تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه بعد از غذا

فواید و مضرات خوردن قهوه بعد از غذا

اگر شاید از آن گروه افرادی باشید که صبحانه ی خود را با نوشیدن قهوه تمام می کنند و بعد از ناهار هم قهوه می نوشند، حتما باید یک قهوه غلیظ هم بنوشید تا غذای سنگینی که خورده اید را بشورد و ببرد تا بقیه ی روز را بتوانید دوام آورید، واقعیت مهم این است که زمان نوشیدن قهوه بر سلامتتان تأثیر دارد؛ مثلا اگر همیشه قهوه بعد از غذا می نوشید باید بدانید این عادت شما می تواند فواید و مضراتی برای شما داشته باشد.

در این مقاله می خواهیم به بررسی این قضیه بپردازیم تا بهترین زمان نوشیدن قهوه را پیدا کنید. کافی پارس تنها کافی شاپ زنجیره ای در ایران شما را به مطالعه ادامه مطلب دعوت می کند.

قهوه بعد از غذا

چرا بعد از غذا خوردن احساس خوابالودگی می کنیم؟

1-هر وعده غذایی که می‌­خورید، بدن هورمونی به نام ملاتونین در مغز تولید می­‌کند که به مغز دستور می دهد زمان خواب است ؛ البته میزان تولید ملاتونین وابسته به نوع غذایی که می‌خورید متفاوت است،بعنوان مثال وعده غذایی ای پر از پروتئین و کربوهیدرات مقدار زیادی اسید آمینه تریپتوفان دارد که به ملاتونین تبدیل شده و خواب آلودگی ایجاد می کند.

2-یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود بعد از یک وعده غذایی سنگین احساس خواب آلودگی کنید این است که بدن خون بیشتری را به سمت دستگاه گوارش می فرستد تا غذایی را که نوش جان کرده اید بهتر و سریع تر هضم کند، این باعث می‌شود مقدار کمتری از مواد مغذی و خون در مغز ایجاد شود که باعث حس خواب آلودگی در شما می شود.

خرید قهوه اسپرسو با کیفیت

اگر به دنبال قهوه اسپرسو با کیفیت می گردی روی عکس زیر کلیک کنید

فواید و مضرات خوردن قهوه بعد از غذا

پنج دلیل خوردن قهوه بعد از غذا:

1-بهبود تمرکز پس از خوردن قهوه بعد از غذا:

قهوه حاوی کافئین می باشد که محرکی است برای اعصاب مرکزی، مصرف کافئین با بهبود عملکرد ذهنی، افزایش هوشیاری و تمرکز ارتباط مستقیم دارد. طبق تحقیقاتی که توسط سازمان ایمنی غذای اروپا انجام شده است زمانی که افراد ۷۵ میلی­‌گرم کافئین (موجود در یک فنجان قهوه معمولی) مصرف می کنند تمرکز بهتری را از خود نشان می دهند. توصیه می گردد مقاله درباره قهوه اسپرسو پرکافئین را در سایت کافی پارس مطالعه نمایید.

2-افزایش هوشیاری پس از خوردن قهوه بعد از غذا:

نوشیدن یک فنجان قهوه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌­گرم کافئین به بدنتان می رساند، کافئین با اتصال به گیرنده­‌های آدنوزین در مغز اعجاز می کند؛ آدنوزین ماده‌­ای است که با کند کردن فعالیت عصبی، شما را خواب ­‌آلود و کسل می­‌کند اما وقتی قهوه می­‌نوشید کافئین خود را به این گیرنده­‌ها وصل می­‌کند و به همین خاطر هیچ کاهشی در فعالیت عصبی احساس نخواهید کرد.

کافئین همچنین باعث ترشح هورمونی به نام آدرنالین می گردد، در توضیح مختصری از آدرنالین باید گفت که هورمونی است در پاسخ به برخی خطرات خارجی برای بدن است، همچنین به شما انرژی یکباره ای داده که سطح تمرکز را افزایش می‌­دهد که یکی از فواید خوردن قهوه بعد از غذا به حساب می آید. برای اطلاع از شرایط دریافت نمایندگی به سایت کافی پارس مراجعه کرده و با شماره های درج شده تماس بگیرید و فرم را پر نمایید.

قهوه بعد از غذا

3-مقابله با دردهای بدن پس از خوردن قهوه بعد از غذا:

متاسفانه از عوارض شغ های پشت میزی شغل اداری تحت تأثیر دادن عضلات پشت و گردن می باشد، کافئین موجود در قهوه اسپرسو باعث کاهش درد شناخته شده است و یکی از مواد اصلی در بسیاری از داروهای مسکن بدون نسخه می باشد مثا سافت ژل نوافن که شامل کافئین است یا قرص جوشان کافئین (به دوستان ورزشکار پیشنهاد می شود)، با این اوصاف مصرف ۲ تا 5 فنجان قهوه در روز می‌تواند دردهای عضلانی را تا 50% کم کند.

4-کاهش استرس ناشی از کمبود خواب پس از خوردن قهوه بعد از غذا:

مسلما استرس اصلا خوب نیست، وقتی بدن دچار استرس می شود هورمونی به نام کورتیزول ترشح می‌کند البته ناگفته نماند استرس در سطح کم مفید است اما اگر میزانش برای مدت زیادی بالا بماند، می‌تواند باعث اختلال در یادگیری شود و از عوارضش افزایش وزن و افسردگی می باشد و امید به زندگی را هم کم می کند؛ خبر خوب این که عطر قهوه سطح استرس را کم می کند.

5-مصرف کالری کمتر پس از خوردن قهوه بعد از غذا:

بخاطر شیرینی طبیعی و طعم ملایم (ویژگی های قهوه عربیکا) قهوه اسپرسوی کمی رقیق شده، خوردن قهوه بعد از غذا توصیه می گردد. کمتر از پنج کالری در هر فنجان باعث می شود کالری اضافی که با شیر و شکر عرضه می گردد را دریافت نکنید.

6-جلوگیری از خوابالودگی پس از قهوه بعد از غذا:

ساده‌­ترین روش برای جلوگیری از حس خواب آلودگی پس از خوردن از غذا، داشتن رژیم غذایی ای متعادل و سپس نوشیدن قهوه بعد از غذا می باشد تا پروتئین و کربوهیدرات را با منابع چربی و فیبرهای سالم متعادل می­‌کند، روش خوب دیگر خوردن وعده­‌های غذایی کوچک در وعده های بیشتر در طول روز است همچنین نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز.

قهوه بعد از غذا

مضرات نوشیدن قهوه بعد از غذا:

1-خشک شدن احتمالی پوست پس از خوردن قهوه بعد از غذا:

مسلما نوشیدن یک فنجان قهوه خوش طعم می تواند صبح ها خواب از خوابالودگی نجات دهد و برای سلامتی مفید باشد اما فوری نوشیدن قهوه بعد از غذا می تواند باعث شود تا بدن نتواند همه ی مواد مغذی غذا را دریافت کند و همچنین مانند نوشیدن چای بعد از غذا جذب آهن را تا ۸۰ % کم کند، وقتی هم که آهن کافی به بدن نرسد تاثیرات فراوانی مثل ایجاد پوستی رنگ پریده و خشک از حالت عادی شود و چین و چروک های ریز و درشت را نیز نمایان کند.

2-آسیب رساندن به دندان ها پس از قهوه بعد از غذا:

میل کردن قهوه بعد از غذا می تواند توانایی بدن در جذب دیگر مواد معدنی ضروری از جمله کلسیم را هم کاهش دهد؛ بدن بطور طبیعی از راه پوست و مو کلسیم را از دست می هد و بدن هم از راه تعرق و ادرار آن را دفع می کند، نوشیدن قهوه باعث از دست دادن بیشتر کلسیم از بدن می شود و اگر در رژیم غذایی با مکمل های غذایی این مسأله را جبران نکنید نهایتا بدن به مصرف کلسیم استخوان ها و دندان ها روی می آورد و این موضوع می تواند دندان ها را شکننده کند و باعث تحریک و عفونت لثه ها گردد.

3-بالا رفتن  سطح کلسترول پس از قهوه بعد از غذا:

تکه ای نان تست با لایه ای ضخیم از کره شاید غذای خیلی سالمی نباشد اما مزه ی دلچسبی دارد بخصوص اگر با قهوه همراه شود اما عادت خوردن همزمان آن ها می تواند باعث افزایش سطح کلسترول خون شود. تحقیقات ثابت کرده چربی های طبیعی درون قهوه بر روی توانایی بدن در تنظیم سطح کلسترول اثر می گذارد به همین خاطر باید توجه داشت که قهوه یکی از آن نوشیدنی هایی است که سطح کلسترول را بالا می برد که البته این در قهوه هایی با رست لایت و مدیوم کمتر است.

قهوه بعد از غذا

4-تأثیر منفی روی موها پس از خوردن قهوه بعد از غذا:

حتی اگر رژیم غذایی متعادل و پر از تمام مواد مغذی ضروری و خوردن مکمل های پوست و مو، عادت نوشیدن قهوه بعد از غذا می تواند تلاش های شما برای خوراک سالم بی فایده کند زیرا نوشیدن قهوه بلافاصله بعد از غذا باعث کاهش جذب بسیاری از عناصر ضروری برای بدن می شود.

این قضیه به شکل های مختلف می تواند بر بدن تأثیر بگذارد و موها نیز ازین قضیه جا نمی مانند. در واقع وقتی بدن کمبود آهن داشته باشد، جا به جایی اکسیژن توسط جریان خون در بدن سخت می گردد که امری است مهم برای ترمیم سلول هایی که باعث رشد موها می گردند، این مسأله بر روی سلامت پوست سر هم اثر می گذارد و نهایتا به ریزش موها منجر می گردد.

حالا که از مضرات و فواید قهوه بعد از غذا مطلع شدید تمام تلاشتان را بکنید که حد تعادل را در خوردن غذا رعایت کنید مثلا دقیقا پشت بند غذا قهوه ننوشید و کمی فاصله بیاندازید یا خوردن مکمل ها و رژیم های غذایی مناسب را فراموش ننمایید و مصرف غذاهای کم چرب و کم هیدرات را کمتر کنید تا مجبور به نوشیدن قهوه برای حس شستن چربی های خورده شده نداشته باشید.

کافی پارس با مدرن ترین تجهیزات کافه در شعب کافی پارس از همراهی شما و معرفی کافی پارس به دوستانتان برای بالا بردن اطلاعات عمومی شان تشکر می کند.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام