تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

معرفی شرکت نسپرسو (Nespresso)

شرکت های زیاد و فعالی در دنیا وجود دارند که به تهیه و ارائه انواع قهوه در اشکال گوناگون مثل دانه قهوه بصورت خشک، قهوه آسیاب و پودر شده، قهوه فوری، پد قهوه، ساشه قهوه فوری، کپسول قهوه و … که البته تمامی آنها به معروفیت نرسیدند؛ از بنام ترین شرکت های تولید کننده قهوه در دنیا می توان به نستله، استار باکس، کاستا، جاکوبز، مک کافی و … اشاره کرد، همچنین از شرکت های معروف ارائه کننده قهوه در ایران می توان به کافی پارس (فروش انواع پودر و دانه قهوه، دارنده بزرگترین کارخانه رستری، مجهزترین آموزشگاه باریستایی و فروشگاه های زنجیره ای قهوه در سراسر ایران)، آرام، وِرتو، بن مانو و … اشاره نمود. در محتوای پیش رو می خواهیم به معرفی یکی از معروفترین شرکت ها به نام نسپرسو و تاریخچه سیر تکاملی آن بپردازیم که بررسی جالب و قبل تعمقی دارد.

معرفی شرکت نسپرسو (Nespresso)

پیدایش شرکت نسپرسو:

نسپرسو یکی از زیر شاخه های شرکت تولید مواد غذایی نستله است که ایده‌ خلق آن توسط یکی از کارمندان شرکت نستله در سال 1976 ارائه شد و همکنون دفتر مرکزی شرکت نسپرسو در شهر لوزان سوییس قرار دارد، این شرکت بعنوان نخستین و بزرگترین تولید کننده‌ انواع کپسول های قهوه شناخته شده است و در واقع این کپسول های قهوه بودند که نسپرسو را معروف کردند، همچنین تولید قهوه سازهای مدرن نسل سوم صنعت قهوه مثل کمکس، V60، کالیتا ویو و … برای تهیه قهوه اسپرسو نیز از دیگر محصولات متفاوت و گوناگون این شرکت نسبت به سایر شرکت های تولید کننده قهوه می باشد.

تاریخچه‌ نسپرسو و دوره های تکاملی آن:

-دوره اول، آزمون و خطا در راهی رو به پیشرفت برای نسپرسو:

شکل گیری نسپرسو از یک فکر ساده شروع شد آن هم توانایی تهیه‌ یک فنجان قهوه‌ عالی اسپرسو مثل یک باریستای حرفه‌ای توسط همه به راحتی و خیلی سریع‌! در سال 1976 یکی از کارمندان شرکت نستله این ایده را مطرح نمود که همان سال هم اختراع و ثبت انحصاری شد، در اول مسیر این ایده زیاد موفق نبود تا اینکه در سال 1986 و با سعی فراوان در امر فروش، تبلیغات و برندینگ به تدریج معروف شد.

اوایل کپسول قهوه اسپرسوی شرکت نسپرسو دارای چهار قهوه‌ و طعم مختلف با نام هایCapriccio ، Cosi، Decaffeinato و Bolero (Volluto)  بود و با دو مدل قهوه ساز اسپرسو با مدل‌های C100 و C1100 به صنعت قهوه و بازار معرفی شد، ناگفته نماند بازار تجاری نسپرسو ابتدای کار به کشورهای سوییس، ژاپن و ایتالیا تعلق داشت؛ در سال 1990 شرکت نستله قراردادی را با شرکت تولیدکننده‌ ماشین آلات خانگی Turmix در سوییس به توافق و امضا رساند که نقطه‌ آغازی برای فروش قهوه سازهای نسپرسو به شمار می رود.

ابتدایی ترین مدل ‌های کپسول قهوه قابل بازیافت با محفظه آلومینیومی در سال 1991 با 34 طعم گوناگون به همگان معرفی شد، در همین سال بود که فروش محصولات نسپرسو به کشورهای فرانسه و آمریکا هم کشانده شد؛ در سال 1993 خط تولید دوم کپسول قهوه راه اندازی و قهوه‌های Toscana (Arpeggio ) و Roma بعنوان پنجمین و ششمین کپسول ‌های قهوه معرفی شدند.

-دوره دوم، پیشرفت نسپرسو و گسترش فروش:

در دوره دوم، بازار تجارت نسپرسو در سراسر جهان رو به پیشرفت بود، همچنین طراحی و خلاقیت هایی که در محصولات آن بکار می رفت باعث فروش بیشتر و معروفیت نسپرسو می شد، در همین دوره بود که قابلیت ثبت سفارش و فروش آنلاین 24 ساعته نسپرسو شروع شد؛ در سال 1996 اولین سایت رسمی شرکت نسپرسو شروع به کار کرد که بعدها یکی از بهترین و ساده ترین راه ‌های فروش محصولات این شرکت در سراسر دنیا شد، همچنین در همین سال قهوه سازهای C250 و  C554 به بازار ارائه شدند که نخستین انواع قهوه سازهای نیمه اتوماتیک نسپرسو به شمار می روند.

در سال 1997 نسپرسو با چند شرکت معروف در کشورهای سوییس، فرانسه و آمریکا برای تولید انواع قهوه ‌ساز و پخش راحت تر آن قرارداد بست، ضمن اینکه کپسول قهوه‌ Ristretto هم در همین سال به بازار معرفی شد؛ در سال 1998 نام شرکت به Nestle Nespresso SA SERVCE تغییر پیدا کرد، فعالیت سایت در فروش محصولات زیاد شد و اسپرسوساز ها و کپسول‌ های قهوه با طراحی‌ های متنوع در رنگ‌های جدید و طعم های مختلف مناسب همه سلیقه ها تولید شدند.

شرکت نسپرسو

-دوره سوم، تبدیل شدن نسپرسو به برندی جهانی:

فروش محصولات شرکت نسپرسو روز به روز بیشتر و کم کم به برندی معروف در کل دنیا تبدیل شد، طوریکه کپسول های قهوه حتی با برند های دیگر را با نام نسپرسو می شناختند، در سال 2000 اداره‌ مرکزی نسپرسو به شهر Paudex در سوییس انتقال یافت؛ اولین فروشگاه حضوری محصولات نسپرسو در پاریس بازگشایی شد، در 2001 در طراحی قهوه سازها بازنگری هایی صورت گرفت و ویژگی‌هایی مانند توجه به طراحی ارگونومیک برای راحتی کاربر به محصولات اضافه شد و همین توجه به مشتری، باعث فروش بیشتر قهوه سازهای نسپرسو شد؛ همچنین در سال 2003 کیفیت کپسول‌ های قهوه این شرکت بیش از پیش افزایش یافت و در این میان به سی و دومین قهوه پرمصرف مردم آمریکا بدل شد؛ نخستین شعبه کافی شاپ ‌های زنجیره ای نسپرسو در سال 2004 در شهر مونیخ آلمان افتتاح شد و شعبه بعدی نیویورک آمریکا بود.

-دوره چهارم، جا انداختن فرهنگ جهانی مصرف قهوه در بین مردم توسط نسپرسو:

در این دوره شرکت نسپرسو بسیار زیاد رشد کرد و بعنوان برندی برتر در دنیای قهوه معروف شد، همچنین قهوه ‌هایی با بالاترین کیفیت و طعم‌ های جدید و متنوع وارد بازار کرد و همچنان به خلاقیت خود در زمینه کپسول قهوه و قهوه ساز ادامه داد، معرفی سرویس‌های شخصی و ویژه برای مشتریان و توجه به مشتری مداری نیز باعث افزایش فروش در این سال ها گشت؛ در سال 2006 شرکت نسپرسو جورج کلونی را بعنوان اسپانسر محصولات خود معرفی نمود و این چهره دوست داشتنی یکی از دلایل گسترش بیشتر فرهنگ مصرف قهوه در بین مردم شد.

-دوره پنجم، یکپارچه شدن جهانی در زمینه فروش کپسول قهوه و قهوه ساز توسط نسپرسو:

در طی سال های زیاد و تلاش بی نظیر مدیران و کارمندان وفادار نسپرسو با تولید قهوه سازهای متنوع، بازگشایی هزاران شعبه از فروشگاه‌ های زنجیره ای در سراسر جهان، همچنین تداوم در حفظ کیفیت کپسول قهوه، آن را به یکی از بنام ترین کمپانی ها در صنعت قهوه تبدیل کرد؛ این دوره که تا کنون هم ادامه پیدا کرده است بعنوان عصر تکنولوژی و طراحی‌ های خاص شرکت نسپرسو در زمینه‌ کپسول قهوه به حساب می آید و در حال حاضر کپسول های قهوه نسپرسو همچنان در طعم های مختلف و مناسب سلیقه های مختلف تهیه و تولید می گردند.

در سال 2007 قهوه ساز Lattissima با تکنولوژی تمام اتوماتیک طراحی و معرفی شد، همچنین در سال 2008 سهام شرکت نسپرسو به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد و در این بین سه قهوه از بهترین قهوه ‌های تک زادگاه دنیا و دو ترکیب نو نیز به لیست محصولات اضافه گشت؛ تعداد کافی شاپ‌ ها و فروشگاه‌ های نسپرسو روز به روز در حال زیاد شدن بود و در سال 2010 شعبه 200 ام نسپرسو در چین افتتاح شد.

 

در سال 2011 نسپرسو برای اولین بار در طول یک سال، چهار قهوه ساز با نام ها و کاربرد های جدید به دنیا معرفی کرد:

PIXIE-  با طراحی خلاقانه و مطابق با حفظ محیط زیست

Zenius-  و Aguila قهوه سازهایی با کاربردهای اضافی برای کاربران حرفه‌ای

Lattissima+-  تمام اتوماتیک برای تهیه‌ ساده تر قهوه‌های همراه با شیر و …

در سال 2012 و بر مبنای هدف گذاری طراحی مطابق با حفظ محیط زیست 75% از کپسول ‌های نسپرسو قابل بازیافت شدند.

معرفی شرکت نسپرسو (Nespresso)

دلایل موفقیت شرکت نسپرسو:

پیروزی های مستمر شرکت نسپرسو سه دلیل اصلی و اساس داشت:

1-استفاده از دانه های قهوه‌ با بالاترین کیفیت در محصولات نسپرسو:

برای بالا بردن سطح رضایت مشتریان، کارشناسان کنترل کیفیت نسپرسو قهوه ‌های این شرکت را از بهترین دانه ‌های قهوه‌ سراسر دنیا انتخاب می نمایند، همچنین فرایند رست قهوه و مارجین قهوه ‌های گوناگون را با مجهزترین دستگاه ‌ها و کارکنان متخصص انجام می دهد.

2-ارتباط‌ پایدار و طولانی نسپرسو با مشتریان:

از وجوه مهم و ارزشمند نسپرسو، داشتن ارتباط‌ نزدیک با مشتریان می باشد، رابطه‌ مستقیم هر روزه با میلیون‌ ها مشتری در کل دنیا باعث شده است که سلیقه ‌ها و تمایلات آنها بیشتر شناخته شود و این شناخت در تولید و ترکیب انواع مختلف قهوه‌ برای هر نوع سلیقه، جهت مشتری مداری بیشتر صورت می پذیرد.

3-رشد پایدار تجاری نسپرسو:

همکنون شرکت نسپرسو از تولید انواع کپسول قهوه‌ قابل بازیافت با طعم های مختلف گرفته تا تولید و ساخت انواع قهوه سازها به ثبات تجاری در بازار رسیده و هر روز آمار فروش بالایی در دنیا را مال خود کرده است، تنظیم یک بیزینس پلان‌ طولانی با در نظر گرفتن تمامی مسائل موجود برای پایدارتر شدن بازار تجاری یکی دیگر از اسرار موفقیت نسپرسو می باشد.

معرفی شرکت نسپرسو (Nespresso)

جایگاه شرکت نسپرسو همکنون:

-شرکت نسپرسو در 64 کشور دنیا نمایندگی فعال و یکپارچه دارد.

-بیش از 12 هزار کارمند در دنیا که نصف این مقدار بصورت مستقیم با مشتریان در ارتباطند در این شرکت شاغلند (در سال 2000 تعداد کارمندان نسپرسو 331 نفر بوده است).

-بیش از 5 میلیون طرفدار در شبکه‌ های اجتماعی و فضای مجازی نسپرسو را دنبال می‌کنند و هر روز 340 هزار مشتری جدید از سایت فروشگاهی این شرکت بازدید و خرید می نمایند.

-سه دفتر مرکزی و تولید عمده‌ محصولات نسپرسو در شهرهایAvenches ، Orbe و Romont کشور سوییس قرار گرفته اند.

-بیش از 60 مدل قهوه ساز اتوماتیک با طراحی و ظاهر زیبا توسط 8 کارخانه‎‌ تولید ماشین آلات صنعت قهوه در دنیا برای نسپرسو تولید می شوند.

-بیش از ده جایزه‌ بین المللی بخاطر طراحی‌ های خاص و تک قهوه سازهای نسپرسو به این شرکت تعلق گرفته است.

-مطابق آمار تا آخر سال 2015 بیشتر از 450 فروشگاه نسپرسو وجود داشته است که ارائه خدمات متنوع به مشتریان و داشتن ارتباط نزدیک با آنها باعث می گردد تا بیشتر از سلیقه های گوناگون اطلاع یابند تا کیفیت و تنوع محصولات خود را هر روز افزایش دهند و همچنان بر عرش باقی بمانند.

شرکت نسپرسو

امیدواریم که این تاریخچه شیرین، رو به گسترش و پیشرفت در برندهای ایرانی نیز اتفاق بیفتد که کافی پارس جزو یکی از آن شرکت های تولید قهوه و ارائه کننده دوره جامع مدیریت و راه اندازی کافه در ایران، در حال افزایش شعب خود در سراسر ایران و شهرهای بزرگ و کوچک می باشد، برای اطلاع از شرایط نمایندگی کافی پارس به سایت مراجعه کنید.

 

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام