تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

آموزش قهوه آیریش و انواع آن + ویدیو آموزشی

قهوه آیریش یا آیریش کافی (ایرلندی)، نخستین بار در سرزمین ایرلند معرفی شد و به سرعت مورد پسند بسیاری از مردم قرار گرفت. اصلی‌ترین ویژگی این نوشیدنی جذاب، طعم متمایز و فوق‌العاده‌ای است که دارد. در جشن‌ها و مهمانی‌ها پس از شام، تجربه ارائه آیریش کافی به میهمانانتان را امتحان کنید. مطمئن باشید که این انتخاب غافل‌گیرکننده و لذیذ، همه را شگفت‌زده خواهد کرد.

قهوه آیریش یا ایرلندی چیست؟

آیریش کافی یک نوشیدنی گرم و معطر است که از ترکیب قهوه، ویسکی ایرلندی، شکر قهوه و خامه تهیه می‌شود. این نوشیدنی اولین بار توسط یک آشپز و بارتندر ایرلندی به نام جو شریدن معرفی شد. شریدن آیریش کافی را برای مهمانان ویژه هتلی که در آن مشغول به کار بود، آماده می‌کرد و این نوشیدنی تقریبا همیشه با استقبال و تمجید مهمانان مواجه می‌شد. این نوشیدنی به تدریج به شهرت جهانی دست یافت و امروزه تقریبا در تمامی منوهای کافه‌ها قابل دسترسی است.

خواستگاه قهوه آیریش:

بهترین ماجرا درباره آن داستانی است مربوط به آشپز رستوران و کافه ای به نام جو شریدان در پایگاه نیروی هوایی Foynes در منطقه لیمریک ایرلند که خلق این قهوه را به او تخصیص داده اند، او حدود سال 1942 نخستین کسی بود که نوع مدرن قهوه ایرلندی یا آیریش امروزی را بوجود آورد.

این قهوه بوسیله مسافری به نام استانتون دلاپلین به ایالات متحده آورده شد كه وقتی در ایرلند بود اتفاقی آن را تست کرد و پسندید، وی در کافه Buena Vista در سانفرانسیسکو مشغول به کار شد تا از سال 1952 میلادی قهوه ایرلندی را برای عموم مردم آمریکا تهیه و سرو کند، جالب این است این قهوه خامه ای و غلیظ، خیلی زود طرفداران زیادی در آمریکا پیدا کرد.

باریستا ها با آموزش باریستایی که در آموزشگاه هایی چون کافی پارس می بینند، می توانند انواع قهوه را به روش های مختلف آماده کنند. از این رو اگر شما هم علاقه دارید یک باریستای حرفه ای شوید باید در کلاس های آموزشی شرکت کنید.

طرز تهیه قهوه آیریش:

آیریش کافی یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های گرم است که از ترکیب قهوه، سیروپ آیریش و خامه تهیه می‌شود. در زیر مراحل تهیه این نوشیدنی دلچسب را آورده‌ایم:

مواد لازم:

  • ۱۵ الی ۲۰ سی‌سی سیروپ آیریش یا حدودا ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری
  • یک فنجان قهوه فرانسه یا می توان از هر نوع قهوه رقیق مانند قهوه سایفون نیز استفاده کرد
  • خامه زده شده برای تزیین روی نوشیدنی

مراحل آماده‌سازی:

۱. در یک فنجان گرم، سیروپ آیریش را ریخته و به مدت کمی گرم کنید تا بخار آن بالا برود و مزه بهتری به نوشیدنی بدهد یا به اصطلاح حالت خامه ای بگیرد.

۲. سپس قهوه فرانسه را به فنجان اضافه کرده و مخلوط را هم زده و به صورت یکنواخت مخلوط کنید.

۳. بر روی سطح نوشیدنی، خامه زده شده را به مقدار دلخواه ریخته و به زیبایی تزیین کنید.

۴. حالا آیریش کافی شما آماده‌ی لذت بردن است! از آن لذت ببرید و به همراه دوستان خود به اشتراک بگذارید.

انواع مختلف قهوه آیریش:

بعد از خلق قهوه آیریش کلاسیک و اصلی، بدیهی است که انواع مختلفی از ان با ترکیبات کمی متفاوت تر بوجود بیاید که در ادامه از معروف ترین آنها برایتان می گوییم:

1- قهوه آیریش Baileys:

قهوه آیریش که به جای ویسکی با Baileys تهیه شود 2 مدل دارد: در نوع اول باعث قهوه ای خامه ای با محتویات زیرینی که حاوی قهوه و خامه زده شده است می باشد که الکل کمتری نیز دارد می باشد، در نوع دوم قهوه ایرلندی قوی تری داریم که خامه کمتری دارد؛ انواع مختلف Baileys وجود دارد که می توانید با کم و زیاد کردن آن و قهوه، به نوع مورد علاقه خود با طعم دلخواه برسید.

قهوه آیریش

2- قهوه آیریش Buena Vista:

این نوع از قهوه به نام رستورانی که اوایل قهوه آیریش را در ایالات متحده تبلیغ می کرد ، نامگذاری شده است، این مدل بجای یک قاشق غذاخوری شکر دانه ریز با دو مکعب شکر تهیه و با خامه سبک مخلوط می گردد.

قهوه آیریش

3- قهوه آیریش کهلوا:

لیکور قهوه (ترکیبی از قهوه، ودکا و شربت) در تهیه قهوه، باعث ایجاد قهوه آیریش با رایحه فوق العاده می گردد؛ از کهلوا می توان به جای ویسکی یا همراهش استفاده نمود، نوعی دیگر نیز وجود دارد که در تهیه آن به نیمی کهلوا و نیمی بیلیس برای قهوه ایرلندی خامه ای نیاز داریم که در نهایت نیز می توان آن را با با تراشه های شکلات تزئین و خوشمزه تر کرد.

قهوه آیریش

4- قهوه آیریش خامه ای:

این نوع از قهوه آیریش نامش مشابه قهوه اصلی کلاسیک است اما تفاوتش در این می باشد که در تهیه اش به جز قهوه از ویسکی و بیلیس استفاده می گردد، برخلاف قهوه Baileys ایرلندی، این قهوه دارای شکلاتی به شکل گیلاس ماراسچینو (نام یک لیکور قوی و شیرین با طعم گیاهان دارویی می باشد) است که برای دادن رنگ و شیرینی میوه ای به نوشیدنی می باشد.

قهوه آیریش

5- قهوه آیریش یخی:

بطور معمول قهوه ایرلندی یک کوکتل گرم کننده قهوه می باشد اما می توان آن را سرد هم سرو کرد؛ برای تهیه اش ابتدا تکه های یخ را به قهوه اضافه کنید تا قبل از ریختن ویسکی خنک شود، می توانید کمی شیر کم چرب و خامه زده شده به قهوه اضافه کنید تا طعم آن کمی ملایم تر شود.

قهوه آیریش

در نهایت باید گفت قهوه آیریش یک کوکتل قهوه کلاسیک و پرطرفدار است که هر کسی که عاشق قهوه است باید حداقل یک بار آن را تست کند و از نوشیدن آن لذت ببرد، در نهایت شما را دعوت می کنیم تا از سایت معتبر کافی پارس بازدید کرده و فقط کافیست روی لینک کیلیک کنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام