تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

دمنوش اسطوخودوس

فواید دمنوش اسطوخودوس

دمنوش اسطوخودوس یکی از کاربردی ترین دمنوش های طب سنتی محسوب می شود. اسطوخودوس که با نام لاوندر نیز شناخته می شود، در قسمت های مختلفی از دنیا رشد می کند. از جمله کشور هایی که گیاه اسطوخودوس در آن ها رشد می کند می توان به هند، چین، کانادا و ایران اشاره کرد.

در طب سنتی کشور های هند و چین این گیاه بسیار مورد توجه قرار می گیرد. حتی بسیاری از کشور های اروپایی و آسیایی این گیاه را در سبد غذایی خانواده قرار می دهند. یکی از فواید شناخته شده و معروف دمنوش اسطوخودوس در راستای رفع اضطراب و نگرانی و همچنین بی خوابی است.

اما علاوه بر این مورد، دمنوش اسطوخودوس می‌ تواند برای درمان یا پیشگیری بسیاری از بیماری ها مفید باشد. امروزه اسطوخودوس و دمنوش آن در طب سنتی ایران نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله خواص و فواید دمنوش اسطوخودوس می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دمنوش اسطوخودوس

خواص بی نظیر دمنوش اسطوخودوس

همانطور که در پاراگراف قبلی ذکر شد، اسطوخودوس دارای خواص ضد اضطراب و نگرانی است. در واقع باید گفت این گیاه خاصیت آرام بخشی بالایی دارد و می تواند میزان فعالیت دستگاه عصبی را کاهش دهد که در نتیجه منجر به آرامش فرد خواهد شد هم چنین می توانید برای آرامش اعصاب از دمنوش گل گاو زبان نیز استفاده کنید.

در واقع از این گیاه و دمنوش آن برای رفع بی خوابی و افسردگی نیز کمک می گیرند، زیرا تاثیر مثبتی بر روی فعالیت دستگاه عصبی دارد. از جمله دیگر خواص دمنوش اسطوخودوس می توان به رفع مشکلات گوارشی اشاره کرد. افرادی که دارای ناراحتی معده و یا سوء هاضمه هستند، می توانند از دمنوش اسطوخودوس استفاده کنند.

دمنوش اسطوخودوس یکی از دمنوش هایی است که برای جلوگیری از زخم معده استفاده می شود. از طرفی گیاه اسطوخودوس کمک می کند که گوارش تسهیل شود و می تواند موجب آرامش دستگاه گوارش و معده شود.

کاهش درد های موضعی با دمنوش اسطوخودوس

یکی دیگر از خواص و فوایدی که دمنوش اسطوخودوس دارد این است که در کاهش درد دارد. کمپرس جوشانده اسطوخودوس می تواند برای رفع درد های ناشی از ضرب دیدگی و کوفتگی بسیار مفید باشد. در نظر داشته باشید که استفاده از کمپرس جوشانده این گیاه در مدت زمان کوتاهی درد را کاهش می دهد.

دمنوش اسطوخودوس

برای تهیه کردن کمپرس اسطوخودوس شما می توانید میزان 3 تا 4 قاشق اسطوخودوس خشک شده را با مقدار 2 لیوان آب مخلوط نمایید و همین ترکیب را روی حرارت بگذارید. این ترکیب باید به نقطه جوش برسد و برای مدت زمان 10 دقیقه جوشانده شود.

اما در نظر داشته باشید که پس از آماده شدن این ترکیب و رد کردن آن از صافی باید به صورت خنک آن را بر روی موضع استفاده کرد. در واقع گرمای این جوشانده اگر زیاد باشد می تواند ممکن است موجب خونریزی زیر پوستی شود. فراموش نکنید شما می توانید این ترکیب را با یک دستمال نخی بر روی محل درد کمپرس کنید.

دمنوش اسطوخودوس و درمان ضعف عمومی بدن

اگر شما از افرادی هستید که در فواصل زمانی کوتاه مدت دچار سرگیجه و ضعف بدن می شوید، به شما پیشنهاد می کنیم که از دمنوش اسطوخودوس استفاده نمایید. اینکه شما این دمنوش را در رژیم غذایی خود جای دهید به حفظ سلامتی شما بسیار کمک خواهد کرد.

در نظر داشته باشید که شما برای استفاده از دمنوش لاوندر به منظور درمان سرگیجه و ضعف بدن می توانید دمنوش را همراه با عسل میل نمایید. برای تهیه این دمنوش شما می توانید پودر گیاه اسطوخودوس را همراه با آب گرم دم کنید و در انتها مقداری عسل به آن اضافه نمایید.

دمنوش اسطوخودوس

این دمنوش با توجه به ترکیب آن می تواند در مدت زمان کوتاهی سرگیجه و ضعف بدن را برطرف نماید. البته برای اثربخشی این دمنوش تا زمان حصول نتیجه به استفاده از آن ادامه دهید. این دمنوش حتی برای بیمارانی که از بیماری های ضعف عمومی بدن رنج می برند، می تواند بسیار مفید باشد.

  • در واقع یکی دیگر از خواص دمنوش اسطوخودوس این است که می تواند به افرادی که دچار خواب رفتگی و بی حس شدن در نواحی دست و پا می شوند، کمک کند. شما با مصرف روزانه یا هفتگی این دمنوش می توانید از ابتلا به این مشکل پیشگیری نمایید.
  • بسیاری از افراد در دنیای امروزی با مشکلات و ناراحتی های قلبی مانند تپش قلب درگیر هستند. استفاده از دمنوش اسطوخودوس می تواند برای کنترل تپش قلب بسیار مفید باشد. از طرفی این دمنوش به تنظیم ضربان قلب کمک زیادی می کند.
  • دمنوش لاوندر می تواند سیستم عصبی بدن را تقویت کند. همین موضوع می تواند بر عملکرد تمامی سیستم های بدن تاثیرات مفیدی داشته باشد.

دمنوش اسطوخودوس می تواند به جلوگیری از ریزش مو، سلامت کبد و پاکسازی آن، درمان سردرد های میگرنی و … کمک کند. اما در نظر داشته باشید که شما باید این گیاه شناخته شده در طب سنتی را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید. تازگی گیاه اسطوخودوس و شرایط نگهداری بر روی اثربخشی آن بسیار موثر است.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام