تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

کوک اسپرسو

کوک اسپرسو و طرز تهیه آن

 شنیدن و دیدن نام های جدید قهوه در منوهای کافی شاپ خیلی زیاد شده و ممکن است هربار با اسم قهوه یا نوشیدنی تازه ای روبرو شوید و بخواهید آن را تست کنید، یکی از نوشیدنی هایی که می توان گفت جدید است و بسیار هم مناسب فصول گرم سال می باشد کوک اسپرسو   (Coke Espresso) یا اسپرسو کولا (Espresso Cola) می باشد که در این محتوا به معرفی آن و طرز تهیه اش در منزل خواهیم پرداخت.

کوک اسپرسو

کوک اسپرسو یا نوشابه کوکاکولا همراه با قهوه اسپرسو:

زمانی که جان استیت پمبرتون داروساز آمریکایی در سال 1886 نوشیدنی جذاب کوکاکولا را بوجود آورد و لوییجی بتزرا در سال 1901 میلادی دستگاه اسپرسوساز را اختراع کرد و آنها را ثبت جهانی کردند، هیچ وقت به این فکر نمی کردند که این دو نوشیدنی یک روز با هم استفاده شوند بطوریکه همکنون در اکثر کافی‌شاپ ها این نوشیدنی یعنی کوک اسپرسو در منوها وجود دارد، شاید به خاطر این که همه کافی شاپ ها قهوه اسپرسو و نوشابه کوکاکولا را دارند و چون روش درست کردنش نیز آسان است آن را تهیه می کنند، البته ناگفته نماند این دو نوشیدنی در کنار و مخلوط با هم دارای کافئین و انرژی زیادی هم می شوند که مورد قابل توجهی است.

چگونگی ترکیب قهوه و نوشابه و تهیه کوک اسپرسو:

مخلوط کردن قهوه اسپرسو و نوشابه هایی مثل کوکاکولا و پپسی کار خیلی سختی نیست و فقط چند ثانیه برای تهیه آن زمان نیاز دارید! هر دوی این نوشیدنی ها کافئین دارند، رنگشان قهوه ای است و مسلما مایع می باشند البته کمی از لحاظ غلظت متفاوتند، به همین خاطر از نظر ترکیب شدن با یکدیگر مشکلی ندارند و کوک اسپرسو مخلوطی از نوشابه کوکاکولا و قهوه اسپرسو می باشد.

کوک اسپرسو

خواص کوک اسپرسو:

از فواید و خاصیت های بی نظیر این نوشیدنی می توان به رساندن انرژی سریع به بدن و رفع کسالت و خستگی اشاره کرد که نتیجه آن نیز شادی و اخلاق بهتر است، همچنین برای بیشتر بیدار ماندن حتی تا 48 ساعت نیز نوشیدنی مناسبی می باشد که تمام این نتایج بخاطر وجود کافئین بالایی است که از ترکیب نوشابه و قهوه یا همان کوک اسپرسو به دست می آید و بهتر است کسانی که فشار خون بالا یا اریتمی قلبی دارند در مصرف آن زیاده روی نکنند.

ترکیب قهوه اسپرسو با انواع نوشیدنی ها:

قهوه اسپرسو قابلیت ترکیب شدن با انواع نوشیدنی های متنوع را دارد مثلا در مکزیک قهوه همراه با مزکال (Mezcal) و تکیلا (Tequila) که نوشیدنی های الکی هستند مصرف می‌شود و یا در کشور ایتالیا آن را با گراپا (Grappa) ترکیب می‌کنند، در ایرلند این نوشیدنی با ویسکی (Whiskey)  ترکیب می‌شود که به آن آیریش کافی (Irish Coffee) نیز می گویند، همچنین در فرانسه با کنیاک (Cognac) ترکیب و نوشیده می‌شود، در کشورهای مسلمان نشین نیز قهوه اسپرسو را با هل، گلاب، زعفران یا فلفل مخلوط کرده و مصرف می نمایند.

کوک اسپرسو محصولی از شرکت کوکاکولا:

در سال 2006 شرکت کوکاکولا واقع در ایالات متحده آمریکا محصولی جدید به اسم کوکاکولا بلک (Coca-Cola Black)را به دنیا معرفی کرد  که ترکیبی از نوشابه کوکاکولای اورجینال و کلاسیک بود و طعمی شبیه به قهوه داشت و در نتیجه می‌توان آن را اولین کوک اسپرسو در دنیا دانست، اما این محصول موفقیت چندانی نداشت و استقبال خوبی از آن نشد بطوری که دو سال بعد از اولین تولید شرکت کوکاکولا تصمیم بر قطع تولید این محصول گرفت اما بعدها شرکت کوکاکولا دوباره تصمیم گرفت کوک اسپرسو را بازنگری، بهینه و تولید کند، کوک اسپرسوی شرکت کوکاکولا در چند کشور شامل لهستان، تایلند، اسپانیا، ایتالیا و استرالیا تولید و به عموم معرفی و ارائه شد، این محصولات به عنوان کوکاکولا پلاس کافی (Coca-Cola Plus Coffee) یا کوکاکولا با قهوه (Coca-Cola with Coffee) معروف شده اند.

کوک اسپرسو

طعم نوشیدنی کوک اسپرسو:

طعم کوک اسپرسو شبیه مزه آبنبات قهوه است، شیرینی کوکاکولا پلاس کافی مشابه کوکاکولا کلاسیک است اما طعم قهوه کاملا مدل این دو نوشیدنی را از هم متفاوت می کند، همچنین عوض شدن طراحی کوک اسپرسو کوکاکولا نسبت به کوکاکولا بلک باعث شد تا مشتری حس کند با همان نوشیدنی کوکاکولای همیشگی روبروست اما به چشیدن طعمی جدید و متفاوت در آن ترغیب می شود. در هر حال این نوشیدنی در ایران موجود نمی باشد و همچنین مقدار شکر زیاد انواع نوشیدنی های شرکت کوکاکولا کمتر ما را علاقمند به استفاده از آن می کند پس بهتر است خودتان قهوه اسپرسو را با کمی نوشابه سیاه مخلوط کنید و کوک اسپرسوی خانگی داشته باشید.

طرز تهیه کوک اسپرسو خانگی:

انتخاب قهوه ای که نسبت تلخی و کافئین و عطر و طعم آن را یکجا بپسندید کاری زمانبر و نیازمند تست های فراوان می باشد تا بفهمید اصلا چه نوع دانه قهوه ای را دوست دارید، بعد اگر آن را با نوشابه کولا قاطی کنید شاید دیگر قهوه مود پسندتان را دوست نداشته باشید! پیشنهاد ما به شما برای درست کردن کوک اسپرسو خانگی استفاده از دانه های قهوه با رست دارک می باشد تا بتوانید طعم های شکلاتی، کاراملی  بیشتر و ترکیب طعمی نزدیک تری از کوک اسپرسو تهیه کنید؛ این نوشیدنی احساس انرژی بیشتر بخاطر کافئین دوبل شده به شما می دهد و می تواند ساعت ها بیدار نگهتان دارد، یادتان باشد که طعم کوک اسپرسو خیلی به طرز تهیه و کیفیت قهوه اسپرسوی تهیه شده وابسته است.

مواد اولیه برای تهیه کوک اسپرسو:

1-قطعه های یخ

2-یک شات قهوه اسپرسو که بسته به میل شما اگر طعم قهوه را غالب بخواهید می تواند دو شات هم باشد

3-نوشابه کوکاکولا یا پپسی

4-مواد برای تزیین و گارنیش مثل خامه فوم آماده و آجیل بر روی آن، برشی از لیمو یا پرتقال، برگ نعنا و …

کوک اسپرسو

طرز تهیه کوک اسپرسو:

1-ابتدا یک یا دو شات قهوه اسپرسو را یا با دستگاه اسپرسوساز یا موکاپات و یا فرنچ پرس عصاره گیری کنید.

2-قطعات یخ را داخل لیوانی بلند و حجیم بریزید و سپس قهوه اسپرسوی آماده را به آن اضافه نمایید.

3-نوشابه را به مقدار دلخواه اضافه کنید و با قهوه اسپرسو آن را هم بزنید. (در حدی که گاز نوشابه از بین نرود)

4-در انتها اگر دوست داشتید می‌توانید نوشیدنی کوک اسپرسو تان را تزئین نمایید.

5-در ضمن می‌توانید از نوشابه های رژیمی و بدون قند و آب های گازدار نیز در این مخلوط استفاده کنید.

 

میزان کافئین مواد کوک اسپرسو:

-قهوه اسپرسو به اندازه یک شات استاندارد 77 میلی گرم کافئین

-نوشابه کوکاکولا کلاسیک یک قوطی 34 میلی گرم کافئین

-نوشیدنی کوک اسپرسو به میزان یک لیوان 110 میلی گرم کافئین

-نوشیدنی کوکاکولا پلاس کافی یک قوطی 69 میلی گرم کافئین

-انواع نوشابه های انرژی زا یک قوطی 160 تا 300 میلی گرم کافئین

در انتها باید گفت کوک اسپرسو، این آیتم جذاب را حتما در تابستان یا زمستان حتی شده یکبار تست نمایید و از آن لذت ببرید و انرژی لازم  را بگیرید؛ همچنین برای اطلاع از سرفصل های دوره باریستایی کافی پارس به صفحه مورد نظر در سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام