تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه جوش برقی

قهوه جوش برقی یکی از مناسب ترین قهوه سازهای خانگی

قهوه جوش برقی یکی از دستگاه هایی که برای داشتن یک قهوه با کیفیت به شما کمک می کند تا روز پر انرژی خود را آغاز کنید.تصور کنید یک روز سخت کاری را پشت سر گذاشته ‌اید، در این شرایط چه چیزی بهتر از نوشیدن یک فنجان قهوه اسپرسو می تواند باشد تا انرژی رفته را به شما باز گرداند؟

قهوه اسپرسو به خاطر کافئین ،این ماده بی نظیر پر خاصیت شما را سرحال و خوش خلق می کند و خواب را از سرتان می پراند، پس حواستان باشد چند ساعت مانده به خواب قهوه ننوشید تا خوابتان نپرد!

ایرانی‌ها علاقه‌ی زیادی به نوشیدن چای تازه دم دارند و از گذشته های دور آن را برای رفع خستگی و در طول روز چندین بار می نوشند اما در سال های اخیر استفاده از قهوه اسپرسو بخاطر خواص و فواید بی نظیرش آنها را به سمت نوشیدن جند فنجان قهوه در روز می کند و اینقدر به قهوه علاقمند شده اند که انواع قهوه سازهای دستی و قهوه جوش برقی تقریبا در هر منزلی پیدا می شود. در این مقاله می خواهیم برایتان از قهوه جوش برقی و مزایای آن بگوییم، با کافی پارس همراه باشید.

قهوه جوش برقی

قهوه با کیفیت با قهوه جوش با کیفیت:

تهیه کردن قهوه خیلی سریع ‌تر از دیگر نوشیدنی ها انجام می شود و دلیلش هم ساخت انواع وسایل برقی است که تنوع بالایی هم دارند، استفاده از آنها نیز بسیار راحت است و طرفداران بسیاری پیدا کرده است و در هر خانه ای یکی از مدل های آن حتما پیدا می شود، جالب این است این روزها بسیاری از خانواده‌های ایرانی از این نوشیدنی بجای چای در مهمانی ‌ها، دورهمی ها و مراسم های رسمی و غیررسمی خود استفاده می‌کنند.

دم آوری یک قهوه‌ اسپرسوی خوش طعم و عطر، علاوه بر مواد اولیه خوراکی یعنی دانه یا پودر با کیفیت قهوه، به نحوه‌ی آماده کردن آن نیز بستگی دارد، مواد اولیه با کیفیت نیاز به یک دستگاه قهوه جوش برقی با کیفیت نیز دارد وگرنه ممکن است بعد از تهیه قهوه متوجه شوید آن طعمی که انتظار داشتید را بدست نیاوردید. این فقط به دلیل دستگاه و ابزار بی کیفیت تهیه قهوه می باشد، پس حتما اگر می خواهید از قهوه خود لذت ببرید یک قهوه جوش برقی با کیفیت با برند شناخته شده خریداری نمایید.

تاریخچه نوشیدن قهوه به عنوان یک نوشیدنی پرطرفدار امروزی:

بر طبق تحقیقات و مطالعات بسیاری که تاکنون انجام شده است، می‌توان کشف اولین دانه‌های قهوه به فلات اتیوپی نسبت داد. آن زمان دامداری به نام کالدی با گله بزی که داشت، توانست این نوشیدنی پرطرفدار را به دنیا معرفی کند، قصه اش این چنین است که روزی کالدی گله‌ی خود را برای چرا به مرتعی برد و موقع بازگشت متوجه انرژی خاصی در بزها شد که باعث می شد تا صبح نخوابند و بی قراری کنند.

این قضیه او را کنجکاو می کند و از گیاهان آن مرتع نوشیدنی ای تهیه می کند که همان حال بزها را به او می دهد، سرحالی، بی خوابی، بی قراری و انرژی زیاد! بعد از این کشف، قهوه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های جهان شد. ناگفته نماند دانه ی قهوه برای اولین بار در شبه جزیره‌ عرب کشت می‌شد و در قرن ۱۵ وارد یمن و در قرن ۱۶ وارد ایران، ترکیه و مصر شد و نوشیدن آن رواج بسیاری داشت. برای دریافت نمایندگی از کافی پارس به سایت کافی پارس و صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

قهوه جوش برقی

قهوه جوش برقی دقیقا چیست؟

امروزه داشتن یک قهوه ساز، از لوازم مورد نیاز و معمول در آشپزخانه ها به حساب می آید، بخصوص برای کسانی که هر روز به نوشیدن قهوه عادت پیدا کرده اند. در دنیای امروز انواع مختلفی از قهوه سازها را می توانید ببینید که کار آماده سازی قهوه را بر عهده دارند؛ کارکرد بیشتر مدل های این قهوه سازها بدین صورت است که دانه‌های قهوه را درون فیلتری کاغذی  یا روغنی قرار می دهند که داخل قیفی شبیه به کتری در بالای قهوه جوش برقی قرار می گیرد، بعد از دم آوری که زمان زیادی نمی برد قهوه درون محفظه شیشه ای سرازیر می‌شود و آماده‌ی نوشیدن خواهد شد.

از نظر بعضی طرفداران قهوه، قهوه‌ای که درون قهوه جوش برقی بعمل می آید خوش طعم تر و خوش بو تر از بقیه روش هاست چون با حفظ عطر و طعم، قهوه را آماده می‌کند و مدت زمان آماده سازی آن هم کوتاه است. منظور از برقی بودن این قهوه جوش نیز، استفاده از جریان الکتریسیته است، در واقع نیروی برق و زمان بندی تنظیم شده آن باعث عملکرد درستش می شود.

چرا بهتر است قهوه جوش برقی بخریم؟

در واقع اینکه قهوه‌ چطور آماده شود، تفاوتی ندارد، چون مزایایی که دارد برای فرد اهمیت دارد از جمله آرامش، سرزندگی و نشاط، رفع کسالت و ایجاد انرژی مضاعف و …، مسأله مهم این است که وقتی تمایل به نوشیدن یک فنجان قهوه‌ی داغ دارید، سریع آماده شود.

نیروی برق به شما در این مورد کمک می کند. مسلما اگر بخواهید قهوه را روی شعله مستقیم  یا سایر دستگاه‌ها آماده کنید، وقت بیشتری از شما می گیرد بخصوص صبح ها که برای رفتن به سر کار و گرفتن انرژی عجله دارید، همچنین می تواند روی طعم و عطر آن نیز تاثیر بگذارد و مزه دلچسبی نداشته باشد. بنابر این خرید یک قهوه جوش برقی برای شمایی که پر مشغله و کمی عجول و کم وقت هستید بهترین گزینه است.

قهوه جوش برقی

 

نکاتی مهم هنگام خرید قهوه جوش برقی:

1-مسلما قیمت قهوه جوش برقی یکی از مهم ترین مواردی است که در خرید آن موثر است، عواملی چون جنس بدنه، کیفیت، برند، کاربردی بودن، استفاده راحت و… بر روی قیمت این وسیله تاثیرگذارند، اما در هر حال باید با توجه به بودجه ی خود خرید کنید.

2-هنگام خرید قهوه جوش برقی حتما به مخزن قهوه توجه خاصی کنید زیرا قهوه‌ی آماده شده داخل این مخزن می ریزد. اگر قصد خرید قهوه جوش برقی با کیفیت را دارید، دستگاهی با مخزن پلاستیکی یا فلزی را انتخاب کنید وگرنه در مدل‌های بی کیفیت و معمولی یا بهتر بگوییم چندبار مصرف، جنس این مخزن کاغذی است.

3- به میزان گنجایش آب دستگاه توجه داشته باشید زیرا این مخزن است که تعداد نفرات و فنجان های قهوه را مشخص می کند‌. اگر کم تعدادید قهوه جوش برقی با مخزن کوچک و اگر تعدادتان زیاد است و از آن برای مهمانی ها قرار است استفاده کنید دستگاه با مخزن بزرگ را انتخاب نمایید.

4-دستگاه قهوه جوش برقی ای بخرید که آسیاب قهوه هم داشته باشد تا بتوانید قبل از تهیه قهوه، دانه قهوه را همان موقع پودر کنید و قهوه ای خوش عطر و طعم داشته باشید.

5-مورد مهم دیگر در یک قهوه جوش برقی حرفه ای داشتن سیستم قطع خودکار است تا خود بخود (بر اثر فراموشی) خاموش شود.

6-یکی دیگر از آیتم های جالب قهوه جوش برقی این است که وقتی فنجان پر شد با سنسورهای حرارتی که در آن تعبیه شده خودکار ریزش قهوه را قطع نماید.

7-دستگاه قهوه جوش برقی باید دارای صفحه‌ی گرم نگهدارنده قهوه باشد تا هر وقت تمایل به نوشیدن قهوه داشتید سریعا آن را گرم و آماده مصرف کنید.

خوب، حالا که می دانید یک قهوه جوش برقی بهتر است دارای چه خصوصیاتی باشید می توانید با اطلاعات کافی و مفید به بازار رفته و خرید کنید، پس علاوه بر یک قهوه جوش برقی با کیفیت و مستحکم و خوش نام به دانه قهوه ای که تهیه می کنید نیز دقت فرمایید. ضمنا می توانید انواع مدرن ترین تجهیزات کافه در شعب کافی پارس را ببینید و از بهترین قهوه ها بنوشید و لذت ببرید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام