تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه ساز کلور

قهوه ساز کلور و روش کار کردن با آن

این روزها و در دنیایی که هر لحضه یک چیز جدید اختراع می شود و بوجود می آید و هدف راحت تر شدن کارها می باشد، صنعت قهوه و محصولات آن نیز ازین قاعده مستثنی نیستند و پا به پای مد پیش می روند و هر آنچه که در آن جدیدا بوجود می آید فراورده ای از نسل جدید قهوه سازها یا بهتر بگوییم نسل سوم آنها می باشد که از همه جهات مانند زیبایی، کاربرد، راحتی کار، کیفیت و قابل استفاده بودن برای همه، به آن توجه می شود.

در این محتوا می خواهیم به بررسی و معرفی یکی ازین قهوه سازها به نام قهوه ساز کلور Clever نسل جدید که در عین سادگی می تواند یکی از بهترین قهوه ها را در اختیارتان بگذاریم و درباره طرز تهیه قهوه با آن و روس کار راحتش صحبت کنیم؛ با کافی پارس بزرگترین آکادمی قهوه تا انتهای مطلب همراه باشید.

قهوه ساز کلور

قهوه ساز کلور چیست؟

قهوه ساز کلور Clever یکی از قهوه سازهای نسل سوم می باشد که از لحاظ ظاهری خیلی شبیه به قهوه ساز V60 می باشد و شاید این موضوع برای خیلی از اشخاص غیر متخصص قابل تشخیص نباشد؛ کلور به خاطر مشخصات ویژه ای که دارد با سرعت بالایی در بین طرفداران قهوه شناخته شد و مورد توجه ویژه قرار گرفت بطوری که امروزه یکی تجهیزات اصلی باریستاهای حرفه ای می باشد.

این قهوه ساز را که خیلی ها به عنوان ترکیبی از قهوه فیلتری و فرنچ پرس می دانند می تواند و در واقع به نوعی مشخصات هر دو نوع ازین  مدل قهوه ها را به شما در نهایت می دهد و نتیجه آن قهوه ای با عصاری گیری بالا با عطر و طعم فوق العاده که می توان تا حدی میزان آن را هم کنترل کرد.

مشخصات قهوه ساز کلور:

1-قهوه ساز کلور جزو قهوه ساز های قطره چکانی به شمار می آید که در آن تلاش شده تا دم آوری به شکل قابل توجهی بهبود پیدا کند و مشکلات تهیه قهوه در فرنچ پرس و قهوه سازهای فیلتری حل شود.

2-اگر یک قهوه ملایم با حجم زیاد می خواهید قهوه ساز کلور گزینه ای بسیار عالی برایتان می باشد.

3-قهوه ساز کلور طوری طراحی شده که با داشتن دریچه‌ای هوشمند این امکان را به شما می دهد که با گذاشتن آن بر روی فنجان باز شود و به محض برداشتن از روی فنجان بسته شود.

4- قهوه ساز کلور دارای این  قابلیت است که می توانید میزان و زمان اضافه شدن آب را کنترل نمایید و بخاطر درپوشی که در آن تعبیه شده است دمای آب نیز حفظ خواهید شد و هر دوی این عوامل ذکر شده باعث بهبود دم آوری قهوه به صورت قابل توجهی می شود.

5-قهوه ساز کلور بخاطر استفاده از روش غوطه وری پودر قهوه ای که دارد باعث می گردد روغن، عطر و طعم های دلپذیر که در پودر قهوه وجود دارند آزاد شوند و در نتیجه قهوه ای به دست می آورید که دارای عطر و طعم قابل توجه و محسوسی می باشد.

6-اگر جزو کسانی هستید که قهوه ای با تلخی بالا می نوشید باید گفت که قهوه ساز کلور انتخاب مناسبی برای شما نیست چون دم آوری با آن طوری طراحی شده که قهوه بدست آمده دارای اسیدیته قهوه ای ملایم با تلخی معمولی می باشد و در کنار این طعم ها شیرینی مطلوبی نیز به همراه طعم های شکلاتی به شما هدیه می دهد.

7-طراحی ساختار قهوه ساز کلور بسیار هوشمندانه است به شکلی می باشد و با دهانه ای بزرگتر از بقیه قهوه سازها، اجازه می دهد تا بتوانید آن را  بر روی لیوان یا ظروف سروی که قطر دهانه شان از  8/3 سانتی متر تا  5/9 سانتی متر می باشد حتی فلاسک و قوری های کوچک استفاده کنید.

8-وجود بشقابی از جنس پلاستیک در کف قهوه ساز کلور باعث شده کار کردن با آن تمیزتر و بی دردسرتر باشد.

قهوه ساز کلور

روش کار با قهوه ساز کلور:

قهوه ساز کلور یکی از ایده آل ترین انتخاب ها برای کسانیست که یک قهوه با طرز تهیه آسان به همراه عطر و طعمی ملایم می باشند، کار کردن با آن نیز بسیار راحت می باشد و نیازی به توانایی و تکنیک خاصی ندارد، در ادامه روش کار و تهیه قهوه با کلور را برایتان شرح می دهیم:

مواد لازم برای دم آوری قهوه با قهوه ساز کلور برای 1 الی 2 نفر:

-26 گرم قهوه آسیاب شده (سابه قهوه باید مدیوم رو به درشت باشد)

-400 میلی لیتر آب تصفیه شده

-ترازو

-فیلتر کاغذی قهوه سایز 4

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز کلور:

-پودر قهوه ای که برای قهوه ساز کلور تهیه می کنید از نظر اندازه باید کمی ریزتر از نمک باشد ولی اگر آسیاب شما درشت تر شود زمان غوطه وری قهوه درون آب بیشتر می گردد؛ خوب ابتدا فیلتر کاغذی را باز کرده و درون قهوه ساز بگذارید بعد آب تصفیه شده را داخل کتری مخصوص قهوه بریزید و اجازه دهید تا بجوش بیاید و بعد ریختن آب جوش بر روی فیلتر کاغذی را شروع کنید و کل سطحش را بشویید تا طعم کاغذی فیلتر به قهوه انتقال پیدا نکند.

قهوه ساز کلور

-در ادامه قهوه ساز را بر روی لیوان مورد نظر قرار دهید و با این کار دریچه قهوه ساز کلور با قرار گرفتن بر روی لیوان بصورت خودکار باز می گردد و آب داخل فنجان یا لیوان خالی می گردد که باید آن اب را دور بریزید، با این کار هم طعم قهوه ای که در نهایت عصاره گیری می شود بهتر می شود و همچنین قهوه ساز برای عصاره گیری گرم می شود و کیفیت قهوه افزایش پیدا می کند.

-حالا موقع ریختن پودر قهوه درون فیلتر است، سپس به اندازه 100 میلی لیتر از آب را بصورت دورانی روی پودر قهوه بریزید تا مرحله شکُفتن قهوه اتفاق بیفتد و گازهای آن خارج گردد. نکته: بهتر است در این مرحله کمی قهوه را هم بزنید تا از ترکیب شدن کامل قهوه و آب مطمئن شوید.

-پس از گذشت 30 الی 40 ثانیه می توانید باقی مانده آب جوش را به شکل دورانی اضافه نمایید. نکته: فراموش نکنید که حجم کل آبی که برای 26 گرم قهوه اضافه می کنید تقریبا 250 میلی لیتر می باشد، چون 150 میلی لیتر از آب جوش اولیه در مرحله شستن فیلتر دور از بین می رود.

-خوب لازم است دو دقیقه منتظر بمانید تا عصاره گیری قهوه انجام شود، پس از این زمان لازم است قهوه ساز کلور را بر روی لیوان بگذارید تا قهوه از آن خارج شود، برای افزایش سرعت کار می توانید با هم زدن قهوه به خارج شدن عصاره قهوه درون لیوان سرعت بدهید، این مرحله بطور معمول در حدود 5/1 الی 2 دقیقه طول می کشد، پس از اتمام خارج شدن قهوه از کلور می توانید آن را بردارید و قهوه تان را میل کنید.

امیدواریم که این مطلب از یک قهوه ساز نسل سوم برای شما دوستان مفید باشد اما همانطور که می دانید تهیه قهوه از قهوه سازهای مختلف نیاز به تمرین و تکرار و همچنین آموزش دارد، پیشنهاد می گردد اگر به تهیه قهوه علاقه دارید در کلاس های آموزش باریستایی کافی پارس شرکت نمایید، کافیست روی لینک زیر کیلیک نمایید تا از شرایط ثبت نام و موارد آموزشی مطلع شوید:

https://coffeepars.com/baristaplus/

به نوشته امتیاز دهید

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 تا 15 تیر ماه )

هدیه:دوره مدیریت رایگان

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام