تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

آموزش مدیریت کافه و موارد مهم آن

با توجه به پیشرفت هر روزه در دنیا و ایجاد تغییر در سبک زندگی ها، امروزه داشتن کافی شاپ و نوع خدمات آن متفاوت شده است، مردم دوست دارند قرارهای دوستانه و عاشقانه و حتی کاری خود را در کافه ها بگذارند و از فضای دنج، موزیک ملایم و نور دانشین لذت ببرند و همین باعث شده است که این روزها بازار کافه های کوچک و کافی شاپ ها خیلی خوب باشد و هر روز بر تعداد آنها اضافه گردد، جالب این است که این کافه ها را می توانید بصورت بیرون بر یا خیلی کوچک و یا خیلی بزرگ در هر خیابان یا کوچه ای ببینید.

مسلما کافه نیز مانند هر فضایی نیاز به کارمندانی مخصوص خودش دارد که یکی از مهمترین های آن مدیریت کافه می باشد و به همین دلیل کلاس هاس زیادی در آموزشگاه های مربوط به قهوه می توانید ببینید به نام آموزش مدیریت کافه که برای کسانی که به این حرفه و فضا علاقه دارند فرصت بسیار خوبی برای یادگیری و استفاده ازین مهارت می باشد. در این محتوا به بررسی آموزش مدیریت کافه و موارد مهمی که یک مدیر کافه باید بداند می پردازیم. با کافی پارس بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه همراه باشید.

 

آموزش مدیریت کافه و موارد مهم آن

چه عواملی در آموزش مدیریت کافه مهم است؟

مدیریت کافه جایگاه بسیار مهمی در هر کافی شاپی می باشد و حتما نیاز به آموزش مدیریت کافه بصورت تخصصی و حرفه ای دارد چون در آن با مسائل مختلفی مواجه می شوید مثل کیفیت محصولی که ارائه می دهید، دکوراسیون کافه، بازاریابی و تبلیغات، استفاده از فضای مجازی و داشتن سایت، فروش بعضی از کالاها و تجهیزات کوچک مثل ماگ و فنجان و موکاپات و …، انتخاب کارکنان و مدیریت آنها، تهیه منویی ویژه برای کافه، بروز بودن تجهیزات و منو، تهیه تجهیزات برای کافه، تهیه مواد اولیه از فروشندگان معتبر و ارتباط گرفتن با آنها، کنترل بودجه و حساب و کتاب حقوق کارکنان و … که هر کدام ازین مسائل نیاز به تجربه و علاقه دارد، پس باید با توجه به سختی های این حرفه وارد آن شوید و به امر کافه داری علاقه وافر داشته باشید.

طراحی دکوراسیون کافه در آموزش مدیریت کافه:

مسلما یکی از چیزهایی که مشتری را به خود جذب می کند فضای کافه و ویویی که از بیرون دارد می باشد و در کلاس های آموزش مدیریت کافه به این مسأله مهم حتما پرداخته می شود. برای طراحی دکور هم به نمای بیرونی آن باید دقت شود و هم به داخلش، اول باید ببینید تم کافه تان چه مدلی دوست دارید باشد؟ سنتی یا مدرن؟ بعد از انتخاب آن به دکور کردن می پردازید که با توجه به متراژ مغازه زمان خواهد برد تا تبدیل به آنچه شود که طراحی کرده اید و می توانید طراحی آن را به یک معمار یا متخصص طراح داخلی بسپرید تا طرح های سه بعدی آن را داشته باشید و جانمایی میز و صندلی ها و میز بار و جای صندوق دار و قفسه ها، حل شستشوی ظروف، سرویس بهداشتی و … در آن کاملا مشخص شود.

آیتم های مهم دکور در آموزش مدیریت کافه:

-نکته اول دقت به جایی است که برای خرید یا اجاره کافه باید به آن دقت کنید، مثلا در جایی شلوغ و پر رفت و آمد باید، نزدیک دانشگاه یا موسسات آموزشی باشد تا پاتوقی برای دانشجویان و هنرمندان و دوست داران فرهنگ شود، نزدیک پارک، بازار یا پاساژ باشد، در هر صورت مکانی را انتخاب کنید که می دانید پاخور خوبی خواهد داشت و کافه در چشم خواهد بود.

-نکته دوم دقت به نقشه کافه است که فضاهای غیر قابل استفاده یا پِرت زیاد نداشته باشد، سیستم لوله کشی آب و کف شوی در آن باشد یا قابل طراحی باشد، متراژش را با توجه به میز و صندلی هایی که قرار است تهیه کنید در نظر بگیرید البته اگر قرار است کافه تان فقط بیرون بر یابه اصطلاح take away نباشد.

-نکته سوم که در آموزش مدیریت کافه بر آن تاکید می شود، طراحی نقشه داخلی آن است که حتما به دست متخصص این کار بسپاریدش تا بتوانید دیتایل های آن را ریز به ریز برای ساخت به پیمانکاران اجرای دکور بدهید و کارتان بی نقص باشد.

-تهیه متریال برای پیمانکاران را می توانید به خوشان بسپارید یا اگر خیلی وسواس دارید می توانید تک تک آنها را خودتان انتخاب کنید مثل کاغذ دیواری، سیستم روشنایی و سبک آن، میز و صندلی ها، کف کافه (به قابل شستشو بودن آن اهمیت بدهید) و …

-میز و صندلی ها باید راحت باشند تا مشتری را نرنجاند و بتواند ساعتی را در کافه شما بگذارند، اگر فضایش هست می توانید از مبل های راحتی نیز در کافه استفاده نمایید که مناسب کسانی است که با لب تاپ خود و برای کار به آنجا زیاد می آیند.

-تهیه کتابخانه و کتاب های کم حجم شعر و رمان گونه یا قصه های کوتاه برای سرگرم کردن مشتری های دائمی

-استفاده از تابلوهای نقاشی یا عکس مرتبط با قهوه و کافه و یا تصویر پرتره هنرمندانی مثل نقاشان معروف یا شاعران یا شخصیت های بزرگی مثل گاندی که همه این موارد بسیار سلیقه ایست و به صاحب کافه و مدیریت کافه و مدل کافه بستگی دارد.

-استفاده از نورهای مخفی ملایم و تک رنگ روی دیوارها و سقف برای ایجاد فضایی شاعرانه و رمانتیک و نیازردن چشم مشتری ها.

-انتخاب موزیک ملایم تا حوصله مشتری سر نرود و عصبی نگردد که این هم باز به مدیریت کافه و سبک کافه بستگی دارد، ممکن است مدل آنجا طوری باشد که موزیک جاز یا راک بطلبد.

-تهیه بازی های رومیزی دو یا چند نفره برای سرگرم کردن کردن مشتری ها که در دکور کتابخانه می تواند قرار بگیرد.

-تهیه تجهیزات لوکس اگر محل تهیه کافه و باریستا مشخص هستند تا هم لوازمتان را به رخ بکشید و هم اعتمادسازی نمایید و …

 

انتخاب نامی مناسب در آموزش مدیریت کافه:

هنگام راه اندازی کافی شاپ علاوه بر مکان کافی شاپ، تجهیزات و دکوراسیون آن، نامی که برای کافه برمی گزینید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است ودر انتخاب آن به موارد بسیاری باید توجه کرد، مثلا اینکه تک یا دو یا نهایت سه سیلابی باشد، قابلیت ثبت کردن را داشته باشد، تکرای نباشد، در زبان خوب بچرخد و تلفظ آن سخت نباشد، خیلی جدید و نامفهوم نباشد، نامی انتخاب شود که در یادها براحتی بماند، ساده و خوش بیان باشد تا اولین نامی باشد که در جمع ها برای پیشنهاد به رفتن انتخاب می شود و به خاطر می آید، به فضای کافه و سبک آن نیز بیاید و شایسته آن باشد.

درکلاس های آموزش مدیریت کافه به شما خواهد آموخت که انتخاب اسم کافه چه اهمیتی در جلب مشتری و تبدیل آن به مشتری ثابت دارد و از نظر روانی تأثیر بسزایی در مشتری دارد و سادگی در طراحی لوگو و نام آن بر روی سایت و فضای مجازی و همچنین رقابت با کافه های دیگر نیز تاثیر دارد که باعث می گردد بازار کسب و کارتان همیشه گرم باشد و مشتری های خاص خود را داشته باشید.

انتخاب ظروف و تجهیزات در آموزش مدیریت کافه:

-اینکه چه طروفی از چه جنسی انتخاب می کنید مساله خیلی مهمی است که باید در خرید و تجهیز کردن کافه به آن بسیار توجه کنید.

-فنجان ها و لیوان ها و ماگ هایی نیاز دارید که همه می توانند شیشه ای یا چینی باشند و در آموزش مدیریت کافه به چاپ نام و لوگوی کافه بر روی ظروف، جلد منو، جای دستمال کاغذی و لوازم ثابت روی میز و تأثیر آن در یاداوری نام و تکرار آن و به یاد ماندش در ذهن مشتری تأکید فراوان شده است.

-اگر آشپزخانه و کافی من پیدا می باشند باید در انتخاب کابینت ها و جانمایی تجهیزات دقت بیشتری شود چون مشتری شما را می بیند و می پاید! پس باید همیشه به کارکنان گفته شود که از دستکش های یکبار مصرف، کلاه و پیش بند تمیز در تهیه انواع نوشیدنی های گرم و سرد استفاده کنند و در چیدمان ظروف و تمیزی آنها دقت لازم را داشته باشند.

-همچنین نیاز به سیلوهای کوچک یا بزرگ برای نگهداری قهوه خشک، پودر قهوه، شکر و یخچالی کوچک و رومیزی برای نمایش کیک های روز و شیرینی ها با ظاهری جذاب دارید تا مشتری ها با دیدن آنها مجبور به سفارش شود و نتواند جلوی خودش را بگیرد.

-علاوه بر فنجان و لیوان به سینی های کوچک و بزرگ یا پیلیت که می تواند چوبی یا پلاستیکی باشد دارید که بهتر است همیشه تمیز باشد و روی  آنها کاغذهای روغنی با لوگوی چاپ شده کافه استفاده کنید.

-قاشق و چنگال و کارد در اندازه های مختلف از جنس خوب استیل که با توجه به شمایل کافه و سلیقه مدیریت و صاحب کافه می تواند به رنگ نقره ای، طلایی، برنزی یا رزگلد باشد.

-باید به این مساله دقت و نظارت داشته باشید که ظروف از جنس خوب انتخاب شوند چون قرار است زیاد شسته شوند و قهوه روی آن لک ایجاد نکند و راحت خشک شود، همچنین اگر هر نوع ظرفی دارای ترک بود یا لب پر باید به مدیریت اطلاع داده شود و از رده خارج گردد و بر اساس ضرورت جایگزین آن تهیه گردد، پس از ظروفی انتخاب کنید که بعدا هم که به سراغشان رفتید از آن در بازار موجود باشد مگر اینکه بخواهید کلا ظروف را عوض نمایید.

آموزش مدیریت کافه و موارد مهم آن

 

رعایت اصول مشتری مداری در آموزش مدیریت کافه:

-در آموزش مدیریت کافه بر این مسأله که مشتری در درجه اول اهمیت کافه است تاکید فراوان می شود و از شما به عنوان مدیر کافه خواسته می شود در ابتدا این را به خود و کارکنان بفهمانید و هضم کنید که این مشتری است که هزینه های آنجا را پرداخت می کند پس باید به او خیلی احترام بگذارید.

-همیشه و در هر حال حق با مشتری است و مدیریت یا دیگر کارکنان اجازه بحث و جدل و ایجاد مشکل را ندارند و در صورت بروز مشکل مدیریت باید فورا مداخله و به رفع و رجوع آن بپردازد.

-لباس های کارکنان و علی الخصوص مدیریت باید تمیز و مرتب و به دور از آلودگی باشد حتی شده برای کارکنان لباس های یکدست با پیش بندهای جیب دار تهیه کنید با رنگ و طراحی ای که به تم و نام کافه بیاید.

مدیریت می تواند لباسی متفاوت از سایر کارکنان بپوشد تا مشخص تر از بقیه باشد و مشتری در صورت نیاز بتواند او را راحت پیدا کند و سراغش برود حال برای تشکر یا گله و شکایت.

-همیشه و همیشه تمام کارکنان با مشتری در نهایت احترام رفتار کنند، خوشرو و خوش صحبت باشند و دندان هایی تمیز و مسواک زده ای داشته باشند تا مشتری از دیدن لبخندشان لذت ببرد و این خوشرویی و احترام است که ائ را تبدیل به مشتری ثابت می کند و کافه شما را به خوبی و خوشی به دیگران معرفی کند.

-می توانید به مشتریا وای فای رایگان بدهید همچنین در کافه پریز های برق در کنار هر میز فراموش نشود چون کسی که به کافه می آید همیشه از روی تفنن نیست بلکه گاهی از روی اضطرار برای رفتن به سرویس بهداشتی، شارژ موبایل، تلف کردن وقت و … می باشد.

-سالن کار یا کسی از افراد را موظف به تمیز کردن مداوم سرویس بهداشتی و روشویی در نهایت دقت بکنید و مدام دستمال توالت و دستمال حوله ای و مایع دستشویی چک شود.

-می توانید از دست خشک کن برقی و جای دستشویی برقی و خودکار و حتی روشویی آب هوشمند برای لوکس تر بودن و تمیزی بیشتر استفاده نمایید و …

خلاصه اینکه باید طوری کافه را تجهیز کنید که مشتری در مراجعه به شما همه چیز در دسترس داشته باشد و احساس راحتی کند تا دوباره و دوباره به شما مراجعه نماید و هربار یکی از دوستانش را با خود به کافه بیاورد و اینگونه می شود که کسب و کارتان رونق می گیرد و یکی از تبلیغات که دهان به دهان است و هزینه ای ندارد از طریق مشتری انجام می شود.

آموزش مدیریت کافه و موارد مهم آن

 

 

 

هدف کلاس های آموزش مدیریت کافه:

-آماده سازی فرد علاقمند برای مدیریت کافه

-ایجاد توانایی در فرد برای مدیریت کارکنان و کنترل اوضاع کافه

-آموزش مدیریت کافه بصورت اصولی و علمی

-آموزش تئوری و علمی قهوه

-یادگیری تهیه انواع نوشیدنی های گرم و سرد کافه ای

-توانایی در فرد برای تجهیز کردن کافه و دکوراسیون داخلی

-آموزش اصول مشتری مداری

-آموزش تبلیغات و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ

-آموزش مداوم برای بروز نگه داشتن کافه و منو  به کارکنان

و موارد بسیاری دیگر که در کلاس های آموزش مدیریت کافه بصورت حرفه ای و تخصصی به آن پرداخته می شود و در انتهای دوره نیز به شما مدرک بین المللی و قابل استفاده برای مدیر شدن در کافه ها، کافی شاپ ها و رستوران ها و هتل ها اعطا می گردد؛ برای اطلاع اط شرایط دوره به لینک زیر مراجعه کرده و آن را مطالعه نمایید:

https://coffeepars.com/barista/

 

 

 

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام