تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

کپسول قهوه

کپسول قهوه چیست؟

قهوه از محبوب ترین نوشیدنی ها در سرتا سر دنیاست که انواع آن در کنار قهوه های مخصوص هر کشور یا منطقه ای بصورت مشترک در منوی کافه ها دیده می شود ولی نکته مهم، استفاده از دانه های قهوه مشترک برای درست کردن هر نوع قهوه ای می باشد و همچنین دستگاه های مختلف قهوه ساز، تجهیزات و ابزاری که ملیت و کشور خاصی نمی شناسد و همه از آن در کافه یا منازلشان استفاده می کنند مثل دستگاه اسپرسوساز خانگی، فرنچ پرس، جذوه و …، اخیرا در صنعت ارائه و فروش قهوه و تجهیزات تهیه آن اتفاقاتی مدرن و جالب افتاده است که یکی از آنها پد قهوه و دستگاه هایی مثل کلور، سایفون و … می باشد، در این مقاله می خواهیم به معرفی یکی از این تحولات جذاب و کارامد به نام کپسول قهوه بپردازیم و از ویژگی های آن بگوییم، با کافی پارس آموزشگاه دوره های مدیریت و راه اندازی کافی و باریستایی تا انتهای مطلب همراه باشید.

کپسول قهوه چیست

کپسول قهوه چیست و کجاها به کار می رود؟

کپسول قهوه در واقع محفظه های سرو تک نفره قهوه می باشند که در بسته بندی هایی با میزان اندازه گیری شده پودر قهوه و بدون نیاز به استفاده از تمپر یا لوِلر برای درست کردن سریع قهوه به صنعت قهوه وارد شده اند؛ کپسول های قهوه این امکان را به فرد مصرف کننده می دهند بتواند که در کوتاه ترین زمان و خیلی سریع بدون نگرانی برای میزان قهوه ای که قرار است درست شود یا فشرده کردن صحیح آن، یک فنجان قهوه خوش عطر و طعم را برای خود یا مهمانانش در هر مکانی مثل منزل، محل کار، مطب ها، ادارات، شرکت های خصوصی و … تهیه نماید.

کپسول قهوه نخستین بار توسط کدام شرکت تولید شد؟

برند نسپرسو سوییسی، اولین شرکتی بود که دست به تهیه و تولید کپسول قهوه زد و آنها را در بسته بندی یا محفظه های آلومینیومی به دو دلیل زیر وارد بازار کرد:

1- حفظ بهتر طعم و عطر پودر قهوه در مقایسه با سایر بسته بندی ها مثل کاغذ و پلاستیک و …

2-آسان بودن بازیافت این نوع بسته بندی کپسول قهوه

انواع گرماژ بسته بندی کپسول قهوه:

پس از کمپانی بزرگ نسپرسو، شرکت های دیگری هم نیز اقدام به تولید و تهیه کپسول قهوه کردند و با بسته بندی های زیر به بازار ارائه شدند:

1-در بسته بندی پلاستیکی با وزن های 5، 7، و 14 گرمی

2-در بسته بندی آلومینیومی در وزن های 5، 7، و 14 گرمی

انواع کپسول قهوه کدامند؟

در بیشتر شرکت های تولید کننده کپسول قهوه مثل شرکت نسپرسو (که اولین و معروف ترین آن تولید کننده ها می باشد)، کپسول های قهوه به 7 نوع تقسیم می شوند:

1-کپسول قهوه اسپرسو:

این نوع کپسول قهوه یعنی قهوه اسپرسو جزو اولین، پرمصرف ترین و محبوب ترین تولیدات شرکت ها از بهترین دانه های قهوه روبوستا و قهوه عربیکا می باشد.

 

2-کپسول قهوه بسیار غلیظ(Intenso):

غلطت بادی قهوه این مدل کپسول قهوه زیاد است و برای کسانی مناسب می باشد که قهوه تلخ و پر کافئین را دوست دارند.

3-کپسول قهوه بدون کافئین یا قهوه دی کاف (Decaffeinato):

این کپسول قهوه برای استفاده افرادی تولید شده اند که با مصرف کافئین قهوه دچار مشکل می شوند و یا به آن آلرژی دارند.

4-کپسول قهوه لانگو (Lungo):

میزان پودر قهوه موجود در کپسول قهوه لانگو برای تهیه دو شات قهوه اسپرسو یا اسپرسو دبل طراحی شده اند.

5-کپسول قهوه تک زادگاه یا نژاد (Pure origin):

این نوع کپسول قهوه از دانه های قهوه تک زادگاه که در بهترین مزارع پرورش قهوه کشت و رشد یافته اند بدست می آید و بصورت خالص عرضه می گردد.

6-کپسول قهوه ویژه و کمیاب (Limited Edition):

شیوه کاشت و پرورش دانه های قهوه ای که برای تولید این کپسول قهوه استفاده می شود با بقیه مدل ها تفاوت بسیاری دارد و از قهوه های خاص و کمیاب که قیمت بالاتری هم دارند استفاده شده است.

7-کپسول قهوه طعم دار (Variations):

در این مدل از کپسول قهوه، پودر های قهوه طعم دار شده و برای کسانی که طعم تلخ قهوه را دوست ندارند استفاده می شود و مناسب است.

روش صحیح استفاده از کپسول قهوه:

برای استفاده درست از کپسول قهوه باید دستگاه مناسب برای آن را تهیه کنید؛ یکی از معروف ترین و نخستین دستگاه کپسول قهوه ساخت کمپانی نستله می باشد که با اسم نسپرسو به بازار صنعت قهوه وارد شد، این دستگاه ها مجهز به محلی برای قرار گرفتن کپسول قهوه در آن می باشند که طرز استفاده از آن نیز بسیار راحت است:

1-اول باید مخزن آب دستگاه نسپرسو را با آب تصفیه شده پر نمایید.

2-در ادامه روکش رویی کپسول قهوه را برداشته و آن را در محل تعیین شده در دستگاه قرار دهید.

3-در کمتر از 30 ثانیه می توانید قهوه مورد علاقه خود را عصاره گیری و سرو نمایید.

کپسول قهوه چیست؟

شرکت های سازنده کپسول قهوه کدامند؟

پس از تولید و ارائه کپسول قهوه توسط شرکت سوئیسی نسپرسو، چندین شرکت دیگر هم به تولید کپسول های قهوه پرداختند مثل شرکت های:

-دولچه گوستو

-کافه لوکس

-مزتا

1- هنگام خرید این دستگاه باید بدانید که فقط برای تهیه قهوه با کپسول قهوه می باشد یا خیر.

2-با توجه به میزان فنجان قهوه ای که در طول روز مصرف می نمایید (مقدار استاندارد آن 400 میلی لیتر می باشد)، حجم مخزن آب دستگاه کپسول قهوه را مورد بررسی قرار دهید.

3-دستگاه های کپسول قهوه، محفظه ای هم برای جمع آوری بسته های کپسول دارند که حتما هنگام خرید دستگاه به حجم آن توجه کنید تا زود به زود مجبور به خالی کردن محفظه کپسول ها نباشید.

4-حتما به برند دستگاه کپسول قهوه موقع خرید توجه فرمایید که معروف و بنام باشد و البته با هزینه ای که می کنید مطابقت کند.

کپسول قهوه

در انتهای این مقاله بطور خلاصه متوجه شدید که منظور از طراحی و تولید کپسول قهوه راحت تر و سریع تر کردن پروسه تهیه قهوه می باشد که با داشتن تنها یک کپسول قهوه بدون نیاز به استفاده از ابزار و تجهیزات تهیه قهوه مثل تمپ کردن، آسیاب کردن دانه قهوه و … یک قهوه با طعمی عالی (با توجه به انواع آن مطابق میلتان) درست کنید ولی در هر صورت به این قضیه توجه داشته باشید که عطر و طعم کپسول قهوه در قیاس با قهوه تازه آسیاب شده و عصاره گیری شده با دستگاه اسپرسوساز متفاوت می باشد و مسلما از نظر کیفی کمی پایین تر می باشد؛ برای تهیه و خرید انواع دانه قهوه دلخواهتان، به سایت کافی پارس رجوع نمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام