تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

پد قهوه چیست؟

پد قهوه چیست؟

قهوه به شکل های مختلفی موجود و قابل استفاده می باشد مثل دانه های قهوه خشک، پودر قهوه آسیاب شده، ساشه قهوه، کپسول قهوه، قهوه فوری و … که ممکن از همه این موارد استفاده کرده باشید؛ در این محتوا می خواهیم به معرفی یکی دیگر از اشکال موجود قهوه در بازار برای مصرف آسانتر بپردازیم آن هم پد قهوه می باشد که از تاریخچه بوجود آمدنش و نحوه استفاده از آن برایتان خواهیم گفت. پیشنهاد می گردد برای شرکت در کلاس های آموزش باریستایی کافی پارس به صفحه مورد نظر مراجعه نمایید.

پد قهوه یعنی چی؟

به نوعی از بسته‌ بندی پودر قهوه که شبیه چای‌ کیسه ‌ای یا تی بگ می باشد پد قهوه می گویند، در واقع بسته هایی هستند که درون آنها مقداری قهوه را بصورت فشرده قرار داده اند، پدهای قهوه برای مصرف سریع و آسان تر قهوه در آب جوش مورد استفاده قرار می‌گیرند و خیلی فوری قهوه دلخواهتان را می توانید داشته باشید.برای خرید انواع قهوه به سایت کافی پارس سر بزنید.

 

پد قهوه چیست؟

تاریخچه پد قهوه (Coffee Pod):

استفاده از پد قهوه و دستگاه‌ های مربوط به آن، برای نخستین بار در سال 1990 میلادی خلق شد، آن موقع شرکت ایتالیایی ایلی، اساس کنسرسیوم ای اس ای را پایه‌گذاری کرد و استاندارد ESE را بوجود آورد و با این استاندارد، توانست تعداد زیادی از دستگاه ‌های خود را به فروش برساند و لذت درست کردن قهوه اسپرسو در منازل را عمومی کند، بعد از آن به دلیل انعطاف پذیر استاندارد ای اس ای از سایر قهوه ‌ها نیز در این برنامه استفاده شد و شرکت‌ های دیگر تولید کننده دستگاه های قهوه ساز خانگی و صنعتی مثل دلونگی و گاگیا هم دست به تولید دستگاه قهوه ساز مطابق استاندارد های ESE زدند و از آن زمان تا کنون شاهد تولید و عرضه دستگاه‌ هایی طبق استاندارد ESE که قابلیت استفاده از پدهای قهوه را دارند بوده ایم.

پد قهوه چه نوع روشی است؟

پد قهوه روشی تقریبا نو می باشد که برای تهیه و آماده سازی قهوه در مدت زمانی کوتاه و خیلی سریع اختراع شده است، این پدها حاوی مقداری پودر قهوه آسیاب شده می باشند که در فیلترهای کاغذی وکیوم قرار گرفته اند؛ میزان پودر قهوه موجود در پد های قهوه به اندازه تهیه یک فنجان معمولی قهوه می باشند بخاطر همین کسانی که می خواهند برای خود قهوه درست کنند، قادر هستند بدون اندازه گیری پودر قهوه به سرو نوشیدنی مورد علاقه خود بپردازند. ESE استاندارد جهانی پد های قهوه، 44 میلی لیتر قهوه به شما می دهد که بر این اساس هر یک از پدهای قهوه که مطابق این استاندارد تولید شده باشند در دستگاه ‌های اسپرسوسازی که دارای لوگوی ESE می باشند قابل استفاده هستند.

 

پد قهوه چیست؟

 

پد قهوه حاوی چه مقدار پودر قهوه آسیاب شده دارد؟

پد قهوه مطابق با استاندارد ESE حدود 5/5 تا 7/6 گرم پودر قهوه آسیاب شده در خود دارد و وزن آن حدودا 7 گرم است با این حال مقدار و وزن حدودی قهوه ‌های موجود در پدهای قهوه وابسته به نوع قهوه نیز می باشد، بنابراین اگر می خواهید بدانید دقیقا چقدر پودر قهوه در پدهای کاغذی وجود دارد باید موقع خرید پد قهوه به میزان و مشخصات درج شده بر روی آن توجه کنید؛ پدهای قهوه دارای استاندارد ESE در یک هولدر پد مخصوص قرار گرفته اند که داخل پرتافیلتر قرار می‌گیرد.

پد قهوه یا قهوه معمولی؟

مهمترین مزیت پد قهوه، سادگی در استفاده از آن است، همچنین از آنجایی که عصاره گیری قهوه اسپرسو نیاز به مهارت دارد، هرکسی می‌تواند با استفاده از پد قهوه به راحتی و سریع قهوه خود را آماده کند؛ فکر کنید بخواهید از دانه های قهوه‌ برای درست کردن قهوه اسپرسو استفاده کنید، باید به مقدار لازم قهوه را وزن کنید، سپس آن را آسیاب نمایید بعد در بسکت پرتافیلتر بریزید، با نیدل آن را هم بزنید، آنوقت نوبت استفاده از لولر برای صاف کردن سطح قهوه می باشد و در آخر تمبر و نصب پرتافیلتر روی دستگاه، اگر خوب تمپ کرده باشید و قهوه ای که استفاده کرده اید رست خوبی داشته باشد می توانید یک شات قهوه اسپرسو داشته باشید.

در صورتی که پدهای قهوه این همه دردسر ندارند و کار با آنها خیلی راحت و تمیز است چون در آنها، مقدار مناسبی از قهوه رست و آسیاب شده قرار دارد و تمام کارها از قبل صورت گرفته است، تازه وقتی هم که قهوه با این پدهای مخصوص سرو و آماده شد، پد قهوه به دور انداخته می شود و نیازی به به تمیزکاری دستگاه نیست، با تمام این اوصاف قهوه عصاره گیری شده با دستگاه اسپرسوساز صنعتی یا خانگی مسلما طعم و عطر بهتر و غنی تری از قهوه اسپرسو با پد قهوه دارد.

 

پد قهوه چیست؟

 

تفاوت طعم اسپرسو دستگاهی با اسپرسوی پد قهوه در چیست؟

یکی از تفاوت‌های مهم در پد قهوه و قهوه دستگاهی، طعم و مزه اسپرسوی نهایی می باشد، یعنی اسپرسویی که توسط دستگاه اسپرسوساز سرو می‌شود از طعم، مزه و بوی بسیار خاص‌تر و بهتری برخوردار است آن هم به دو دلیل زیر:

-میزان قهوه موجود در پد قهوه:

میزان قهوه موجود در پد قهوه به اندازه قهوه استفاده شده در دستگاه اسپرسوساز  نیست، از طرفی دیگر پدهای قهوه از زمانی که تولید می شوند در کارخانه اند و بعد به فروشگاه ها بعد از فروش ارسال می شوند و به همین خاطر تازگی عطر و طعم قهوه های اسپرسوساز را ندارند البته بعضی شرکت‌های تولید کننده پد قهوه، برای حل مشکل کاهش طعم قهوه ‌های موجود در پدها از بسته بندی با فویل‌های آلومینیومی استفاده می‌ کنند.

-مدت زمان آماده‌سازی پد قهوه:

پدهای قهوه برای سرو سریع قهوه تولید و طراحی شده ‌اند به همین خاطر اگر مدت زمان عصاره گیری قهوه با دستگاه اسپرسوساز را با این پدها مقایسه کنیم، باید گفت که برای تهیه حدود 30 میلی ‌لیتر قهوه اسپرسو با دستگاه حدودا 20 تا 25 ثانیه زمان لازم است که این زمان تهیه در پدهای قهوه نصف است، برای همین قهوه تهیه شده با پد قهوه مزه و طعم متفاوتی با قهوه سرو شده در دستگاه دارد.

 

خوب حالا متوجه شدید که پد قهوه عملکردی مثل چای کیسه ای دارد و داخلش قهوه رست داده پودر شده قرار دارد، محفظه اش معمولا از جنس کاغذ قابل بازیافت است و بر روی محیط زیست اثر منفی ندارد، همچنین پدهای قهوه دیگر نیازی به مراحلی چون آسیاب قهوه، تمپ و اندازه‌گیری ندارند و می شود خیلی سریع و راحت قهوه مورد نظر را درست کرد، با این توضیحات سرو با پدهای قهوه هم خیلی سریع و آسان انجام می شود و هم تمیز و بدون کثیف‌ کاریست، ضمن اینکه می‌توانید از دستگاه مخصوص پد قهوه در منزل، اداره و هر جای دیگری استفاده کنید و خیلی سریع یک فنجان قهوه برای خود و مهمانانتان آماده کنید. برای آشنایی با دوره جامع مدیریت و راه اندازی کافه کافی پارس به سایت رجوع کنید.

 

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام