تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

فال قهوه

فال قهوه پیشگویی و طالع بینی

دانستن اینکه در آینده چه اتفاقی برایمان خواهد افتاد و چه سرنوشتی در انتظارمان می باشد، آن هم زودتر از زمانش، یک مسأله جذاب و وسوسه انگیز است که حتما شمایی که این مقاله را مطالعه می کنید حداقل یکبار سراغ نوعی فالگیر رفته اید.

انواع فال گرفتن در دنیا وجود دارد و بسیاری آن را خرافات می دانند و خیلی هم به آن اعتقاد راسخ دارند مانند فال قهوه، فال تفاله چای ،فال تاروت، فال ورق، فال چینی، فال خواندن خطوط دست و … در لغتنامه نیز فال به معنی شگون، پیش گویی و آینده می باشد.

در این مقاله سعی بر آن داریم که فال قهوه را به شما معرفی کنیم، که با مصرف روزافزون قهوه خیلی ها به سمت آن جذب می شوند و در مجالس و محافل دوستانه و خانوادگی به یک نوع سرگرمی و شغل و هنر تبدیل شده است که البته بعضی نتایج آن را خیلی جدی می گیرند؛ اما این را بدانید که واقعا کسی از آینده خبر ندارد، مراقب سودجویان باشید تا به بهانه دیدن بختتان هزینه های گزافی پرداخت نکنید.

فال قهوه

فال قهوه چیست و خاستگاهش کجاست؟

یکی از روش های پرطرفدار فال گیری و پیشگویی است با استفاده از ته مانده قهوه ای (معمولا قهوه ترک) که شخص مورد نظر نوشیده است، انجام می شود. خواندن علائم قهوه به نام تاسیو گرافی معروف است که از کلمه عربی طاسه به معنی فنجان گرفته شده است.

دیدن آینده با قهوه در اهالی یونان، ایران، ارمنستان، روسیه و یوگسلاوی رواج داشته و هنوز هم انجام می شود، فال قهوه در هر کشوری راه و روش های مختلفی دارد ولی اصل مطلب این است که شخصی یک فنجان قهوه ترک را می نوشد و فالگیر آن را می خواند. پیشنهاد می گردد مقاله ماسک های تفاله قهوه اسپرسو را در مجله کافی پارس مطالعه کنید و برای زیبایی خود از آن استفاده نمایید.

فال قهوه چگونه انجام می شود؟

فالگیری و دیدن آینده با قهوه در کشورهای مختلف به روش های گوناگونی انجام می شود، ولی در همه جا فال قهوه معمولا با قهوه ترک انجام می شود. در تهیه قهوه ترک از پودر قهوه ریز آسیاب شده ای استفاده می شود که بطور کامل در آب جوش حل نمی شود و ته مانده یا لرد زیادی از خود در ته فنجان بر جای می گذارد که مخلوطی از آب و پودر قهوه می باشد و قهوه مناسبی برای دیدن فال است. مقاله جذاب همه چیز درباره قهوه ترک را از دست ندهید و در مجله کافی پارس آن را مطالعه کنید.

فرد مورد نظر که برای دیدن و شنیدن از آینده نامعلوم خود به فالگیر مراجعه کرده است، قهوه را می نوشد، نعلبکی را روی فنجان می گذارد و به سمت قلب خود آن را برمی گرداند و دقایقی را برای ثابت ماندن و خشک شدن تقریبی ته مانده قهوه منتظر می ماند، بعد فالگیر فنجان را بر می دارد و علائمی که در ته فنجان و دیواره های آن و در نعلبکی ایجاد شده است را نگاه می کند و آنها را شبیه انسان، حیوانات ،گل و درخت و صور فلکی، اجسام، حروف و اعداد می بیند و تصور می کند.

سپس به تفسیر آنها می پردازد و بعد آنها را بهم ربط داده و نهایتا از گذشته، حال و آینده شخص می گوید که بعضی شان به واقعیت زندگی شخص نزدیک است و برخی دیگر خیلی دور از زندگی او و غلط می باشد. برای  اختمام  فال بینی شخص مورد نظر انگشت خود را به ته فنجان می زند شاید تغییری ایجاد شود و شکل جدید و تفسیر جدیدی برای فالگیر.

فال قهوه

چه کسانی فال قهوه می گیرند؟

متقاضیان فال قهوه معمولا افرادی هستند با اعتماد بنفس پایین، حساس، نا امید و دارای مشکلات و دغدغه های ذهنی که هرکاری برای حل شدن مشکلاتشان انجام می دهند و شنیدن حرف ها و تفاسیر فالگیر که معمولا خوب است به آنها امید و انگیزه می دهد و این حرف ها ذهنشان نقش می بندد.

اکثرا با حالی خوب از پیش فالگیر می روند اما بزودی باز هم برای گرفتن فال بر می گردند و آن را به دوستان و آشنایان خود هم پیشنهاد می دهند؛ ناگفته نماند خیلی ها هم فقط به پیشنهاد دوستانشان جهت سرگرمی و وقت گذارانی نزد فالگیر می روند و مشکل خاصی هم در زندگیشان ندارند و شنیدن گفته های فالگیر فقط برایشان جذاب است و جالب.

فالگیرها و فضاهای فال قهوه چه شکلی هستند؟

فرد فالگیر معمولا شخصی باهوش است، حس ششم خوبی دارد، قدرت حدس زدن و تشخیص شخصیت افراد را دارد و خیلی زیرکانه از زیر زبان شخص مراجعه کننده چیزهایی که در زندگی اوست را متوجه می شوند و با شاخ و برگ همان را تفسیر کرده و برایش بازگو می کند.

اکثرا هم ظاهر عجیبی دارند با پوشش هایی خاص و رنگی مثل کولی ها و البته می توانند خیلی شیک و اشرافی هم باشند، روی صورت و دست خود خالکوبی های نمادین دارند و زیورآلات بزرگ و عجیبی از خر مهره ها و گاها دندان گرگ و … از خود آویزان می کنند.

فضاهایی که برای فالگیری استفاده می شود معمولا اطاق هایی است نیمه تاریک و روشن شده با نور شمع و پر از بو و دود عود که آنجا را به مکانی اسرارآمیز تبدیل می کند، روی در و دیوار هم می توان چیزهای جالبی دید مثل سر حیوانات تاکسیدرمی شده یا عاج فیل و پرده های آویز شده گاها با چاپ هایی از صور فلکی و نمادهای فال بینی، در هر صورت محیط را طوری طراحی می کنند که شخص در محیطی شگفت انگیز و رازآلود گم شود.

فال قهوه

بررسی بعضی از علائم مهم در فال قهوه:

در ادامه مقاله بعضی از اشکال مهم که در فنجان های قهوه و نعلبکی در فال قهوه دیده می شود را بررسی می کنیم تا نظر فالگیران را بدانید و در جمع های دوستانه و خانوادگی خود اگر قهوه ترک نوشیدید بتوانید ادعای خواندن فالشان را داشته باشید و اشکالی را که حدس می زنید و می بینید را درست معنی کنید و سرگرم شوید:

آتش: رسیدن به جایگاه و مقامی بلند بالا در زندگی

آب: در همه فرهنگ ها و جوامع نشانه روشنایی است و رسیدن به موفقیت های شغلی و علمی را معنی می دهد.

انسان: بسته یه واکنش و جنسیت حدس زده شده معانی متفاوتی پیدا می کند مثلا اگر انسانی در حال دعا باشد نشانه حاجت روا شدن و رسیدن به آرزو می باشد و اگر در حالت سجده باشد نشانه التماس و زاری.

انگور: نشانه رسیدن بیش از اندازه خیر و برکت به زندگی شخص در آینده می باشد.

بطری: به شما تاکید می کند که مراقب سلامتی خود باشید و هشدار نوعی بیماری نهان را می دهد.

پا: دارای دو معنی می باشد یکی عمری کم برای شخص است و دیگری نشان دهنده عزیمت به سفری کوتاه که با توجه به کل اشکال درون فنجان باید یکی از آنها را به کار برد.

پول:  نشانه از دست دادن وقت و انرژی و از چیزی رنج بردن طرف می باشد.

تخم مرغ: شخص در مدت کوتاهی صاحب مال و ثروت زیادی خواهد شد.

جعبه: داشتن زنی که سازگاری کمی دارد.

درخت: نشانه باغی پر از خیر و برکت که در آن جشنی در حال برگذاری است و …

اشکال و حروف و خیلی چیزهای دیگر هم می توان در فال قهوه دید که مجال توضیح و تفسیر همه آنها نیست و اینکه چطور این اشکال و افراد را به هم ارتباط دهید به هنر قصه گویی و تخیل شما یا فرد فالگیر بستگی دارد.

در انتهای این مقاله به شما پیشنهاد می گردد بجای صرف وقت و پول خود وگرفتن انواع فال ها پیش فالگیرها برای آینده خود برنامه ریزی کنید تا بتوانید مسیری روشن برای خود بسازید و روزهایی واقعی و طلایی برای خود ببینید. کافی پارس تنها کافی شاپ زنجیره ای در ایران از همراهی شما تشکر می کند.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب
رست قهوه
مقالات

رست قهوه و انواع آن

رست قهوه یک فرآیند حرارتی است که دانه‌های قهوه به دمای بالا (معمولاً بین ۱۹۰-۲۰۰ درجه سانتی‌گراد) تحت تأثیر حرارت قرار می‌گیرند تا طعم، عطر

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (تا 22 تیر ماه تمدید شد )

هدیه:دوره مدیریت رایگان

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام