تهران: 09202775857-09962028030/کرج:09941176993

قهوه

چگونه قهوه را طعم دار کنیم؟

قهوه همان نوشیدنی است که شاید برای هر فرد یک طعم منحصر به فرد خلق می کند و این به دلیل ذائقه متفاوت افراد است. اما طعم دار کردن این نوشیدنی با توجه به سلیقه هر فرد انجام می شود. در نظر داشته باشید که مشتقات این نوع نوشیدنی نیز برای ذائقه های مختلف مناسب است. از کافی میکس گرفته تا کاپوچینو، آمریکانو، لاته، قهوه ترک، فرانسه و نسکافه (قهوه فوری)، هر کدام طرفداران خود را دارند.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند قهوه را با طعم دهنده هایی میل کنند مانند شکر، شیر و یا زعفران و حتی زنجبیل. دو مورد آخر یعنی زعفران و زنجبیل را افرادی به این نوشیدنی اضافه می کنند که طبع سردی دارند و باید این نوشیدنی را با یک مصلح استفاده کنند. این به دلیل سرد بودن طبیعت این گیاه است. اما شاید با خود فکر کنید که از چه مواردی می توان به عنوان طعم دهنده برای یک فنجان کافی استفاده کرد.

قهوه

طعم دهنده های شکلاتی

در واقع برای طعم دار کردن یک نوشیدنی مانند کافی یا قهوه، شما می توانید از موارد مختلفی از انواع شیرین کننده  ها و سیروپ ها استفاده کنید. از انواع طعم دهنده های شکلاتی یا کاکائویی قهوه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طعم دهنده های شکلاتی یا کاکائویی: این طعم دهنده ها از جمله مواردی هستند که شما می توانید به یک فنجان قهوه خود اضافه کنید. البته فراموش نکنید که هر کدام از این موارد باید طبق دستور العمل های خاصی به کافی افزوده شوند تا دارای طعم و رایحه عالی باشند. برای مثال برای افزودن کاکائو به این نوشیدنی بهتر است که پودر کاکائو را به قهوه ای که کاملا دم کشیده شده است، اضافه کنید. اگر شما پیش از دم کشیدن آن پودر کاکائو اضافه کنید این فرآیند به کندی انجام می شود و حتی می تواند به دستگاه قهوه جوش شما آسیب وارد کند. برای اضافه کردن پودر کاکائو به کافی شما می توانید ابتدا به میزانی که دوست دارید پودر کاکائو ته فنجان خود بریزید و قهوه را کم کم به آن اضافه کنید.
  • از پودر هات چاکلت نیز می توانید برای طعم دار کردن یک فنجان کافی استفاده کنید. هات چاکلت یا همان شکلات داغ از جمله مواردی است می توانید مانند پودر کاکائو به عنوان یک طعم دهنده از آن استفاده کنید. هات چاکلت را نیز می توانید مانند پودر کاکائو در فنجان بریزید و کم کم به آن کافی اضافه کنید. حواستان باشد که در ته فنجان پودر شکلات داغ گلوله گلوله نشود. برای جلوگیری از این کار بهتر است که ابتدا چند قطره کافی به پودر هات چاکلت اضافه کنید و هم بزنید و پس از اینکه صاف شد فنجان خود را پر کنید.
  • از دیگر طعم دهنده ها می توان به تکه های شکلات و یا حتی چاشنی های شکلاتی اشاره کرد. هر کدام از این موارد طعم خاصی به قهوه می دهند و شما اگر از افرادی هستید که به طعم کاکائو علاقه دارید یکی از این موارد را انتخاب کنید.

قهوه

عصاره های طعم دهنده قهوه

می توانید برای طعم دادن به یک فنجان قهوه از عصاره های خالص استفاده کنید. عصاره های خالص می توانند شامل عصاره های وانیل و بادام شوند. در واقع هر کدام از این موارد طعم خاصی به کافی شما می دهند و می توانند طعم گس قهوه را دلپذیرتر کنند. عصاره نیشکر نیز از جمله مواردی است که شما می توانید به عنوان یک طعم دهنده از آن استفاده کنید. از جمله عصاره هایی که می توانید به یک فنجان کافی اضافه کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عصاره وانیل
  • عصاره نیشکر
  • عصاره بادام
  • عصاره فندق
  • عصاره پرتقال

کارامل و اسانس های میوه ای برای طعم دار کردن قهوه

کارامل از جمله مواردی است که شما می توانید برای طعم دار کردن یک فنجان قهوه از آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که کارامل از جمله مواردی است که بسیاری از افراد طعم آن را می پسندند و در واقع یک طعم دلچسب دارد. کارامل را می توان یکی از طعم دهنده های قوی محسوب کرد که می توانید به عنوان یک چاشنی غلیظ از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از انواع طعم دهنده های قهوه، طعم دهنده های میوه ای هستند که می توانند تداعی کننده یک مزه تابستانی و خنک برای شما باشند. چاشنی های میوه ای می توانند از تلخی قهوه کم کنند و به همین دلیل یک طعم منحصر به فرد به آن دهند. شما چه اسانس میوه ای می پسندید موز، گیلاس یا توت فرنگی. با همین میوه ها می توانید یک فنجان قهوه میوه ای داشته باشید.

عصاره های گیاهی نمونه ای از طعم دهند های قهوه 

هر کدام از این طعم دهنده ها باید متناسب با ذائقه فرد به فنجان قهوه اضافه شوند. در نظر داشته باشید که طعم دهنده های دیگری نیز وجود دارند که شما می توانید به فنجان کافی خود اضافه کنید. از جمله این موارد می توان به طعم دهنده یا اسانس های گیاهی اشاره کرد.

هر کدام از این طعم دهنده ها با انواع مختلف قهوه همخوانی دارند. برای مثال اسانس های گیاهی می توانند به عنوان یک طعم دهنده قوی برای قهوه عربی شناخته شوند. با توجه به ذائقه ای که دارید می توانید از مقادیر مختلف این اسانس  برای یک فنجان کافی استفاده کنید.

قهوه

برند کافی پارس

همیشه کیفیت یک محصول می تواند احساس رضایت را در شما به وجود آورد. کیفیت قهوه و همچنین انواع شیرین کننده و طعم دهنده هایی که به آن اضافه می شوند، بسیار مهم هستند. برند کافی پارس یکی از تولید کننده های انواع پودر قهوه و دیگر مشتقات آن، محصولات خود را در بسته بندی های متنوع با کیفیت بالا به بازار مشتریان عرضه می کند.

در نظر داشته باشید شما برای خرید قهوه می توانید به سایت این برند مراجعه نمایید و محصول مورد نظر را سفارش دهید. شما برای مصارف خانگی و یا حتی به عنوان یک صاحب فروشگاه و همچنین صاحب کافه می توانید خرید خود را به صورت عمده از این برند با اطمینان خاطر انجام دهید. در نظر داشته باشید که خرید از برند های معتبر فعال در این زمینه باعث می شود که شما طعم واقعی و اصیل یک نوشیدنی مانند قهوه را حس کنید.

به نوشته امتیاز دهید

5/5
جدیدترین مقالات

جدید ترین مقالات کافی پارس

نژاد های اصلی قهوه
مقالات

نژاد های اصلی قهوه

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نژاد های اصلی قهوه هستند هر یک از این دو گونه، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در زیر

ادامه مطلب
اکسسوری‌ های باریستا
مقالات

اکسسوری‌ های باریستا و کافه

اکسسوری‌ های باریستا به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی اطلاق می‌شود که برای تهیه و سرو قهوه به کار می‌روند.اکسسوری‌ های باریستا به او کمک

ادامه مطلب
فواید قهوه
آموزش‌ها

فواید قهوه چیست؟

قهوه، از گذشته‌های دور تا به امروز جزء محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به دلایل متعددی مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر طعمی

ادامه مطلب
زیرگونه‌های قهوه
مقالات

منظور از زیرگونه‌های قهوه چیست؟

زیرگونه‌های قهوه تنوع زیادی در دنیای قهوه ایجاد کرده‌اند و هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تجربیات متفاوتی را برای علاقه‌مندان به قهوه فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
تفاوت لاته و کاپوچینو
مقالات

تفاوت لاته و کاپوچینو

لاته و کاپوچینو دو نوع محبوب قهوه هستند که هر کدام با ترکیب‌های مختلفی از قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند. با این حال، این

ادامه مطلب

هر سوالی دارید بپرسید تا مشاوران با شما تماس بگیرند

جشنواره 55% تخفیف (از 1 الی 12 مرداد ماه )

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مشاوره رایگان و ثبت نام