تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

هات چاکلت

درباره نوشیدنی هات چاکلت

یک روز بارانی سرد یا یک شب برفی دل انگیز را تصور کنید، برای قراری دوستانه یا خانوادگی یا کاری به کافی شاپ می روید، بنظر من تنها چیزی که در این سرمایی که بر شما غالب شده است چیزی جز هات چاکلت جلب نظر نمی کند البته اگر نگران کالری دریافتی آن نیستد یا این یک شب را به خودتان اجازه زیاده روی در کالری گرفتن می دهید!

باید بدانید هات چاکلت یکی از نوشیدنی هایی است که از پرفروشترین آیتم های منوی کافه ها و بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد. در این مقاله می خواهیم درباره نوشیدنی هات چاکلت صحبت کنیم، پس تا انتهای متن همراهیمان کنید.

هات چاکلت

هات چاکلت چیست؟

هات‌چاکلت یا شکلات داغ، همانطور که از نامش پیداست یکی از نوشیدنی های گرم کافی شاپ ها می باشد که بطور کلی از شکلات رنده شده یا شکلات آب شده یا پودر کاکائو، شیر گرم یا آب و شکر می باشد؛ برای تزئین نهایی روی هات‌ چاکلت گاهی از پودر کاکائو، خامه فرم گرفته شده یا مارشمالو استفاده می گردد.

مارشمالو چطور خوراکی ای است؟

مارشمالو نوعی از شکلات ‌های اسفنجی حجم دار با رنگ های پاستیلی روشن می باشند که بافت بسیار نرم و لطیف و اسفنجی دارند و فورا در دهان آب می شوند و به خاطر حجم پفکی ای که دارند آنها را یک گزینه برای زیباتر کردن هات چاکلت سفارشی می کند. پیشنهاد می گردد محتوای نیترو کافی را در مجله کافی پارس مطالعه نماید.

چطور هات چاکلت بی مزه می شود؟

حتما برایتان پیش آمده که در کافه ای این نوشیدنی را سفارش داده اید اما چیزی که خورده اید شبیه شیر کاکائو بوده، اما چرا؟ بدین خاطر که باریستا فقط پودر هات چاکلت را به شیر داغ اضافه کرده است و به همین خاطر آن مزه و غلظت مدنظرتان را دریافت نکرده اید، اگر در کنار پودر هات چاکلت از خامه استفاده می شد هم طعم بهتری پیدا می کرد هم غلیظ می شد.

تاریخچه بوجود آمدن هات چاکلت:

بهتر است بدانید این نوشیدنی با اختلافی جزئی جزو قدیمی‌ترین نوشیدنی‌ها می باشد و این را باستان شناسان می گویند که در بررسی ها و تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که نخستین نوشیدنی شکلاتی در حدود ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ سال قبل و توسط قوم مایاهای ساکن در آمریکای جنوبی تولید شده اند؛ همچنین تا سال 1400 میلادی نوشیدن هات چاکلت جزو جدا ناشدنی فرهنگ آزتک ها (قومی که در مکزیک و آمریکای مرکزی زندگی می‌کرده اند) بوده است.

هات چاکلت چطور رواج پیدا کرد؟

پس از آشنایی اروپایی ‌ها در مکزیک با هات ‌چاکلت و بردن آن اونو با خود به اروپا و انتشار در سراسر اروپا، این نوشیدنی تغییرات زیادی دیده و حتی تا قرن 19 نیز برای مصارف دارویی بیماران کبدی و معده استفاده می شده است. حتما مقاله قهوه شنی ترکی را در سایت کافی پارس سرچ کرده و مطالعه نمایید.

هات چاکلت در اروپا:

در کشورهای اروپایی بویژه اسپانیا و ایتالیا برای درست کردن این نوشیدنی از نشاسته ذرت به خاطر حجمی که به نوشیدنی می داد و آن را غلیظ تر می کرد استفاده می شد؛ نوشیدن شکلات داغ به همراه چروس، صبحانه ای سنتی در اسپانیا می باشد که بسیار غلیظ و داغ سرو می گردد و نوشیده می شود.

چروس چیست؟

چروس نوعی شیرینی اسپانیایی شبیه به بامیه ایرانی می باشد که فرمی کشیده تر دارد و در تمام قنادی ها و فروشگاه های نان پیدا می شود، اگر بخواهیم بهتر توضیح دهیم چروس همان کروسان یا نان شکلاتی با برند پچ پچ ایرانی می باشد که می توان با قهوه یا هات چاکلت آن را میل نمود. درباره کوکتل بیشتر بدانید.

هات چاکلت

درباره پودر آماده هات چاکلت:

این روزها این نوشیدنی طرفدران زیادی در دنیا دارد جوری که در تمامی کافه های کوچک و کافی شاپ ها با انواع ادویه‌ جات و مواد افزودنی و درجات غلظت مختلفی سرو می گردد اما برای راحتی علاقمندان به این نوشیدنی، پودر آماده هات چاکلت در مقادیر و برندهای مختلف بسیار زیاد شده است و در بسیاری از منازل و کافه ها استفاده می گردد؛ البته باید گفت در واقع پودر کاکائو مثل مواد هات چاکلت بدون پودر آماده لذیذ نیست چون مثل شکلات حالت خامه‌ای ندارد و در ماگ یا فنجان، این پودر کاکائو معمولا ته نشین می گردد و آن غلظتی که انتظار دارید را به شما نمی دهد.

انواع پودر آماده هات چاکلت:

بطور معمول دو مدل پودر هات چاکلت موجود می باشد که تفاوت اصلی‌شان در میزان و نوع پودر کاکائو می باشد، همچنین پودرهای آماده این نوشیدنی اکثرا دارای شیر خشک هستند و می توانید به‌جای شیر از آب برای ترکیب آنها استفاده نمایید:

-پودر هات‌ چاکلت معمولی

-پودر هات چاکلت دارک یا تلخ (دارک چاکلت رنگی تیره تر، طعمی تلخ‌تر و گران تر می باشد)

فرمول پودر آماده هات چاکلت:

پودرهای هات چاکلت موجود در بازار با نسبت‌های مختلف از موارد ذیل و ترکیب آنها با یکدیگر با توجه به کیفیت و میزان خلوص پودر کاکائو بر طعم و غلظت هات ‌چاکلت نهایی تأثیر دارد:

1-پودر کاکائو با خلوص بالا (۶۰ درصد و بیش‌تر)

2-پودر خامه

3-پودر فندق

3-شکر

مواد لازم برای تهیه هات چاکلت:

1-دو فنجان شیر (برای غلیط تر شدن هات چاکلت بهتر است از شیر پرچرب استفاده نمایید، همچنین گیاه خوارن می توانند از شیر بادام هم استفاده کنند)

2-دو قاشق غذاخوری شکر

3-صد گرم شکلات تکه ‌ای تلخ و شیرین به میزان کمتر از ۱ فنجان (بهترین شکلات برای تهیه شکلات داغ، شکلات تخته‌ای تلخ ۶۰ % یا درصد بالاتر می باشد)

4-خامه فرم گرفته شده برای تزئین

5-مارشمالو برای تزئین (دلخواه)

6-وانیل برای عطر و طعم بهتر (دلخواه)

7- سیروپ فندق برای دادن عطر و طعم فندق به هات چاکلت برای تزئین (عصاره غلیظ فندق می باشد که طعمی قوی دارد و استفاده از آن دلخواه می باشد)

هات چاکلت

طرز تهیه هات چاکلت:

-تهیه شکلات ذوب شده:

یکی از اشتباهات برای آب کردن شکلات هات چاکلت این است که اول شیر را گرم می کنند و بعد شکلات رنده شده را به آن اضافه می کنند که  مشکلش این است ممکن است تمامی قطعات شکلات بخوبی در شیر حل نشوند.

یکی از بهترین روش ها این است که ذرات خرد شده شکلات را روی حرارت کم آب کنید در حالی که مدام آن را هم می زنید یا از مایکروفر برای ذوب شدن آن استفاده کنید البته با رعایت این نکته که هر 30 ثانیه یکبار آن را هم بزنید و روش آخر بن ماری می باشد. (روش حل کردن شکلات، کره و … روی آبی که بر روی حرارت قرار دارد و بخار آن باعث آب شدن ماده غذایی می گردد)

-گرم کردن شیر:

شیری که برای تهیه هات چاکلت استفاده می کنید نیازی نیست که به جوش بیاید همین که گرم شود کافیست و نشاته آن ایجاد حباب در دور ظرف شیر می باشد و آن موقع آماده این است که شکلات ذوب‌شده را به آرامی به شیر گرم اضافه نمایید و می بینید که بخوبی با هم ترکیب و حل می شود.

تزئین هات چاکلت:

برای تزئین هات‌ چاکلت می توان از خامه فرم گرفته استفاده کرد و بعد از آن با شابلون های گوناگون و پودر کاکائو به آن نقش دلخواه را داد، همچنین از سیروپ فندق نیز برای روی خامه می توان استفاده نمود. برای اطلاع از مراحل راه اندازی کافی شاپ به سایت کافی پارس مراجعه نمایید و به علاقمندان به این حرفه نیز مطالعه آن را توصیه کنید.

سرو هات چاکلت:

-برای سرو هات چاکلت  از فنجان یا ماگ ‌هایی با حجم ۱۸۰ الی ۲۰۰ سی‌سی استفاده می‌شود.

-نان کروسان برای سرو در کنار هات چاکلت پیشنهاد می گردد.

نکته: هات ‌چاکلت آماده شده را می توانید در یخچال نگهداری و دوباره گرم کنید ولی باید مراقب باشید که به جوش نیاید و سر نرود.

ارزش غذایی هات چاکلت:

-کالری: ۴۶۹ کیلوکالری (می توانید با استفاده از شکلات تلخ، شیر کم چرب و استفاده نکردن از تزئیناتی مثل خامه از کالری آن کم کنید)

-کربوهیدرات: ۶۱ گرم

-پروتئین: ۱۰ گرم

-چربی: ۲۵ گرم

-اسید چرب اشباع: ۱۵ گرم

-کلسترول: ۲۴ میلی‌گرم

-سدیم: ۱۱ میلی‌گرم

-فیبر: ۳ گرم

-قند: ۵۶ گرم

در انتها باید گفت اگر تابحال این نوشیدنی را تست نکرده اید اینبار آن را سفارش دهید و از نوشیدنش لذت ببرید و یکی از طرفداران آن شوید، هات چاکلت جزو یکی از آیتم های منوی بهترین کافی شاپ کرج به نام کافی پارس با بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه می باشد که نوشیدن آن را به شما پیشنهاد می نماییم. برای اطلاع از شرایط دریافت نمایندگی به صفحه مورد نظر در سایت مراجعه نمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام