تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه

قهوه را با چه شیری مصرف کنیم

قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب بسیاری از افراد در سراسر دنیا است که به نام کافی در کشور های خارجی شناخته می شود. در نظر داشته باشید که این نوشیدنی در انواع مختلفی وجود دارد و به بسیاری از انواع آن سیروپ ها و یا شیرین کننده هایی اضافه می شود. البته شیر نیز یکی از موادی است که به این نوشیدنی اضافه می شود و بسیاری از افراد از این طعم استقبال می کنند.

شاید شما بار ها و بار ها فنجان کافی خود را میل کرده باشید و از طعم آن بدون شیر راضی باشید. در واقع باید گفت اضافه کردن شیر به این نوشیدنی سلیقه ای است. اما فراموش نکنید که بسیاری از مشتقات قهوه مانند لاته، کاپوچینو، اسپرسو و … بر پایه شیر تهیه می شوند.

در واقع در این ترکیبات با توجه به فرمول های متفاوتی که وجود دارد میزان نیمی از قهوه و یا یک سوم آن را شیر تشکیل می دهد. اما در این نوشتار توضیح خواهیم داد که چه نوع شیری برای استفاده در کنار کافی مناسب است. در واقع شیر باید دارای چه طعم و حتی رایحه و بافتی باشد.

اگر ترکیب شیر با قهوه را یکی از ترکیب های محبوب در سراسر دنیا بدانیم، اغراق نکرده ایم. در واقع طبق تحقیقاتی که انجام شده است شاید حدود 68 درصد افراد ترجیح می دهند که فنجان کافی خود را با شیر میل کنند. این در حالی است که بسیاری از افراد خامه را به جای شیر ترجیح می دهند.

اما اگر شما از افرادی هستید  که تلخ و گس بودن کافی اذیتتان می کند، بهتر است که به دنبال یک شیر پر چرب برای فنجان کافی خود باشید. فراموش نکنید شما برای انتخاب یک شیر مناسب برای قهوه باید به دو فاکتور اساسی توجه کنید، یکی چربی شیر و دیگر پروتئین آن.

قهوه

آیا شیر پر چرب برای قهوه مناسب است؟

باید گفت هر چه میزان چربی شیر بیشتر باشد، طعم تلخ قهوه را بیشتر پوشش می دهد و در واقع طعم تلخ کافی را بیشتر مهار می کند. این نوع شیر اسیدیته قهوه را کاهش می دهد و به همین دلیل یک طعم ملایم به ارمغان می آورد که بسیاری از افراد از نوشیدن آن لذت می برند. اما یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب یک شیر مناسب در نظر داشته باشید پروتئین آن است.

در واقع پروتئین موجود در شیر بر دو نوع است: پروتئین کازئین و پروتئین آب پنیر. سطح پروتئین شیر تا حد زیادی طعم کافی را تعیین می کند. در نتیجه شما باید در انتخاب یک شیر مناسب ابتدا سطح چربی و سپس سطح پروتئین آن را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که شما باید برای به دست آمدن طعم عالی، شیر را به قهوه داغ اضافه کنید. در لاته و کاپوچینو میزان نیمی از مقدار قهوه شیر به آن اضافه می کنند.

اما نوع چربی شیر برای اضافه شدن به یک فنجان قهوه باید در چه میزان باشد که شما یک طعم مطلوب را تجربه کنید. در واقع هر چه میزان چربی شیر بیشتر باشد، طعم قهوه خامه ای تر خواهد شد. در نظر داشته باشید که بسیاری از کافه ها برای سرو کافی شیر کامل را انتخاب می کنند. در واقع یک باریستا با پیش فرض انتخاب شیر کامل برای مشتری، کافی را آماده می کند.

اما شاید بتوان شیر هایی با درصد چربی 3 الی 4 را یک گزینه مناسب برای این کافی ها محسوب کرد. شاید بسیاری از افراد نگران باشند که استفاده از شیری با چربی کامل و یا چربی بالا آن ها را چاق کند. اما طبق تحقیقات انجام شده شیر کامل نه تنها موجب چاقی نمی شود، حتی می تواند میزان BMI یا همان توده چربی را در بدن کاهش دهد. از طرفی شیر کامل دارای ویتامین هایی مانند A، D، E و K با مقادیر بیشتری است.

قهوه

شیر کم چرب برای قهوه 

در نظر داشته باشید که انتخاب یک شیر کامل به شما این امکان را می دهد که طعم خامه ای را بچشید. انتخاب این شیر برای یک کافی با کالری بالا گزینه بسیار مناسبی است و می تواند گس بودن طعم کافی را کاهش دهد. اما نظر باریستا ها در مورد شیر کم چرب چیست؟ این افراد پیشنهاد می کنند که شیر کم چرب را برای نوشیدنی خود با کالری کم انتخاب کنید. اما شیر کم چرب دارای چه میزان چربی است؟

در واقع شیر کم چرب به شیری گفته می شود که دارای یک یا دو درصد چربی می باشد. طعم این شیر ها نسبت به انواع پرچرب ضعیف تر است و حتی دارای شیرینی کمتری هستند. اگر به دنبال یک لاته یا کاپوچینو با طعم عالی هستید، به هیچ عنوان از شیر کم چرب استفاده نکنید. در واقع این دو نوع نوشیدنی اگر با شیر کم چرب تهیه شوند طعم رقیق و آبکی خواهند داشت که ممکن است به ذائقه شما خوش نیایند.

در واقع شیر هایی که دارای دو درصد و حتی کمتر میزان چربی هستند به عنوان شیر کم چرب شناخته می شوند  و برای افرادی که طعم تلخ کافی را بیشتر می پسندند، این نوع شیر پیشنهاد می شود. یکی از مزایایی که این نوع شیر دارد کالری کمتر آن است. در واقع شیر هایی که میزان چربی کمتری دارند، به مراتب دارای کالری کمتری نیز می باشند.

این شیر اصطلاحا سبک است و همین موضوع بر روی کافی تاثیر بسزایی دارد. در نظر داشته باشید که طعم ایجاد شده در یک فنجان کافی با این نوع شیر با شیر های پرچرب و بدون چربی کاملا متفاوت است. قهوه خور های حرفه ای کاملا این طعم ها را متوجه می شوند.

قهوه

شیر بدون چربی برای قهوه 

اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از یک شیر بدون چربی در کنار نوشیدنی خود استفاده کنند. در واقع یک طعم خاص در نتیجه انتخاب این شیر پدید می آید. در واقع شیر بدون چربی یعنی شیری که هیچ نوع خامه ای ندارد. نوشیدنی ای که با این نوع شیر سرو می شود، کاملا بدون کالری است و می تواند یک انتخاب مناسب برای افرادی باشد که ترجیح می دهند صبح خود را با یک فنجان کافی بدون کالری شروع کنند.

اما یکی از ویژگی هایی که این مدل نوشیدنی دارد، این است که دارای طعمی رقیق و نسبتا آبکی است. اما همین طعم برای بسیاری از افراد خوشایند است. در واقع قهوه ای که با این نوع شیر تهیه می شود، دارای طعم خامه ای و غنی نیست.

در واقع انتخاب یک شیر مناسب برای قهوه به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. اینکه شما یک طعم خامه ای و غنی می پسندید و یا یک طعم رقیق و ضعیف.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام