تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

خواص تفاله قهوه

خواص تفاله قهوه و روش های استفاده از آن

شاید بسیاری از ما در مورد فواید و خواص تفاله قهوه و کاربرد های آن در موقعیت های مختلف مطالبی را به یاد داشته باشیم. اما بسیاری از افراد ممکن است که با خود فکر کنند که آیا تفاله قهوه خوراکی است یا خیر؟ در واقع باید گفت خوردن تفاله قهوه هیچ ممنوعیت پزشکی برای افراد عادی ندارد. بسیاری از افراد ممکن است آن را در کنار قهوه خود نیز میل کنند.

اما از تفاله قهوه استفاده های بسیار دیگری نیز می شود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. اما همانطور که ممکن است خوردن تفاله چای برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد، خوردن تفاله قهوه نیز ممکن است این حس را به فرد منتقل کند. در نتیجه باید گفت این موضوع کاملا به ذائقه شما بستگی دارد که دوست دارید تفاله قهوه را میل کنید یا خیر.

خواص تفاله قهوه

خواص تفاله قهوه و روش های استفاده

برخی افراد تفاله قهوه را ممکن است به عنوان یک چاشنی در کنار مواد غذایی یا خوراکی دیگر میل کنند. اما از آنجایی که بسیاری از ما عادت به خوردن تفاله برخی از نوشیدنی ها مانند چایی نداریم، قهوه را نیز از این قضیه مستثنی نمی دانیم. اما کاربرد های بسیار زیاد دیگری نیز برای تفاله قهوه وجود دارد که بهتر است از این ماده مفید برای این موارد استفاده کنید.

در نظر داشته باشید عصاره قهوه را با توجه به روند دم آوری آن افراد می نوشند و آنچه باقی می ماند در واقع تفاله آن است. اما بسیاری از محققین بر این باور هستند که تفاله دارای کافئین بالایی است و می تواند به عنوان یک منبع انرژی بخش استفاده شود. اما فراموش نکنید که ممکن است طعم تفاله زیاد به ذائقه افراد خوش نیاید. از جمله خواص تفاله قهوه، جدا از بحث خوراکی بودن یا نبودن آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تفاله قهوه یک کود شیمیایی است

یکی از کاربرد های باورنکردنی که بسیاری از افراد از آن بی اطلاع هستند اینکه می توانند از تفاله قهوه به عنوان کود شیمیایی استفاده کنند. در نظر داشته باشید که برای رشد و تقویت گیاهان آپارتمانی این ماده بسیار مفید است. استفاده از تفاله قهوه به عنوان کود شیمیایی به شما این اطمینان را می دهد که از یک ماده مطمئن برای کوددهی به گیاهان و گل های خود استفاده کرده اید.

البته فراموش نکنید که پیش از استفاده از تفاله برای گل های مختلف باید در این مورد اطلاعاتی کسب کنید. ممکن است که برخی گل ها بر اثر استفاده از این ماده حتی خشک شوند. در نتیجه باید سازگاری میان این ماده با گل را در نظر داشت و از پیش در مورد آن اطلاعاتی کسب نمود.

در نظر داشته باشید که تفاله قهوه دارای مواد معدنی زیر می باشد:

  • نیتروژن
  • پتاسیم
  • کلسیم
  • فسفر
  • آهن
  • منیزیم
  • کروم
  • و …

یکی از خواص و فواید بسیار مهم تفاله قهوه این است که می تواند کرم های موجود در خاک را به خود جذب نماید و یک خاک حاصل خیز برای کشت فراهم کند.

تفاله قهوه دارای کافئین بسیار زیادی است. از طرفی این ماده دارای دیترین نیز می باشد. دیترین برای دفع حشرات از محل زندگی و یا محل کشاورزی بسیار مفید است. در واقع این ماده به عنوان یک سم در برابر حشرات عمل می کند و حتی می تواند در دفع جانورانی مانند سوسک، مگس و پشه مفید باشد.

در نظر داشته باشید که برای دور کردن آفات و حشرات دیگر نیز می توان از این ماده استفاده کرد. البته پس از مدتی استفاده از این ماده به عنوان دفع کننده حشرات شما نتیجه را مشاهده خواهید کرد.

خواص تفاله قهوه

  • جذب بوی بد محیط با تفاله قهوه

تفاله قهوه دارای نیتروژن است که می تواند با ترکیب شدن با کربن به پاکسازی هوا و همچنین از بین بردن بو کمک بسیار زیادی کند. شاید شما برخی از کافه ها را دیده باشید که در زیرسیگاری های آن ها یک ماده نرم و پودری ریخته شده است. این ماده همان تفاله قهوه است که می تواند بوهای بد محیط را جذب کند.

در نظر داشته باشید که شما می توانید با تفاله قهوه بوهای بد خانه را نیز دفع کنید. بسیاری از افراد این ماده را در درون یک ظرف سر باز در داخل یخچال قرار می دهند تا بوی مواد غذایی را به خود جذب کند. در واقع این مورد یکی دیگر از فواید و خواص تفاله یا پودر قهوه است که بسیاری از افراد از آن اطلاعی ندارند.

خواص تفاله قهوه را بدانید

اما در نظر داشته باشید که از این ماده برای مصارف دیگر نیز استفاده می کنند. از جمله موارد استفاده دیگر می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • یکی از خواص تفاله قهوه این است که می تواند به عنوان یک ضدعفونی کننده محیط و البته طبیعی مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده دارای خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی است که می تواند برای پاکسازی انواع سینک ظرفشویی و دستشویی استفاده شود.
  • شما می توانید از پودر قهوه به عنوان یک اسکراب پوست استفاده کنید. از آنجایی که این ماده دارای کافئین و دیگر مواد معدنی است می تواند به عنوان یک لایه بردار طبیعی استفاده شود. اسکرابی که سلول های مرده روی پوست را از بین می برد و می تواند به پاکسازی عمیق پوست کمک بسیاری کند. برای استفاده از پودر قهوه به عنوان اسکراب می توانید آن را با آب یا روغن نارگیل مخلوط نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ماسک تفاله قهوه را مطالعه کنید.
  • یکی از خواص تفاله قهوه برای مو می باشد. می توان به عنوان تقویت کننده موی سر نیز استفاده کرد. این ماده می تواند بر اثر استفاده مستمر و مداوم باعث تقویت ریشه موی سر و حتی درخشندگی آن ها شود. از طرفی برخی از خانم ها برای رنگ کردن مو های خود از این ماده استفاده می کنند.

برند کافی پارس

توضیح داده شد که خواص تفاله قهوه بسیار است و نوعی خوراکی می باشد اما فواید دیگر آن بسیار بیشتر است و می توان در موارد دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. در نظر داشته باشید که شما با توجه به نوع قهوه ای که تهیه می کنید و همچنین کیفیت آن، می توانید از تفاله آن برای مصارف مختلف نیز بهره بگیرید.

یکی از برند های معتبر در بازار که قهوه را با کیفیت بالا و همچنین در بسته بندی های متنوع عرضه می کند، برند کافی پارس است. شما برای خرید محصولات این برند می توانید به سایت این مجموعه مراجعه فرمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام