تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

متراژ کافی شاپ

حداقل متراژ کافی شاپ چه اندازه است؟

از مهم ترین اجزای کلیدی ایجاد یک کافی شاپ سود آور، ایجاد فضایی کارآمد و مقرون به صرفه است که بتواند رضایت مشتری را جلب کرده و در عین حال خدمت رسانی را تسریع کند به همین دلیل در این مقاله به متراژ کافی شاپ میپردازیم. با توجه به اینکه در حال حاضر بازار کافی شاپ روز به روز رقابتی تر می شود، خدمات با کیفیت، زمان انتظار کوتاه و فضای عالی نکات مهمی است که از یک کافی شاپ انتظار می رود.

رسیدن به چنین کیفیتی مستلزم دانش کاری خوب در زمینه استاندارد های طراحی داخلی کافی شاپ و شیوه های صحیحی است که کارشناسان برای ایجاد فضاهایی با ظاهر عالی استفاده می کنند. برای شروع مهم است بدانید که چه تجهیزاتی لازم است، هدف شما چیست؟ و حداقل متراژ کافی شاپ برای ایجاد یک نام تجاری موفق چقدر است؟

برای آشنایی با حداقل متراژ کافی شاپ، ما به سراغ آخرین ترند های کافی شاپ در سال 2022 رفتیم. همچنین در این مقاله، دانش فنی اساسی برای حداقل متراژ کافی شاپ و شیوه های استاندارد های طراحی داخلی را مرور می کنیم. هدف ما این است که به ایجاد یک کافی شاپ بسیار موفق و کارآمد کمک کنیم.

 متراژ کافی شاپ

استانداردهای طراحی داخلی کافی شاپ

طراحی داخلی کافی شاپ تاثیر قابل توجهی بر جنبه های مختلف یک کافی شاپ می گذارند. از جمله تاثیرات، سودآوری، کارایی، تجربه مشتری و حتی توانایی شما برای حفظ مشتری در طول زمان است. برای طراحی داخلی کافی شاپ کارآمد، باید درک خوبی از برند مورد نظر، حداقل متراژ کافی شاپ و تجهیزات کافی شاپ داشته باشید.

با توجه به این که برند کافی پارس در این حرفه تجربه بسیار بالایی دارد می توانید برای دریافت نمایندگی به سایت کافی پارس رفته و شرایط دریافت نمایندگی را مطالعه کنید و به خانواده بزرگ کافی پارس که در سراسر ایران افتتاح شده اند بپیوندید.

حداقل متراژ کافی شاپ این مزیت را به شما می دهد که می توانید چیدمان های انعطاف پذیری را ایجاد کنید. برخلاف رستوران ها، صاحبان کافی شاپ می توانند در نحوه سازماندهی کسب و کار خود بسیار خلاق باشند. در یک کافی شاپ اساسا دو قسمت وجود دارد:

  • قسمت جلو، برای مشتریان
  • قسمت پشتی برای کارکنان.

در واقع، شما می توانید برای درک بهتر از شمارنده برای تقسیم استفاده کنید.

این روش حداقل متراژ کافی شاپ را به دو نیمه تقسیم می کند که هر یک با توجه به نیاز خود طراحی می شود. برای قسمت جلو، چیدمان صندلی و فضایی برای مشتری ضروری است. برای قسمت پشت، فضای مورد نیاز برای کارکنان و قرار دادن تجهیزات از اهمیت بالایی برخوردار است. قبل از طراحی قسمت مربوط به کارکنان و در نظر گرفتن حداقل متراژ کافی شاپ باید منوی کافی شاپ طراحی شود یا به طور کلی مشخص شده باشد.

در واقع، منو نقش مهمی در تعیین متراژ کافی شاپ دارد، بنابراین مهم است که طراحی منو را از ابتدا پیگیری کنید. زمانی که منوی کافی شاپ شما تنوع بالایی داشته باشد، طبیعتا نیاز به تجهیزات و فضای بیشتری نیز دارید. به خاطر داشته باشید که طراحی چیدمان کافی شاپ تاثیر زیادی بر محیط و کارایی خواهد داشت. نه تنها قسمت جلویی کافه، بلکه قسمت پشتی نیز باید چیدمان مناسبی داشته باشد.

اندازه دقیق متراژ کافی شاپ

حداقل متراژ کافی شاپ برای قسمت پشتی کافه، 100 سانتی متر لازم است تا امکان حرکت کارکنان فراهم شود. اگر پیشخوان به سبک گالی یا U شکل است، تقریبا دو برابر یعنی 200 سانتی متر فضا مورد نیاز است. طراحی پشت باید برای شما بر قسمت جلویی کافه ارجحیت داشته باشد، حتی با این وجود که درآمد زایی از قسمت جلویی است.

در صورتی که قسمت پشتی کافه فضایی ناکارآمد داشته باشد، سرعت شما کاهش می یابد و بر رضایت مشتری تاثیر می گذارد. همچنین، تاثیر منفی بر کارایی کارکنان می گذارد و هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد. وجود یک چشم انداز خوب از محل نشستن مشتریان، یک صرفه جویی عالی است که به مشتریان این امکان را می دهد که از قبل تصمیم بگیرند چه چیزی سفارش دهند. در این موقعیت، در صورتی که منوی شما هوشمندانه طراحی شده باشد، کمک کننده است.

 متراژ کافی شاپ

حداقل متراژ کافی شاپ از نظر نشیمن عمومی: برای صرفه جویی در فضای کف می توان میز ها را به صورت مورب قرار داد یا با استفاده از میز های دوز یا قرار دادن میز ها کنار دیوار، بهترین فضا را ایجاد کرد. برای طراحی بهتر باید از جریان کافی و مستقیم مسیر از ورودی به سمت پیشخوان، برای خدمت رسانی سریع تر و افزایش رضایت مشتری، اطمینان حاصل شود.

پیشخوان کافی شاپ هم از نظر عملکرد و هم از نظر زیبایی شناختی از اهمیت بالایی برخوردار است. پیشخوان نه تنها ظاهر کافی شاپ را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه در جریان هایی که بر کارایی سرویس دهی تاثیر می گذارد، نقش مهمی ایفا می کند. از نظر عملکردی، کافی شاپ به صورت خطی عمل می کند و اجزای مختلفی را در بر می گیرد. بسیاری از کافی شاپ ها دارای یک قسمت نمایشی هستند. به عنوان مثال، یک صفحه نمایش اختصاصی برای قهوه تخصصی یا نوشیدنی های مختلف، جزئی از قسمت نمایشی است.

استانداردهای حداقل متراژ کافی شاپ: چیدمان صندلی ها

اساسا، هر چه قدر متراژ کافی شاپ شما بزرگتر باشد و افراد بیشتری بتوانند بنشینند، پتانسیل درآمد بیشتری خواهید داشت. اما عوامل متعددی در این امر نقش دارند، از اندازه فضا گرفته تا نوع نشستن و ساختار منو. جریان کافی شاپ باید برای موقعیت های متفاوت و دلخواه مشتریان برنامه ریزی شود. جریان مشتری باید بهینه باشد تا از سردرگمی یا تنگنا های احتمالی در خدمات جلوگیری شود.

متراژ کافی شاپ ممکن است موضوعی پیش پا افتاده به نظر برسد، اما نقش مهمی در تصویری که مشتریان از کافی شاپ در ذهن دارند، می گذارد. اگر کافی شاپ از نظر مشتریان بالقوه، نامرتب و ناکارآمد به نظر برسد، احتمال زیادی وجود دارد که آن ها هیچوقت جذب نشوند. بنابراین ارائه یک تصویر سازمان یافته در ایجاد یک پایگاه مشتری بسیار ضروری است.

حداقل متراژ کافی شاپ، 100 متر مربع است و حداکثر برای 15 تا 20 نفر ظرفیت خواهد داشت. بنابراین مهم است که از همان ابتدا در نظر بگیرید که از چه نوع صندلی می خواهید استفاده کنید. اگر فضای کافه شما محدود است می توانید از میز ها و صندلی های اختصاصی کافه استفاده کنید.

برای تعیین حداقل متراژ کافی شاپ نیازمند برنامه ریزی و دانش در این زمینه هستید که می تواند شما را مطمئن کند که یک کافی شاپ بدون مشکل و با حداکثر کارایی کار می کند. داشتن درک خوب از قوانین زیبایی شناختی و یک دید کلی از نحوه تناسب چیز ها نقطه شروعی عالی برای ایجاد یک کافی شاپ دلپذیر تر و مشتری محور تر و پایه ای عالی برای ایجاد یک کسب و کار پایدار است.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام