تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

دمنوش سردرد

انواع دمنوش سردرد را بشناسید

دمنوش سردرد در واقع یکی از درمان هایی است که می تواند در مدت زمان کوتاهی برای درمان سردرد مفید باشد. در واقع دمنوش گیاهان زیادی مانند اسطوخودوس، بنفشه، زنجبیل و … می توانند به عنوان دمنوش سردرد در نظر گرفته شوند. سردرد ها دسته بندی متفاوتی دارند  و هر کدام از انواع دمنوش ها برای یک نوع آن ها مفید هستند.

برای مثال اگر شما مبتلا به سردرد های میگرنی هستید، می توانید از دمنوش هایی مانند دمنوش زنجبیل و اسطوخودوس استفاده کنید. این در حالی است که دمنوش بنفشه می تواند به عنوان دمنوش سردرد های سینوسی استفاده شود. همانطور که گفته شد هر کدام از سردرد ها ممکن است بر اثر عوامل مختلفی ایجاد شوند.

از جمله دلایلی که می توانند در فرد موجب سردرد شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خستگی و کسالت
  • سرماخوردگی و آنفولانزا
  • استرس و نگرانی
  • تنش های عصبی
  • فقر آهن و کم خونی
  • ضعف عمومی بدن
  • و …

دمنوش سردرد

انواع دمنوش سردرد که معجزه می کنند

هر کدام از انواع دمنوش ها برای درمان این سردرد ها مفید هستند. اما از جمله دمنوش هایی که می توانند به عنوان دمنوش سردرد معرفی شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این موارد از جمله مهمترین دمنوش هایی هستند که به عنوان دمنوش سردرد شناخته می شوند و می توانند در کاهش سردرد ها با منشا های گوناگون مفید باشند. در واقع شما برای استفاده از هر کدام این دمنوش ها ابتدا باید متوجه شوید که ریشه سردرد شما چیست؟

برای مثال سردرد هایی که ریشه عصبی دارند با سردرد هایی که منشا آن ها کم خونی است، برای رفع آن ها باید از دمنوش های متفاوتی استفاده کنید. در ادامه به معرفی برخی از انواع دمنوش سردرد و تاثیر آن بر روی این مشکل می پردازیم. شما با توجه به این توضیحات می توانید در صورت بروز هر گونه سردرد با استفاده از یکی از این انواع دمنوش سردرد آن ها را تسکین دهید.

دمنوش سردرد

ریحان و تاثیر آن بر سردرد

دمنوش ریحان را به عنوان یکی از انواع دمنوش سردرد می شناسند که تاثیر بسیار مفیدی بر روی سردرد های ناشی از کم خونی دارد. در واقع اگر شما از افرادی هستید که با توجه به آزمایشات پزشکی انجام شده دارای کم خونی هستید و بعضی اوقات دچار سردرد می شوید، این دمنوش می تواند برای تسکین درد شما بسیار موثر باشد.

از طرفی دمنوش ریحان می تواند به عنوان دمنوش سردرد برای سردرد هایی که ناشی از استرس و نگرانی هستند مفید باشند. برای تهیه این دمنوش گیاهی شما لازم است که مقداری ریحان را به صورت خشک در قوری بریزید. برای یک نفر میزان یک قاش غذاخور ریحان خشک کافی است.

به میزان 2 یا 3 لیوان آب به ریحان اضافه کنید. برای مدت زمان 15 الی 20 دقیقه ظرف دمنوش را بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا دم بکشد. شما می توانید این دمنوش را با عسل یا نبات میل کنید.

رزماری مفید در درمان سردرد میگرنی

سردرد های میگرنی و خوشه ای نوع دیگری از سردرد ها هستند که در بسیاری از افراد موجب آسیب های جدی می شوند. در واقع برای رفع این نوع سردرد شما می توانید از دمنوش رزماری استفاده کنید. این دمنوش سردرد می تواند درد های خفیف تا شدید را کاهش دهد. برای تهیه این دمنوش می توانید یک قاشق چای خوری از گیاه رزماری را داخل قوری بریزید و میزان یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید.

برای بهبود درد های میگرنی و خوشه ای شما می توانید به میزان 1 تا 2 فنجان از این دمنوش را میل نمایید. در کنار رزماری می توانید از گل میخک نیز استفاده کنید تا اثربخشی این دمنوش را افزایش دهید. مدت زمان لازم که این دمنوش باید بر روی حرارت قرار بگیرد 20 دقیقه است. این دمنوش را می توانید با مقداری نبات میل نمایید. اگر مایل بودید که به این دمنوش سردرد گل میخک اضافه کنید تعداد 4 یا 5 گل میخک کافی است.

دمنوش سردرد با بابونه 

یکی دیگر از انواع دمنوش سردرد را می توان دمنوش بابونه دانست که برای سردرد های ناشی از بی خوابی بسیار مفید است. در نظر داشته باشید که دمنوش بابونه می تواند موجب آرامش در سیستم عصبی و در نهایت خواب آرام شود. یکی از خواص بی نظیر گیاه بابونه آرام بخش بودن آن است که استرس های ناشی از فعالیت های روزانه را کاهش می دهد.

برای تهیه این دمنوش سردرد شما نیاز است که تعداد 5 گل بابونه خشک را در قوری بریزید و همچنین مقداری خیلی کمی رزماری به آن اضافه کنید. در نظر داشته باشید که یک غنچه گل محمد نیز برای اثربخشی بیشتر به آن اضافه نمایید. از خواص گل محمدی این است که آرام بخش است و استرس و نگرانی را از فرد دور می کند. به میزان یک و نیم تا دو لیوان آب جوش بر روی این ترکیب بریزید و اجازه دهید بر روی حرارت غیر مستقیم دم بکشد.

دمنوش بابونه از دمنوش های آرام بخش نیز محسوب می شود. افرادی که از استرس و نگرانی رنج می برند می توانند با استفاده از این دمنوش میزان زیادی از اضطراب های خود را کاهش دهند. این دمنوش را می توانید با نبات یا خرما میل کنید. افرادی که در طول فعالیت روزانه خود تنش های عصبی را تجربه می کنند، می توانند از این دمنوش استفاده نمایند.

دمنوش سردرد

دمنوش آویشن برای رفع سردرد

در فصول سرد سال یکی از انواع سردرد ها ناشی از بیماری های مانند سرماخوردگی و آنفولانزا است. در واقع سردرد های سینوزیتی که در فصول سرد سال شایع هستند می توانند با یک دمنوش سردرد به نام دمنوش آویشن به راحتی درمان شوند. آویشن از جمله گیاهانی است که برای درمان سرماخوردگی نیز بسیار مفید است. در واقع شما با استفاده از دمنوش آویشن هم می توانید سرماخوردگی خود را بهبود ببخشید و هم سردرد های ناشی از آن.

برای تهیه دمنوش آویشن شما باید میزان یک قاشق غذاخوری برگ آویشن را داخل قوری بریزید و سپس میزان 2 تا 3 لیوان آب به آن اضافه کنید. این ترکیب را بر روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا دم بکشد. در نظر داشته باشید که شما می توانید گیاهانی مانند رزماری و مریم گلی را نیز به میزان هر کدام نصف قاشق چای خوری به این دمنوش اضافه نمایید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام