تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

استارباکس ترکیه

همه چیز درباره استارباکس ترکیه

تقریبا 18 سال پس از ورود استارباکس به ترکیه، پانصدمین فروشگاه استارباکس افتتاح شد و هم اکنون به یک نقطه عطف تاریخی رسیده است. از جمله ویژگی های استارباکس ترکیه، تجسم رشد مستمر در منطقه، طراحی منحصر به فرد فروشگاه، ترکیبی از معماری تاریخی به همراه آشنایی و حس اجتماعی با فرهنگ جامعه است.

استارباکس ترکیه

تاریخچه استارباکس ترکیه

استارباکس ترکیه در خیابان استقلال و در قلب استانبول واقع شده است. این شعبه برای استارباکس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی منحصر به فرد این فروشگاه توسط معماران سوئیسی-ایتالیایی و با الهام از معماری مشهور استانبول در سال 1831 انجام شده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد استارباکس ترکیه این است که این فروشگاه ها طیفی از قهوه های سنتی ترک را نیز سرو می کنند.

قهوه استارباکس در سراسر جهان با ایجاد محیط های خاصی در تلاش است تا با جامعه مورد نظر ارتباط برقرار کند. قهوه ترک که در واقع میراث فرهنگی ترکیه محسوب می شود و مورد توجه مردم محلی است، نقش مهمی در گردهمایی های اجتماعی ایفا می کند و بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ محلی مردم ترکیه است. علیرغم اینکه «قهوه ترک» در واقع به فرایند آماده سازی اشاره دارد، نه خود قهوه.

فرایند آماده سازی به این صورت است که ابتدا دانه های قهوه برشته شده، سپس قبل از ترکیب شدن با آب و شکر، پودر می شود. این قهوه در یک قوری قهوه ترکی یا cezve درست می شود و در فنجان های کوچکی سرو می شود که قبل از خوردن، تفاله ها ته نشین می شود. خوردن قهوه در استارباکس ترکیه که با مهارت، علاقه، و با دست ساخته شده است، تجربه ای متفاوت محسوب می شود.

دلایل محبوبیت استارباکس ترکیه

با توجه به بازخورد هایی که در رابطه با استارباکس ترکیه در شبکه های اجتماعی داده شده است، تعداد شعبه های استارباکس در ترکیه بسیار زیاد است و مردم علاقه وافری به آن دارند. اما سوال این است که چرا فروشگاه های زنجیره ای قهوه در کشوری که فرهنگ قهوه محلی غنی، منحصر به فرد جهانی خود را دارد، تا این حد محبوبیت دارد؟

در حقیقت سوال مهم این است که استارباکس ترکیه از چه استراتژی هایی برای تسخیر قلب مشتریان استفاده کرده است؟

در کشور در حال توسعه ای مانند ترکیه، مصرف آشکار را می توان در بسیاری از بخش های مختلفی از زندگی مشاهده کرد. این پدیده فقط به جوانان محدود نمی شود و در سراسر جامعه رایج است. این مصرف بالا در مورد استارباکس ترکیه در تمام اقشار جامعه دیده می شود.

اگر بخواهیم از جنبه بازاریابی به استارباکس توجه کنیم و ارزش برند استارباکس را بررسی کنیم، طبق آمار در حال حاضر 31000 شعبه استارباکس در سراسر جهان وجود دارد.

استارباکس ترکیه

قهوه استارباکس پس از مک دونالد با ارزش تقریبا 47.8 میلیارد دلار در رتبه دوم ارزش برند در سراسر جهان قرار دارد. بسیاری از اقتصاد دانان تاکید کرده اند که دلیل محبوبیت استارباکس ترکیه نوع قهوه ای است که این برند ارائه می دهد و البته نحوه ارائه آن نیز تاثیر بالایی دارد. در واقع، قهوه ای که استارباکس در ترکیه ارائه می دهد، در این کشور برای مردم آشنا نبود.

قبل از استارباکس فقط قهوه ترک در ترکیه مشهور بود. استارباکس ترکیه، هم از نظر طعم و هم از نظر نحوه مصرف در مورد قهوه دست به نوآوری زده است. در حقیقت، استارباکس ترکیه دریافت که شکاف هایی در بازار در مورد تغییر ترجیحات مصرف کنندگان وجود دارد، آن ها سعی کردند که این شکاف را پر کرده و مردم آن را پذیرفتند.

فرهنگ مصرف قهوه در ترکیه

استارباکس ترکیه نوع متفاوتی از قهوه را ارائه می دهد که قبلا در ترکیه وجود نداشت، هم از نظر کیفیت محصول و هم از نظر خدمات، اتفاق متفاوتی در حال رخ دادن است. برخلاف برند هایی مانند استارباکس، فرهنگ قهوه ترکیه ریشه در سنت دارد و لازم است که به روش خاصی ارائه شود. به این معنی که قهوه ترک نمی تواند کاملا نیاز های تمدن سریع و پر مصرف امروزی را ارضا کند.

ناگفته نماند که فروشگاه های زنجیره ای مانند استارباکس ترکیه، اکنون قهوه ترک را به عنوان یک قهوه سفارشی ارائه می دهند. به این ترتیب بین فروشگاه های زنجیره ای استارباکس و قهوه و فروشی های محلی رقابت سختی وجود دارد. اکثر قهوه فروشی های محلی، قهوه های فوری به مشتریان خود ارائه نمی کنند و به تصور آن ها ارائه آن به مشتریان یک کار غیر ضروری است.

روند رشد استارباکس ترکیه با این واقعیت سازگار نیست که کشور هایی که قهوه بیشتری مصرف می کنند یا اینکه فرهنگ قهوه برای آن ها پذیرفته شده است، گزینه مناسب تجاری نیستند. اما در حقیقت زمانی که فرهنگ قهوه خوردن در یک کشور وجود دارد، واردات تجارتی در رابطه با قهوه رشد و موفقیت بالایی را به همراه خواهد داشت. استارباکس ترکیه با استفاده از استراتژی های صحیح وارداتی موفقیت آن محصول را تضمین می کند.

استارباکس ترکیه

کیفیت تولید انبوه استارباکس ترکیه

فروشگاه زنجیره ای مانند استارباکس ترکیه، مواردی مانند پایداری و قابلیت پیش بینی بین محصولات را به صورت اصولی برنامه ریزی می کند. به این معنی که مشتریان تقریبا مطمئن هستند که قهوه ای که از استارباکس می خرند در سراسر جهان طعم یکسانی خواهد داشت.

چه در استان شانلی اورفا در جنوب شرقی ترکیه آن را تجربه کنند، چه در یک فروشگاه استارباکس در آرژانتین. حفظ استاندارد در سراسر جهان به مشتریان اجازه می دهد که با خیال راحت به یک برند اعتماد کنند.

در حقیقت این ویژگی باعث وفاداری میلیون ها نفر در کل دنیا به یک برند می شود. در واقع، محصولات قهوه استارباکس در سراسر جهان به یک قیمت نیز فروخته می شود. کارشناسان معتقد اند که این استاندارد سازی روشی است که می توان نتیجه گیری کرد که مشتریان محصول، خدمات یا حتی قیمت ها را دوست دارند یا خیر.

در حالی که محصول اصلی در تمام فروشگاه های زنجیره ای استارباکس ترکیه و جهان از نظر فنی قهوه است، اما کارشناسان تاکید دارند که عوامل اضافی همراه با یک فنجان قهوه نیز می تواند در انتخاب یک برند بسیار تعیین کننده باشد. دسترسی به اینترنت، یک صندلی راحت و یک پیشخدمت با برخورد مناسب، بر شناخته شدن یک برند تاثیر زیادی دارد.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام