تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

کارخانه رستری قهوه در کرج

کارخانه رستری قهوه در کرج

حتما براتون پیش آمده که وقتی به کافی شاپ می روید از شما سوال می شود که قهوه سفارشی تان لایت باشد، مدیوم و یا دارک؟ دلیلش هم این است که نحوه رستری قهوه یا برشته کاری قهوه تأثیر مستقیم روی طعم و مزه قهوه می گذارد و این یعنی انواع رست قهوه وجود دارد تا مورد پسند تمام سلیقه ها قهوه وجود داشته باشد.

در این مقاله می خواهیم درباره کارخانه رستری قهوه در کرج صحبت کنیم و از انواع رست، نحوه راه اندازی کارخانه برشته کاری قهوه و … صحبت کنیم. با آموزشگاه باریستایی کافی پارس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کارخانه رستری قهوه در کرج

راه اندازی کارخانه رستری قهوه درکرج:

مسلما راه اندازی کارخانه قهوه یا حتی راه اندازی یک کارگاه رستری کوچک نیاز به اطلاعات، تجربه و طی کردن مراحل گوناگونی دارد که به جز سرمایه برای ورود به صنعت و برشته کاری قهوه به یک بیزینس پلان، یک مشاور و یک تیم متخصص در این زمینه دارید تا بتوانید همانند کارخانه رستری قهوه در کرج نه تنها با برنامه ریزی در هزینه و زمان صرفه جویی نمایید بلکه بتوانید بصورت استاندارد عمل کنید تا رقیب خوبی برای  کارخانه های قهوه و رستری دیگر باشید و همه تلاشتان برای بهتر عمل کردن و داشتن مشتری های بیشتر باشد.

دستگاه رستر قهوه چیست؟

حتما می دانید که دانه قهوه بصورت سبز قابل مصرف نیست و لازم است عملیاتی بر آن صورت گیرد که رست قهوه یا برشته کاری قهوه نامیده می شود، در این عمل دانه های سبز قهوه طی مراحلی توسط دستگاه های مخصوص (که در کارخانه رستری قهوه در کرج نیز موجود می باشند) و نامشان رستر قهوه می باشد حرارت می بینند که در مقاله انواع دستگاه های رستر قهوه می توانید بصورت مفصل درباره آن مطالعه نمایید.

رست قهوه یا برشته کاری چطور صورت می گیرد؟

به فرایند برشته کردن دانه های سبز قهوه رست (ROAST) یا بو دادن یا برشته کاری قهوه می گویند که از مهم ترین مسائل قابل توجه هنگام خرید انواع قهوه می باشد زیرا در عطر و طعم قهوه تاثیر گذار می باشد، در واقع می توان گفت لذتی که از نوشیدن قهوه دلخواه خود می برید نتیجه رست دادن قهوه است؛ میوه‌ قهوه شبیه گیلاس است و وقتی آماده برداشت شود رنگش قرمز یا قرمز مایل به بنفش می گردد، میوه قهوه پس از چیده شدن پردازش می‌شود.

پردازش یعنی پوست میوه قهوه را با استفاده از دو روش خشک و یا تر جدا می کنند تا دانه‌ قهوه از آن خارج گردد، هر گیلاس قهوه داخلش یک تا دو دانه‌ قهوه دارد؛ دانه‌های قهوه‌ موجود در داخل میوه‌ قهوه سبز می باشند (که این روزها بیشتر برای لاغری مورد مصرف قرار می‌گیرد)، دانه ‌های سبز و خام قهوه در برشته کاری تبدیل به دانه ‌هایی قهوه‌ای رنگ و آماده دم کردن می شوند که تمامی این مراحل در کارخانه رستری قهوه در کرج کافی پارس نیز انجام می گیرد.

کارخانه رستری قهوه در کرج

انواع رست قهوه و عوامل موثر بر آن:

علاوه براینکه محل کشت و رشد میوه‌ قهوه در کیفیت، طعم و عطر آن موثر است، رست و برشته کاری قهوه نیز عملیاتی است که طی آن طعم و عطر قهوه شکل نهایی خود را پیدا می کند و حالت ابتدایی خود را از دست می‌دهد؛ چهار دسته بندی اصلی برای رست قهوه وجود دارد و در اکثر دنیا از آن استفاده می‌ شود که عبارت است از:

۱. رست قهوه روشن (LIGHT ROAST)  

۲. رست قهوه متوسط (MEDIUM ROAST)

۳. رست قهوه متوسط- تیره (MEDIUM-DARK ROAST)  

۴. رست قهوه تیره (DARK ROAST)

رستر قهوه کیست؟

رستر کسی است که وظیفه رست کردن و برشته کاری دانه های قهوه را بر عهده دارد که کار چندان ساده ای نیز نمی باشد و نیاز به تجهیزات خاص دارد و کسی که این عمل را بر عهده می گردد باید یک فرد متخصص و کارازموده باشد همانطور که در کارخانه رستری قهوه در کرج ازین افراد استفاده می شود.

اجزا رستر قهوه:

اجزای رستر قهوه هر کدام با کاربرد جداگانه در برشته کردن قهوه نقش دارند و شامل موارد زیر می باشند:

-درام: محفظه ای که دانه های قهوه به کمک قیف بر آن ریخته می شود و با حرارت دانه های سبز قهوه به رنگ قهوه ای تغییر پیدا می کنند.

-ایجاد حرارت مستقیم یا غیر مستقیم: در مدل حرارت مستقیم گرما به شکل مستقیم به درام می رسد ولی در حرارت غیر مستقیم از طریق لوله گرمای آن را تامین می نماید.

-مشعل حرارتی: برای ایجاد گرما در دستگاه رستر، از مشعل حرارتی که شبیه نعل اسب است استفاده می شود.

-شعله: در دستگاه های برشته کاری 3 تا 10 کیلوگرمی از شعله Bunsen برای ایجاد حرارت در آن استفاده می گردد.

-شعله تفنگی: در دستگاه های رستر قهوه با وزن بالای ۳۰ کیلوگرم از این نوع شعله یعنی تفنگی استفاده می شود.

-آتش ذغالی: در این دستگاه با کمک ذغال، دانه های قهوه حرارت می بینند و تغییر رنگ می دهند.

-اگزوز: یک اگزوز بر روی دستگاه کار گذاشته شده است که دود ایجاد شده از حرارت دادن و برشته کاری دانه های قهوه را به بیرون از دستگاه می برد.

-کنترلر حرارت دستگاه: بر روی بدنه دستگاه های رستری، کنترلر حرارت وجود دارد تا بصورت دستی یا اتوماتیک بتوانید تنظیم دما را انجام دهید.

کارخانه رستری قهوه در کرج

مراحل راه اندازی کارخانه رستری قهوه در کرج:

برای راه اندازی یک کارخانه رستری قهوه به موارد زیر نیاز دارید:

-بررسی و برآورد هزینه ها و تجهیزات لازم برای راه اندازی کارخانه رستری

-مشاوره و آموزش برای مدیریت و پرسنل بصورت دائم برای بروز ماندن نیروها و عملکردشان

-مشاوره گرفتن در زمینه خرید انواع دانه سبز قهوه و روش تهیه آن

-یادگیری استانداردهای کار و مشاوره در زمینه کسب مدارک و مجوز و طی کردن مراحل قانونی داشتن یک رستری

-تامین نیرو و استخدام کارکنان بصورت تخصصی

-کنترل کیفی و جانمایی و توجه به معماری فضا و ایجاد استانداردهای لازم

-مشاوره در زمینه بسته بندی قهوه ها، استراتژی های پرومشن، فروش و برندسازی با متخصصین علم تبلیغات

-مشاوره جهت قیمت گذاری و شناخت بازار

-کنترل کیفی محصولات و نظارت بر شیوه انجام کار

و در نهایت پلان های بیزینسی و توسعه کار تا بتوانید یک مکان مثل کارخانه رستری قهوه در کرج متعلق به کافی پارس داشته باشید.

خرید دستگاه رستر قهوه:

مسلما مهمترین قسمت یک کارخانه رستری، دستگاه رست آن می باشد که باید قبل از خرید دستگاه رستری یا برشته کاری برای کارخانه به بررسی انواع برند ها و کاربردشان، سایزهای مختلف دستگاه ها، انتخاب دستگاه با سایز مناسب برای فضای کارخانه رستری و حجم تولیدی که قرار است داشته باشید، توجه به قیمت دستگاه و بودجه در نظر گرفته شده و … پرداخته شود؛ بهتر است بدانید هر دستگاه رستری با دستگاه دیگر تفاوت دارد و انتخاب غیر استاندارد آن با توجه به موارد مهم ذکر شده می تواند ضررهای مالی جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد.

کارخانه رستری قهوه در کرج

هزینه رست و تولید قهوه:

برای صفر تا صد انجام این کار باید بررسی های فنی با توجه به توانایی کارفرما صورت پذیرد چون هر مدل از دستگاه برشته کاری با توجه به فضا، میزان تولید، نحوه فروش، بازار هدف، تجهیزات لازم و حجم کار براورد قیمت می گردد و با هم متفاوتند.

مشاوره رستری قهوه:

یک تیم متخصص در کنار شما بعنوان مشاور در امر راه اندازی، خرید تجهیزات، تهیه انواع دانه قهوه و … می تواند از به هدر رفتن هزینه ها و ضرر کردن و یا حتی ورشکست شدن پیشگیری نماید، پس اگر قصد سرمایه گذاری در صنعت قهوه را دارید حتما با یک گروه متخصص و موفق قهوه مثل مجموعه کافی پارس که هم کارخانه قهوه رستری در کرج را دارند، هم آموزشگاه حرفه ای قهوه در زمینه باریستایی و راه اندازی کافه و مدیریت آن و هم نمایندگی های زیادی در سراسر ایران زیر نظرشان با سوددهی بالا در حال فعالیتند، در ارتباط باشید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام