تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه کوبانو

قهوه کوبانو و طرز تهیه آن

قهوه کوبانو (Cubano Coffee) یک نوع قهوه است که به طور خاص در کوبا تهیه و مصرف می‌شود. این نوشیدنی به عنوان یک قهوه‌ای بسیار قوی و شیرین شناخته می‌شود و دارای طعم ویژه‌ای است که از روش تهیه و اجزای خاصی که در آن استفاده می‌شوند ناشی می‌شود.

فرهنگ مردم کوبا با وجود قهوه کوبانو غنی تر به نظر می‌رسد. در کشور کوبا در کنار تنباکو، قهوه یکی از محبوب‌ترین و لوکس‌ترین محصولات این کشور به شمار می‌آید. کوبایی ها در طول روز مقدار زیادی از قهوه کوبایی می‌نوشند بدون در نظر گرفتن موقعیت و زمان.

قهوه کوبایی بسیار شیرین و قوی است به همین خاطر است که آن را در فنجان های کوچک سرو می‌کنند. این دم کرده خوش طمع اولین بار توسط کشاورزان فرانسویی به جزیره کوبا آورده شد. از آن پس این دانه لوبیا شکل در کوه های کوبا و در زمین های سرشار از مواد مغذی کوبا کاشت شد و این دانه های قهوه ای رنگ به آرامی‌رشد کردند.

توجه داشته باشید که برای تهیه قهوه کوبانو مانند دیگر نوشیدنی های قهوه ای نیاز است مهارت های باریستایی و بارتندری را آموزش ببینید. برای آموزش این مهارت ها و مدیریت کافه می توانید به آموزشگاه کافی پارس مراجعه کنید

ویژگی‌های مهم قهوه کوبانو

استفاده از قهوه‌ی تیره: در قهوه کوبانو، از قهوه تیره رست شده (Dark Roast) استفاده می‌شود. این نوع قهوه دارای طعمی غنی و تند و بوی شدید قهوه است.

استفاده از شکر قهوه‌ای (Espresso Sugar): یکی از ویژگی‌های مهم کوبانو استفاده از شکر قهوه‌ای به عنوان قندکننده در قهوه است. این شکر معمولاً به شکل خمیری تهیه می‌شود و بر روی قهوه کوبانو ریخته می‌شود تا در فشار قهوه‌ساز (اسپرسو) حل شود.

نوشیدنی قوی و کم آبی: قهوه کوبانو به طور معمول به صورت کوتاه و بدون اضافه کردن آب سرو می‌شود. این نوشیدنی قوی و تند است و معمولاً به صورت یک شات اسپرسو (espresso shot) تهیه و مصرف می‌شود.

تزیین با کرم: برخی از ورژن‌های قهوه کوبانو تزیین شده و روی آنها کرم (espuma) قرار می‌گیرد. این کرم معمولاً از قهوه‌ساز به وسیله بخار یا شیر بخار تهیه می‌شود و بر روی قهوه سرو می‌شود.

قهوه کوبانو یک نوشیدنی سنتی و محبوب در کوبا است و معمولاً در کافه‌ها و رستوران‌های کوبایی سرو می‌شود. این نوشیدنی از لذت‌بخشی و ترکیبی از تلخی قهوه، شیرینی شکر قهوه‌ای و کرمیته که روی آن قرار می‌گیرد، شناخته می‌شود.

قهوه کوبانو

طرز تهیه قهوه کوبانو در خانه

برای تهیه قهوه کوبانو در خانه، می‌توانید از قهوه‌ساز اسپرسو (espresso machine) یا یک ماشین کاپوچینو (cappuccino machine) استفاده کنید. در زیر، یک روش ساده برای تهیه قهوه کوبانو با استفاده از قهوه‌ساز اسپرسو آورده شده است:

مواد مورد نیاز:

قهوه رست شده تیره (Dark Roast Coffee): برای اسفاده در قهوه کوبانو، بهتر است از قهوه‌ای با روش تهیه اسپرسو (espresso) و با رست متوسط تا تیره استفاده کنید.

شکر قهوه‌ای (Espresso Sugar): شکر قهوه‌ای به صورت خمیری یا قهوه‌ای ویژه کوبایی به نام “زوکریللو” (Azúcarilllo) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آب

قهوه‌ساز اسپرسو

مراحل تهیه قهوه کوبانو

شکر قهوه‌ای را در کوبایی کوچکی قرار دهید و آن را با آب مخلوط کنید تا یک خمیر قهوه‌ای ضخیم تشکیل شود. معمولاً نسبت شکر به آب برابر 1 به 1 است.

قهوه را به روش تهیه اسپرسو در قهوه‌ساز آماده کنید. برای این کار، می‌توانید دو دوز (double shot) اسپرسو را تهیه کنید. قهوه باید تیره و غنی باشد.

شکر قهوه‌ای را در فنجان قهوه کوبانو خود بریزید.

اسپرسو را بر روی شکر قهوه‌ای در فنجان بریزید. این کار باعث حل شکر در اسپرسو و ایجاد لایه‌ای از کرم قهوه‌ای بر روی قهوه می‌شود.

قهوه کوبانو را مخلوط کنید تا شکر به طور کامل در اسپرسو حل شود و به روشنی در کمتر از یک دقیقه تشکیل لایه‌های زیبای کرمیته در بالای قهوه بگیرد.

حالا قهوه کوبانو آماده است. آن را لذت ببرید.

لطفاً توجه داشته باشید که تهیه قهوه کوبانو نیاز به مهارت و دقت دارد تا لایه‌های کرمیته به درستی تشکیل شوند. همچنین ممکن است نسبت شکر به آب را تطابق دهید تا به طعم دلخواه خود برسید.

برای نوشیدن یک قهوه کوبانو عالی به نمایندگی های کافه کافی پارس مراجعه کنید و از نوشیدنی های سرد و گرم بار کافی شاپ پارس لذت ببرید.

قهوه کوبانو و طرز تهیه آن

افزودنی های قابل سرو با قهوه کوبانو

ابن نوع قهوه به عنوان یک نوشیدنی سنتی کوبایی دارای طعم و شیرینی منحصر به فردی است، اما گاهی اوقات می‌توانید با استفاده از افزودنی‌های مختلف، طعم و تجربه خود را تنوع بخشید. در زیر چند افزودنی معمول برای کنار قهوه کوبانو ذکر شده است:

شکر قهوه‌ای (Espresso Sugar): شکر قهوه‌ای به عنوان یکی از افزودنی‌های اصلی کوبانو استفاده می‌شود. این شکر به شکل خمیری یا قهوه‌ای تهیه می‌شود و به قهوه افزوده می‌شود تا طعم و شیرینی آن را تنظیم کند.

کرم (Espuma): برخی نسخه‌های قهوه کوبانو با کرم (espuma) روی قهوه تزیین می‌شوند. این کرم از قهوه‌ساز به وسیله بخار یا شیر بخار تهیه می‌شود و به عنوان لایه‌ی کرمی بر روی قهوه قرار می‌گیرد.

پودر کاکائو: اگر دوست دارید طعم  را با طعم کاکائو ترکیب کنید، می‌توانید پودر کاکائو را به عنوان تزئین روی قهوه اضافه کنید.

چربی (Cream): برخی افراد از چربی‌هایی مانند کرم یا شیر در این نوع قهوه استفاده می‌کنند تا طعم و کرمیته قهوه را افزایش دهند.

وانیل (Vanilla): چند قطره عصاره وانیل به کوبانو اضافه شده، می‌تواند طعم وانیلی خوشمزه‌ای به نوشیدنی بدهد.

نارگیل (Coconut): چند تکه نارگیل یا عصاره نارگیل می‌تواند به کوبانو اضافه شده و به طعم مخصوص نارگیل برساند.

شکلات تازه ریز یا ترشی شکلات (Chocolate Shavings or Shaved Bittersweet Chocolate): برای دوستداران شکلات، اضافه کردن چند برش شکلات تازه ریز یا ترشی شکلات به قهوه  می‌تواند تجربه لذت‌بخشی باشد.

عصاره لیمو: چند قطره عصاره لیمو به کوبانو اضافه شده، می‌تواند طعم تازگی و مرکباتی به آن بدهد.

شکر پودر (Powdered Sugar): برخی از افراد به جای شکر قهوه‌ای، از شکر پودر به عنوان تزیین استفاده می‌کنند.

لطفاً توجه داشته باشید که افزودنی‌ها باید به میزان مناسب و با توجه به سلیقه شما اضافه شوند. تجربه و طعم قهوه کوبانو به توجه به ترکیب‌های مختلف ممکن است تغییر کند، بنابراین با تست کردن می‌توانید به ترکیب مورد علاقه‌تان برسید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام