شرایط محیطی مختلف قرار دارد، بهبود ببخشید، می توانید از قهوه استفاده کنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام