تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

درباره کافی اسپرسو و نکات مهم در تهیه آن

یکی از دلایل مهم و اساسی که باعث می شود هر روزه افراد زیادی به سمت نوشیدن روزانه قهوه اسپرسو جذب شوند وجود کافئین در آن می باشد؛ کافئین موجود در قهوه باعث ایجاد انرژی و تمرکز در فرد برای کار روزانه، همچنین دفع کم خوابی، کسالت و ایجاد سرحالی و شادابی در فرد می شود و همین باعث محبوبیت قهوه در بین مردم دنیا شده است. در این محتوا می خواهیم به بررسی و مطالعه کافئین قهوه دمی و مقایسه آن با میزان کافئین کافی اسپرسو بپردازیم، پارس کافی را تا انتهای مقاله همراهی نمایید.

 

درباره کافی اسپرسو و نکات مهم در تهیه آن

 

کافئین  قهوه دمی و کافی اسپرسو:

کافی اسپرسو عملاً کافئین بیشتری دارد، از آنجایی که شات اسپرسو کوچک است و روزی 3 تا 5 فنجان شات در روز خواهید نوشید حتما مقدار کافئین بیشتری دریافت خواهید کرد، به همین دلیل کافئینی که بدنتان دریافت می نماید بیشتر از کافئین قهوه دمی یا معمولی می باشد. همچنین باید بدانید قهوه های روبوستا دو برابر قهوه عربیکا کافئین دارند که شامل قهوه هایی با خواستگاه هایی مانند قهوه پی بری تانزانیا، قهوه کنا هاوایی، قهوه نیکاراگوئه، قهوه سوماترا و …  درباره کافئین قهوه در مجله کافی پارس مطالعه بفرمایید.

آیا کافی اسپرسو نوعی قهوه می باشد؟

تصور اشتباه اکثر مردم دنیا این می باشد که کافی اسپرسو قهوه ای با رست دارک و طعم تلخ تا سوخته می باشد، اما درواقع قهوه اسپرسو یک نوع رست نیست، متدی برای درست کردن قهوه می باشد؛ معمولا بهترین قهوه اسپرسو از ترکیب دو قهوه عربیکا و روبوستا با رست های مختلف درست می شود تا به یک طعم ویژه میانه برسیم. محتوای مفید چرا قهوه آبکی می شود؟ را حتما در صف مطالعه و بالا بردن اطلاعات خود بگذارید.

چند واقعیت در مورد کافی اسپرسو:

1-خواستگاه: کشور ایتا لیا

2-دمای قابل قبول برای دم اوری: 89 درجه سانتیگراد

3-میزان کافئین: 29 تا 100 میلی گرم در یک شات

4-ماده اصلی: دانه های قهوه عربیکا یا روبوستا

5-حجم یک شات کافی اسپرسو: 1 اونس معادل 28 میلی لیتر

 

 

درباره کافی اسپرسو و نکات مهم در تهیه آن

 

کافی اسپرسو کافئین بیشتری دارد یا قهوه دمی (دریپ)؟

هم کافی اسپرسو و هم قهوه دمی مقدار زیادی کافئین دارند اما تشخیص اینکه کدام یک بیشتر کافئین دارند کمی چالش برانگیز می باشد، بعنوان مثال 8 اونس از قهوه دمی حدود 70 تا 140 میلی گرم کافئین دارد و 5/1 شات کافی اسپرسوی معمولی بین 60 تا 80 میلی گرم کافئین دارد؛ بنابر این اگر دنبال قهوه ای هستید که کافئین بیشتری داشته باشد اول قهوه اسپرسو دبل شات و بعد قهوه دمی را سفارش دهید یا تهیه کنید.

این را هم بدانید اینکه قهوه شما از دانه های روبوستا درست شده یا عربیکا نیز در میزان کافئین آن تأثیر دارد، بهترین قهوه اسپرسو آن است که از میکس دانه های روبوستا و عربیکا درست شده باشد، اما اگر قهوه اسپرسوی 100% روبوستا بخورید دو برابر قهوه اسپرسوی عربیکا کافئین دریافت خواهید کرد. محتوای قهوه اسپرسو قبل از باشگاه را حتما مطالعه فرمایید.

انواع مختلف کافی اسپرسو کدامند؟

بهترین کافی اسپرسو میتواند پایه بسیاری از نوشیدنی های دیگر باشد، خود قهوه اسپرسو به تنهایی به 4 نوع ریسترتو، سینگل شات، لانگو و دبل شات تقسیم میشود که به توضیح مختصری درباره آنها می پردازیم:

1-ریسترتو: یک شات کوچک اسپرسو است که به اولین ¾ اونس از اسپرسو در تهیه قهوه گفته می شود..

2-سینگل شات: یک شات 1 اونسی اسپرسو (معادل 28 میلی لیتر)

3-لانگو: که به آن لانگ شات هم گفته می شود و برابر با 5/1 اونس شات اسپرسو می باشد.

4-دبل شات: یک شات 2 اونسی اسپرسو که در آن، دو برابر سینگل اسپرسو پودر قهوه داخل پورتافیلتر ریخته می شود درحالی که مقدار پودر قهوه شات های کوچکتر برابر با سینگل اسپرسو هستند.

میکس های کافی اسپرسو:

-در واقع می توان هر نوع دانه قهوه را به روش اسپرسو درست کرد و میتوان از روش میکس اسپرسو که به آن بلِند گفته می شود یا دانه های اسپرسو برای تهیه یک فنجان کافی اسپرسو استفاده نمود.

– بعضی از میکس های اسپرسو واقعا طعم ناخوشایند و تلخی دارند و مورد پسند کمتر کسی می باشند.

-میکس های سنتی قهوه به صورت سوپر دارک رست می شوند که عطر و طعم ناخوشایند و سوخته ای دارند، در گذشته مردم تصور می کردند که قهوه اسپرسو همینقدر تلخ است و این تلخی شدید بهاییست که باید برای لذت بردن از کافئین قهوه بپردازند.

بهترین دانه قهوه برای کافی اسپرسو کدامند؟

مسلما دانه قهوه تازه رست شده آن هم وقتی 7 تا 21 روز از رست دانه قهوه گذشته باشد (نهایتا 5 هفته)، بهترین کافی اسپرسو را به شما می دهد.

برای دریافت نمایندگی از کافی پارس به سایت کافی پارس مطالعه و با مطالعه شرایط اقدام به پر کردن فرم نمایید.

 

 

درباره کافی اسپرسو و نکات مهم در تهیه آن

طعم یک فنجان کافی اسپرسو و وابستگی آن به آب مصرفی:

بیش از ۹۰ % قهوه عصاره گیری شده از آب تشکیل شده، بخاطر همین طعم کافی اسپرسو به مقدار زیادی وابسته به آبی است که از آن استفاده می‌کنید، میزان رسوبات و مواد معدنی موجود در آب باعث کاهش کیفیت قهوه و آسیب رسیدن به دستگاه اسپرسوساز و تجهیزاتش می گردد.  دستگاه های سنجش میزان سختی و سایر اطلاعات آب وجود دارند اما عموما دستگاه های گران قیمتی می باشند اما شما می‌توانید اطلاعات مربوط به آب مصرفی تان را از اداره آب شهر و منطقه خود جویا شوید، سپس در صورت بالا بودن میزان رسوبات و مواد معدنی ناخواسته تصمیم بگیرید که از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید یا خیر، هرچند بهترین انتخاب می تواند آب معدنی با درجه سختی بین ۱۰۰ تا ۱۸۰ باشد تا قهوه ای با عطر و طعم ایده آل داشته باشید.

مهترین نکات در نگهداری دانه های قهوه برای تهیه کافی اسپرسو:

دانه های قهوه آسیاب شده را درون ظرفی محکم، مات و وکیوم و مقاوم در ورود هوا در جایی تاریک و خنک نگهداری کنید و از قرار دادن قهوه در یخچال یا فریزر خودداری کنید، علاوه بر این عدم نگهداری از دانه های قهوه اسپرسو در فریزر برای استفاده از آنها در زمانی دیگر باعث وارد شدن رطوبت در آن می شود و عطر و طعم آنها را از بین می برد.

پس تلاش کنید آن را در یک کیسه فویل قابل انعطاف و در یک بسته بندی محکم نگهداری کنید تا هوا و رطوبت به آن نرسد اما بعد از باز شدن یا جدا نمودن مقداری قهوه از آن، سعی کنید ظرف یک یا دو هفته آن را برای درست کردن کافی اسپرسو استفاده نمایید؛ در کل پیشنهاد می گردد اگر از پور آماده قهوه استفاده  می کنید هر بار به مقدار کم خریداری کنید تا طعن و عطر خود را از دست ندهد. توصیه می گردد مقاله قهوه اسپرسو برای لاغری را حتما مطالعه کنید و در رژیم غذایی خود به کار ببرید.

چطور در منزل کافی اسپرسو تهیه کنیم؟

اگر شما هم عاشق قهوه اسپرسو هستید و تمایل دارید بتوانید در منزل هم بهترین کافی اسپرسو را تهیه کنید، بی تعارف بهترین وسیله دستگاه اسپرسو ساز خانگی است که زیاد هم گران نیست و تنوع بالایی دارد اما اگر توانایی خرید آن را ندارید می توانید از دستگاه موکاپات استفاده کنید که یکی از بهترین گزینه های مقرون به صرفه می باشد که طعمی خیلی نزدیک به قهوه اسپرسو به شما می دهد و در نهایت مجبور به استفاده از دستگاه فرنچ پرس می باشید که با اینکه طعم آن کمی متفاوت با قهوه اسپرسو می باشد اما باز هم کار شما را برای قهوه صبحگاهی و روزانه راه می اندازد.

 

درباره کافی اسپرسو و نکات مهم در تهیه آن

 

در نهایت باید گفت خواص و فواید قهوه اسپرسو انقدر زیاد است که شما را به خرید یکی از دستگاه های اسپرسو ساز می کشاند و در کنار آن به آب مصرفی، دانه قهوه نیز باید دقت فراوان نمایید تا بتوانید بهترین کافی اسپرسو را برای خود تهیه و میل نمایید. پارس کافی بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه در ایران با تعداد زیادی شعب کافی پارس در سراسر ایران می باشد که بهترین قهوه های خشک و انواع قهوه های اسپرسو را به شما ارائه می دهد.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام