تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

مصرف قهوه بر اساس کشور

بیشترین مصرف قهوه بر اساس کشور

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های غیر الکلی در سراسر جهان است که به دلیل عطر و محتوای کافئین موجود در آن برای همگان بسیار ارزشمند است. قهوه از دانه های بو داده یک گونه گیاهی به نام Coffea به وجود می آید. این گونه گیاهی در واقع بومی جنوب صحرای آفریقا و جزایر منفرد در اقیانوس هند است.

به اعتقاد بعضی افراد منشا قهوه اتیوپی است. همچنین افسانه های متعددی مانند افسانه گله بز، کالدی، به کشف پتانسیل دانه های قهوه اعتبار می دهد.

در مورد بررسی میزان مصرف قهوه بر اساس کشور در ابتدا باید با تاریخچه ورود آن به اروپا آشنا شویم. کالدی مشاهده کرد که بز هایش بعد از خوردن توت های گیاه قهوه و آسیاب کردن دانه ها برای دم کردن نوشیدنی از آن ها، چقدر پر انرژی شدند. جالب است بدانید که کشت قهوه از خاورمیانه آغاز شد. در قرن پانزدهم، وجود قهوه خانه در سراسر ترکیه، ایران، سوریه و عربستان رایج بود.

قهوه در قرن شانزدهم میلادی به اروپا وارد شد. با این وجود بسیاری از مردم اروپا قهوه را به عنوان یک نوشیدنی حرام رد کردند. پس از آن، پاپ کلمنت هشتم (1536-1605) پس از خوردن یک فنجان قهوه آن را تایید کرد و این نوشیدنی در سراسر اروپا و آمریکا گسترش یافت.

در اواسط قرن هفدهم، لندن به تنهایی دارای بیش از 300 قهوه خانه بود که در آن دانشمندان، هنرمندان، نویسندگان، بازرگانان و سیاستمداران برای نوشیدن قهوه در تمام شب گرد هم می آمدند.

مصرف قهوه بر اساس کشور

بیشترین میزان مصرف قهوه بر اساس کشور

امروزه بیشترین میزان کشت قهوه، تقریبا در 70 کشور گرمسیری گسترش یافته است و تقریبا در همه کشور ها مردم از خوردن آن لذت می برند. در واقع، قهوه دومین کالای صادراتی جهان پس از نفت است. برترین کشور های تولید کننده قهوه در جهان برزیل، ویتنام و کلمبیا هستند.

بیشترین میزان مصرف قهوه بر اساس کشور برای هر سال در کشور های حوزه اسکاندیناوی اتفاق می افتد. کشور های اسکاندیناوی جایی است که زمستان های طولانی، تاریک و سرد باعث می شود که قهوه از ارزش بالایی برخوردار باشد.

میزان مصرف قهوه بر اساس کشور در ایالات متحده، به صورت سالانه حدود 4.4 کیلوگرم یا 9.7 پوند است. با این آمار ایالات متحده را به بیست و پنجمین مصرف کننده بزرگ قهوه در سراسر جهان به ازای هر نفر تبدیل می کند. به این معنی که به طور متوسط هر فرد در ایالات متحده حدود 3 فنجان قهوه در روز مصرف می کند.

اگر بخواهیم میزان مصرف قهوه بر اساس کشور را بررسی کنیم، این تحقیقات باید بر اساس بیشترین قهوه ای که هر نفر در سال می نوشد، انجام شود. به عنوان مثال، بیشترین مصرف قهوه در کشور فنلاند 12 کیلوگرم در روز است.

با توجه به تحقیقات انجام شده فنلاند بزرگترین مصرف کننده قهوه به ازای هر نفر در جهان است. یک فنلاندی به طور متوسط تقریبا 4 فنجان قهوه در روز می نوشد. قهوه در فنلاند به قدری محبوب است که خوردن 2 قهوه در زمان استراحت 10 دقیقه ای برای کارگران فنلاند اجباری است.

مصرف قهوه بر اساس کشور

بررسی کشور های مختلف بر اساس بیشترین مصرف قهوه

میزان مصرف قهوه بر اساس کشور نروژ عبارت است از 9.9 کیلوگرم. به این معنی که نروژی ها بیش از 3 فنجان قهوه در روز می نوشند. قهوه خانه ها در نروژ از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. قهوه خانه ها در نروژ بر خلاف ایالات متحده، در درجه اول مکان هایی برای معاشرت با دیگران محسوب می شود، نه برای کار یا نوشیدن.

از دیگر کشور هایی که بیشترین مصرف قهوه را دارند، ایسلند با 9 کیلوگرم برای هر نفر رتبه سوم را دارد. در ایسلند تا سال 1987 آبجو غیر قانونی بود و قیمت شراب بسیار گران است. بنابراین، قهوه برای مدتی طولانی ضروری ترین نوشیدنی اجتماعی شناخته شده است.

در ایسلند مرسوم است که به کسی که قصد بازدید از مکان های دیدنی را دارد، یک فنجان قهوه تعارف می کنند. ایسلندی ها یک پاسخ مرسوم، tíu dropar یا «ده قطره» دارند که نشان می دهد فقط یک فنجان کوچک قهوه می خواهند.

بیشترین میزان مصرف قهوه بر اساس کشور دانمارک 8.7 کیلوگرم است. در دانمارک کلمه kaffolabbas به معنای یک گردهمایی اجتماعی غیر رسمی است که در آن قهوه و کیک اغلب بعد از شام ارائه می شود. در مراسم عروسی افراد معمولا برای پذیرایی قهوه عروسی یا بریلو نسکافه دعوت می شوند.

میزان مصرف قهوه بر اساس کشور هلند حدود 8.4 کیلوگرم است. در واقع این بازرگانان هلندی بودند که برای اولین بار قهوه را به غرب معرفی کردند. آن ها کل گیاهان قهوه را از بندر موکا یمن به هند و اندونزی فرستادند. در مزارع هند و اندونزی دانه های قهوه برای ارسال به اروپا کشت می شدند.

مصرف قهوه بر اساس کشور

میزان مصرف قهوه بر اساس کشور (سوئد، سوئیس، بلژیک، لوکزامبورگ و کانادا)

بیشترین مصرف سالانه قهوه در کشور سوئد برابر با 8.2 کیلوگرم برای هر فرد است. همچنین، این رقم برای سوئیس 7.9 کیلوگرم است. سوئیسی ها قهوه و شراب را با هم ترکیب کرده و نوشیدنی محبوبی به نام Luzerner Kafi ایجاد کرده اند. Luzerner Kafi در واقع، شراب قرمزی است که از ترکیب شکر و قهوه رقیق درست می شود. سوئیسی ها همچنین Nespresso را ایجاد کردند که یکی از محبوب ترین برندهای قهوه در جهان است.

میزان مصرف قهوه بر اساس کشور بلژیک 6.8 کیلوگرم می باشد. شهر های بلژیک، مانند بروکسل و آنتورپ دارای هزاران قهوه خانه هستند، از جمله قهوه خانه Wittamer که بر ولوت، نوشیدنی اسپرسو از شکر، دارچین، میخک، پوست لیمو خرد شده و کنیاک گرم را سرو می کند. این آمار مصرف برای کشور لوکزامبورگ برابر با 6.5 کیلوگرم است. علیرغم اینکه لوکزامبورگ یکی از کوچک ترین کشور های جهان است، هزاران قهوه خانه با طراحی های بسیار زیبا دارد.

همچنین بررسی بیشترین میزان مصرف قهوه بر اساس کشور در کانادا نشان می دهد که سالانه هر نفر 6.5 کیلوگرم قهوه استفاده می کند. معیار دیگری که اغلب توسط سازمان بین المللی قهوه برای اندازه گیری مصرف قهوه مورد استفاده قرار می گیرد، بررسی حجم کل دانه های قهوه مصرف شده است. 10 کشور که بیشترین مقدار قهوه را در جهان می نوشند (با احتساب 1000 کیسه 60 پوندی دانه های قهوه خشک مصرف شده) شامل موارد زیر می باشد:

  • ایالات متحده آمریکا — 27310
  • آلمان — 8670
  • ژاپن — 7551
  • فرانسه — 6192
  • ایتالیا — 5469
  • روسیه — 4820
  • بریتانیا — 3770
  • اسپانیا – 3253
  • لهستان — 2501
  • هلند — 2030

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام