تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

انواع قهوه پی بی

انواع قهوه پی بی (PEABERRY COFFEE) را بشناسید

انواع قهوه پی بی نیز یکی از انواع قهوه های خاص تک دانه ای است که درباره آن مقاله مفصلی با نام درباره قهوه بی پی در مجله کافی پارس وجود دارد که حتما آن را مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم انواع قهوه پی بی با انواع محل کشت آن را به شما معرفی کنیم و درباره خصوصیات آن صحبت کنیم؛ با کافی پارس، تنها کافی شاپ زنجیره ای در ایران همراه ما باشید.

درست است که قهوه های موجود در دنیا به دو نوع کلی قهوه روبوستا و قهوه عربیکا تقسیم می شوند اما با توجه به نوع محل کشت و زادگاهشان تفاوت های زیادی در طعم، عطر و مزه دارند که نباید آنها را نادیده گرفت و اگر کسی قهوه دوست باشید و عاشق آن، مسلما در انتخاب نوع قهوه خود دقت بسیاری می کند.

انواع قهوه پی بی

انواع قهوه پی بی را بشناسید

1- انواع قهوه پی بی هند:

یکی از معروفترین انواع قهوه های پی بی شناخته شده در ایران، قهوه روبوستای هند می باشد که معمولا همه آن را به اختصار پی بی می شناسند که در ترکیبات انواع قهوه های دیگر هم بسیار استفاده می شود.

مشخصات پی بی هندی:

کافئین بالا

اسیدیته پایین

طعم شکلاتی

طعم کاراملی

2- انواع قهوه پی بی تانزانیا:

تانزانیا جایگاه کوه کلیمانجارو، یک آتشفشان خاموش و بلندترین قله موجود در آفریقاست که برای رسیدن به این قله باید 5895 متر بالا بروید! ترکیب خاک آتشفشانی و آب و هوای آفریقا، زمینه منحصر بفردی برای رشد گیلاس های قهوه ایجاد می کنند که بعضی شان تبدیل به قهوه پی بی می شوند.

مشخصات قهوه پی بی تانزانیایی:

مدیوم لایت

اسیدیته بالا

طعم شکلاتی

طعم توت سیاه

طعم مرکبات

نت های گلی

انواع قهوه پی بی

3- انوع قهوه پی بی کونا:

قهوه بی پی کونا، دانه های نادر و کمیابی هستند که از جزیره بزرگ هاوایی بدست می آیند؛ آتشفشان های موجود در کونا، درختان قهوه را از باد حفظ می کنند و شرایط آب و هوایی ایده آلی را برای کشت گیلاس قهوه بوجود می آورند. همچنین به علت کمیاب بودن این قهوه، قیمت بالایی دارند و اکثرا افراد ثروتمند از آن از آن استفاده می کنند.

مشخصای طعم قهوه پی بی کونا:

اسیدیته کم

طعم میوه ای

طعم آجیلی

طعم ادویه ای

4- انواع قهوه پی بی اتیوپی:

قهوه اتیوپی شهرتی جهانی دارد و منطقه یرگاشفه به خاطر قهوه پی بی در آن معروف است اما از نظر فنی این قهوه می تواند در هر جایی که امکان کشت قهوه در اتیوپی وجود دارد کشت شود.

مشخصات طعم قهوه پی بی اتیوپی:

اسیدیته پایین

طعم گیلاس

طعم آلو

طعم شکلاتی

طعم لیمویی

عطر ترنج

عطر یاس

انواع قهوه پی بی

5- انواع قهوه پی بی کنیا:

کنیا در حال حاضر بعضی از با ارزش ترین قهوه های دنیا را تولید می کند، قهوه پی بی کنیا هم یکی از آنهاست. از نظر جغرافیایی، کوه کلیمانجارو در آن سوی مرزهای کنیا و تانزانیا قرار دارد، به همین خاطر کنیا هم مثل تانزانیا از خواص بی نظیر خاک آتشفشانی بابت کشد و رشد قهوه بهره می برد.

مشخصات طعم قهوه پی بی کنیا:

اسیدیته ناچیز

طعم توت سیاه

طعم توت فرنگی

طعم عطر لیمو

5- انواع قهوه پی بی سوماترا:

این قهوه در جزیره سوماترا واقع در اندونزی می روید، خاک آتشفشانی حاصل خیز و بارندگی سالانه قابل توجه ای که دارد طعم و عطر منحصر به فردی را برای گیلاس قهوه بوجود می آورد.

طعم قهوه پی بی سوماترا:

طعم میخک

طعم دارچین

طعم خاکی

طعم شکلاتی

طعم شکر قهوه ای کاراملی شده

اسیدیته پایین

انواع قهوه پی بی

6- انواع قهوه پی بی تایلند:

محل رشد قهوه تایلندی در ارتفاع 1493 متری از سطح دریا می باشد، این دانه ها طعم گیلاس، رنگ شکلاتی دارند، باید بدانید کسانی که قهوه پی بی تایلندی را چشیده اند از طرفداران پر و پا قرص آنند.

مشخصات طعم قهوه تایلند:

اسیدیته ناچیز

طعم گیلاس

طعم شکلاتی

7- انواع قهوه پی بی ویتنام:

کشت و رشد گیلاس قهوه در ارتفاعات مرکزی ویتنام تقریبا چشمگیر است، با اینکه قهوه جزو میوه های بومی ویتنام نمی باشد اما به بخشی از فرهنگ اصلی ویتنام بدل شده است؛ برخلاف بسیاری از نقاط دنیا که مردم همیشه برای خوردن قهوه عجله دارند، ویتنامی ها از قهوه بطور اجتماعی لذت برده و ساعت های زیادی در کافه می گذرانند.

دانه های قهوه ویتنامی در داخل گیلاسشان و در آفتاب خشک می شوند که این باعث ایجاد شیرینی طبیعی ای در این نوع قهوه بی پی روبوستایی می شود که به عنوان یکی از پرکافنئین ترین قهوه ها معروف است. توصیه می گردد مقاله درباره قهوه اسپرسو پرکافئین را در مجله کافی پارس حتما مطالعه نمایید.

مشخصات طعم قهوه پی بی ویتنام:

اسیدیته کم

پر کافئین

طعم آجیلی

طعم شکلاتی

8- انواع قهوه پی بی کوه آی جامائیکا:

این نوع قهوه پی بی خاص به خاطر متعادل بودن طعم و عطر معروف است، در واقع قهوه پی بی کوه آبی جامائیکا یکی از پرطرفدارترین قهوه های دنیاست و نسبت به قهوه های دیگر قیمت خیلی بالاتری دارد؛ از ویژگی های خاص این قهوه این است که روی صفحات بتنی و زیر آفتاب خشک می شود.

مشخصات طعم قهوه بی چی جامائیکا:

اسیدیته متوسط

طعم و عطر پوست پرتقالی

طعم شکلاتی

طعم کره ای

انواع قهوه پی بی

9- انواع قهوه پی بی برزیل:

قهوه پی بی برزیل از پرطرفدارترین قهوه هاست و نتیجه اش بعد از دم آوری طعمی غنی و لطیف با رنگ های آجیلی مانند ایجاد می باشد.

مشخصات طعم قهوه پی بی برزیل:

اسیدیته کم

طعم شکلاتی

طعم فندقی

طعم تمشکی

10- انواع قهوه پی بی کاستاریکا:

قهوه پی بی کاستاریکا از با ارزش ترین قهوه های دنیا به شمار می آید، این گیلاس قهوه افسانه ای در ارتفاع 1584 متری از سطح دریا رشد می کند.

مشخصات طعم قهوه پی بی کاستاریکا:

سبک

اسیدیته کم

طعم عسلی

طعم لیمو

طعم بادام

طعم شکر قهوه ای

11- انواع قهوه پی بی کلمبیا:

دانه قهوه کلمبیا به دلیل کیفیت و طعمش در سراسر جهان مشهور می باشد، در واقع قهوه کلمبیا با چند کشور دیگر، به عنوان یکی از بهترین قهوه ها شناخته شده است. ویژگی خاص قهوه بی پی کلمبیایی بیشتر بخاطر شرایط رشد و روش های فراوری، طعم بی نظیری دارد.

مشخصات طعم قهوه پی بی قهوه کلمبیا:

سبک

اسیدیته متعادل

طعم شکلاتی

طعم دارچینی

طعم گردویی

12- انواع قهوه پی بی گواتمالا:

خاک آتشفشانی غنی ویژگی خاص منطقه آنتیگوا در گواتمالا می باشد، این خاک شرایط ایده آلی را برای کشت گیلاس قهوه فراهم می کند.

مشخصات طعم قهوه پی بی گواتمالا:

اسیدیته متوسط

طعم توت فرنگی آبدار

تند

ادویه ای

عطر لطیف دودی

در انتهای این مطلب باید گفت که تیست قهوه بی پی با این همه تنوع رشد و کشت در کشورهای مختلف، حتما شما را به وجد می آورد و علاقمند به نوشیدن آن می کند؛ پر واضح است که انواع قهوه پی بی از قهوه های دیگر شیرین تر، سبک تر، دارای اسیدیته کمتر و دارای طعم های میوه ای و آجیلی متنوعی می باشند و این باعث خاص بودن آنها می شود. در صورت تمایل برای دریافت نمایندگی از کافی پارس به سایت مورد نظر مراجعه کنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام