تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه هسته خرما

قهوه هسته خرما چیست؟

طرز تهیه قهوه هسته خرما با باقی مانده هسته های خرما، یک جایگزین عالی و کاملا طبیعی قهوه بدون کافئین است و دارای مزیت های فراوان برای سلامتی است. درست کردن قهوه هسته خرما بسیار ساده است و یک راه عالی برای کاهش ضایعات غذا به شمار می رود. قهوه هسته خرما، یک جایگزین عالی برای انواع قهوه دارای کافئین است و فاقد گلوتن، کافئین و غیر اسیدی است و در عین حال دارای انرژی طبیعی است.

نکته جالب توجه این است که تهیه قهوه هسته خرما ایده جدیدی نیست، در واقع این جایگزینی قهوه برای قرن ها در کشور های خاورمیانه رایج بوده است. تنها چیزی که شما برای آماده سازی آن نیاز دارید، مقداری دانه خرما و وسیله ای است که بتوانید به کمک آن دانه ها را آسیاب و به پودر تبدیل کنید.

قهوه هسته خرما

مواد مورد نیاز برای تهیه قهوه هسته خرما

  • هسته خرما: برای تهیه این نوع قهوه در ابتدا باید هسته های خرما را پودر کنید. شما می توانید پودر هسته خرما را از فروشگاه خریداری کنید.
  • شیر: شما می توانید از شیر دلخواه خود برای آماده سازی قهوه هسته خرما استفاده کنید.
  • ادویه ها: استفاده از ترکیب ساده هل و دارچین برای طعم دادن به قهوه.
  • شیرین کننده: شیرین کننده های انتخابی مانند، شربت خرما، شکر، عسل و پودر میوه قابل قبول می باشد.

چند افزودنی دیگر وجود دارد که می توانید به صورت اختیاری برای تقویت طعم قهوه دانه خرما از آن استفاده کنید، از جمله:

  • پودر کاکائو
  • ادویه هایی مانند: جوز هندی، بادیان ستاره ای، زنجبیل، پودر وانیل، ادویه چای
  • کارامل
  • روغن نارگیل یا کره
  • پسته ریز خرد شده یا سایر مغز ها مانند فندق.

قهوه هسته خرما

طرز تهیه قهوه با هسته خرما

  1. مرحله اول: دانه های خرما را تمیز، خشک و تفت دهید.

در این مرحله باید تمام دانه های خرمای خود را جمع آوری کنید. اگر هسته های خرما خیلی به یکدیگر چسبنده هستند، لازم است آن ها را به مدت 45 تا 60 دقیقه خیس دهید و شست و شو دهید. همچنین، قبل از انجام این مرحله مطمئن شوید که آن ها کاملا خشک شده اند. حتی می توانید آن ها را چند روز در هوای آزاد بگذارید تا به خوبی خشک شوند.

دانه های خشک شده خرما در فر با دمای 175 درجه فارنهایت یا 30 تا 45 دقیقه در سینی روغنی تفت دهید، سپس اجازه دهید تا خنک شود. مرحله برشته کردن هسته خرما، همان طور که در مورد دانه های قهوه برای ایجاد طعم اهمیت دارد، لازم است که به دقت انجام شود.

  1. مرحله دوم: دانه های خرما را پودر کنید.

پس از اینکه هسته های خرما کاملا خشک شد، آن ها در آسیاب برقی قهوه بریزید و به صورت پودر در آورید. پودر به دست آمده را الک کرده و تکه های بزرگ تر را دوباره آسیاب کنید. در این مرحله پودر هسته خرما بلافاصله آماده مصرف است یا می تواند برای بعد نگه داری شود.

  1. مرحله سوم: قهوه دانه خرما را درست کنید.

آب را تا 90 درجه سانتیگراد (دقیقا قبل از شروع به جوش آمدن) گرم کنید. سپس پودر قهوه هسته خرما و ادویه ها را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را روی یک پارچ به یک فیلتر قهوه منتقل کنید. آب را روی پودر بریزید و اجازه دهید آنقدر چکه کند تا قهوه هسته خرما طعم عالی به خود بگیرد. شما می توانید قهوه هسته خرما را همان طور که هست بنوشید یا با کمی شیرین کننده مورد علاقه خود و شیر میل کنید.

قهوه هسته خرما

فواید قهوه دانه خرما برای سلامتی

در حالی که برخی از هسته های میوه سمی و غیر قابل استفاده هستند، هسته خرما 100 درصد غیر سمی و دارای فواید بیشماری برای سلامتی است. هسته خرما منبعی غنی از چندین ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان از جمله فسفر، منیزیم، کلسیم، آهن، روی و پتاسیم در کنار پلی فنول ها است.

قهوه هسته خرما به دلیل وجود آنتی اکسیدان های موجود در درونش، منبع فوق العاده ای برای کاهش استرس اکسیداتیو و تقویت سلامت ایمنی است. در واقع، قهوه هسته خرما یک تقویت کننده انرژی طبیعی بدون کافئین است.

همچنین باعث بهبود سلامت گوارش بدن می شود و سطح کلسترول LDL را کاهش می دهد. طبق تحقیقات قهوه هسته خرما از مشکلات کبد و کلیه مرتبط با دیابت به دلیل سطح بالای پروآنتوسیانین محافظت می کند.

قهوه دانه خرما، خاصیت ضد ویروسی دارد و می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند. شما برای درست کردن قهوه هسته خرما به 8 تا 10 هسته برای یک فنجان قهوه نیاز دارید.

شما می توانید هسته های خرما را ذخیره کرده و سپس طبق دستورالعمل به آماده سازی آن بپردازید. اما نکته قابل توجه در این زمینه این است که نوع دانه های خرمایی که استفاده می کنید در محتوای تغذیه و فواید سلامتی بر بدن تاثیر متفاوتی دارند.

سوالات متداول در مورد قهوه هسته خرما

نگهداری از پودر قهوه هسته خرما به چه صورت است؟

پودر قهوه هسته خرما را می توانید در یک ظرف در بسته، در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید. قهوه هسته خرما را می توانید برای چند ماه نگهداری کنید، زیرا طعم آن با گذشت زمان تغییری نمی کند. همچنین شما می توانید برای دوام مدت زمان طولانی تر پودر قهوه هسته خرما، آن را در فریزر نگهداری کنید.

قهوه دانه خرما چه طعمی دارد؟

دوست داشتن طعم قهوه هسته خرما به ذائقه شخصی شما بستگی دارد. طعم این قهوه به اندازه قهوه های معمولی تلخ نیست. به طور کلی، قهوه هسته خرما کمی سبک تر و با طراوت تر از قهوه معمولی است.

آیا باید قهوه دانه خرما را به روش قطره ای درست کنیم؟

نه، در واقع، شما می توانید برای درست کردن قهوه هسته خرما از قطره ساز قهوه، قهوه ساز، پرس فرنچ، اسپرسو ساز و… استفاده کنید.

چگونه می توان از پودر دانه خرما استفاده کرد؟

راه های مختلفی برای لذت بردن از پودر قهوه هسته خرما وجود دارد، از جمله:

  • استفاده از قهوه هسته خرما به عنوان افزودنی قهوه یا جایگزین قهوه.
  • یه عنوان یک افزودنی به اسموتی و آبمیوه.
  • استفاده از آن در دستورالعمل های پخته شده مانند کوکی ها، براونی ها، کیک ها و…

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام