تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

مصرف بیش از حد قهوه در زنان

مصرف بیش از حد قهوه در زنان و عوارض آن

مصرف بیش از حد قهوه در زنان مشکلاتی را به وجود می آورد که باید خانم هایی که علاقه زیاد به این نوشیدنی دارند از آن باخبر باشند و اطلاعات کاملی درباره این نوشیدنی خوش عطر و طعم داشته باشند.در سراسر دنیا روزانه افراد زیادی هستند که قهوه مصرف می کنند، خیلی ها از آنها از خواص و فواید قهوه با اطلاعند و خیلی از مضرات و عوارض قهوه خبر ندارند؛ در این مقاله می خواهیم به بررسی تأثیر مصرف بیش از حد قهوه در خانم ها بپردازیم.

در مطالعات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که میزان مناسب مصرف قهوه 4۰۰ میلی گرم می باشد که معادل 3 تا 5 فنجان قهوه در روز است، با تمام تحقیقات و مطالعات هنوز هم اختلاف نظر زیادی در مورد اینکه آیا این میزان مصرف درست است یا خیر وجود دارد؛ حتما مقاله درباره کافئین قهوه را در سایت کافی پارس بخوانید.

میزان مصرف کافئین قهوه ای که زنان و مردان باید در روز استفاده کنند مسلما متفاوت است، در این متن می خواهیم شما را از عوارض جانبی قهوه در زنان مطلع کنیم، البته بسیاری از اثرات مشابه در مردان هم اتفاق می افتد اما متأسفانه برای زنان شدیدتر است البته برخی از این مضرات ممکن است شامل مردانی که قهوه زیاد می نوشند نیز بشود؛ پیشنهاد می گردد مقاله فواید و خواص قهوه اسپرسو برای مردان را حتما بخوانید و آگاهتر شوید.

پارس کافه بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کافه در ایران را تا انتهای محتوا همراهی کنید.

مصرف بیش از حد قهوه در زنان

عوارض مصرف بیش از حد قهوه در زنان:

درست است که مصرف قهوه فواید بسیاری برای خانم ها دارد اما مضراتی را نیز شامل می گردد که مهم ترینشان را ذکر می کنیم:

1-مصرف بیش از حد قهوه در زنان و کوچک شدن سینه ها:

وقتی در مورد سینه و مصرف قهوه صحبت می کنیم متوجه خواهیم شد که این دو مسأله با هم تناقض دارند، در واقع عوارض جانبی زیادی در قهوه وجود دارد که می تواند باعث کوچک شدن سینه گردد، اگر در این فکرید که قهوه سینه های شما را بزرگتر می کند اشتباه می کنید و کاملا برعکس است.

مطالعات و تحقیقات نشان داده است که زنانی که بیش از مقدار مناسب روزانه قهوه می نوشند متوجه کاهش سایز در سینه های خود شده اند و سینه‌های کوچک‌تری نسبت به زنانی دارند که قهوه کمتری می‌ خورند یا اصلا قهوه مصرف نمی کنند، گرچه این کاهش سایز ممکن است قابل توجه نباشد اما این را باید قبول کرد که مصرف بیش از حد قهوه در زنان و کوچک شدن سینه با هم ارتباط دارند.

ممکن است سعی کنید فنجان قهوه روزانه خود را با مکمل تقویت کننده سینه ترکیب کنید تا به تعادل نوشیدنی کمک کنید و از عوارض آن بکاهید اما در صورت مصرف بیش از اندازه قهوه، اثرات کافئین بر بدن ممکن است بر قرص های بزرگ کننده سینه نیز غالب شود.

به نقل یکی از محققان از دانشگاه لوند، نوشیدن قهوه قطعا می تواند اثر مهمی در اندازه سینه ‌ها داشته باشد، البته زنانی که قهوه زیادی مصرف می کنند لازم نیست نگران باشند اما باید بدانند که مصرف بیش از حد قهوه در زنان نتیجه اش، کوچک شدن سینه هاست به طوری که گفته می‌شود زنانی که زیاد قهوه می نوشند به طور متوسط ۱۷ % دچار کاهش سایز سینه ها و تراکم سینه می‌ گردند.

با این حساب خانم هایی که به دنبال بزرگ کردن سینه های خود هستند باید در میزان مصرف قهوه دقت بیشتری داشته باشند.

ناگفته نماند در برابر مطالبی که گفته شد، مطالعات نشان داده که مصرف زیاد قهوه می‌تواند تاثیر مثبتی بر سلامتی سینه نیز بگذارد بعنوان مثال در میان داوطلبانی که از خانواده ‌های در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ های مربوط به سینه انتخاب شده بودند، نتیجه این بود که نوشیدن قهوه بهطور منظم، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش داده است. مطالعه مقاله خواص و فواید قهوه اسپرسو برای زنان خالی از لطف نیست، حتما در مجله کافی پارس آن را سرچ نمایید.

مصرف بیش از حد قهوه در زنان

2-کم آبی بدن با مصرف بیش از حد قهوه در زنان:

قهوه و کوچک شدن سینه تنها عارضه جانبی مصرف بیش از حد قهوه در زنان نیست بلکه باعث کم آبی در بدن نیز می گردد چون خاصیت دیوریتیک (ادرار آور) دارد، به همین خاطر توصیه می گردد قبل یا بعد از مصرف یک فنجان قهوه روزانه، یک لیوان بزرگ آب بنوشید.

بهتر است برای هر فنجان قهوه ای که می خورید حدود ۲ لیوان آب بنوشید تا مایعات از دست رفته بدن را جبران نمایید. اگر مراقب نسبت آب به قهوه خود نباشید، ممکن است احساس تهوع یا سردرد پیدا کنید که ناشی از کم آب شدن بدن است، پس با نوشیدن قهوه مصرف آب را فراموش نکنید بخصوص اگر ورزش جزو روتین زندگی تان می باشد.

3-PMS یا سندروم پیش از قاعدگی با مصرف بیش از حد قهوه در زنان:

یکی دیگر از عوارض جانبی مصرف بیش از حد قهوه در زنان، داشتن سندرم پیش از قاعدگی است که به عنوان PMS نیز شناخته می شود، بسیاری از پزشکان تغذیه توصیه می کنند که زنانی که PMS را تجربه می کنند، تا آنجا که می شود از مصرف منابع کافئین دار که فقط قهوه نمی باشد و شکلات، چای، بعضی از نوشیدنی ها مثل کوکاکولا یا نوشیدنی های انرژی زا دوری کنند.

کافئین موجود در قهوه یکی از دلایل شناخته شده در افزایش درد های قاعدگی معرفی شده است چون جریان استاندارد خون را متوقف می کند و منجر به درد بیش از حد می گردد که متاسفانه یکی از مضرات کافئین بر بدن است.

پس اگر به دنبال تسکین دردهای قاعدگی می باشید توصیه می کنیم تا حد امکان از مصرف کافئین در آن زمان و یا نزدیک به آن دوره، دوری کنید، درست است که مسکن های زیادی در فرم های مختلف قرص، سافت ژل و شیاف برای کم کردن دردهای قاعدگی وجود دارند اما اگر مصرف قهوه شما زیاد باشد، مسکن ها نیز بی ثأثیر خواهند بود.

مصرف بیش از حد قهوه در زنان

4-ایجاد سلولیت با مصرف بیش از حد قهوه در زنان:

با اینکه مصرف بیش از حد قهوه در زنان عامل اصلی ایجاد سلولیت نباشد اما حتما در افزایش سلولیت در بدن کمک می کند (سلولیت بیشتر در نواحی پشت ران و باسن بوجود می آید)، جزء اصلی قهوه کافئین است که به افزایش وزن کمک می کند چون یکی از عوامل بازدارنده گردش خون است و همانطور که می دانید گردش خون بخشی حیاتی در بدن برای داشتن ظاهری سالم در پوست است.

کافئین موجود در قهوه به احتباس آب در سلول ها کمک می کند و اگر بدن ما آب را در خود نگه دارد نفخ ایجاد می شود که باعث ایجاد سلولیت قابل توجهی روی پوست می گردد که ظاهر زیبایی ندارد البته ناگفته نماند تفاله قهوه بعنوان اسکراب و از بین بردن و بهتر شدن سلولیت در خانم ها با افزایش گردش خون را باعث می گردد. محتوای مفید تفاله قهوه اسپرسو و پوست را در سایت کافی پارس از دست نداده و مطالعه آن را به دوستانتان نیز پیشنهاد دهید.

5-مصرف بیش از حد قهوه در زنان و فشار خون بالا:

با توجه به مصرف بیش از حد قهوه در زنان، کافئین دریافتی زیاد با فشار خون بالا به هم مرتبطند، در واقع کافئین هورمون هایی در بدن که به گشاد نگه داشتن شریان ها کمک می کنند را مسدود می نماید؛ در مقایسه مصرف کنندگان قهوه با افرادی که اصلا قهوه نمی نوشند، افرادی که کافئین مصرف می کنند فشار خون بالاتری دارند.

مطمئن باشید که تعادل بین آب و قهوه را به دست آورید چون تأثیر مستقیم روی حفظ سطح فشار خون شما دارد. محتوایی است به اسم ارتباط بین قهوه اسپرسو و غلظت خون که می توانید برای بالا بردن اطلاعات عمومی خود مطالعه نمایید بخصوص اگر دچار این بیماری می باشید.

مصرف بیش از حد قهوه در زنان

6-ایجاد آکنه (جوش) با مصرف بیش از حد قهوه در زنان:

اگر پوستتان مستعد آکنه  می باشد، قهوه مانند افزودن نمک به زخم است که نه تنها کمکی نمی کند بلکه آن را بدتر می کند، پس اگر به دنبال پوستی شفاف هستید تا حد امکان از مصرف قهوه و کافئین خودداری کنید. مصرف بیش از حد قهوه در زنان باعث جوش زدن در صورت و بدن می گردد که یکی از مشکلات بزرگ تأثیر کافئین بر بدن می باشد.

در واقع در این مورد، نوشیدن قهوه سطح انسولین خون را افزایش می دهد و انسولین اضافی باعث تولید روغن یا چربی بیش از حد می گردد و این روغن‌های بیشتر، منجر به مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه می‌شود. توصیه می گردد محتوای ماسک های تفاله قهوه اسپرسو را حتما بخوانید و به کار ببرید تا پوستی زیباتر داشته باشید.

در انتهای مقاله باید گفت با اینکه می دانیم نوشیدن قهوه بخشی از روتین زندگی خیلی از افراد می باشد اما اگر بدنتان سلامتی کامل ندارد، بیماری خاصی مثل دیابت یا ناراحتی قلبی دارید و یا حتی به کافئین حساسید، جایگزین های دیگری را بجای قهوه انتخاب و امتحان کنید مثلا از چای کم رنگ یا دم نوش ها استفاده کنید ولی اگر می خواهید حتما قهوه بنوشید، قهوه ای رقیق با اسیدیته پایین را انتخاب نمایید.

پس خانم ها اگر به دنبال پوستی شفاف و سینه های بزرگتری هستید، قهوه و استروژن با هم رابطه زیاد خوبی ندارند و آنچه شما نیاز دارید سطوح مناسب استروژن است تا سینه هایتان را سفت و خوش حالت نگه دارد و پوستتان عاری از سلولیت و صورتتان بدون آکنه باشد. برای اطلاع از شرایط دریافت نمایندگی به سایت کافی پارس مراجعه نمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام