تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

وایت چاکلت

وایت چاکلت و روش تهیه آن

وایت چاکلت از جامدات شیر، کره کاکائو و شکر تشکیل شده است. وجود کره خالص کاکائو در وایت چاکلت آن را به یک خوراکی سالم تبدیل می کند. کره خالص کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی می باشد که برای بدن مفید هستند. همچنین محتوای شیر موجود در شکلات آن را غنی از کلسیم می کند که برای استخوان های بدن مفید است. در وایت چاکلت از وانیل و سایر طعم دهنده ها نیز استفاده می شود.

طرز تهیه وایت چاکلت

نحوه تهیه وایت چاکلت بسیار آسان بوده و پیچیدگی خاصی ندارد. بنابراین می توانید با داشتن مواد اولیه آن را در منزل مخصوصاً در فصل های سرد به راحتی آماده و نوش جان کنید. در این جا مواد مورد نیاز برای تهیه وایت چاکلت خانگی برای دو نفر ذکر شده است. اگر تمایل دارید که مقدار آن را بیشتر و یا کمتر کنید، می توانید از همین نسبت استفاده کنید. به طور مثال برای درست کردن وایت چاکلت مناسب 4 نفر، این مقادیر را ضربدر 2 کنید.

وایت چاکلت

 

مواد اولیه وایت چاکلت

  • فنجان شیر دو عدد 200 میلی لیتر
  • پودر وانیل دو قاشق چای خوری یا عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
  • شکلات سفید خورد شده 180 گرم
  • نمک به مقدار خیلی کم
  • رنگ صورتی خوراکی یا رنگ های خوراکی دلخواه

مراحل طرز تهیه وایت چاکلت

برای تهیه وایت چاکلت ابتدا در یک شیر جوش متناسب با مواد موجود، وایت چاکلت ها را خورد کنید و شیر، نمک، وانیل را اضافه کنید. نمک طعم شیرینی را در این نوشیدنی جذاب کم می کند اگر شما این نوشیدنی را با شیرینی بالا دوست دارید می توانید نمک را حذف کنید و نوشیدنی وایت چاکلت را با ذائقه خود تغییر دهید.

سپس در مرحلۀ بعد شیر جوشی که مواد اولیه را در آن ریخته اید روی شعله ملایم قرار دهید و مرتباً هم بزنید تا وایت چاکلت ها در شیر به خوبی حل شود. این عمل را تا زمانی انجام دهید که مایع نرم و یکدستی به شما بدهد.
زمانی که وایت چاکلت در شیر به خوبی حل شد نوشیدنی شما حاضر است.

الان زمان آن رسیده که این نوشیدنی خوش عطر و طعم را بلافاصله در لیوان مورد نظر خود بریزید و با خامه و ترافل آن را تزیین و نوش جان کنید. در نظر داشته باشید که این نوشیدنی گرم است. بنابراین تا قبل از این که سرد شود باید آن را سرو کنید.

وایت چاکلت

استفاده از پودر وایت چاکلت

بعضی از افراد برای تسریع در حاضر کردن وایت چاکلت از پودر آن نیز استفاده می کنند. باید در نظر داشته باشید که اگر از پودر آن استفاده می کنید نوشیدنی شما به آن صورت که باید قوام نمی آید و آن مایع یک دست را به شما نمی دهد.

ضمن این که پودرهایی که در بازار وجود دارد به آن صورت که باید غلظت ندارد و قاعدتاً آن طعم وایت چاکلت اصلی را به شما نمی دهد. همچنین این پودرها فرآوری شده هستند و ناخالصی زیادی نیز دارند. بنابراین ممکن است خواص شکلات سفید در آنها وجود نداشته باشد و قند بسیاری نیز داشته باشند.

تزیین وایت چاکلت

وایت چاکلت جز آن دسته نوشیدنی های جذاب است که می توانید آن را با استفاده از خوراکی های دیگر هیجان انگیزتر کنید. شما می توانید برای تزیین این نوشیدنی خوش طعم و دوست داشتنی به مقدار دلخواه از مارشمالو، خامه، ترافل نیز استفاده کنید.

وایت چاکلت

تفاوت وایت چاکلت و هات چاکلت

هات چاکلت نیز همانند وایت چاکلت طرفداران بسیاری دارد. این دو نوشیدنی در  بیشتر کافه ها یافت می شوند. جالب است که اکثر افراد وایت چاکلت را با هات چاکلت را اشتباه می گیرند. واضح ترین تفاوت وایت چاکلت و هات چاکلت در رنگ آن هاست برای درست کردن وایت چاکلت از شکلات سفید و برای درست کردن هات چاکلت از شکلات قهوه ایی استفاده می شود.

فواید وایت چاکلت

افراد از نظر علاقه به طعم شکلات به چند دسته تقسیم شده اند. برخی آن را شیرین و نرم و برخی دیگر آن را تلخ و ترد دوست دارند. سه نوع محبوب ترین شکلات موجود در سراسر جهان عبارتند از شکلات تلخ، شکلات شیری و وایت چاکلت.

در چند وقت اخیر، شکلات تلخ به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا در بین افراد آگاه به سلامتی، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همه ما از فواید شکلات تلخ برای پوست و سلامت کلی آن آگاه هستیم.
اما انواع دیگر آن نیز دارای مزایای بسیاری هستند.

در ادامۀ این مطلب به خواص وایت چاکلت پرداخته شده است. وایت چاکلت حاوی شیر خشک، غنی از کلسیم و ویتامین (B2) و (B3) نسبت به شکلات تلخ است. این مواد برای بدن ما مفید و در رشد بدن نیز بسیار مهم هستند.

وایت چاکلت و سلامت پوست

در وایت چاکلت مقادیر قابل توجهی رتینول وجود دارد. وجود رتینول در وایت چاکلت ماده ای که در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد، کشش اپیدرم را تحریک می کند. همچنین به تولید کلاژن و به حفظ رنگ روشن و ملانین کمک می کند. در نتیجه ظاهر لکه های تیره را کاهش می دهد.

وایت چاکلت پوست را صاف کرده و آن را زیبا و براق می کند. مصرف منظم وایت چاکلت نه تنها سلامت پوست را بهبود می بخشد بلکه آکنه، جوش، لکه های ناخواسته و سایر لکه های پوستی را نیز کاهش می دهد. در واقع جدا از پوست، شکلات سفید نیز برای افزایش سلامت کلی بسیار مفید است.

وایت چاکلت

وایت چاکلت و تقویت سیستم ایمنی

از آنجا که وایت چاکلت حاوی کره کاکائو است، منبع غنی از آنتی اکسیدان هاست و به دفع مواد سمی از بدن شما کمک می کند. همچنین انعطاف پذیری در حرکت گلبول های سفید خون را بهبود می بخشد و در نتیجه به کاهش انسداد شریان کمک خواهد کرد.

وایت چاکلت و کاهش کلسترول

مصرف وایت چاکلت در مقادیر محدود می تواند به تنظیم چربی در بدن شما کمک کند. در نتیجه به نوبه خود سطح کلسترول بد را کاهش می دهد. این می تواند به داشتن یک قلب سالم منجر شود و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد.

وایت چاکلت و فشار خون

وایت چاکلت حاوی لینولئیک اسید است که به مهار فشار خون بالا و متیل گزانتین کمک می کند، که در آرامش ماهیچه های تنفسی مفید است. مصرف وایت چاکلت برای افرادی که مشکلات فشار خون دارند می تواند مفید باشد ضمن اینکه باید در مصرف آن اعتدال را رعایت کنند.

وایت چاکلت و سلامت کبد

مطالعات نشان داده است که وایت چاکلت با افزایش جریان خون در بدن خواصی برای بهبود سلامت کبد دارد. همچنین به بهبود بازیابی بافت های پاره شده کمک می کند.

مضرات وایت چاکلت

وایت چاکلت علاوه بر مزایایی که در بالا ذکر شد در هنگام سردرد، بی خوابی، سرطان سینه، آرتریت، زوال عقل و غیره نیز مفید است. فقط باید در مصرف آن زیاده روی نکنید. وایت چاکلت حاوی حداقل 20 درصد کره کاکائو است. به این معنی که بقیه توده از شکر و پودر شیر پرچرب تشکیل شده است. تمام این قند و چربی به هم بسته شده است. بنابراین خوردن بیش از حد آن آسان است.

این واقعا چیزی است که شکلات سفید را برای شما مضر خواهد کرد. اگر هوس خوردن وایت چاکلت دارید باید بسته بندی را از نظر ارزش غذایی آن بررسی کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که مواد تشکیل دهنده وایت چاکلت حاوی کره کاکائو هستند نه روغن پالم. روغن پالم یک جایگزین ناسالم برای کره کاکائو است. این ماده زیرا حاوی مقدار زیادی چربی ترانس می باشد.

وایت چاکلت

ارزش غذایی و کالری وایت چاکلت

وایت چاکلت حاوی:

  • 9 گرم چربی
  • 5 گرم چربی اشباع
  • 7 گرم کربوهیدرات
  • بدون فیبر
  • 1 گرم پروتئین در 1 اونس مربع

وایت چاکلت در هر وعده دقیقاً مقدار کالری یکسانی دارد و تقریباً دارای مقدار یکسانی از مواد مغذی مختلف است. تعداد کالری در 100 گرم وایت چاکلت اصل حدود 570 در نظر گرفته شده است.

نتیجه گیری

همانطور که خواندید طرز تهیه وایت چاکلت بسیار آسان است. این شکلات خواص بسیاری دارد که به نوشیدنی آن نیز منتقل می شود. اما به دلیل داشتن کالری و قند بالا ممکن است نوشیدنی مناسبی برای افرادی که رژیم غذایی به قصد لاغری دارند، مناسب نباشد. بنابراین در همه حال سعی کنید از این نوشیدنی به اندازه استفاده کنید. زیرا که مقدار زیاد قند آن نیز می تواند خطرآفرین باشد.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام