تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

کافی میکس

کافی میکس و تفاوت های آن با نسکافه

این روزها مصرف نوشیدنی ها بسیار افزایش پیدا کرده است اللخصوص نوشیدنی هایی که دارای کافئین هستند و باعث بالا رفتن انرژی و شادابی فرد می گردند. کافی میکس هم نوعی قهوه فوری می باشد که افراد زیادی طعم و عطر آن را میپسندند و جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کرده است به همین دلیل امروزه می توانید در اکثر رستوران ها و کافی شاپ ها آن را سفارش دهید.

رنگ کافی میکس به نوع خشک کردن و نوع دانه های قهوه ای که برای تهیه آن استفاده می شود مرتبط است. قهوه های پودری معمولی عطر و بوی قهوه را می دهد، اما به خاطر اینکه عطر و طعم قهوه فوری طی فرآیند حرارتی از دست می رود ، برای طعم دار کردن آن از شیر، شکر، شکلات، فندق، کارامل یا کاپوچینو استفاده می کنند.

کافی میکس

کافی میکس چیست؟

قهوه گیاهی است که دارای میوه های قرمز رنگ می باشد که در آن دانه های زرد رنگی وجود دارد که طی فرآیند خشک شدن و برشته شدن رنگ آن به قهوه ای روشن تا سیاه تغییر پیدا می کند که در نهایت نوشیدنی هایی با عطر و طعم مختلف را می توان از آن ها تهیه کرد که این روزها طرفداران بسیاری نیز دارند که به شکل های مختلف از آن ها استفاده می کنند.

دانه های قهوه فیبرهای غیر قابل هضم دارند که همین موضوع باعث شده تا در آب جوش حل شوند به این ترتیب فیبرها به صورت رسوب ته لیوان و شات قهوه باقی می مانند. اگر این محلول را از صافی بگذرانید رسوبات حذف می شوند و نهایتا محلول را دوباره تبخیر و خشک می کنند که در این فرآیند پودری به دست می آید که به آن ها قهوه فوری گفته می شود.

بنابراین به عصاره خشک شده قهوه، قهوه فوری می گویند. که اولین بار شرکت نستله با اسم تجاری نسکافه آن را عرضه و وارد بازار کرد. حال کافی میکس ترکیبی از قهوه فوری و پودر خامه و شکر است.

فواید و مضرات کافی میکس را بدانید

یکی از مهمترین ویژگی هایی که مردم را به سمت نوشیدن قهوه کشانده است کافئین موجود در آن است کافئین ماده ای محرک است که باعث نشاط و بالا بردن انرژی در فرد می شود همچنینی قهوه برای سلامتی خواص بسیار بالایی دارد. به همین دلیل است که هر نوشیدنی که با قهوه درست می شود و از دانه های قهوه برای آماده سازی آن استفاده می شود آرام بخش با خواص بالایی است که کافی میکس هم از این خواص مستثنی نیست.

کافی میکس

مهمترین فواید استفاده از کافی میکس:

  • خستگی را رفع می کند و خواب آلودگی را از بین می برد و باعث می شود تا افراد بتوانند به حجم بالایی از کارهای خود در طول روز رسیدگی کنند همچنین باعث بالا رفتن سطح انرژی می شود و برای افرادی که کارهای شبانه دارند بهترین نوشیدنی می باشد.
  • کافی میکس به دلیل کافئینی که در آن وجود دارد انرژی زا بوده و بی حوصلگی و کسالت را رفع می کند.
  • کافی میکس باعث بالا رفتن سطح نشاط در بدن می شود و از افسردگی جلوگیری می کند.
  • برای افرادی که فعالیت بدنی بالایی دارند بسیار موثر بوده و انرژی آن را تا میزان زیادی افزایش می دهد.
  • برای نوشیدن کافی میکس بهتر است به بهترین کافه ها رفته تا نوشیدنی شما دارای کیفیت بالا باشد.

کافی پارس بهترین فروشگاه عرضه کننده انواع قهوه و نوشیدنی ها آن که می توانید بهترین و با کیفیت ترین خرید خود را از این فروشگاه انجام دهید همچنین می توانید برای خرید قهوه به صورت حضوری به نمایندگی های فعال کافی پارس که در سراسر ایران افتتاح شده اند رفته و بهترین ساعات خود را در این کافه های زیبا بگذرانید.

مضرات استفاده از کافی میکس:

در این قضیه که کافی میکس نوشیدنی بسیار خوش طعم و عطری است شکی نیست اما افراد نباید در استفاده از ان ها زیاده روی کنند چرا که دارای عواقب و ضررهایی می باشد که برای برخی مناسب نمی باشد.

  • به دلیل ترکیباتی که برای تهیه آن به کار رفته ایت کافی میکس دارای چربی بالایی است و نوشیدن بیش از حد آن باعث اضافه وزن می شود و افرادی که قصد لاغری دارند بهتر است از این نوشیدنی استفاده نکنند.
  • افرادی که دچار بیماری قلبی هستند بهتر است این نوشیدنی را با تجویز و مشورت از پزشک استفاده کنند چرا که در برخی موارد باعث بالا رفتن فشار خون و تپش قلب می شود.
  • به طور کل نوشیدنی هایی که دارای کافئین هستند دفع ادرار را بالا برده به همین دلیل باید توجه داشته باشید که اگر در این موضوع مشکل خاصی دارید از این نوشیدنی ها دوری کنید.
  • اگر در نوشیدن آن زیاده روی کنید و یا دچار بیماری های اعصاب و روان هستید بهتر است بدانید که این نوشیدنی می تواند شما را دچار بی قراری و اضطراب کند.
  • بهتر است بعد از یک روز خسته کننده کافی میکس استفاده نکنید و از هر نوشیدنی که دارای کافئین می باشد دوری کنید چرا که به شدت در خواب شما تاثیر گذاشته و شما را دچار بی خوابی می کند. برای افرادی که این نوشیدنی را بیش از حد استفاده می کنند می تواند در خواب آن ها اختلال ایجاد کند.
  • اگر بدنی حساس دارید و یا آلرژی به شدت سراغ شما می آید از نوشیدن قهوه فوری و کافی میکس ها خودداری کنید چرا که مواد نگهدارنده در آن ها به کار رفته است و می توانند افراد را دچار حساسیت کنند.
  • این نوشیدنی برای کودکان بسیار مضر بوده و نوشیدن آن باعث پیش فعالی کودک می شود بنابراین دقت داشته باشید که این نوشیدنی مناسب کودکان نیست و عواقب بدی را همراه دارد.

کافی میکس

تفاوت کافی میکس و نسکافه در چیست؟

اکثر افراد که شناخت درستی از قهوه ندارند و تفاوت بین قهوه ها را نمی دانند و کافی میکس را با نسکافه اشتباه می گیرند. اما با مطالعه این مقاله می توانید تفاوت میان نسکافه و کافی میکس را متوجه شوید.

  • بارزترین تفاوتی که میان این دو نوشیدنی محبوب می توان بیان کرد ترکیبات موجود در این دو نوشیدنی می باشد. نسکافه(قهوه فوری) عصاره خشک شده قهوه می باشد که طی فرآیندی می توانید آن را به راحتی با مقداری آب حل کرده و نوش جان کنید اما کافی میکس دارای ترکیباتی از قهوه فوری، کافی میت(خامه) و شکر می باشد.
  • همان طور که می دانید قهوه برای لاغری بسیار موثر است اما کافی میکس به دلیل شکر و کافی میت، انرژی و کالری بیشتری نسبت به نسکافه دارد به همین دلیل اگر قصد داشتن تناسب اندام و لاغر شدن دارید این نوشیدنی می تواند رژیم شما را برهم زند.
  • طعم و عطری که این دو نوشیدنی دارند با یکدیگر کاملا متفاوت می باشد و اگر همزمان آن ها را با هم امتحان کنید متوجه تفاوت های میان آن ها خواهید شد.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام