تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

نسکافه

خواص و مضرات نسکافه + طرز تهیه آن

نسکافه پس از قهوه، خوش طعم و عطر ترین نوشیدنی شناخته شده است که می توانید با نوشیدن آن به میزان کافی کافئین دریافت کنید و برای افرادی که علاقه ای به خرید قهوه و نوشیدن و طعم تلخ آن ندارند بهترین گزینه است. نسکافه در اصل یکی از انواع قهوه فوری می باشد که می توانید به آن شیر، شکر، خامه و … اضافه کنید و سرعت آماده سازی آن بسیار بالا می باشد و برای اکثر افرادی که زمان آماده سازی قهوه را ندارند بسیار انتخاب درستی می باشد.

نسکافه

نسکافه توسط شرکت محصولات غذایی نستله در سوئیس و در سال 1938 ابداع شد که با نام قهوه فوری شناخته شده است. این شرکت نامی برای ابداع خود انتخاب کرد به اسم نسکافه ما ایرانی ها سال ها است که قهوه فوری را با نام نسکافه می شناسیم و این یک اشتباه است در صورتی که نسکافه نام یک برند قهوه فوری می باشد و امروزه برندهای مختلف دیگری هستند که این قهوه ها را با نام های دیگر تولید می کنند اما ما ایرانی ها همچنان آن ها را با نام نسکافه می شناسیم.

دانه قهوه حاوی فیبر نامحلول است یعنی اگر اسیاب شده و در آب بجوشانیم، فیبر آن در کف ظرف رسوب کرده و رنگ قهوه در آب جوش حل میشود. حالا اگر این قهوه را با روش های صنعتی دم کنند و عصاره آن را بگیرند و این عصاره را خشک کنند و به صورت پودر در بیاورند، قهوه تولید شده را قهوه فوری یا همان نسکافه می گویند. در نتیجه قهوه فوری همان قهوه دم کشیده خشک شده است.

قهوه فوری دو نوع دارد که طبق خشک کردن آن ها نام گذاری شده اند:

  1.  اگر قهوه را با گرما خشک کنند نتیجه ی آن می شود نسکافه کلاسیک. به این شکل است که دانه های روبوستا عصاره گیری می شوند. کوره های داغ با طراحی متفاوت در نظر گرفته شده. حال برای ساخت قهوه فوری از طریق حرارت ، عصاره قهوه روبوستا را به سمت حرارت می پاشند. یکباره به شکل پودر در می آیند و با ترکیبات مختلف به عرضه می رسد. دانه ها در این نوع قهوه کاملا ریز و پودر شده اند.
  2. اگر با انجماد و سرمای بالا آن را خشک کنند می شود نسکافه گلد که بهترین گزینه برای تهیه نسکافه با شیر هستند. دانه های قهوه روبوستا عصاره گیری میشوند و بعد از عصاره گیری با دمای بالا منجمد می شوند و طی روندی که روی آن ها انجام می شود با دیگر مواد ترکیب شده و در نهایت محصول مورد نظر به دست می آید. دانه های این نوع قهوه فوری درشت هستند.

نسکافه

فواید و مضرات نسکافه (قهوه فوری) را بدانید

یکی از بزرگترین ضررهایی که می شود برای نسکافه ذکر کرد این است که برای طعم دار کردن آن از مواد شیمیایی استفاده می شود چراکه برای بالا بردن صرفه اقتصادی نمی توانند از قهوه خاص و طبیعی استفاده کنند به همین دلیل هر گونه قهوه ی طعم دار دارای مواد شیمیایی می باشد که می تواند باعث بروز مشکلاتی شود مانند: نسکافه

اما بهتر است بدانید نسکافه کلاژن تولید می کند به همین دلیل برای زیبا سازی پوست بسیار موثر می باشد. کلاژن یکی از مهمترین موادی است که به شادابی پوست شما کمک می کند. قهوه برای لاغری بسیار استفاده می شود چرا که سوخت و ساز بدن را بالا برده و اکثر ورزشکاران برای بالا بردن توانایی های خود در ورزش های سنگین قبل و بعد از تمرین به سراغ نوشیدن قهوه می روند.

پیشنهاد می کنیم مصرف قهوه را در حد متعادل حفظ کنید و در خوردن آن زیاده روی نکنید تا فواید آن به بدن شما برسد و از مضررات آن دور بمانید. برای تهیه نسکافه بیشتر از دانه و قهوه روبستا استفاده می شود زیرا هم قیمتی مناسب دارد و هم در شرایط محیطی مقاوم تر هستند به همین دلیل بیشتر از دانه های عربیکا در دسترس بوده و در چرخه اقتصاد استفاده می شود.

اگر قصد خرید قهوه را دارید می توانید بهترین نوع و باکیفیت ترین قهوه را از سایت کافی پارس تهیه کنید و برای راهنمای های بیشتر از مشاوران و متخصصان کافی پارس کمک بگیرید تا بهترین خرید را تجربه کنید همچنین اگر تصمیم دارد خودتان به خرید قهوه حضوری بروید می توانید نمایندگی های کافی پارس را که در سراسر ایران افتتاح شده اند انتخاب کنید تا قهوه ای با کیفیت را خریداری کنید.

اگر تمایل دارید در نسکافه (قهوه فوری) از شیر استفاده کنید بهتر است بدانید این رئند بسیار خاصیت دارد. قهوه و شیر به صورت جداگانه خاصیت های فراوانی دارند. شیر قهوه نیز می تواند به تامین کلسیم بدن، تقویت حافظه، کم اشتهایی و در نهایت لاغری و … کمک بالایی کند.

نسکافه

طرز تهیه نسکافه به همراه شیر ( شیر نسکافه )

اگر تمایل دارید شیر نسکافه خود را رژیمی میل کنید بهتر است از شکر و خامه استفاده نکنید و تنها به اضافه کردن شیر بسنده کنید در غیر اینصورت مواد لازم برای داشتن یک نسکافه خوشمزه:

  • شیر یک لیوان
  • نسکافه دو قاشق غذاخوری
  • خامه به میزان صد گرم
  • شکلات برای تزئین

برای آماده سازی یک لیوان از این نوشیدنی خوش عطر و طعم اول باید یک لیوان سیر را درون یخچال قرار دهید تا کامل سرد و خنک شود سپس آن را داخل شیر جوش ریخته و اجازه دهید روی حرارت به نقطه جوش برسد اما به جوش نیایید زمانی که دمای آن به 70 درجه رسید آن را از روی شعله های گاز بردارید.

سپس خامه و نسکافه را با یکدیگر مخلوط کرده و در فنجان مخصوص خود بریزید و در نهایت شیر را به آن ها اضافه کنید و هم بزنید. حال از کاکائو و یا پودر آن برای تزئین استفاده کنید. خوشمزه ترین نوشیدنی شما آماده می باشد.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام