تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

باریستای حرفه ای و راهی سریع برای تبدیل به آن

قصد داریم در مورد باریستای حرفه ای با شما همراه باشیم. امروزه وقتی از خیابان‌های شهر عبور می‌کنید، کافه‌های شلوغ و پر ازدحامی را می‌بینید که افراد دورهم نشستند و گرم صحبت هستند. حتی در بعضی از ساعات هم جای سوزن انداختن در این کافه‌ها نیست. این اتفاق یک پیام مهم دارد و آن هم یعنی مردم از رفتن به کافه استقبال می‌کنند. پس کافه‌ها به تعداد نیروی کار یا باریستا بیشتری برای سرویس‌دهی به مشتریان نیاز دارند. وقتی تقاضا برای جذب نیرو کار بالا می‌رود یعنی یک موقعیت شغلی پردرآمد برای جوانان به وجود آمده است. اگر شما هم تصمیم گرفتید که به یک باریستای حرفه ‌ای تبدیل شوید، می‌توانید در دوره آموزش باریستا کافی پارس برای تبدیل شدن به یک باریستای حرفه ای شرکت کنید و سریع مشغول به کار شوید.

باریستا درکجا مشغول به کار می‌شود؟

با افزایش طرفداران قهوه و سایر خوراکی‌های خوشمزه که در کافه‌ها سرو می‌شود، سرویس‌دهی و ارائه این نوشیدنی و سایر نوشیدنی‌های مرتبط با قهوه هم بیشتر شده است. مردم و افراد علاقه‌مند به نوشیدن قهوه جذب کافه‌هایی می‌شوند که در تهیه قهوه مهارت کافی را داشته باشند و قهوه مورد علاقه‌شان را آنگونه که دوست دارند، آماده کنند. در کافه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، دکه‌های کنار خیابان و سایر جاهایی که قهوه را آماده می‌کنند به افرادی برای انجام کارهایی مثل آماده‌کردن دانه‌های قهوه، سرو قهوه، ارائه خدمات به مشتریان و سایر خدمات نیاز است.

به چه کسی باریستا می‌گویند؟

باریستا کسی است که به طور تخصصی قهوه‌های مختلف را به‌صورت حرفه‌ای در کافه آماده می‌کند. باريستا در اصل خانم یا آقای حرفه‌اي است که در کافه نوشيدني‌هاي گرم و سرد براساس اسپرسو را برای مشتری سرو می‌کند. امروزه باریستای حرفه ای در بسياري از کافه‌ها، نوشيدني‌های گرم و سرد را بر پايه قهوه و يا حتی غير  از قهوه را هم به مشتری ارائه می‌دهد. باريستاها معمولا با يک جليقه يا پيشبند اپرون می‌پوشند تا از سایر کارکنان کافه متفاوت باشند.

يک باريستاي حرفه ای به طور دقيق می‌داند براي يک شات اسپرسو طبق نوع قهوه، نوع روست و نوع آسیاب، در چه دما و فشار آب و در چه مدت زمانی بايد تهیه کرد. شخصی که فعالیت‌های گفته شده را در کافی شاپ‌ها و دیگر مراکز تهیه و عرضه قهوه انجام می‌دهد، باریستا است.

باریستای حرفه ای

اصلی‌ترین تخصص باریستا تهیه قهوه اصیل و با کیفیت است. میزان مهارت و توانایی در تهیه قهوه یک معیار مهم برای سنجش حرفه‌ای بودن باریستا است. درست کردن قهوه اصول و ریزه کاری‌های خاص خودش را دارد. یک باریستای حرفه ‌ای با تمرین و تکرار و به مرور زمان به مهارت تهیه قهوه‌های حرفه‌ای دست پیدا می‌کند.

یک باریستای حرفه ‌ای در کافه‌ها با ارائه طعم‌هایی شگفت انگیز از قهوه‌های مختلف، مهمانان یک کافه را برای همیشه مشتری دائمی آنجا می‌کند.

چطور تبدیل به یک باریستای حرفه ای شویم؟

براي تبدیل شدن به یک باريستا بايد بتوانید انواع مختلف قهوه‌ها را درست کنید و اين نیازمند گذراندن دوره‌هاي تخصصي باريستايي است و همچنين تکرار و تمرین فراوان راز موفق شدن در این حرفه است. نه تنها دانش و تخصص برای يک باریستای حرفه ای لازم است، بلکه بايد علاقه زيادي هم به قهوه داشته باشد. هیچ‌گاه در مسیر شغلی از يادگيري دست نکشید تا بتواند از خلاقيت، ابتکار عمل خود برای افزایش اعتبار کافه استفاده کنید. دوره آموزش باریستا کافی پارس راهی، سریع برای تبدیل شدن به یک باریستای حرفه‌ای است. کافی پارس برای آموزش و افزایش مهارت‌ علاقه‌مندان به این شغل، دوره های آموزشی باریستا را به صورت عملی و کاربردی برگزار می‌کند.

 

در دوره آموزش سریع باریستایی چه مواردی آموزش داده می‌ شود؟

اگر تمایل به باریستا شدن دارید لیست زیر را بخوانید چون شامل شرح کلی از وظایف یک باریستا است. از جمله:

  • تهیه قهوه و نوشیدنی‌های گرم حرفه‌ای و تخصصی
  • کنترل کیفیت مواد اولیه مصرفی کافه و سفارش‌هایی که به سر میز مشتریان سرو می‌شود
  • ارائه توضیحات اقلام منوی کافه و پاسخ به سوالات مشتریان درباره منو
  • شناخت و توانایی کار با دستگاه آسیاب قهوه و اصول کار با آن
  • شناخت و تسلط کامل بر نحوه کار با دستگاه اسپرسو
  • لاته آرت (هنر شیر قهوه نگاری)
  • مهارت‌های حرفه‌ای یک باریستا
  • مدیریت بار و سایر کارکنان کافه (کمک باریستا، سینک من و…)
  • دم‌کردن قهوه‌های نسل سوم و دمی
  • طعم شناسی و توانایی ایجاد طعم‌های نو

باریستای حرفه ای و راهی سریع برای تبدیل به آن

یک باریستا کاربلد با قابليت دستگاه آسیاب قهوه و دستگاه اسپرسو باید آشنا باشد.؛ زيرا اين دستگاه‌ها اولین ابزار کار او هستند و با این دستگاه‌ها پایه و اساس تهیه قهوه‌های حرفه‌ای و با کیفیت هستند.

مهارت‌ يک باريستاي حرفه اي باید بيشتر از تهيه قهوه اسپرسو با کيفيت باشد؛ زیرا يک باريستا کيفيت و طعم قهوه‌های مختلف را تشخيص می‌دهد. تخصص لازم براي ترکیب انواع قهوه براساس ذائقه مشتري اوج حرفه ای بودن او را نشان می‌دهد. درنتیجه  با آموزش صحیح بهتر از هر کس دیگری مي‌تواند قهوه را باب ميل مشتري تهیه کند.

یکی دیگر از مهارت‌های اصلی باریستا که توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند فوم‌گیری و تهيه انواع نوشيدني هاي بر پايه اسپرسو مانند لاته، کاپوچينو، ماکیاتو، موکا و… است. یک باریستای باتجربه  به غیر از موارد ذکر شده تخصص و مهارت در تهيه انواع دیگر قهوه مثل قهوه فرانسه و ترک را بلد است. اکثر باريستاها مهارت لاته آرت یا طراحی روی قهوه را دارند و البته تهیه نوشیدنی‌های سرد از جمله آیس کافی‌ها، موکتل‌ها، فراپه‌ها و… را هم در دوره باریستا کافی پارس یاد می‌گیرند.

سخن پایانی

باتوجه به افزایش تعداد طرفداران قهوه و مراکز مرتبط با قهوه مانند: کافه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، بیرون‌برها و… بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند که در زمینه تهیه و سرو قهوه شغلی را برای خود مهیا کنند و از آن کسب درآمد کنند. حال اگر می‌خواهید باریستا شوید و یا اینکه به دنبال یک دوره باریستا حرفه ای و یا آموزش سریع باریستایی صفر تا صد باریستا هستید با شرکت در دوره آموزش باریستا کافی پارس تبدیل به یک باریستای حرفه ای می‌شوید. اگر به دنبال شغل باریستا هستید از الان به بعد می‌دانید از کجا باید شروع به یادگیری کنید.

 

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

ماشین اسپرسو
مقالات

همه چیز درباره ماشین اسپرسو

ماشین اسپرسو (Espresso machine) یک وسیله‌ی خاص برای تهیه‌ی قهوه است. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، قهوه را از زبانه‌های خود عبور داده و

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 50% تخفیف (1 الی 11 اردیبهشت)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام