تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه دالگونا

قهوه دالگونا و طرز تهیه انواع آن

روز به روز که می گذرد بر تعداد نوشیدنی های جدید با ترکیبات مختلف و شاید عجیب اضافه می گردد و باریستاها و حتی افراد عادی در پی به دست آوردن نوشیدنی و خوراکی های جدید هستند، گاهی اوقات این خوراکی ها و نوشیدنی های جدید ترکیباتی باورنکردنی دارند که حتی قبل از خوردن و نوشیدن آنها نمی توان حدس زد آنها در کنار هم ترکیب خوبی بشوند.

در این مقاله قهوه دالگونا که نوشیدنی جدیدی است و در زمان بیماری کرونا بوجود آمد را به شما معرفی می کنیم و طرز تهیه انواع آن را به شما توضیح می دهیم. با بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه یعنی پارس کافه همراه باشید.

تاریخچه پیدایش قهوه دالگونا:

پیدایش قهوه دالگونا به لئونگ کم هون (Leong Kam Hon) کشتی‌ساز سابق ماکانی که در حادثه ای بازوی چپش از کار افتاد و نتوانست کار خود را ادامه دهد، بنابراین مغازه خود را به اسم قهوه وای تینگ (Wai Ting Coffee) و بعد هون کی (Hon Kee) در شهر کولوان راه انداخت.

لئونگ یادش می آید که در سال 1997 به درخواست یک زوج توریستی این نوشیدنی را تهیه کرد، در ابتدا این نوشیدنی برای او مهم نبود تا اینکه در سال 2004 تصمیم گرفت آن را برای چاو یون فت (Chow Yun-fat) و همراهانش که به کافه او رفته بودند سرو کند.

توجه چاو به این نوشیدنی اولین موج توجه بین المللی را به خود جلب کرد و مشتریان جدید برای درخواست قهوه چاو یون فت به آنجا رفتند اگرچه خود بوجود آورده این نوشیدنی آن را در منوی خود قهوه کوبیده شده با دست نام گذاری کرد.

نام قهوه دالگونا به جونگ ایل وو بازیگر کره جنوبی نسبت داده شده، کسی که در ژانویه 2020 در زمان حضورش در برنامه KBS2 نوشیدنی را در همان رستوران سفارش داد، او طعم نوشیدنی را به طعم دالگونا نوعی آب نبات عسلی تشبیه کرد. توصیه می گردد مقاله قهوه طعم دار با افزودنی های طبیعی را حتما مطالعه نمایید.

قهوه دالگونا و طرز تهیه انواع آن

قهوه دالگونا چیست؟

قهوه دالگونا (Dalgona coffee) نوشیدنی ای است که از ترکیب و هم زدن نسبت‌ های مساوی از پودر قهوه فوری، شکر و آب جوش تا زمانی که بافت خامه ای پیدا کند و بعد به شیر گرم یا سرد اضافه ‌شود، تهیه می گردد، در صورت تمایل روی آن را با پودر قهوه، کاکائو، بسکوییت خردشده و یا عسل تزیین می‌کنند.

وقتی کوید 19 در سال 2020 رواج پیدا کرد، وقتی که مردم از رفت و آمد خودداری می‌کردند ویدئوهایی از تهیه این قهوه در خانه با دست و بدون استفاده از تجهیزات برقی در رسانه های اجتماعی نشر پیدا کرد و همه آن را دیدند و به درست کردن آن علاقه پیدا کردند، نام آن نیز برگرفته از دالگونا که یک شیرینی شکری در کره جنوبی است گرفته شده است دلیل این نام گذاری هم به خاطر شباهت ظاهری و طعم آن می باشد اگرچه در قهوه دالگونا واقعاً دالگونا وجود ندارد.

روش های درست کردن انواع قهوه دالگونا:

کلا راه های درست کردن تمام مدل های قهوه دالگونا یکروش کلی دارند ولی ترکیبات استفاده شده در آنها با هم متفاوتند که در ادامه متن به انواع آن و طرز تهیه آنها می پردازیم:

قهوه دالگونا عسلی

1-قهوه دالگونا عسلی:

طرز تهیه قهوه دالگونا عسلی خیلی ساده است، در ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط می کنیم  و هم می زنیم سپس به اندازه یک قاشق غذاخوری آب اضافه می کنیم و بعد هر 3 ماده را به خوبی با هم مخلوط می کنیم بطوری که حالت خمیر و فوم مانندی پیدا کند.

بعد از درست کردن ماده اصلی دالگونا به اندازه دو سوم لیوان شیر داغ را به آرامی و با قاشق بر روی مخلوط می ریزیم، خوب نوشیدنی آماده است، در نهایت با اضافه کردن پودر کاکائو به عنوان طعم دهنده و تزئین بر روی نوشیدنی، طعم آن را دلچسب تر می کند. محتوای درباره قهوه اسپرسو کوبانو را حتما بخوانید و به اطلاعات خود اضافه کنید.

قهوه دالگونا یخی

2-قهوه دالگونا یخی:

از ویژگی های قهوه دالگونا این است که می توان آن را برای تابستان هم استفاده کرد، در کلامی ساده قهوه دالگونا یخی یا آیس هیچ فرقی با دالگونا معمولی ندارد و تنها تفاوتش این است که فقط در آن قطعات یخ ریخته می شود. کافیست در لیوان قهوه خود ابتدا چیزی در حدود 4 تا 5 تکه یخ بریزید و سپس به آن شیر سرد اضافه کنید و نهایتا خمیر دالگونا را اضافه کنید؛ اضافه کردن پودر دارچین به عنوان چاشنی گزینه خوبی می باشد.

قهوه دالگونا طلایی

3-قهوه دالگونا طلایی:

در کشور هندوستان ترکیبی به نام شیر طلایی یا شیر زردچوبه وجود دارد، ترکیب شیر و پودر زردچوبه یا خمیر زردچوبه به همراه مواد دیگری مانند زنجبیل، فلفل، پودر میخک، عسل، دارچین و پودر هل در صورت موجود بودن به آن اضافه می گردد و ترکیبی جادویی و خاص بوجود می آورد.

در واقع در این روش قهوه دالگونا وجود ندارد بلکه نوشیدنی دالگونا دارید و شیر زردچوبه جای مایع روی دالگونا را می گیرد و بر خلاف روش های قبلی قهوه فوری در آن وجود ندارد.

نکته: در قهوه دالگونا شیر نارگیل می تواند جایگزین شیر معمولی شود و 3 قاشق غذاخوری شیر زردچوبه را بر روی شیر نارگیل می ریزند و سرو می کنند. مقاله جالب پیشگویی و طالع بینی با فال قهوه را مطالعه نمایید و از آن لذت ببرید.

قهوه دالگونا قهوه

4-قهوه دالگونا قهوه:

برای تهیه قهوه دالگونا قهوه کافیست اندازه های مساوی از آب جوش، شکر و پودر قهوه فوری در یک ظرف مخلوط کنید و حدود دو قاشق غذاخوری از هر کدام برای یک لیوان کافیست که البته باز هم می توانید با توجه به ذائقه خود این مقادیر را تغییر دهید اما اینها مقادیر استاندارد این نوشیدنی هستند.

با استفاده از یک همزن برقی یا دستی، مخلوط را آنقدر هم بزنید تا مایعی خمیر شکل و نرم درست شود البته ممکن است مدتی طول بکشد اما دست از هم زدن یکنواخت برندارید تا مایع  یکدست گردد، سپس مقداری شیر را در لیوانی بریزید اگر دوست داشتید آن را خنک بنوشید می توانید قالب های کوچک یخ هم اضافه نمایید و سپس مخلوط قهوه را روی شیر سرد یا گرم بریزید و بعد از هم زدن آن را میل کنید.

نکته: البته بعضی افراد قهوه و شیر را ترکیب نمی کنند، اول قهوه را می نوشند و بعد شیر؛ نحوه سرو دالگونا بستگی به مصرف کننده دارد، دالگونا به دلیل قهوه فوری که در ترکیبش وجود دارد جزو نوشیدنی های خوش عطر و بو محسوب می گردد.

در انتها می گوییم که شما هم اگر باریستا یا کافه دار نباشید می توانید با کمی خلاقیت نوشیدنی های جدید درست کنید، فقط کافیست کمی به مواد خوراکی اطرافتان و حتی کمترین تجهیزاتی که دارید دقت کنید و سعی در پدید آوردن یک ابتکار جدید و خوشمزه باشید، البته قبلش آن را تیست کنید تا مطمئن باشید مورد پسند همگان می باشد. برای دریافت نمایندگی از کافی پارس به سایت مراجعه کنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام