تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

همه چیز درباره کافی میت

همه چیز درباره کافی میت

قهوه اگر بصورت خالص تهیه و نوشیده نشود به همراه بعضی افزودنی های خورده می گردد مثل خوراکی هایی با طعم های مختلف، خامه، فوم شیر و …، یکی از افزودنی هایی که در نوشیدنی های قهوه استفاده می شود، بسیار معروف است و کاربرد فراوانی دارد کافی میت است که در برندهای مختلفی در بازار موجود می باشد که معروف ترینشان مارک نستله است.

در این مقاله می خواهیم به معرفی این نوع از پودر فوری، تاریخچه پدید آمدن آن، موادی که از آن تهیه می شود و مزایای فوق العاده اش با شما کافی پارسی ها صحبت کنیم؛ در ضمن اگر به شغل باریستایی علاقه دارید یا می خواهید در منزل خود مثل یک باریستای حرفه ای عمل کنید، پیشنهاد می گردد در آموزشگاه قهوه کافی پارس و دوره جامع و تخصصی آموزش باریستایی شرکت نمایید، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

همه چیز درباره کافی میت

کافی میت چیست؟

کافی میت به یک نوع پودر فوری حاوی شیر غیر لبنی و خامه ای کننده نوشیدنی گفته می شود که بیشتر برای اضافه کردن طعم شیر به قهوه، پودر قهوه و قهوه فوری استفاده می گردد؛ این محصول اولین بار توسط شرکت نستله با فرمولی بسیار خوشمزه تولید شد، کافی میت کالری کمی دارد و مصرف آن نیز بسیار راحت می باشد و نستله توانست پس از تولید آن در طی زمانی کم طرفداران بسیار زیادی در بین قهوه خورها پیدا کند.

شما می توانید کافی میت را با توجه به طعم دلخواه و ذائقه مورد نظر خود با انواع مختلف قهوه خالص مثل کلمبیا، کنیا، گواتمالا، پرو، نیکاراگوئه، اتیوپی، قهوه های ترکیبی و نسکافه اکوادور ترکیب نمایید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید؛ ناگفته نماند انواع کافی میت ها به صورت کم چرب و رژیمی نیز در طعم های مختلف در بازار وجود دارند.

تاریخچه بوجود آمدن کافی میت:

شرکت نستله در سال ۱۹۶۱ روغن های گیاهی را جایگزین چربی شیر و پروتئین شیر را تا حد قابل توجهی زیاد کرد و موفق به تولید محصولی شد که به راحتی در مایعات داغ حل می شد، این محصول کافی میت نام گرفت که امروزه یکی از پرفروش ترین محصولات جانبی نوشیدنی هایی مثل قهوه به شمار می رود و پس از آن برندهای دیگر نیز به تولید آن پرداختند.

انواع کافی میت:

کافی میت خوشمزه و خوش عطر که طعم دهنده ای است که برای انواع قهوه و دیگر نوشیدنی های گرم کافه ای مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر در ایالت کالیفرنیا آمریکا تولید می شود، در طعم های مختلف وجود دارد که از مهمترین آنها موارد زیر می باشند:

1-خامه بادام پاریزیان

2-شیرینی زنجبیلی

3-قهوه موکا نعناع

4-شکلات اسنیکرز

5-طعم فندقی

6-طعم وانیلی

7-کلاسیک

8-شکلاتی بادامی DOVE

9-بیسکوییتی

10-خامه ای و … که هر روز هم بر انواع طعم های آن اضافه می گردد تا همه راضی باشند و از نوشیدنش لذت ببرند.

مواد تشکیل دهنده کافی میت:

به طور کلی انواع کافی میت از مواد زیر تولید می شود و دارای لاکتوز نمی باشد بعنوان محصولی غیر لبنی در نظر گرفته می شود:

1-آب

2-شربت ذرت

3-دانه سویای هیدروژنه

4-روغن پنبه دانه

5-کازئینات سدیم

6-فسفات پتاسیم

6-کاراگینان

7-شیره نشاسته

8-روغن هیدروژنه هسته خرما

9-تنظیم کننده اسیدیته

10-رنگ خوراکی

11-شکر

همه چیز درباره کافی میت

مشخصات کلی کافی میت:

1-کافی میت اغلب در شکل های مختلفی مثل پودر، مایع و مایع غلیظ شده در بازار موجودند و برای هر سلیقه ای طعمی خاص وجود دارد.

2-بسیاری از کافی میت های موجود، دارای کازئین (پروتئین شیر) می باشند.

3- بعضی از کافی میت ها دارای شیرینی و طعم دهنده های مختلفی مثل وانیل، فندق یا کرم ایرلندی می باشند که بصورت کم چربی و کم کالری ارائه می شوند.

روش های نگهداری کافی میت:

یک بطری باز نشده کافی میت که معمولا از جنس پلاستیک مرغوب یا شیشه ای یا بصورت ساشه ای می باشد را می توانید بدون نیاز به قرار دادن در یخچال، سالم و تازه مدت ها نگهداری کنید اما اگر در این محصول باز شود فقط می شود از آن به مدت دو هفته به صورت تازه استفاده کرد و بعد از آن مدت با اینکه ممکن است تاریخ انقضای آن نرسیده باشد اما مثل روز اول خوش عطر و طعم نیست.

همچنین پس از باز کردن قوطی کافی میت حواستان باشد که پس از هر بار استفاده درش را محکم ببندید، در یخچال نگهداری کنید و از رسیدن رطوبت به آن جلوگیری نمایید، البته برخی از کافی میت های پودری پس از باز شدن حتما نیاز به نگهداری در یخچال ندارند و می شود که آنها را در جای خشک و خنکی که نور و رطوبت به آن نمی رسد نگه داشت اما کافی میت مایع بعد از باز شدن حتما باید در یخچال نگهداری شود تا یخ زده شود.

کافی میت برای چه کسانی مناسب است؟

از آنجایی که کافی میت ها لاکتوز ندارند، استفاده از آنها به تمامی افرادی که بدنشان توانایی هضم لاکتوز را ندارد پیشنهاد می گردد.

اسامی دیگر کافی میت:

1-کافی کریمر

2-پودر شیر

3-کافی کریمر نباتی

4-کرم قهوه

5-سفید کننده قهوه

همه چیز درباره کافی میت

موارد استفاده از کافی میت:

کافی میت ها به شکل مایع یا دانه های ریزی هستند که جایگزین مناسبی برای شیر یا کرم بعنوان افزودنی برای خوش طعم و عطر کردن چای سیاه، قهوه اسپرسو، هات چاکلت و دیگر نوشیدنی های گرم دیگر که با اضافه کردن آن نوشیدنی ای خامه ای، مقوی و خوشمزه و خوش عطر خواهید داشت استفاده می گردند.

مزایای کافی میت برای سلامتی بدن:

1- کافی میت یک مایع کرمی یا پودر مانند غیر لبنی است که کلسترول ندارد و کم کالری می باشد.

2-کافی میت اساسا برای سفید رنگ کردن قهوه استفاده می شود تا آن را خوش طعم و خامه ای کند و ا تلخی آن بکاهد.

3-در کافی میت عصاره گلوکز وجود دارد.

4-عصاره گلوکز موجود در کافی میت از نشاسته بدست می آید که شیرینی خیلی کمی هم تولید می کند‌.

5-کافی میت در واقع خامه ای غیر لبنی است که از روغن گیاهی تولید می شود و عاری از کلسترول است.

کافی میت جایگزین شیر؟

کافی میت جایگزینی مناسب برای شیر در نظر گرفته نمی شود چون محصولی غیر لبنی می باشد، این محصول بیشتر بعنوان جایگزین خامه در نظر گرفته می شود که قهوه شما را دارای طعمی فوق العاده و خامه ای می کند.

کافی میت و چاقی؟

خود قهوه باعث چاقی نمی گردد اما افزودنی هایی که بعنوان طعم دهنده  برای خوشمزه تر کردن آن اضافه می گردد ممکن است باعث چاقی شما شوند با این حال چون کافی میت دارای عصاره گلوکز و مقدار کمی شکر می باشد اضافه وزن زیادی را به همراه نخواهد داشت به همین خاطر با افزودن آن به نوشیدنی تان چربی زیادی دریافت نخواهید کرد و چاق نمی شوید مگر در استفاده از آن زیاده روی کنید.

همه چیز درباره کافی میت

در انتهای مقاله توصیه می گردد هنگام خرید کافی میت حتما آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید تا اصل و غیر تقلبی باشد، همچنین تاریخ تولید و انقضای مشخص داشته باشد. برای اطلاع از شرایط نمایندگی کافی پارس در سراسر ایران روی لینک کیلیک کنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام